Alla inlägg under februari 2009

Av Liza - 28 februari 2009 22:14

Men Jocke....!!!!!!


Den sjukdomen som bara kliaaaar sååååååååååååååååååå gott på insidan av låren......What in the fu.......k tvekar du på????????


Time too wake up !!!!!!!!!!! VET EN  som håller på mitt lag.....SÖREN!!!!!


We like the same.....BRYYYYYYYYNÄÄÄÄÄÄS...........Me like SÖREN !!!!!


BRYNÄS.....BRYNÄS......BRYNÄS......BRYNÄS.........
.....




;*)

Av Liza - 28 februari 2009 22:03

Hallå där alla goa vänner!!!!


Jag hoppas att läget är under kontroll hos Er........


Tack snälla svägerska.......Helt klat ..BRYNÄÄÄÄÄS leder...........Usch..för svärordet ""((modo))"" ....smakar illa i datorn då jag måste skriva detta....Hallå JOCKE .....Hoppas du uppfattar vad jag skrivit!!!!!!!!!


Nån som vill sova i mitt BRYNÄS lakan och dricka ur min BRYNÄSkopp ??????????? *HOST* .. :-) BRYNÄS!!!


HA nu en mycket bra kväll ....va rädda om varandra.....Love you all.......X0X0.........Kram

Av Liza - 28 februari 2009 12:11

Hej!!

Behöver inte säga så mycket mer.....Ni fattar vad jag menar bara av att ni ser den vackra loggan.....:-)


Eller hur, Jocke?!!!!!! ......Bra.....du börjar kanske förstå nu *S*

BRYNÄS håller sig iaf på RÄTT sida stecket *L*


HA en bra dag ute i solen .......Va rädda om Er.....Kram

Av Liza - 27 februari 2009 21:47

Hej Hej!!


Jaha, då sitter man här igen och har ganska mycket att skriva om .....MEN en del är inte passande så det får jag bara skippa. :-(


Skjutsade sonen till tåget.....Hmmm....HUR roligt är det att skrapa bilrutor kl 06.50 ?????? .......Det var nästan -10 grader imorse.

Men norrläning som man är  (så har man börjat klaga och gnälla på kyla m m) ..så tål man kyla, drivis och nära inpå kölskador...(.Har man bott här i söder för länge börjar man fundera)))???!!! *S*


Efter man aggerat "taxi" så drog man till jobbet och hade det skoj.....

Vissa dagar  kan man fundera på om man ska vara på jobbet överhuvudtaget......Man pratar och grejar och allt blir bara galet....bak och fram....eller ska man säga...bakvänd ordning.........eller hur , Svägerskan?????? *S*


Efter jobbet så var det hem och byta om och plocka upp sonen för att åka och hämta hans nya glasögon, handla lite och sen hem och äta.......


Sonen berättade att han har haft en händelserik dag på skolan som han har praktiserat på denna vecka.......

B la så var han väldigt nära på att bli bestulen på sin mobbe...han står och skriver ett sms och en kille kommer och springer snett bakom han och ska slita åt sig telen...MEN han missade ( som tur var) ........

Jag kan bli så ARG på folk som inte förstår.....blivit uppfostrad (på ett bättre sätt) och lärt sig att skilja på vad som är DITT och MITT.

Ska det vara så förb....de jä....la svårt att lära sig en sådan simpel och enkel ska????????

Det tycker jag man lärde barnen då dom var små och sen har det hängt med......från barnsben till tonåren och nästan vuxen  ålder........MEN vissa kan inte detta med "regler och lagar" och vett och etikett......(Kanske en skola hos Carl-Jan skulle behövas???).......

Men vi kanske har olika uppfatnningar om DITT och MITT m m i olika länder.....vad vet jag?!!!!!!!!! *visslar och himlar med ögonen*


Så har man tittat på Så ska det låta ......(Brolle, jag såg också att det var kallt på bilden med himlen och månen) ......och sen blev det Skavlan....men nu e det bara skit tror jag.......har tv.n på men konsentrerar mig på att skriva nu så jag missar början på alla filmer som börjar nu ......MEn vad gör man inte för Er ....mina kära läsare???!!!!!!!!


Idag hoppas jag att jag skrivit liiiite tidigare.......(har fått lite klagomål att jag skriver så sent) .....*man måste lyssna på sina läsare*  *ler*

Jag ska FÖRSÖKA bättra mig ...men som ni vet så är jag en liten nattuggla...HoooHoooHoooHooo ........


Mamma....jag tror jag hoppar över och försöka LÄRA dom att säga hjortron på "jamtska"......(Har fullt shhååå att göra mig förstådd ibland.)Dom är liiiite sega här nere *blink**blink*.......


Jag önskar Er en fortsatt trevlig kväll och va rädda om Er........Kram





Av Liza - 26 februari 2009 22:07

Hallå där!!!


Jag hoppas att dagen varit till belåtenhet....?!

Det har min varit, jobbat (like always) .....och idag har det varit ett jädrans bra gliiiiiiiid under fötterna. Det var så det slog eld nästan...så varmt blev det emellanåt.


Idag har jag pratat mat (med några äldre) och det ska man tydligen inte göra.....Snacka om att man kan bli hur sugen som helst på vissa saker.

Har nu gått heeela dagen och kvääääällen och känt den goda smaken av hjortron......Mmmmmmm.

Har ni någon gång ätit varm hjortronsylt (där bären är handplockade och sylt gjord........av mamma) .

Det går absolut INTE att jämföra hemmagjord hjortronsylt mot för sån du köper på affärer med en massa tillsattser och skit i......

Ja , tillbaka till den vaaaaarma gooooa hjortronsylten och vaniljglass...Det är bara såååååå gott.....och som grädden på moset ...så ska sylten och glassen ligga i ett hemmagjort rån som är lite skålformad......loooovley.


Har ju faktiskt en påse med hjortron i frysen så jag tror det blir någon god middag i helgen och lite god efterrätt :)


Hmmmmm.......tänk att jag har en kär vän som ibland bara svär åt mig....Jag undrar ibland vad jag gjort eller sagt för tokigheter men kan inte det komma på.

Jag tror jag måste "ställa" upp henne mot "sargen" och fråga vad problemet är .....Kanske kan låna någon "klubba" av sonen och trycka mot hennes överkropp......tror det är så man gör då man vill visa lite respekt.......((När man spelar HOCKEY.......hahahahaaaaa.....Jaa för något annat har inte jag pratat om )).......*fniss*

För andvända svärord mot mig .....det funkar ju inte riktigt!!!!!

För visst är det så att Modo är ett svärord....???????

Det måste det vara...det låter ju såååå ont och elakt ........*S*

Tänk vad det hade låtit bra om hon gick och sa :

-BRYNÄS......BRYNÄS ....BRYNÄS ...till mig.......Ååååhhhh vad jag skulle sväva på rosa moln då .....(dinglar med benen från molnen).

 Jaa, nu vet du (modofantast *blink*) .....att jag gillar dig skarpt ...även om du inte håller på BRYNÄS :-)

Men jag brukar ge tillbaka så det är ingen fara på taket mina kära läsare......Vi retas lite med en mycket stooor glimt i ögat :-) *S*


Ha det nu så bra och va rädda om Er.......Kram

Av Liza - 25 februari 2009 18:40

Tjenis .......!!


Allt bra hoppas jag, det är det här iaf. Lite trött efter jobbet och så men det hör till.......Tänk vad det hade varit gött om det var lite mer killar i vården och jobba .......:-)


Såg nu när jag loggade in hit att bloggen kommer att vara nerlagd på nätterna p g a uppdateringar....Om det bara gäller ikväll eller fler, det vet jag inte.

Det kanske är därför som bloggen varit heeeeelskum ett par dagar......Man har skrivit och fixat allt, MEN det har inte kommit dit det ska ...förens ett bra dag.....Skumt.

Men vi hoppas att dom får ordning på det nu då:)


Sonen har kommit på att han inte vill praktisera på skolorna i V F ...Det är så långt att åka b la........Maten är tydligen kanon iaf, nån fördel. Idag har dom fått viltfärsbiffar med gräddsås och potatis....Inte dåligt.

Jag håller nu på att prata och ha mig för att han ska gå 2 dagar till på denna skola och nästa vecka på hotell&restaurang......Vad är 2 ynka veckor av hans liv säger jag. Han har en megachans att kolla in och fundera på vart och vad han vill göra i gymnasiet....Lite får man allt offra och man bör veta hur det är ute i arbetslivet då man kommer dit. Man ska alla den vägen vandra.....och inte är den rak alla gånger......Vi ska nog se vem som vinner denna kamp *blink**blink*


Nu får ni ha det så bra och vara rädda om Er.......Kram


Av Liza - 24 februari 2009 21:47

Hallå där!!

Hoppas allt är bra med dig??!!!!

Här är det fint, idag har jag städat och tvättat innan jag åkte till jobbet. Väl på jobbet så gick allt bara fint :)

Vädret har idag varit kanon ute...solen har lyst från en mycket klarblå himmel.....MEN på eftermiddagen/kvällen så har det blivit grått och lite disigt och dimmigt.

Imorgon ska man jobba igen ....men då är jag ute i hemtjänsten:)

Har tyvärr inte så mycket att tillföra idag heller.....Men det 'är så. 

Man skulle kunna skriva mycket roligheter och kommentarer som händer på jobbet....MEN det kan jag inte skriva här (tystnadsplikt ni vet).


Jaha, jag kan tänka mig nu att ni suttit BÄNKADE framför tv:n och tittat på Prinsessan Viktoria och hennes Daniel och allt prat om denna förlovning.


Ni måste bara hålla med om att det såg liiiiite galet ut då dom satt där alla 4:a  och läste innantill.........(men dom är väl tvungen för att det kanske inte skulle bli nåt galet, säga fel eller så alltså.)  

Hmmmmm.......kändes inte som det kom direkt från hjärtat det dom sa..men vi vanliga "fotfolk" vet nog inte så mycket om lagar och regler som finns i deras liv.


Men man önskar Dom naturligtvis en lycklig och lång framtid tillsammans:-)


Nää, nu ska det bli en liten kvällsmacka och sen sängen.

Ha det så bra och va rädda om Er......Kram och god natt. :-)



Av Liza - 23 februari 2009 22:49

Hallå där !!


SOm ni vet så har jag varit ledig idag och jag har bara slöat.

Sonen har varit och kollat in ett gymnasium första dagen idag. Det är industriprogramet och nästa vecka ska han vara på Hotell och Restaurang och kolla läget.

Skolorna ligger iof en bra bit ifrån där vi bor så det blir lite tidigare morronar och längre restid.......Men sen ska han även kolla runt på några skolor närmare oss för att se och känna efter vad han skulle kunna tänka sig att söka till.


Imrgon ska man jobba...men börjar inte förens kl 16.00....GOTT


Jaa, det var inte mycket jag hade till Er idag....Men så är det.


Ha det gott och va rädda om Er.......Kram

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards