Alla inlägg under juni 2012

Av Liza - 30 juni 2012 22:52

Hejsan!!


Idag klve jag upp vid halv 10 ....men förstår inte varför man ska vakna vid, 4 och 6 och 7 ......typ såna tider.

Men det är väl bara till att "gilla läget" och försöka somna om.


Men då jag väl klivit upp, så tog jag och dammsög och diskade.....sen fixade jag mig iordning och på tidiga eftermiddagen åkte jag till Alingsås och handlade lite.


Sen hem ...tittade på tv:n en sväng....somnade och sen var det dag för att fixa middag.

Idag blev det kyckling med ris och god söt sur sås.....och wookade grönsaker, mums var det.


Nu tittar jag på en film på tv:n så därför blir det en kort bloggning idag ....men samtidigt så har jag inte så mycket att komma med.



vädret har varit grått och lite sol emellanåt ...men inget regn iaf på hela dagen.




Sov gott





  







Av Liza - 29 juni 2012 22:09

Hej!!


Idag så vaknade man till total igenmurad himmel.......inte ens en gnutta sol på hela dagen. Regn, jaaa naturligtvis så har vi haft regn från typ 14 och fram till i skrivande stund, till och från....men mest till.


Så idag har jag varit till gamla jobbet och hälsat på lite och sen var jag hem och drack kaffe hos bästa U ......Trevligt att umgås och bara sitta och tjöta.


Sen åkte jag hem och jag fattar inte för jag är så trött idag. jag tog mig en lutare på soffan och sov nog kanske 1 timma. Sen fixade jag mat och sen har jag tittat på tv:n .....jaaa, där satt jag och sov som en gammal gumma. fniss


Så som det verkar nu så blir det nog en tidig kväll, men då är risken att ajg vaknar mitt i natten och är pigg och det är ju inte heller bra för då vänder man väl på dygnet snart.

Måste nog försöka hålla mig vaken nån / några timmar ännu.


Hoppas att du haft en bra dag.



Sov gott



  






Av Liza - 28 juni 2012 22:49

Hello!


Så var jag till Dr i Borås. Jaa vad ska jag säga.....jag blir iaf sjukskriven 1 vecka, men VARFÖR måste sjukhus anställa läkare som nästan inte kan göra sig förstådda på svenska?????

Ursäkta mig, MEN det är nåt som jag blir så förbannad på .....och jag tänker på om jag har svårt att förstå, vad ska då inte gamla människor ha....Det skulle f....n vara tvång på att dom ska kunna prata svenska så att man förstår dom.

Usch , jag blir bara irriterad då jag tänker på det och det jag fick vara med om idag, men det vill jag inte ens gå in på här, liiite för privat faktiskt......  


Men några bilder blev det iaf efteråt i Borås då vi gick för att äta lite......


 

Lite blommor och parkbänkar vid ån......då vi gick tillbaka så gick vi in i parken och då tog jag dom här bilderna....


 


 


Fint va???  Det fanns mycket mera att knäppa på men vi hade lite att göra hemma så vi kunde inte dra benen efter oss.


Jaa, hem och fixa lite och jag la mig på soffan och sov en timma ungefär.....jag var sååå trött då jag kom från Borås.


Sen nu ikväll så har jag varit på Landvetter (flygplatsen) , tyvärr så blev det en dålig bild......men alla kan ju inte bli bra, eller hur??


 


Så nu har jag lämnat av min vän som ska åka utomlands .......det var meningen från början att jag skulle följa med och att vi skulle till Italien....MEN så blev jag sjuk och har då inte nån längtan att åka utomlands så fick han åka själv, och det är helt okey för honom.......Men Italien blev det inte.

Så nu är man helt ensam.....imorgon så drar grannarna iväg en vecka också ....så nu kommer det verkligen bli tråååååkigt....Men jag hittar nog på nåt emellanåt.


Tog en fin bild då jag åkte från Landvetter .....


 


Eller vad tycker du???



Nu ska jag titta på tv:n ett tag och sen blir det väl sängen....



Ha en bra natt.....




Kram



  








Av Liza - 27 juni 2012 23:58

Hejsan!!


Idag så har jag haft en givande dag. Haft lite att göra och vädret är så gött.


Klev upp och fixade till mig    , åt frukost och sen slappade vid datorn ett tag.

sen åkte jag iväg och köpte en fin bukett blommor och fin choklad  till "tant" Linda för hon har ju fyllt 40.

Åkte hem till henne och där satt vi ute och myste på med melon, jordgubbar, kex och kaffe, det var såååå mysigt och trevligt.


 


Här var det färdig ätit och på väg att plockas bort.....Jag var liiiiiite sen i starten.

Tog några andra bilder hos Fam Näslund också ......


En bild på deras baksida av huset där vi satt .......


 


och sitter man på baksidan så har man skogen framför sig att titta på......


 


och sen var jag ju hos kaninerna och hälsade på lite också .....dom 2 söta fina .....


 


 


Är dom inte söta så säg......


 


Sen har dom en stuttsmatta också men jag avstog den idag.....Får ta den nästa gång   


 


Dom har det så mysigt och fint på sin gård och även inne i huset.......


Efter jag varit där så åkte jag hem och satt ute en sväng och pratade med grannen , samtidigt som vi satt med ett varsit korsord och löste lite mellan vi pratade.


Sen då vännen kom hem så åkte vi en sväng ner mot Göteborg och hamnade i Slottsskogen....

Där blev det ju också några bilder.....


Folk var det där som både hade picknic där och några grillade och några bara slappade i solen.


 


och vattnet sprutade så fint där ......där är mysigt att bara gå.....


 


Det enda som är nackdel där är alla fåglar som är där........(iaf tycker jag det för jag hatar fåglar) ..


Fina gröna träd har dom och hängbjörkar......


 


 


 


och när det är så fint väder så är det mycket folk som är ute och umgås så det satt några på Villa Belparc .....och vi var väl inte sämre än att vi tog en lite fika där ......För mig blev det en macka med skaldjursröra och en mellanöl och för vännen som körde blev det kaffe och en macka med skinka och massa annat gött.


 


 


Tyvärr så blev det inget kort på vännens macka ....men det blir väl fler gånger.


Sen tog jag på en liten liten damm.....och tittar du riktigt så ser du att det är 2 stycken ...en lite högre upp .......


 


 


Jaa sen åkte vi hem.....jag sprang in och handlade lite på vägen så vi var hemma vid halv 10.


Så nu blir det sängen för imorgon (idag) ska jag till Borås och dom ska titta på magen ....det vill liksom inte läka riktigt vid naveln......men det blir bra så småningom.



Hoppas att du haft en bra dag med sol och värme......



Sov gott




Kram



  






Av Liza - 26 juni 2012 23:35

Tjenixen!


Jaaa, idag har det varit SOL    .....Klarblå himmel (nästan hela dagen) och solen har stekt.

Åååhh....vad det var skönt att få lite värmade strålar på sig.   


Så idag har jag suttit i solen och mått bra....


Sen var jag i lekparken med Virren och hennes barn...


Tog några bilder på himlen ...


 


Nästan ett samma kort men lite läckrare ...mörkt ...häftigt va????


 


Sen tog jag några bilder i lekparken också ....blir man inte lite sugen på att klättre och leka lite??


 


 


och den här tunnan kan man krypa igenom....Men som sagt...man är nog för stor och för ovig att hålla på att klättra och leka .....Nu får man hålla sig på marken och vara rädd att barnen ska ramla och slå sig.....fniss.


Jaa, nu hoppas jag att det blir sol imorgon också ...hoppas kan man alltid göra.



Sov nu gott.




Kram



  






Av Liza - 25 juni 2012 23:05

Hejsvejs!


Så var det Måndag och regn igen .....bara regn här hos mig. 

Måste säga att det börjar bli lite enformigt att sitta och skriva om mina dagar på detta viset. Visst, det brukar inte hända så mycket i mitt liv, men detta tar priset tror jag.
Sjukskriven, regn och då blir det tråkigt.


Men har iaf varit ner till bästa P och fått låna lite böcker av henne.

Blev sittandes där några timmar och tjôôta och titta på utlandsbilder....såg väldigt härligt ut måste jag säga och bruna och fina var dom.


Sen hem och fixade lite mat och sen pratat i telen med bästa E och nu har jag tittat på tv:n och gått igenom alla meil jag haft på hotmailen ....det var verkligen dags att rensa...fanns från -07 så nu är det lite bättre plats där.


Satt och läste lite som jag och Jocke   har skrivit till varandra ......och även hittade jag några bilder han skickat till mig......Inget speciella bilder , men dom är värdefulla för mig    .


Jaa, imorgon så vet jag inte vad det blir.......jaaa en sak förstår jag att det blir och det är REGN  


Hoppas att du haft en bra dag......




Sov gott





  






Av Liza - 24 juni 2012 22:27

Hello!!


Så har nu helgen gått och idag har det mest duggat och däremellan regnt.

Men jag var uppe vid halv 9 så jag kollade lite på tv:n, fixade frukost och sen blev jag lite trött så jag lutade mig på soffan och somnade till där.


Men då jag vaknade så gjorde jag mig iordning och sen gick jag bort till Virren och vi tog en promenad med hennes dotter och en kompis till henne.

Sen gick vi in och Virren fixade lite smoothie drink som vi drack och sen satt vi och pratade men efter nån timma så gick jag hem.



Löste lite korsord och sen datorn och tv:n .......middag och sen tv igen.


Ikväll så tog jag iaf bort omläggningen på magen så nu har jag inget där.

Lite grejs fick jag tvätta bort men annars så har det läkt fint.


Men magen är ju inte bra, jag har ont i typ äggledarna emellanåt och sen tarmarna bråkar lite med mig, dom har väl inte lagt sig till rätta riktigt än kanske . Sen sticker det på insidan magen emellanåt .......och sen mitt vänstra knä ska vi inte prata om alls.

Sååå, nu har jag fått gnällt lite också , känns skönare nu , fniss.



Nu blir det snart sängen .........


Hoppas att du haft en skön och avslappnad söndag.



Natti natt




  







Av Liza - 23 juni 2012 22:18

God kväll!!


vaknade vid 9 idag så det var bara till att kliva upp.....slappade framför tv:n ett tag innan det var dags för frukost.


Sen har det varit en riktigt slappar dag.......det har varit lite sol och moln men mest moln och nu på eftermiddagen så tokregnade det.


Jag har tvättat lite , lagat mat och diskat. Tittat på tv:n och suttit vid datorn....så idag har det varit en tråkdag kan man säga.


Hoppas att det blir finare väder så man kan vara ute imorgon .......



Ha en bra natt .....



Kram




  







Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards