Alla inlägg under augusti 2012

Av Liza - 31 augusti 2012 23:01

Hejsan!!


Så har Fredagen gått som ett rullande band.......Jobbat först några timmar och sen till skolan.

Efter att varit borta 3 veckor från jobbet var det riktigt roligt att jobba, synd bara att jag skulle till skolan.


Väl där så fick jag sitta i 2 timmar och mata svar på svar på svar.....Typ dessa frågor då det gäller inom jobbet.........

Vad gör du ??

Varför gör du så??

Vad skulle hända om du inte gör så???

Vad innebär detta, vad menar dom med det här och det här ....bl a ...jag var ganska tom i huvudet då jag var klar....Och då han vi inte klart utan jag ska dit och svara på det som är kvar och det lär ta nån timma eller så........


Sen iväg och jobba igen några timmar och sen hem.


Hemma var det besök med mamma så det blev lite fika och mycket prat......sen fixade vi middag som vi åt och sen var det nästan till och åka ner till centralen för mamma skulle med tåget hem....  


Så tråkigt att hon va tvungen att åka hem , men hon får komma igen snart   

Pratade med henne då hon åkt i ca 2 timmar och hon hade ont i nacken/axeln/skuldran.....det var ju lite bättre igår , men inte idag.....så jag hoppas verkligen att hon står ut och klarar av tågresan.



Men i det stora hela så tycker jag vi haft det trevligt och mysigt.......  



Nu har sonens kompis kommit så nu har dom spelat x-box och nu sitter dom på rummet och kollar på film ......själv så ska jag gå och lägga mig .




Hoppas att du haft en bra dag......




Sov gott





Kram





  





.


Av Liza - 30 augusti 2012 22:46

Ciao!


Ursäkta, men jag han inte med att blogga igår kväll för vi satt och fikade och prata så tiden bara gick och gick och plötsligt så var klockan över 00.00 .....


Igår så var jag ledig och då var jag och mamma till Alingsås och handlade lite och uträttade lite ärenden ......sen åkte vi hem och vilade lite och sen lagade jag kyckling med tillbehör.

Mamma köpte bl a en nackkrage för att hon har såååå ont i nacken/axeln/skuldran......har provat en det ena och än det andra, men idag så tyckte hon det känndes bättre.

Hon har haft så här 2 gånger förut och så nu då .......Men jag hoppas det är ännu bättre imorgon så hon slipper ha ont då hon ska åka tåg hem......och hon gruvar sig lite för det, vilket jag förstår mycket väl.



TORSDAG


Idag så har jag varit i skolan och mamma har pysslat lite här hemma . När jag kom hem så tog vi och vilade lite och sen blev det matlagning......stekt fisk och spenatstuvning ...MUMS!!!

Sen på kvällen var vi och handlade lite inför imorgon då hon ska få besök medans jag jobbar och är i skolan ......


Jaa sen tog vi och fikade lite då vi kom hem och sen har vi tittat på tv:n och nu har mamma lagt sig.......Jag ska sätta mig och fylla i papper till skolan inför morgondagen ......




Sov gott!!!





  





Av Liza - 28 augusti 2012 23:37

Hejsan!!


Idag så tog jag och mamma och åkte till Tjolöholms Slott och gick guidad tur ......Det är så vackert på utsidan och fint och intressant på insidan av slottet.



Som vanligt blev det några bilder också .......


 


 



Det märks att vädret inte var det bästa, men det regnade inte då vi var det , men det hängde i luften.....



 


och stora kaktusar finns det där i vråar och hörn.....


 


Det märks på blommorna att hösten är på ingång........


 


 


Nästa år ska jag åka dit då alla blommor står i blom...kan tänka mig att det är vackert då .....


 


 


Några blommor fanns kvar än .....är den inte fin ????!!!   Och det syns att det regnat där .....


 


 

Dessa bilder blev lite suddig men jag la upp den ändå ......(pekar uppåt och neråt)


 


Tycker det är fint med regndropparna på blommorna.......


Detta är baksidan av slottet.......


 


Sen hittade jag en ny grej där idag som jag inte såg förra gången jag var där........det beror nog på att jag inte gick på denna sida med alla blommor då .....MEN idag så såg jag några vingar mellan buskarna ..........


 


 


Vacker eller hur .......Vilken ängel !!!


 


 


En sån ängel skulle man ha i sin ägo .......


Så på vägen tillbaka bland blommorna så blev det åter igen lite blomkort ......


 


Men nu syns det verkligen att hösten är här och blommorna börjar ge upp för i sommar.....


 


 


 


 


Undra om det nån gång har suttit slotts folk på denna bänk och varit kära och hållt handen .....Tänk om saker och ting kunde prata och berätta vad det hade varit spännande att få höra ......


Men det kanske inte är så bekvämt att sitta där heller ........


 


Idag så höll trädgårdsmästarna på att klippa/ansa "sockertopparna" som dom kallar träden ....


 


Ser lite roligt ut faktiskt måste jag säga.........


Sen på vägen hem så stannade vi till vid gårdsbutiken och där handlade jag pepparots gele , citron marmelad och potatis .....och när vi sen kom hem och skulle äta så fick jag denna potatis ......

En hjärt potatis , ser du det????


 


 


och jag kan tala om att potatisen var väldigt, väldigt goda ........


Men eftersom vi kom i rusningstrafiken så tog vi en sväng på IKEA och tog en fika ....MUMS!!!!

Så när vi gjort det så var det bara att köra raka vägen hem , inga köer....Men ner mot Malmö, på den sidan var det korvstoppning.......



Så nu senare har vi tittat på tv:n och surrat lite och nu är det sängen som gäller.



Hoppas du haft en bra dag ??!!!!


Det har jag hart iaf ...egen tid med älskade mamma   


Måste bara sätta in kortet ....


Här kommer mamma och går med kameran i handen ......


 



Så nu säger jag God Natt






  





.

Av Liza - 27 augusti 2012 22:20

Hejsan!!


Igår så hade vi sovmorgon och sen blev det lite gjort under dagen .....

Mamma fick mig    att ta mig i kragen och vi städade köksskåpen .....Och det jag inte skulle ha kvar det åkte jag till en kompis till dottern min med . Hon och hennes kille + barn ska flytta till eget boende och då brukar man behöva lite kökssaker.

Hon blev glad över att få lite och mer kanske det kommer.


Det är skönt och skoj att ha mamma här som hjälper mig och att vi har lite "egen tid" tillsammans    




MÅNDAG!!!


Idag så var det till och kliva upp för att jag skulle till skolan .....jaa, det är genom valideringen.

Så idag var det skola från 0900 till 1600.

information, papper, diskution i grupper, diskutera alla sedan ....fika, åter igen ett nytt papper, diskutera i grupper o s v os v ......

Nu är jag ledig i 2 dagar och ska åter igen till skolan på Torsdag och sen på fredag och då har jag induviduella samtal med läraren.....DET ska bli intressant.




Nu har vi ätit, vännen har bjudit på mat och sen tog vi efterrätten här hos mig och nu sitter vi och tjöötar i köket och snart är det väl sängen.

Troligtvis så blir det Tjolöholms Slott med mamma imorgon   .




Sov gott






Kram





  




Av Liza - 25 augusti 2012 22:34

Hello!!


Idag så hade vi lite sovmorgon ...Sköööönt!!

åt frulle och sen åkte jag och mamma ner till Allum.....Det är ett köpcentrum i Partille med massor av affärer.....

Mamma hittade lite som hon köpte och fint var det =)

Roligt att titta på folk är det också , mycket roligt kan man se.


Sen åkte vi hem och slappade lite och sen blev det thaimat....gott så in i norden ......


Sen har det blivit tv .........bara mys måste jag säga.



Kram




  







Av Liza - 24 augusti 2012 23:51

Tjenare!!


Hoppas att du haft en bra dag idag?!!


Vi har haft en lugn och fin dag idag.....vid 11 tiden så åkte vi till Alingsås för att jag skulle få min andra spruta av 4 på vaccinet......det gick bara bra denna gång också.


Sen gick vi och handlade lite och sen hem ....fikade lite och sen åkte vi till Lerum och handlade lite där med.

Efter det så åkte vi hem och sen drog vi ut på en liten sak till som involverar Dr och apotek, men allt löste sig som det skulle och det är ju huvudsaken.


Passade även på att gå in på mitt gamla jobb så några av dom mina goa arbetskompisar fick träffa mamma ......och mamma fick komplimanger av de gamla som absolut inte tyckte att hon såg ut att vara i den ålder hon är....Så snällt sagt av en dam som är över 90 själv.


Sen åkte vi iaf hem och jag lagade köttfärsås och spagetti och salladen gjorde mamma.....sen åt vi och drack vin till maten ...så gott så.

Sen blev det doobidoo på tv:n och nu blir det nog sängen .....



Sov gott





Kram




  





Av Liza - 23 augusti 2012 23:01

Hejsan!!


Onsdagen tillbringade jag , sonen och mamma i bilen för resan hem till Gbg......Allt gick bra.


Stannade bl a i Falun och tog en fika på ett litet mysigt ställe.....



 


 


på morgonen då vi åkte från mamma så var det lite disigt och rått  så jag passade på att ta lite kort på spindelnät i gräset....


 


 


Ser lite häftigt ut tycker jag .......


Jaa och idag TORSDAG .....så tog vi det lungt på morgonen / förmiddagen .....sen åkte jag och mamma till Alingsås och kollade lite i affärer.....Mamma hittade en fin blus som hon köpte och sen var vi och handlade lite mat för att det var ganska tomt i kylskåpet.....jag köpte det viktigaste i går kväll då vi kom hem ......så det blev mera handlat idag.


Sen åkte vi hem, fikade och sen blev det matlagning och tv......och nu har vi fikat igen , mamma bjöd på nåt gott ......MUMS!!!

Så nu blir det nog sängen snart.....

Imorgon blir det till att åka till typ företagshälsan för att få vaccin igen ....då är det bara 2 ggr kvar sen tror jag.




Hoppas att du haft en bra dag......




sov gott




  






Av Liza - 21 augusti 2012 23:47

Hejsan!


Idag så har jag varit till ena halvbrodern och fru på middag ......sen var jag till mamma en sväng och sen till E för att säga hej då!!!


Har inte sagt "hej då" till syster yster, inte till barnens faster......men ibland så kan det vara bra också för då slipper man ju gråta .......vilket man gör iaf ....Konstigt det där måste jag säga.


Så nu har jag liksom inget mera att skriva .......får se hur tiden blir imorgon kväll då vi kommer hem om jag hinner blogga eller inte.


Imorgon bitti vid 9-10 tiden börjar jag, sonen och mamma att åka hemåt Göteborg.....





Sov gott nu .....




Kramar



  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards