Alla inlägg under april 2013

Av Liza - 30 april 2013 21:47

god afton!!


Så har jag jobbat och mitt i nästan så var det skola i 2 timmar......Men tyckte det mest var repition på det som va igår....Men kan nog bli lätt så då man har 2 lärare och dom kanske inte pratar så mycket med varandra, jaa inte vet jag.


sen blev det lite jobb igen och sen apt möte på jobbet. Det var inte så mycket att ta upp idag så det gick fort.....skönt!!!


Sen hem, jaa jag plockade upp sonen också efter vägen så åkte vi hem .....slappade i ca 1 timma och sen gick jag och Virren ut och gick i 1 timma....skönt.


Nu blir det sängen för att jobbet kallar imorgon igen .........men slutar 14 imorgon.



Hoppas du haft en bra Valborg .....


Sov gott



  

Av Liza - 29 april 2013 22:20

Hejsan!!


Jobbet idag har gått bra, och mitt på dagen så var det till och sitta i skolbänken igen och nu har vi börjat lite lätt med psykiatri.......


Känner bara att jag har liiiite uppgifter som ska göras som jag inte gjort än .....men nmåste väl ta tag i det.....så småningom.


Det har regnat och regnat idag ...sååå tråkigt väder, usch.


Jaa, jag och bästa J va och åt lunch på Stures, sonens praktikplats.....snart arbetsplats.

Det var riktigt gott pasta carbonara......Kan jag rekomendera   



Men nu blir det nog sängen ....jobb till kl 17 imorgon......GÄÄÄSP!!!!



Sov gott!!!


  

Av Liza - 28 april 2013 23:16

God kväll!!


En händelserik helg det har varit....staketet på framsidan utbytt till ett nytt och fint och lite högre också. Får vänta nåt år nu innan det ska målas.

Sen har nu vännen och sonen tagit tag i häcken på baksidan , så nu ska det bli alltan .....Det händer mycket nu.


Idag så har jag gjort köttfärsbiffar på 1,5 kg , och dom blev sååååå goda....MUMS!!!

Till det så hade jag kokat potatis och gjort sås och för den som inte ville ha det så gjorde jag rotgrönsaker i ungen .....morötter, potatis, palsternacka och rödbetor ...MUMS.


Jaa, sen har jag tvättat lite och plockat.


Nu är det sängen som gäller för imorgon är det jobb som gäller......



Hoppas du haft en bra dag??!!


Sov gott !!



  

Av Liza - 27 april 2013 21:34

Hejsan!


Idag då man vaknade var det strålande sol ute ....men under frullen och då man gjorde sig iordning så blev det helt igen grått och började regna till och från.


Jag och vännen åkte och handlade lite iaf och sen hem och fixa lite och sen blev det tv:n....där somnade jag och sov mellan halv 4 - 5 .....och nu 21.30 är jag sååå trött så det blir sängen snart.

Det här är inte en normal trötthet ........


Jaa, på eftermiddagen/kvällskvisten så kom solen tillbaka ....är det inte typiskt så säg ....



Sov gott och dröm sött då du lägger dig.



  

Av Liza - 26 april 2013 22:14

God kväll!!


Så är snart Fredagen slut. Jobbet har gått som på räls och efter det så blev det kostymköp till sonens student. Skönt och fått det avklarat för jag kan tänka mig att det blir mycket folk som ska köpa det, för på henne i butiken så skulle nog rusningen komma snart.


Då vi var och köpte kostymen så då vi kommer tillbaka till bilen så har fiskmåsarna skitit ner hela min bil    ....Hela framrutan var det stora "bopper" och likaså på taket.


Så vi åkte på Maxi och handlade och sen raka vägen ner till Statoil och tvättade bilen ......fyyy fanken vilka bajsfåglar.


Nu har sonen följt med kompisen hem och nu blir det nog sängen för mig snart.

jag är så trött så jag får snart sätta upp ögonlocken med tandpetare......



Hoppas du haft en bra dag.



Sov gott!!



  

Av Liza - 25 april 2013 23:21

Hej!!



Äntligen hemma efter en lång dag.

Började med skolan mellan 10-12...åkte sen och åt lunch med bästa J ...sen till jobbet och skulle plugga på jobbet mellan 13-17 då jag började jobba. Men det var bara att inse att i det kacklet som va så var det bara att slå igen böckerna.....

Ibland är det sånt liv inne rummen så man tror man är på dagis .....och då är det vuxna männsikor, eller jaa.....nästan iaf.


Så det var att sitta och spela på telefonen tills det var dags att börja jobba.

Jobbet har gått bra och nu är man hemma ....så bli en kall dusch nu och sen sängen för man ska jobba imorgon igen .....men slutar 14 då.

Magen har varit mycket, mycket bättre idag och det är skönt......halsen....nja, ungefär lika där.



Hoppas du haft en bra dag......



Natti natti ......Zzzzzz



  

Av Liza - 24 april 2013 23:35

Hej!


Men tänk att jag inte sköter bloggen som jag ska....Hmm...nu skrev jag inget igår , så nu får det bli 2 dagars igen.


Men igår ( Tisdag)  iaf så var jag hemma och studerade, fick lite gjort på ett arbete. Men det är mycket leta, och så innan man kan komma igång.

Men som sagt, lite fick jag gjort.

Får nog fortsätta med det imorgon (Torsdag) ......



Idag Onsdag så har det varit föreläsning om läkemedel på dom demenssjuka och vad som hör till dom med sjukdomen.

Väldigt intressant måste jag säga.......


Sen var det hem och sova .....Trött som fanken....sen fixa till sig, äta och sen dra iväg för att jobba.

Nu har jag kommit hem och ont i magen har jag haft hela dagen .......

Har en misstanke om att det kan vara gallan som spökar......Det är inte roligt.


Sen det här med halsen ......jaa, det börjar märkas nu att det är "trångt" eller vad jag ska säga, kan inte ha huvudet i vissa lägen för då får jag ont i huvudet och eller jobbigt att andas......oftast så känns det som jag har ett halsband som sitter åt eller att tröjan håller på att strypa mig......och jag tror att det är detta som gör att jag är såååå trött nu som jag är.

Hjärnan får kanske inte tillräckligt med syre .....näää, skämt och sido , jag vet inte.

Men ska till Dr om några veckor och då får det skickas nån remiss och att det går snabbt för så här kan jag inte gå.


Nu blir det iaf sängen för det kommer en skoldag imorgon med + att jag jobbar kvällen då med.


Hoppas du haft en bra dag =)



Sov gott



  


Av Liza - 22 april 2013 23:10

Hejsan!!


Jaa, så igår Söndag så åkte älskade ungen hem .....Tråkigt och tomt blev det...  

Men som tur va så kom J & M och vinkade av dom också och det lättade ju upp stämningen måste jag säga.....  

Annars så har jag nog gått gråtande därifrån ...och det är inte så kul. Nu gråt jag, men inombords då hon gick på tåget.....


Sen var det och åka hem , men fick ju matgäster och det var så trevligt och mysigt tycker jag.  



Idag Måndag så har det varit jobb, och ett möte .

Sen hem och slappa på soffan ....trött, snooooorig och ett höger öga son runnit och runnit hela helgen så nu är jag alldeles torr och t o m lite sprickor under och ut mot "ögonvrån".....Det är väl för saltet antar jag.

Fattar inte varför det håller på så här.....jag tycker att skulle det vara allergi, typ pollen så ska väl ändå båda ögonen rinna, eller har jag fel?????



Nu blir det iaf sängen för imorgon blir det till och studera och göra lite uppgifter .......



Sov gott!!



  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards