Alla inlägg under maj 2009

Av Liza - 31 maj 2009 21:17

Hejsan !!


Så har helgen gått......Tänk vilket underbart väder vi har.....det kan man inte klaga över och sen att man är ledig imorgon också gör ju saken inte sämre...:)


Helgen har varit bra.....I Fredags så var jag och sonen och hämtade kostymen så nu är det bara skor som måste inhandlas.....Det får vi ta till veckan.....Han kommer att bli såååå snygg :)


Senare på Fredag kvällen vid 19.30 tiden så kommer det en granne och ringer på dörren och ger mig en blombukett ....Det hör till saken att hon äger en blomsterbutik och hon kom hem från jobbet.

På papperet runt buketten så ser jag en vit liten lapp så jag förstår att det är blomsterbud......Wooow vad nyfiken man blir då :)


Medans jag försiktigt öppnar upp papperet runt blommorns så ser jag små, små ljuslila blommor...(påminner om ljung).....sen var det andra lila blommor och sen ser jag några kvistar med typ små frukter på ......och mitt i detta hav av alla dom blommorna så ser jag 4 stycker STORA ljus, ljus rosa rosor........Åhhhh så vacker bukett ska ni veta .........Snurrar lite på hela alltet och ser till slut ett kort .......på kortet står det :

- Grattis på morsdagen från barnen.


Snacka om att man har en mycket snäll x-kille och en snäll pappa till våra barn.....För naturligtvis så är det fadern till barnen som fixat till detta.

Sånt uppskattar man verkligen :) ..........


Så var det de här med daten........som ni kanske förstår så blev det ingen ....MEN det var inte med någon hane......utan det hade varit med min kära kusin vitamin........Men vi får försöka att träffas nåt till hösten eller så ......Om inte annat så fyller hon 40 i sep så då kanske det blir kalas......Ja ja det får vi se då :)


Jaa, idag har jag legat i solen hela dagen .....fast jag har sprungit ut och in mellan solen och tvättmaskinen .......Så nu ska jag ta och smörja in min röda kropp ........


Ha det så bra och va rädda om Er......Stor Kram :)

Av Liza - 26 maj 2009 22:07

Tjenixen!!!

Så har Tisdagen gått över till kväll......Allt har gått på räls då det gäller jobbet......Inga problem alls har det varit:)


Ja du Linda.......NU vet du vad som kanske händer till helgen......WOOOW vad spännade *blink* *blink* ........Men som jag sa-........vi får se hur det blir .


Annars så har dagen varit bra....fixade mat innan jag åkte till jobbet så sonen hade nåt att äta då han kom hem från skolan, drog snabeldraken över golvena också och sen förbarmade jag mig över disken också ....kännes gott då jag åkte hemifrån.


Så nu är det bara till att vänta på att tvättmaskinen ska bli klar sen är det snart Brother & Sisters på tv:n som jag bara MÅSTE se ....spännande :)


Ha en bra natt och en fin dag imorgon.......va rädda om Er......Kram :)

Av Liza - 25 maj 2009 22:41

Pssssst!!!


Till helgen har jag kanske en date på G .......Det ni!!!!!!!!!




Kram :-)

Av Liza - 25 maj 2009 22:31

Hejsvejs!!


Nu hoppas vi att det går bra att skriva och sen göra inlägget utan att det ska strula och tjafsa.....Ggrrrrr.


Dagen har varit perfekt...jobbat ute i hemtjänsten och allt har rullat på ...Imorgon är jag inne och jobbar kväll.

Det är sån varannan dag/kväll vecka nu .......Men det kommer att gå på räls imorgon också....Eller hur Linda????? *blink*


Börjar bli dags att beställa tågbiljetter till sonen också då han ska bege sig till Norrland efter skolan slutat......Ensam igen i huset......TRÅKIGT!!!!!

Men naturligtvis blir det kul för han att komma upp till pappa sin så då får det faktiskt lov att vara tråkigt för mig :)


Hade tänkt gått ut och tagit en prommis på eftermiddagen/kvällen men fasnade framför tv:n ......att det ska vara så mycket bra på den...jag fattar inte.....*himlar med ögonen*


Anna J .....jag kom inte ens ut till solen med boken ......*himlar med ögonen IGEN*


Ja ja ....thats life......I helgen ska jag iaf försöka få ordning på ett rum jag har belammrat med tvätt ......Usch ...men är ett måste snart annars så kan jag inte öppna dörren dit snart *S*


Näää ...nu får ni ha det så gott och vara rädda om Er......Kram Kram :)

Av Liza - 24 maj 2009 21:25

Hello!!!


Nu blir jag bara så less på datorer.......Hade skrivit och allt var klart ....då ska det jäklas med att skicka iväg inlägget och jag orkar inte skriva om det......


Det har varit tvättdag och sen bara tagit det lugnt.....


Ha det gott och va rädda om Er.....Kram

Av Liza - 23 maj 2009 22:01

Hejsan!!


Så har Lördag gått och jag och sonen var i väg och kollade på kostym som han ska ha till balen ......Japp...kalaset går BARA på närmare 2.600 kr ...Då vill jag bara påpeka att vi inte köpt skor än......JIPPI säger jag och hjular runt på gräsmattan ....NOOOOOT!!!!


Men det får väl vara värd det ....han kommer att bli såååååå fin i denna utstyrsel ...jag ska försöka få in kort på han här tids nog :)


Annars så har han varit och sparkat lite boll och jag har pysslat lite här hemma .....bara tagit det lugnt.


Nu är det väl en tvättstugedag imorgon och kanske lite städdag också .......


HA en bra dag imorgon och va rädda om Er.......Stor Kram :)

Av Liza - 22 maj 2009 23:36

Hejsan allihopa!!


Så var äntligen <Fredagen här och ledig helg...helt underbart.

Ska iväg och kolla på Kostym åt sonen imorgon.......(hoppas vi hittar någon) .........Han ska ju på BAL i början på Juni.....Oj Oj Oj vad jag kommer att gråta då.......

Jag grät då dottern var på bal och var sååååå vacker.........så det klart att det bli lika  iår då det gäller sonen:)


Efter jobbet idag åkte jag hem och nanade lite sen var det matlagning som gällde.....pasta och köttfärssås....

Ni vet väl att riktigt ITALIENSKA köttfärs ska "puttra" läääänge......ca 1 -2 timmar och på svag värme så det in te bränns vid.

Mycket kryddor ska i (om man gillar det) och låta det puttra.....Mmmmmm-.......smakerna kommer fram på ett helt annat sätt än att man tillagar köttfärssåsen och sen äter den nästan direkt.........Prova så får ni se.

Lämna gärna en kommentar efter ni gjort "testet" :)


Sonen är ute och cyklar och jag ska nog g¨å och nana kudden snart......Ni får ha det så gott så hörs vi imorgon......Va rädda om Er.......KRAM !!!!

Av Liza - 21 maj 2009 21:37

Hello everybody!!

Dagen har varit helt perfekt.....det har varit skoj  och jobbat och äntligen så har Linda kommit tillbaka .....efter en jobbig vistelse på sjukhuset med ett av barnen........Gött och ha dig tillbaka :)


Jag har varit väldigt trött idag.....har nästan inte kunnat hålla ögonen öppna så det blev soffan i ca 1,5 timme efter jobbet.......

Så nu har  jag varit vaken några timmar så nu är det dags för sängen ......börjar tidigt imorgon....06:45 ...........:)



Nu mina kära vänner så ska jag till sängen och nana kudden ....ha en bra natt och en bra dag imorgon ...va rädda om Er........Kram :)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards