Alla inlägg under april 2011

Av Liza - 30 april 2011 22:57

Hejsan!!!

 

Så är dagen och kvällen gjord då det gäller jobb......En dag kvar och sen är man ledig i 2 helger  

Allt har gått jättebra och roligt har vi haft .......

 

Mysigt och åka omkring och se alla människor mysa ute i det gröna och i den varma och goa solen  

 

Så nu blir det sängen snart så ska man upp imorgon med .......

 

Sov gott.....

 

 

 

 

 

 

   

Av Liza - 29 april 2011 23:07

Tjenare!!

 

Idag så har jag grejat med en massa hemma och sen slängde jag nåt öga emellanåt på det Brittiska bröllopet...Men det var ju inget att ha alls tycker jag...........så som sagt var ...det blev nåt öga emellanåt.

 

Sen så var det till och fixa till sig och åka till jobbet......Det gick som på räls .......Så nu är det bara på´t morgonbitti igen ......

Men jag är ute i hemtjänsten i helgen .....Men det går det med ...får ju umgås och mysa med mina goa och trevliga arbetskompisar iaf ...ute som inne ...... 

 

Jaa, det är dags att klättra upp för trappan nu till sängen .....

 

Sov gott!!!

 

 

 

 

 

 

  

Av Liza - 28 april 2011 23:25

Hejsan!!

 

Vilken trevlig och skön dag jag haft idag......Klev upp vid halv 10 och tog det lugnt.

Fixade frukost och sen fixade jag mig själv      iordning......

 

Efter det åkte jag till en goooo kompis och tog en kopp kaffe med henne .

Vi satt ute och bara myste nån timma sen drog hon iväg till jobbet och jag åkte hem.

 

Väl hemma så började jag tvätta lite.....Jaaa, jag håller på att rensa i garderober där jag har lakan och handdukar m m ...och då kan jag tycka att det är gott och tvätta upp allt ......

 

så det har blivit 4 maksiner idag och det blir nog någon imorgon med .....

 

Under tiden maskinerna gick så satt jag ute i solen    och bara mådde gott....      ....

 

Sen fixade jag mat tills vännen kom hem så vi åt ute.....Det blev en blandad kompott idag.....Men gott var det .

Ägg, sill, stekt sparris och skina , potatissallad och grillad kyckling....Mums måste jag säga.

 

Sen har det varit tv och tele nu senare på kvällen så nu ska jag hänga sista maskinen och sen gå och lägga mig.......

 

Hoppas din dag varit bra????????

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 27 april 2011 21:24

Hejsan!!!


Jaa, en annan text idag...ombyte förnöjer säger dom som vet.


Idag sov jag till 0900 , eller jag vaknade tidigare men klev upp då . Fixade frukost och gjorde mig iordning.....

Sen satt jag och letade recept på fisk ett tag och då jag väl hittade ett jag kände för så skrev jag det jag behövde handla och sen åkte jag ner till affären.....The big one.


När jag kommer åkandes där så ser jag en mycket kär bekant med dotter vid busshållsplatsen så jag ringde henne.

Blev bestämt att det blir en fika på förmiddagen imorgon ....Skoj   och mysigt.


Handlade iaf allt och sen var det en sväng in till apoteket.....dags att fylla på medicin förrådet mitt......men det får bli en sväng till snart igen ....fattas allt lite mera saker.


Har städat ute i hallen vid/på hatthyllan .....Oooojjjj vad man låter en massa skit ligga......Det blev en hel sopsäck med kläder, skor, väskor, cykelhjälmar m m ...skönt och få bort skiten.



Sen blev det dags för den nya maträtten ......och den blev god.


Fiskgryta med saffran & tomatsmak .....och ris och ett glas vitt till ..Mätt och belåten .....  


   

Men jag tyckte att det hade inte skada med lite mera smak av saffran.......


Jaa, sen har jag diskat och sen kom en annan hjärtevän + gubbe och visade sin nyinköpta bil ....Åhhhh vad den var fin   


Nu blir det väl tv:n och sen sängen .........ska ju som sagt var iväg och ta en kopp imorgon förmiddag...........




Ha det gött





 





Av Liza - 26 april 2011 22:58

Hej!!

 

Tänk att det kan vara såååå segt att kliva upp ibland.....

Men det är kanske inte så konstigt då jag inte sover riktigt på nätterna.....Förstår inte vad det är. Jag som brukar sova sååå gott hela nätterna igenom , men nu i ett par nätter så ligger jag och vänder, vrider och bara inte kan sova.

 

Ja ja , dagen har iaf gått fin fint....hade en kort dag idag....slutade 14. Sen  åkte jag hem för att vila fötterna......Mina fötter klarar inte av att gå i "foppatofflor"  som det verkar.........Får kolla på några andra skor.

 

Jaa, nån bild har det blivit idag med, på några jätteutslagna tulpaner i en rabatt.....Men fina är dom ....

 

  

Eller vad säger du ?????

 

Jaaa, nu har jag tittat på tv lite och sen suttit vid datorn och spelat lite spel......Nu är det nog sängen snart......

 

 

 

Sov gott .......För jag ska försöka göra det ....

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 25 april 2011 22:11

Tjenare!!

 

Så var helgen slut och arbetet kallade imorse......Och det gick såååå bra så .  

 

Varmt och gott har det varit idag , men imorse så var det inte många grader.......Men nu tycker jag att det är helt lagomt med värme.....

 

Har knäppt en bild på en  forsythia .....såå gul och fin måste jag säga.

 

  

Sen har jag även tagit på ett körsbärsträd som blommar så fint.....

 

  

Det är mycket fint som händer ute i naturen nu med alla färger ....Eller vad säger du ?????

 

Jaa, efter jobbet så blev det grillning med vännen och sen har det varit tv resten av kvällen .....

Nu är det väl bara att fixa lite inför morgondagens arbete, men då jobbar jag kortdag .....

 

Tjipp & Hej .....

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 24 april 2011 19:47

Hejsan!!

 

Vilken underbar dag det varit idag.......

Vaknade vid 10 och klev upp .....Fixade det sista med skåpet och sen blev det frulle.....

Efter frullen så blev det en prommis med Virren .......Men nu ska man ju vara ärlig (för det varar längst) så blev det ett avbrott mitt i prommisen med en liten sittning på en brygga vid Sävelången .........

 

Vattnet låg lungt  och fint och solen lyste från en klarblå himmel ....

 

  

Men avbrotten blev kanske inte så kort som jag vill påstå ...utan det blev nog ca 2 timmar ....  

Men det är ju bara Påsk 1 gång om året och då ska man ju ta det lugnt, eller hur?????

 

Musöron har träd och buskar fått också ....det är så grönt och fint....

 

 

Du kan väl inte med än och bara hålla med om att det är grönt nu .....

 

  

 

Sendå vi låg på bryggan så tänker man inte så mycket på att där uppe flyger det flygplan titt som tätt......Men jag passade på då jag låg på bryggan och fånga ett på bild .......

 

  

Bilden blev ju halvdan ....vissa flyger lågt som attan ...men man får vara glad för det lilla .....  

 

Efter den s k prommisen , med ett låååångt avbrott så gick jag hem och började tvätta ...har kört 3 maskiner och nu väntar jag på att den 4:de ska bli klar........

 

Och i allt slit med tvätten så var man ju tvungen att svalka sig med en liten smultronvins drink ........Mums !!!!!

 

  

 

Och sen efter ett tag så blev det middag.....Grillning med vännen m m och god sallad, och en megagod potatisgratäng med mycket vitlök .....MUMS , det med   .....Jaaa , naturligtvis så blev det lite rött till maten .......

 

 

 

Nu ska jag nog slänga ner röva i soffan och glo på tv:n tills tvätten är klar......

 

Hoppas att din dag varit bra ????????????????????????????????????????????????????????????????

 

 

Tack Virren för en härlig stund på bryggan ...Det var inte sista gången, eller ?????

 

 

 

 

 

  

Av Liza - 23 april 2011 20:41

Hejsan!!

 

Jaa, Långfredagen var i går och då jobbade jag hela dagen och sen var jag bort till Virren för att umgås och ha det trevligt.

Trevligt hade vi också ...satt och myste med lite gott vin och godis m m .......

 

Därför blev det inte av att jag bloggade något då .....

 

 

Idag .....

Påskafton har jag plockat lite i skåpet och sen bara varit .....Ätit lite påskmat idag med vännen .....och nu sitter jag och tittar på tv.....

 

Hoppas du haft en bra dag.....

 

 

  

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards