Alla inlägg under februari 2012

Av Liza - 29 februari 2012 23:09

Hello!!

 

Så har Onsdagen gått och det har gått bara bra på jobbet.

Har mått bättre idag, men så struntade jag i och ta tabletten. Men Dr ringde även senare på dagen så han sa att det var okey. Gött !!!!

 

Sonen fick jag hämta och skjutsa hem från skolan idag för att han mådde inte bra. Men någon magsjuka är det då inte, möjligtvis att han kanske börjar bli förkyld.....bara vänta att se.

Men han blir hemma imorgon med iaf .....

 

Jaa, så mycket mera hade jag inte att komma med idag.....så här sista dagen på februari månad.......

Undra hur många det är som har friat idag......jaa, tjejer alltså !!!

 

 

 

Ha en bra natt och en bra dag imorgon.....

 

 

 

Sov gott!!!

 

 

 

 

  

Av Liza - 28 februari 2012 23:24

Ciao!!

 

Idag så hade jag en skön sovmorgon , sov till halv 11.

men senare mitt på dagen så började jag må konstigt och har gjort det resten av dagen kvällen.

Tror jag kommit på varför och det är en ny tablett som jag fått , så jag ska hoppa över den imorgon för att se om det kanske gå åt rätt håll.

 

Annars så har jobbet gått bra , så nu blir det sängen och läsa lite.

 

Det blev inte mycket till skriva ikväll men huvudsaken är att det blir lite iaf , kanske ??!!

 

 

 

 

Sov gott

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 27 februari 2012 23:40



Tjenixen!

Hoppas att du haft en bra dag?!

Min dag har varit bra, jobbet har rullat på som det ska och roligt har det varit.

Vädret hade kunnat varit bättre men inte det.....Regn och regn och mitt upp i allt så kom det lite snö på det. Men snön försvann ganska fort då det gick över till regn igen.

 

Trött som attans har jag varit idag så det fick bli en liten lutare på soffan då jag kom hem och sen blev det till och fixa lite mat.

 

Sen har det varit datorn och tv:n ...men nu blir det sängen. Har lite sovmorgon imorgon för ajg jobbar kvällen.

 

 

 

Ha en bra dag imorgon

 

 

 

Sov gott !!

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 


Av Liza - 26 februari 2012 23:07

Hej!

 

Så är Söndagen till ända.....Lika strålande fint väder har det varit idag.

Har varit ute och gått lite och sen varit till en granne och pratat lite .......

 

Har tvättat så det har varit mycket tvätt och hängt, men det är skönt då det är gjort.

 

Sonen har varit ute med sina kompisar och sen suttit vid datorn lite också.

 

 

Imorgon blir det jobb i hemtjänsten , börjar 07.00 så då slutar jag 15.30

Sen imorgon ska jag hämta ut biljetterna till showen som jag och kompis ska gå på .....längtar som 17 gör vi båda 2.

 

Nu blir det sängen så jag orkar upp imorgonbitti då klockan ringer.......men det går liksom lite lättare att kliva upp då man vet att våren står inför dörren, eller hur?????

 

 

Hoppas att du haft en bra helg med fint väder .

 

 

 

Sov gott

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 25 februari 2012 23:33

Tjenare!!

 

vilket vårväder det har varit här idag....Klarblå himmel med en stor fin   som lyst.....men det kom lite moln emellanåt.

 

Men det har inte blivit mycket gjort idag......hade lite sovmorgon och så ....men idag så åt sonen och jag frukost tillsammans och det hör verkligen inte till vanligheten. Det var riktigt trevligt och mysigt måste jag säga.

 

Sen så har jag varit ute lite för att vädret var så gott så då passade jag på att sopa bort lite grus på asfalten utanför mig , så du förstår att  man har börjat fått lite vårkänsla nu .......

 

sen till middag idag blev det flygande jakob som vi åt och vännen kom och åt senare för att han jobbade idag.

 

Efter middagen så somnade jag på soffan och vaknade halv 9 .....så efter det så har jag suttit vid datorn och sen bläddrat på tv:n ...men det var inte speciellt mycket att ha där inte.

 

 

 

Nu blir det väl sängen snart för det kommer en ny dag imorgon.....

 

 

 

 

Sov gott !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 24 februari 2012 23:08

Hallå!

 

idag var det ganska segt att kliva upp , men väl då fötterna nådde golvet så gick det av bara farten.

Man infann sig på jobbet i tid och dagen har rullat på som den ska ......det finns att göra hela tiden...

 

Efter jobbet så åkte jag dirket och plockade upp sonen och sen gick var vi och handlade.

Det blev ost och kex som vi båda var sugna på ikväll och så blev det.

Jag köpte även en liten , liten burk fikonmarmelad som jag hade till .....ååååhhhhh vad gott det är !!!!

Har du inte provat så gör det .......men under förutsättning att du tycker om fikon.

Det är bara sååååå gott .

 

Men innan vi åt det så fixade vi mat och sen blev det städning på hög nivå.....Diskning, dammsugning, dammtorkning och sen torka golven.

Sen efter det så var det till och hoppa in i duschen och  efter det så var det dags att tända alla ljus.....och sen har det varit tv.

The Voice var det som gick här för fulla muggar.....sen vid 22 så kom vännen in och då åt vi ost och kex......

 

Så nu blir det lite tv till och sen är det sängen för jag är väldans trött nu.

Ska bli skönt med lite sovmorgon i helgen iaf .....

 

 

Ha det så bra och nu hoppas vi på fint väder imorgon   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sov gott

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 23 februari 2012 22:06

God kväll!!

 

Jaha, då är det en arbetsdag kvar av denna vecka, så är man ledig i helgen.

Jobbet idag har gått bra och eftersom det kommit en liten prinsessa till världen så fick dom boende äta lite tårta idag till kaffet.

 

  

 

 

Vi dukade fint och med flaggan i topp ......

 

  

 

 

 

  

 

 

Tårtan och kaffet var väldans uppskattat och sånt är alltid kul att höra  

 

 

 Efter jobbet så var det en slummer på soffan och sen matlagning......sen har det varit dataspel och tv ....alla dagar ser nästan likadana ut .....

 

 

 

Nu blir det lite mera tv och sen sängen så jag orkar upp imorgonbitti.....börjar tidigt då ...06:45

 

 

Nu får du ha en bra natt och en bra dag imorgon.....Hoppas att vädret blir lika fint imorgon som det varit idag.

Klarblå himmel och sol ....gött !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sov gott!!

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 22 februari 2012 23:00

Hej!

 

Jaa, vilken dag.

 

Förstå så var det heldags APT (arbetsplatsträff) med jobbet .  Jag avvek därifrån vid halv 1 för att åka på informationsmöte angående att validera till undersköterska.

APT gav mig inte så mycket , inte under tiden jag var där iaf.

Men info mötet var ju intresant och det där kan bli skoj. Självklart en jäkla utmaning som man tar tag i och det är ju isåfall bara att hoppas att man klarar av det. Att ro båten i hamn så att säga.....

 

Efter jobbet så åkte jag hem och diskade och sen kom sonen hem. Vi slappade lite och sen blev det mat......

Efter maten så har jag hållt på att leta efter betyg och har nog hittat dom , kanske ett som jag måste fixa fram från skolan......sen har det varit tv.

 

Men nu är det sängen som gäller för imorgon så jobbar man igen .....

 

 

 

Hoppas att din dag varit bra ??!!

 

 

 

 

Sov gott

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards