Alla inlägg under oktober 2010

Av Liza - 31 oktober 2010 22:19

Hejsan!!

 

Jaa, ställde om klockan inatt då jag gick och la mig....Men nog fanken vaknade jag 0900 .....Åhhhh .....inte kunde jag somna om heller ...sååååå tråkigt alltså.

Men det är väl ett tecken på att man är utsövd ...och det händer inte ofta vill jag lova.

 

Klev iaf upp och såg att sonen kommit hem ......jag vaknade då han låste upp dörren .....låg nog lite på lur tror jag, tills jag hörde honom ..    ....och då kunde jag somna gott sen .

 

Men jag klev upp och fixade frulle ....sen fixade jag till mig lite och drog mig ut i naturen med min bästa vän Walkman ........

Jaa mobilen har walkman i sig så det var bara att sätta in lurarna i öronen på på med musiken .........

Rundan jag brukar gå är ca knappt 5 kilometer har dom sagt till mig och jag får tro det......

 

Men det är en helt lagom runda att gå och idag gick det på 45 min .....men då gick jag fort ....

Solen kom fram lite bara ...men det var skönt iaf .....

 

Sen var det hem och diska .....och efter ett tag så vaknade sonen till liv ......han hade haft det skoj igår , både på matchen och sen på krogen .....så han var nöjd.

 

Jaa, det är väl denna dag .......jooo jag har spelat lite dataspel också .....skoj är det.

 

Jaa, nu är det jobb som gäller imorgon ...Kvällen .....Och sonen han har lova han hela veckan ...gött för han.

 

Ha det gott .....Hej svejs!!!!

Av Liza - 30 oktober 2010 23:58

Hejsan!!

Jaa, vaknade vid 9 men kunde slumra till ....lite till och från fram till 11 ungefär.

Dagen har varit ganska seg .....inte gjort många knop inte ......

Sonen har med kompisar varit på hockey, Frölunda HV71 ....och sonen håller ju på HV 71 och dom vann idag så det var ju bra för han ....;Mindra bra för hans vänner som är Frölundare.....men glad i hågen så drog dom iväg till krogen/krogarna i stora staden Göteborg......

 

Men jag har precis pratat med han och han är nu på väg hem så allt har gått bra och jag kan vara lugn......

Ha en bra natt....sov gott!!!

Av Liza - 29 oktober 2010 22:14

Ciao!!

 

Jaa, tänk att jag kan inte förstå att det ska vara sååååå segt att kliva upp på morgonen.......jag har upptäckt att det är inte bara jag utan det är måååååånga flera ...och det är alltid en tröst.

 

Jobbet har gått helt kanon , har varit ute och jobbat i hemtjänsten.......sen hade vi en hygienutbildning på 2 timmar.

Det var verkligen intressant och jag hoppas verkligen att hon kommer tillbaka så att alla kan gå.

Mycket bra information tycker jag.........lika viktig för alla för att t ex inte sprida smitta vidare  (t ex maginfluensa)  o s v ......

 

Sen var det hem och slumra lite på soffan .......och sen var det mat.

efter vi hade ätit så drog sonen ut med kompisar i bil så jag misstänker att dom är i Gbg och drar .....själv har jag suttit och tittat på Idol för första gången hela tiden .......

Heja JAY ...han är ju bara bäst , eller ??????

 

Jaa , det är väl dagen det ......

 

Igår fyllde sonen år så han fick besök av vänner med paket och dom åt tårta + kakor och bullar ......och senare på kvällen så skjutsade jag hem en killkompis till Alingsås .......Sonen fick en bra dag, han var nöjd och det är huvudsaken.

 

Nää, nu börjar snart omröstningen på Idol så jag får avsluta här och gå till soffan igen .....

 

Ha en bra natt.......hej svejs !!!!

 

 

Av Liza - 27 oktober 2010 23:16

Hallå!

 

Så var denna dag gjord......Har jobbat kvällen idag och det har gått fin fint.....

 

Före jag började så var jag och handlade lite och tvättade lite och hängde tvätten .

 

Imorgon fyller sonen år ......18 år blir han ...lill pojken     .

 

Då blir det tårta och en massa gott .....

 

Nu är det duschen och sängen som gäller.....Jobb imorgon igen.

 

Hej svejs!!

Av Liza - 26 oktober 2010 23:13

Tjena!

 

Jaa, så är Tisdagen till ende.....Imorse så var det kallt ute så det var bara till och försöka skrapa rutorna.

Ganska lönlöst.....det var som om att någon hade hällt vatten på rutorna innan det frös på ....så det var bara till och starta bilen och låta den tina rutan lite iaf så då gick det lättare.

 

Väl det så smög man sig iväg med sommardäck ut på vägen .....jag tog mig fram och dom hade saltat så det var inte så farligt.

 

Jobbet har gått superbra......Har jobbar ute i hemtjänsten idag ....roligt och framför allt skööööönt måste jag säga.

Det är så härliga och gott gäng med tjejer som jobbar där......  

 

Så då jag väl slutade så var det hem för att dom ska komma och kolla på pannan ......och det var dom då jag kom hem. Tur att sonen redan var hemma så han öppnade åt dom.

Han åtgärdade lite fel så länge , så nu hoppas jag att det blir pannbyte snart.

 

Efter han dragit så tog jag fram stegen och putsade ena köksfönstret + vardagsrumsfönsten på utsidan (man kan nämligen inte öppna och vända dom) ....men nu är dom fina, så det är bara fönstren inne och dom man kan vända på som skall göras.......Men det går fort när man väl sätter igång.

 

Och sen så har jag även ieftermiddag fått på vinterdäcken .....Gött !!!

 

Nu får du ha det gott .......Hej svejs!!!!

Av Liza - 25 oktober 2010 23:19

Hejsan!!

 

Jaa, Ledig dag och då har jag dammsugit och torkat golv och tvättat.......

Imorgon är det jobb ute ....Gött !!!

 

 

Det blir mindre och mindre för varje dag jag skriver .......så det kanske är ett tecken på att man får lägga ner bloggandet ett tag.....

 

Får funderar på det ......

 

Ha det gott ...hej hej .

Av Liza - 24 oktober 2010 22:49

Hej!

 

Jaa, vad ska man säga ....besöket drog hemmåt vid 06 imorse .....det regnar och är grått .....

Dagen har bestått av diskning, dataspel, och tv ......sen har jag varit och hämtat sonen som sovit borta inatt.

 

Jaa, så jag har inte mycket att komma med här ikväll inte .......

Men som man säger......Man får nöja sig med det lilla .....

 

Jooo, en sak som jag också gjort idag är att plocka ihop lite jackor som jag aldrig andvänt som bara hängt i garderoben + halsduk + helt nya tubsockor och tjocktröjor..........

Dom kläderna ska snart komma till andvänning för dom hemlösa i Göteborg .......Det går mot vinter och då kan det vara gott för dom att få lite varmt på sig......så kläderna har jag levererat  till en f d granne som sen ska lämna dom till en som ska ner till Gbg och stället dit kläderna ska.

 

Dagens goda gärning iaf .......gött !!!!!

 

Nu får du ha en ba kväll .....Hej svejs!!!!!

Av Liza - 23 oktober 2010 14:44

Hejsan!!!

 

Jaa, det blev ingen bloggning igår ....han liksom inte med mig.

Främmande kom iaf på Torsdagkväll och det hade varit jobbigt och kört i snöyran och sen storm på det......och från snöyra blev det regn ...Men han kom fram iaf välbehållen och det är huvudsaken.

 

Så igår Fredag var vi nere i Gbg och kollade läget lite ........sen hem och slappa och sen på kvällen drog dom på ZZ TOP ........

 

Idag Lördag så regnar det och är grått och tråkigt.......usch!!!!

Så idag blir det inget gjort alls......bara slappa och slöa ....tråkigt ...men vi får väl roa varandra .....

 

Ha en bra Lördag.....tjipp & Hej !!!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards