Alla inlägg under september 2009

Av Liza - 30 september 2009 21:51

Tjenixen!!

 

Idag så var det himlans kallt ska ni veta.....attans vad man fick skrapa rutorna på bilen ....Men det är tur att man iaf fick tag på vantar så man slapp frysa om småfingrarna :)

Men man ska inte gnälla ......tycker allt att det är ganska skönt med lite kyla också .....för fryser man så kan man klä på sig. Men är det varmt så man håller på att smälta bort så är det liksom svårt att klä av sig , eller hur??!!

Tror inte det skulle bli någon hit liksom om man gjorde det ute bland folk .....farbror blå skulle väl komma ganska fort då kan jag tänka mig .....Hahahaaaaa.

 

Jag var trött som attan då jag klev upp och likaså min son ....men vi han göra allt vi skulle och kom inte dirket sent till jobbet heller....tidig som vanligt .......

Har gått bra och jobbat och jag och Linda har allt gjort dagens goda gärningAR idag :) ....det kan vi vara nöjd med, eller hur vännen????? Flört

 

När man då kommer hem och det ser ut som om en mindre krigszon då är det inte kul....MEN det var bara till och diska upp lite så blev det genast mycket bättre.

Stekte kycklingfileer som jag strimlat och sen blandade jag i fajitaskryddor och vatten.....till det hade vi tortillabröd, riven ost, gurka, paprika, sallad och creme freche ....Det blev sååå himla gott ska ni veta...MEN det var väldigt, väldigt starkt ......men det är gott då det är starkt.....nästan så det slår lågor ur munnen....Mmmmm.

 

Det blev ingen prommis eftersom jag fått skavsår på ena hälen av dom nya skorna....Men jag hoppas och tror att på Fredag så är det okey ....då blir det en prommis så man kan gotta sig i helgen med gott samvete :).

 

Har en gammal vän som idag har varit alkohol och drogfri i 7 år ....Inte illa , det är bra jobbat.

Grattis min vän :) ...fortsätt så ....

 

Nää, nu är det sängen som gäller, även om jag har lite sovmorgon imorgon...börjar 12.30 .......

 

Ha det gott och sov sött.....Kram

Av Liza - 29 september 2009 23:41

Hejsan!!

 

Denna Tisdag har varit fin...Vädret har varit kanon. Blå himmel och solen har skinit Cool....

MEN dom som var uppe tidigt och skulle iväg ut med bilen (en annan hade ju sovmorgon) har idag talat

om att dom har fått skrapat rutorna ....Brrr....Ska det REDAN börja????

Jag kan ju tycka att det är liiiite för  tidigt att det ska vara minusgrader .....Det kan väl börja komma i November ....Men det är sånt som man inte kan styra ......bara att ta vädret som det kommer.

 

Har iaf varit och hämtat ut ytterligare en ny blodtrycksmed ......Får hoppas att den funkar nu då.

Har tagit 1 idag och än känner jag inte så det här kommer nog att gå fin fint :) ....Glad

 

Efter apoteksbesöket så drog jag iväg till en skoaffär för det var dags att köpa nya arbetsskor....Verkligen i stort behov av det var jag ....så det var fixat på 10 min.....Sen var det bara iväg och inhandla lite mat till jobbet. Det fick bli rostbiff och Potatissallad och vitlöksbröd.....MMmmmmm...det var himla gott ska ni veta Tungan ute..........Synd att jag bara tog 2 skivor rostbiff.....för annars så hade jag kunnat haft det imorgon också ....

 

Så nu är det bara duschen och sen sängen som gäller.....Har plockat fram kycklingfileer till imorgon som jag ska göra nåt med .....Förhoppningsvis nåt gott ......

 

Ha det så bra och va rädda om er ...Kram

Av Liza - 28 september 2009 22:41

Tjingeling!!

Så var denna dag nära sitt slut.....Atbetet har gått fin fint :) ..Har ju jobbat i hemtjänsten ....så sköööönt!!

Sen efter en hårt slitande dag så blev jag förfrågade om att ta en prommis med några riktigt goa vänner och vem kan motstå dom ?????

 

Inge naturligtvis , så jag hakade på direkt ........Det blev en poverwalk på ca 30 min......Sååå skönt det var efteråt :) Tack för det babes......Det var inte sista gången.....Onsdag nästa Flört.

Det var som ett litet safari .......för eftersom jag gärna tittar ner i backen då jag går ...måste ju se vart jag sätter fötterna så fick jag syn på en väldigt lång sak på asfalten.....

Men jag tog och tittade lite extra noga för jag tyckte den var fööör lång för att vara en mask.....DÅ såg jag att det var en mindre huggorm som blivit överkörd......den var jättefin i mönstret ...men synd att den var död bara.....Vad blir det nästa gång vi går .......Nåt lite större djur kanske ......

 

Har en fruktansvärd konstig huvudvärk .....har haft hela dagen ......Blir tokig snartObestämd

 

 

Sen bar det av hemmåt, pratade lite med sonen ......gjorde mig iordning och drog ner till Gbg .......:)

In till stan för att träffa syster yster som är nere på föreläsningar.....Dom kom i eftermiddags och ska på föreläsningar hela dagen imorgon.......sen har dom ca 3 timmar fritt innan tåget går uppåt landet igen.

Hinner tyvärr inte träffa henne imorgon för då jobbar jag kväll....men det var gött att träffa henne idag :)

 

Då jag ändå var där så var vi in i en affär och då fick jag syn på skor ....typ gympadojjor.....basketskor...boxarskor........

ekonomisk som man är så tog jag tre par .....Kalaset gick på 2 597 Kr ......OM det inte hade varit REA...Skrattande.....Vad säger ni om att jag köpte 3 par skor för 300 Kr .....Sicket jävla kap va?????

Jaa, jag är iaf helnöjd......:)

 

Nu är det sängen som gäller .......Söv gott ....Kram :)

 

Av Liza - 27 september 2009 23:16

Hejsan!

Så har helgen gått och vad har man gjort......?

Plockat och donat....suttit vid datorn och vid TV:n .....Inte hänt så mycket i helgen iaf *S*

 

Igår så var jag och sonen och handlade lite och sen var vi bara hemma.....eller rättare sagt jag var hemma och han var ute med kompisar...

Det har varit lugnt och skönt......men att jag har ett huvud det har jag då fått känt av hela helgen .....fattar inte vad det är frågan om.......!!!!

 

Men kan iaf tala om att IDAG SÖNDAG så ringde Dr ....haa..vad säger ni om det va????

Pratade på och kom fram till att jag ska tillbaka om ca 1 månad och lämna ytterligare blodprover.....

ska jag fortsätta så här så är jag väl blodfattig snart.........kommer till jobbet som ett tort skinn bara.....ja men då vet (ni) förhoppningsvis vad det beror på iaf .......Så nu hoppas jag att det är okey nästa gång jag varit där ....orkar inte med mera snart.......

 

Sen kom vi fram till en annan sak också och det är att jag ska följa efter han dit han ska börja jobba nu den 1:a Oktober.....så jag är som en liten svans efter han ....*S*

 

Tyvärr så blev det ingen bloggning igår ...kände att jag inte hade nåt att fylla raderna med och det är väl kanske ungefär som det är idag.....Men kan ju inte strunta i det varje dag ......*S*

 

Nu är det en vecka kvar och sen får man sitt älskade och väntande besök ....ska bli sååååå gött :)Glad

 

Nää mina kära vänner och alla ni andra.....Nu ska jag gå och duscha och sen är det sängen ......Ha en bra dag imorgon ......Kram :)Cool

Av Liza - 25 september 2009 23:11

Tjolahopp!!

Fredagkväll och man är trött.....allt har gått fint på jobbet men har en fruktansvärd huvudvärk.....

Sån blodtrycksontihuvudet.......tog trycket idag också ...165/98 ....OCH Herr Dr har INTE ringt så jag vet i fanken vad jag ska göra......

Väntar och ser om han ringer på Måndag ....annars så får jag ringa och höra mig för på Tisdag vad jag ska göra o s v.....för så här kan man inte gå.

 

Sonen är på "gården" .....och förkyld är han ...han har väl fått det jag hade för nån vecka sen ....Näää, knappast, för då tycker jag han skulle ha blivit smittad tidigare........

 

Har kollat på idol pch zappat över till 1:an och Doobidoo .....men jag tyckte inte dxet var några roliga gäster där idag........Sen var det Skavlan med Anna Anka....men där lessnade jag och gick och satte mig framför den här burken istället och kollade runt lite :)

 

Imorgon så blir det väl en liten plockdag......sånt man måste göra då man bara är ledig lördag och söndag för att sen börja jobba hela veckan igen ........Men det ska väl gå det med .....

 

Nää, nu tror jag nog att jag ska ta och krypa ner i sängen och läsa min goda bok :) ......

Ha det så bra ......Kram

 

 

Av Liza - 24 september 2009 23:58

Tjena!

Så sitter jag här och ska bara få ner några korta rader dör att sammanfatta dagen .....

Har jobbat och idag var det halvsegt.....ont i huvudet och blodtrycket lite högt......

Hem och ta tablett, dammsög, dammtorka och diskade.....+ en maskin tvätt.....

Iväg och köpte mat.....vi åt och kollade lite på tv:n ....satt vid datorn sedan ...och jag sitter här än....

 

Har ringt och grattat min älskade lilla dotter ....hon fyller ju bara 18 år idag :) .....Stora tjejen nu juh ...vart har alla år tagit vägen????? jaaa för jag ser ju lika ung ut som jag gjorde den dagen och såg världens ljus ...*vissar och tittar mig runt omkring* Oskyldig

 

Nu är det sängen som gäller för imorgon börjar jag 06.45.......stööööön

 

Ni får sova så gott ......Kram :)

 

160/90

Av Liza - 23 september 2009 22:56

Hejsan!

Idag har det ju inte hänt så värst mycket måste jag säga....

Det har varit hyfsat väder iaf ...med lite störtregn mitt på dagen men annars soligt och fint.

Vi har haft en mötesdag på jobbet idag och det var väl helt okey.........

 

När jag kom hem så plockade jag lite sen fixade mat och sen tvätta lite .....sen har jag suttit och spelat lite spel och kollat på tv:n ........

 

Attans sicka råa typer som gjort rån i S-holm....Hahahaaaa.....

Tänk att bara dra iväg med en helikopter full med pengar och polisen står nere på markplan och kan inte göra nåt......Tänk bara känslan och lyfta då och se dom bli mindre och mindre.....Måste ju nästan vara skrattretande .............

Sen är det ju inte bra att folk gör såna saker....men det är liksom inte nåt att göra åt mer än att försöka få tag på dom skyldiga naturligtvis .....Men jag tycker allt att det var lite häftigt iaf ....just sättet dom gjorde det på .....en ny variant *S*

 

Ska jobba imorgon och på fredag och sen är det ledig helg.......

Sen kan jag tala om att imorgon så spelar BRYNÄS sin första match :) mot Timrå ......

Vilka hoppas vi då på att vinna?????

BRYNÄS såklart :)

 

 

Nää, nu är det sängen snart......Ha det gott...Kram

Av Liza - 22 september 2009 22:30

Hello everbody!!

 

Kvällen har man jobbat och allt har gått megabra :)

 

Imorse så va jag och lämnade blodprov ....frågade om hon kunde ta ett blodtryck på mig men det gick absolut inte.....

Dom får bara ta det som Dr har skrivit på lappen ......Hallå....det var ett blodtryck och inte några andra prover!!!!!!

Ja ja , förstår att dom måste ha sina bestämelser......MEN då skulle jag sitta ner och vänta så jag fick prata med en SSK (Sjuksköterska) ......För jag kunde ju inte gå utan blodtrycksmed och ha högt blodtryck........Jag bara MÅSTE prata med min blodtrycks SSK ......HALLÅ!!!! VAD DÅ MIN!!!!!!  Har jag en egen????? DET har jag då aldrig upptäckt eller vetat om..............

Jag sa åt hon att det behövs inte...dom kan ta trycket då jag kommer på jobbet, inga problem.

 

Men jag fick allt sätta mig ner och vänta......så kom en SSK och hämtade mig och hon frågade vad hon kunde hjälpa mig med......Jag talade om som det var.

Då säger människan:

- Men lilla vän, jag sitter och har telefontider nu så det kan jag inte göra. Sen kan man inte göra det bara så. Vi får sätta upp en tid så en SSK ringer upp dig och ni kan prata om detta.

 

För det första så LILLA VÄN säger man då inte till mig *GRRRRRR*

Kanske skulle sagt det åt hon .....att du lillavän:ar inte mig...jag är faktiskt över 40 :(

 

OM jag hade gått med på att nån SSK skulle ring mig...vad hade hänt då???

Joo, detta hade hänt:

Men så kan du inte gå, du måste gå till Dr och prata med han......

SÅ DÄRFÖR så sa jag åt henne att jag fixar detta med trycket på jobbet...Inga problem.....Så vände jag och gick med en liten vink åt hon. Ha......

 

Allt jag ville va att dom tog ett tryck!!!!!!!!

 

Blåser som helskotta ute.....det viner i dörrar.....lite otäckt med samtidigt är det mysigt :)

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det nog sängen och läsa lite bok :)

Ha det gott ......Kram

 

Förresten, trycket var like always ...150/100 .

 

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards