Alla inlägg under september 2009

Av Liza - 4 september 2009 21:07

Tjenis!!

Idag har man inte varit ute allt för mycket, för fyyy sjutton vilket skitväder.

Det blåser och regnar som fanken.....inte alls nåt skojsigt väder......

Jag la mig sen jag hade bloggat igårkväll och jag läste faktiskt pytt pytt lite.....men jag sov till kl var 11 iaf idag:)

MEN jag har INTE sovit nåt idag iaf och det kanske är ett tecken på att det börjar gå åt rätt håll......(det är nästan så jag viskar fram dom orden) så det inte blir nåt bakslag igen.


Idag blev det RÄKMACKA.....Mmmmmm...så god den var:)

Det var inte sista gången man äter en sån på Fredagen :) .....""Chefen" i köket blev väldigt överraskad då Joakim sa att han skulle ha 7 st ....Men det var inga problem för dom.


Jaa, så mycket annat har jag väl inte att skriva mer......Dr ringde idag och varför han ringde vet jag egentligen inte.......han ville kanske bara höra min röst :) *S* ...Eller vad tror du, Linda?????


Nu får ni ha det så bra och va rädda om Er......Kram

Av Liza - 3 september 2009 23:09

Hejsan!

Jaha, nu är det Torsdag kväll och jag sitter här och inte faaan blir jag nåt bättre i förkylningen.

Tyckte och trodde att det hade börjat vänt idag......men ack vad jag bedrog mig :(

Igår sov jag mest hela dagen.....och det är inga problem att lägga sig för natten ska ni veta.

Jag som alltid ska läsa innan jag släcker lampan......Jag kan tala om att denna vecka har det inte blivit nåt läst alls.....det är bara att sova som gäller då jag landar i sängen.

Jag släckte lampan 23.45 igår och sov hela natten...klev upp och kollade så sonen kom ur sängen. Jag gick och la mig igen och sov till kl var 11.00.....då kände jag mig utvilad.....har varit vaken på dagen...tvättat lite och sen fixade jag maten. Sen från 18.00 har jag sovit i 2 omgångar till kl var 20.50 ca.........Jag sitter här nu och vet att jag ska gå och lägga mig och jag kommer att slumra in som en liten nasse......VAD ÄR DET FÖR FEL?????????

Känner i kroppen att det inte är nån vanlig förkylning.....men jag har ingen feber.....eller så är det nåt himla jobbigt virus som satt sig i kroppen......För det klart, alla förkylningar är inte lika varje gång....*S*


Imorgonså ska sonen vara i cafét på skolan så jag har beställt 2 räkmackor ......(gjorde det förra Fredagen också, men då hade dom inga) ..Men det kanske inte hade hunnit komma varor och så för det var den veckan dom började skolan.....så jag hoppas att det finns imorgon ...MUMS!!!!

Plus att grannen har beställt 5 st .....så det här kommer nog att bli en ful fredagsvana .....*L*


Nää, nu får ni ha det gott.....va rädda om Er....Kramen

Av Liza - 2 september 2009 22:16

Hejsan!!


Har lyckats dragit snabeldraken på nedervåningen idag ......men det var allt jag orkade.

Det är så tungt att andas och jag är så trött......börjar nästa tro att man har lunginflamation för då jag hade det så sov jag dygnet runt.......vilket jag gör nu med.....Men jag har nog inte nån lunginfl iaf -....för feberfri är jag och jag har inte nån speciell hosta........


kollade på Takida imorse då dom var på tv 4:as Morgonnyheter och spelade......Dom har ju släppt en ny skiva nu :)


Näää, nu orkar jag inte sitta upprätt mer....nu blir det nog sängen....ha det gott och va rädda om Er......Kramen

Av Liza - 1 september 2009 23:01

Hej igen!!

Jaa inte har det hänt så mycket sen jag skrev sist.....Joo det klart disken blev gjord, men snabeldraken får jag ta ett tag med imorgon.......

Jag och sonen lyxade till det med köpemat idag....han valde pizza och jag köpte thaimat.....brukar ju vara såååå gott men idag åt jag inte ens halva portionen .......så jag får väl ta resten imorgon som lunch.......


Har pratat med syster yster......hon e allt bra gooo hon :) .......*L*

Har även pratat med min kära mor.......hon e allt bra gooo hon med  :) *L*


Jaa du Linda.....jag försöker med alla medel att bli frisk fort....men det går inte som jag vill :( .......VILL INTE VARA SJUK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Vädret ute är så där äckligt klibbigt varmt .......spelar ingen som helst roll hur mycket man har öppet så blir det inget bättre........Åååååhhhh vad jag önskade att jag hade ac i huset........det hade varit helt underbart .....då hade det varit kallt och skönt all the time :)


Ja , nu ringde Virren så nu måste jag sluta och skriva och prata med henne istället......:)


Ha det gott nu och va rädda om Er......Kram

Av Liza - 1 september 2009 12:44

Hej!


Satte mig nu framför datorn en sväng......tänkte jag kunde blogga lite Om det skulle vara så att jag inte orkar senare ikväll....


Har iaf varit och lämnat en massa blod för att kolla upp vissa saker....tog även ett blodtryck och det var ganska högt.....Jaa undertrycket vill säga.....Undra om man ställer sig på händer och tar trycket så kanske det jämnar ut sig så då blir både över och under trycket jämt fördelat??!!

Tror jag ska testa det nästa gång....*S*


Det är kanonväder ute....Men inte har jag lust och sitta i solen och låta bacillerna gro ännu mer i min kropp av värmen .Nää...så jag får allt hålla mig inne.......


Ska ta och försöka diska lite nu och kanske dra snabeldraken runt på golvet lite.....eller så kanske min son förbarmar sig över det då han kommer.

Han var iaf och tränade fotboll igårkväll......Kanske det är nåt som han vill börja med igen .....:)


Nää, nu ska jag försöka göra nåt vettigt.....även om svetten bara sprutar om mig........


Ha det gott och va rädda om Er...Kramen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards