Alla inlägg under juli 2010

Av Liza - 31 juli 2010 22:22

Hejsan!

 

Jaa så vaknade man halv 8 för att säga hej då till min vän J  och hans fina hund.........Det har varit jättekul att  han varit här i nästan 1 vecka.

Han tyckte det var gött att få ha varit här nere på semestern och göra lite miljöombyta..........Det kommer flera gånger   .

 

Vi har varit ute på lite allt möjligt och haft det jättemysigt på eftermiddagarna och kvällarma då vi 3 suttit och tjötat och haft det skoj.

 

Inte kunde jag somna om heller så det var bara att fixa lite kaffe och kolla på tv:n ......Inte för att det fanns sååå mycket att titta på men  men ......

 

Sen tog jag tag i dammsugaren och skurkäppen och fixade det ......Sen in i duschen och gjorde mig iordning för att sen åka och handla .........

Vi bestämmde oss för att dra till Willys i gamlesta´n

  

för då kan man ibland få uppleva lite cirkusliv emellanåt ........Hahahaaa.........

 

Sen åkte vi hem .....jag vilade lite på soffan 1 timma ungefär .....sen plockade jag lite och sen så var det dags för mat.......

 

Nu har jag suttit och tittat på tv:n och någon annan har vilat lite ........Så nu ska vi äta lite ost, kex, päron och vindruvor och det goda sköljer vi ner med lite vin

  

 

Sen blir det väl sängen .......

Är ganska seg och mör måste jag säga efter gårdagen ........Men skam den som ger sig  finns det vissa som säger .....

 

Jag hoppas Du haft en bra dag/kväll ........Sov gott då du lägger dig.

 

Hej hej !!!!

 

 

 

Av Liza - 30 juli 2010 22:36

Hejsan!!

 

Så vaknade man till ännu en regning dag......Men idag har man varit innomhus mest hela tiden ....Så för mig har det varit lugnt.

 

Har varit på ett sjukhus hela dagen och varit med om både det ena och det andra.....Men lite folk var det iaf på avdelningen

  

Alldeles öde .......Men det var ganska gött det med .........

 

Men varför ska det vara så lång väntan ....hade akuttid 12.30 och vi kom hem då klockan var 21.15 ........Tur det finns mat/godis/dricka atomater på akuten .....så man slipper ha blodsockret nere vid tårna.......Men det har man tagit bara man sluppit det som hänt idag .......hade varit bättre att denna dag aldrig varit .....Man skulle kunna backa bandet lite ibland....Skulle inte det kännas skönt????????

 

Jaa , det är mycket saker som händer just nu och snart vet jag inte vart jag ska vända och vrida mig ....eller på vilket ben jag kan stå på .........Kan det aldrig ta slut????!!!!!!!!!

 

Nu ska jag iaf sätta mig i soffan och slappa med besöket sista kvällen han är här ....Imorgon far han/dom norröver igen .......

 

Hoppas att Din dag har varit bra .....Ha det gött!!!

Av Liza - 29 juli 2010 22:27

Tjenixen!!

 

Idag så vaknade man till regn .......och såååå gott jag har sovit på tidiga morgonen  från ca 0400 - 10.00 så gott har jag inte sovit på flera flera månader....

 

Men klev iaf upp och åt frukost och gjorde oss ipordning och sen drog vi utpå en tur med bilen .......Nosen gick söder över och vips var vi på väg till Ullared.....DET upptäckte vi när vi blev stående i bilkö i 4km ....Det har jag aldrig varit om ....Bara för att det inte fanns bilparkeringar förstod vi när vi kom fram.

 

Vi fixade en parkeringen så vi gick ut i regnet och sällskapet , han köpte en korv och sen så drog vi oss hemöver igen .....

Det var såååååååååååå mycket folk så man trodde att det brunnit någonstans.........

 

Det var en trevlig bilfärd och med det skitvädret så gjorde det oss inget att det var så mycket folk .......Vi åkte hem ...eller j...vi var in på lite andra ställen och sen efter det så åkte vi hem och la oss på en varsin soffa och sov 1 timma ungefär .....

 

Sen blev det middag  och nu blir det tv:n ett par timmar och sen sängen ......

 

Hoppas Din dag har varit bra =)

Hej hopp

Av Liza - 28 juli 2010 22:50

Hejsan!!!

 

natten har varit bra .....svalt och skönt med fläkt   .......

Idag så har vi tagit det lugnt......tog en prommis ner till Sävelången så vovven fick bada lite ......Åhhh vad hon tyckte det var skönt .....   ....Sen gick vi hem och satte oss på loverboyens baksida och solade lite ....och sen åkte vi och handlade lite ......

 

Efter ett tag gick vi tillbaka på baksidan och umgicks och sen blev det mat......Potatis , fläsk och löksås ....ÅÅÅåååhhhh DET var gott ska du veta .....  

 

Sen satt vi ute en liten stund men nu är det nog tv:n som gäller och sen sängen .......

 

Blodtrycket är nu 164/109 ......Men då har jag ökat på medicinen med 2 tabl .så något bättre har det blivit.

 

Inget samtal från Dr idag ....kanske kommer imorgon ......bara till och vänta och se ........

 

Nu måste jag slänga mig på soffan framför fläkten för jag håller på att få lite svalka.......

 

Vila i frid J . "Dala"  D.

Mina tankar går till Din familj och nära och kära ......  

 

Sov gott nu så hörs vi imorgon ......God Natt!!

 

Av Liza - 27 juli 2010 23:46

Hejsan!!

 

Idag så har  jag och mitt besök varit och tittat på  loverboyens arbete och sen åkte vi ner till Bäckebol och strosade i affärer lite ......

 

Väl där i en affär så tog man och köpte sig en ny mobil .....NU kanske det är slut med att samtalen bara bryts hela tiden .......

 

Sen var vi ner till Gbg en sväng och gick sen åkte vi hem och då gjorde jag heta räkor som vi åt .....Mmmmmm godis!!!

 

Nu har jag suttit och flyttat över alla telenr ...(inte klar än)  ...men jag får väl fortsätta imorgon för nu är det snart sängen ......

 

Bloctrycket är inte bra ......184/115 ....så jag ska ta det lugnt upp för trappan ........

 

 

Sov gott !!!

 

Av Liza - 26 juli 2010 23:38

Ciao !!

 

Så vaknade man halv 10 av att hunde och främmandet var uppe och då hör det väl till god ton att man kliver upp som husvärdinna man är ......MEN jag vet att det skiter han i egentligen .....hahaaaaa.

 

Åt frukost ......duschade och gjorde oss iordning och sen var det ner till Gbg .......Väl nere .....leta tatoo butiker .......hittar inga ...men får reda på vart dom håller till ............

 

Sitter på Avenyn och bara njuter av atmosfären ....(förutom då jag hostar som en TBC spridare) (verkar så på folket runtomkring iaf) .......

 

När klockan väl är slagen för besöket hos Dr ......DEN bästa Dr som finns ......  

 

Kom fram till att det skulle tas nya blodprover på mig ...snabbsänka ......urinprov......långtissocker och det p g a att jag skulle få kortisontabletter ......för det är inte bra att äta kortison mycket då man är diabetiker ...(så  som jag är)   ...

 

MEN efter han lyssnat på mig ...hört min hosta och andning så sa han så här :

-Nu gör vi så här ......DU åker DIREKT till lugnröntgen och vi skippar alla prover NU  ......Jag hör av mig då jag fått svaren.

 

Öhhh.......Okey ....NU ??? Menar du ????

Japp ...här är remissen ...stick iväg .......Och stack iväg gjorde jag .....MEN inte utan att vi hade en skoj stund inne hos Dr angående andra saker .

 

Väl på plats så tog det inte ens 5 min hos röntgen .....5 till så var det klart ......

- Du kan gå hem nu .......dom tog 4 eller 5 bilder .........

 

Måste säga att jag tycker det är en UNDERBAR semester att vika 1 vecka till och gå och vänta på detta svar .....RÖKARE som man varit .......FYYYYY    FAAAAAAN säger jag åter igen ......

TUR att man har fått nytt främmande så man måste skärpa tills ig och hålla god min .......Nog för att han skulle förstå ...Men inte så roligt och kanske gråta hela tiden ......

 

Nu får man försöka bita ihop och hålla god min .......FAAAAAN vad jag saknar mina barn just nu ............

 

Men iaf vi går vidare i dagen och det var  hem och vi grillade med my loverboy en massa gott och drack även gott ...Men nu är det nog sängen som gäller snart.......dagen har varit låååång .....OCH vad ska inte veckan bli ???????

 

Finns det nån vänlig själ som vill byta med mig ???????? Här och Nu ?????

 

Nääääää, tänkte det     ........

 

Kramar  och Sov gott  .......  

 

 

Av Liza - 25 juli 2010 22:48

Heikon bacon!

 

Kidsen kom fram som dom skulle .....SKÖÖÖÖNT!!!!

Det hade regnat något fruktansvärt inatt men han tog det lugnt så dom kom fram helskinnad.......    

 

Sitter nu och ska göra en snabb bloggning för jag får snart norrlandsfrämmande igen ......Roligt är det   .

 

Idag så har jag varit och handlat lite .....Sen åkte jag med Virren en sväng till A-sås och tjeckade läget lite ....hon handlade lite till hennes resa till veckan .....Öland ska hon dra till ....  

 

Sen har jag plockat lite och donat  så nu ska jag hänga tvätt och sen dröjer det nog inte så länge innan dom kommer.

 

Imorgon blir det väl en tripp ner till Gbg eftersom jag ska till Dr och då passar väl vi på att kolla lite runt kan jag tro .......

 

Näää, nu får du ha det gott ....Hej svejs!!!!

 

Linda.......Känslan går inte att beskriva .....Det var en stört häftig upplevelse .......  

 

 

Av Liza - 24 juli 2010 21:46

Hejsan!!

 

Jag kan lugna några med att blodtrycket är taget precis (21.49) och det är nu 144/95 så det är bättre .

 

Nu tar vi och återgår till gårdagen ......P!NK med förband .....

 

Dom har fått dålig kritik i tidningarna men det som står där kan jag inte står för .....håller inte med alls.

Innan TAKIDA kom ut på scenen så var det nog nära på 31 000 händer i luften och klappade .........Och dom gjorde ett sånt kanon framträdande...ljud och allt var sååååå bra!!!

 

Vi kan börja lite från början då som det det såg ut då vi kom .......

  

 

  

På kortet nedan så har Takida börjat spela ....Du kan se Thomas i storbilden på sidorna av scenen......

  

 

och det blir mera Takida bilder .....

  

 

 

 

Sen kom ju Donnan P!NK själv farandes ner till scenen från en låda som var uppe i luften .....såååååå fräckt alltså .....

  

I lådan som är där ovanför ballongerna var hon ....sååå coolt!!

 

Hon höll igång från första till sista låten ......och skojade och var rolig .....

  

 

  

 

  

 

Det var såååå bra ...det är det enda jag kan säga .......

Nu får man se  vad det blir för nåt nästa år man ska kolla på ......

 

Idag så har det städats och packats för nu drar dom hem över.....

middag och lite mys och sen så ett tråkigt adjö .......  

Jaa, så nu har kidsen åkt norr över igen och här är det alldeles tyst och övergivet .....MEN jag diggar P!NK i öronen så det bara pulserar genom kroppen .......UNDERBART!!!!!

 

Blir väl soffan ett tag och sen sängen .......Hoppas din dag och kväll varit bra ........ Sov gott då du lägger  dig .......Zzzzzzzz

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards