Alla inlägg under mars 2009

Av Liza - 31 mars 2009 22:47

Tjenis !!!

Jaha, så sitter jag här igen ......jaa, nu är sågen väldigt, väldigt nära min arm ska ni veta......Får jag inte komma till fabjo Dr imorgon då jag ska ringa vet jag inte vad jag gör.

Denna värk som jag har önskar jag inte ens min värsta ovän ......det är FRUKTANSVÄRT!!!!!!!!!!


Arbetsdagen har varit mycket bra.....känns gott då man kan hjälpa varanndra.....så jag har gjort dagens goda gärning idag iaf och det kan jag göra om, inga problem.:-)

Skulle ha lagt in semestern också idag men det han jag inte .....Får nog åka dit imorgon och fixa det.......


Vädret ute har varit mycket blåst......fanken nästan ....nästan storm emellanåt....Håret har stått rakt upp ibland.....snacka om antenner (hårstrån) till rymden....men jag fick inte något svar, men det berodde nog på blåsten.


Imorgon ska jag till diabetessjuksköterskan.......kul!!!!....NOOOT!!!!!
!

Men det är väl ett måste......inte för jag förstår varför...bara en massa tjööt , tycker jag iaf.

Jag kanske skulle tagit en sockerserie också .....Men det har jag inte gjort...hoppas att jag inte får banner för jag inte gjort det.....Men sånt händer. Ingen världssak ....jag får väl göra det nåt framöver isf.....*S*


Har sett en mycket bra film ikväll .....VARG med Peter Stormare....(han är allt bra cool han) ...mums mums :)

Jag kan rekomendera er att se den filmen ......(Ulle, den är inspelad i Norrland) ......


nää nu mina kära läsre.......har jag inte ork att skriva mer......armen värker....(hoppas jag får sova inatt).

Hur dagen avlöper med Dr m m får ni höra om imorgon....jag är ledig iaf 2 dagar nu ....attans så skönt det ska bli :)


Ha det gott och va rädda om Er.......Kram



Av Liza - 30 mars 2009 22:33

Hallå där!!


Nu börjar det gå riktigt trögt detta med skrivandet......Det finns liksom inte så mycket att skriva om egentligen.......Undrar ibland varför jag håller på med detta......Vänder det inte snart då lägger jag ner detta.

Har väl kanske mycket med armbågen att göra också ...inte sååå kul med värk hela jä.....la tiden ...och inte blir det bättre för att jag sitter här och skriver.......


Idag har jag jobbat .....sen hem och fixat lite mat...sonen gick upp på "gården" och jag kollade på CSI .........

Nu ska jag hänga tvätt och sen är det väl tv:n ett tag till och sen sängen.....ska ju jobba imorgon med.

På Torsdag kväll åker iaf sonen till sin pappa och sina syskon.....Men han kommer hem på påskdagens morgonen...(fanns ingen plats på nåt senare tåg).......


Ha det gott och va rädda om er.......Hej Hej !!!!

Av Liza - 29 mars 2009 22:09

Hej!!


Så har familjen åkt hem......Mycket tråkigt tycker jag......även den älsta dottern i familjen.....hon ville absolut inte åka hem. Men vi lär nog ses snart igen :-) ...........Det är inte så långt emellan oss......ca 28-30 mil.


Dom åkte på förmiddagen och efter det har jag och sonen inte gjort så mycket.....han har varit ute och jag har varit inne och bara dragit benen efter mig.

Har tvättat 2 maskiner tvätt iaf .....och diskat...sen har jag bara slappat.


Armbågen har inte blivit bättre........MEN jag har iaf också fått en alldeles egen Dr.....iaf här i cybervärlden......Tack för det Dr Wallin :-) .


Så ska man jobba imorgon igen ..ska vara ute i hemtjänsten Mån & Tis ........vart tog helgen vägen?????????!!!!!!!!

och nästa helg ska man jobba ....


Jaa , jag har inte så mycket att komma med........Händer inte så mycket i mitt  liv just nu .......kanske blir bättre bara det blir finare väder ute ..........hade kanske inte varit så dumt att vara en delfin....simma fritt ute i det stora blå.......bara njuta och hoppa och simma och leka.......njaa....kanske inte heller......vem vet?!!! Inte jag iaf......


Ha det gott ...va rädda om Er.......Kram

Av Liza - 28 mars 2009 22:51

Hejsan!!


Jag hoppas att ni haft en bra dag.......Det har jag/vi haft:)

Har varit och gjort några fynd :-) .........Riktiga fynd skulle jag vilja säga :)

Vad sägs om att man köpt kandilabrar och ljusstakar för 140 kr ........Som skulle ha kostat (ordinare pris) 900kr ......Har man gjort ett kap då eller????? YEEEEEES!!!!! säger jag ........*ler nöjt*


Dom som var på äventyrsbadet hade haft det bra.....MEN när dom stod i kön (till rutschkanan)  så stod det ett kärlekspar bakom sonen och tösa (8 år)som var med och tösa såg att killen hade bitit i tjejens bikinitrosor......Vad fan håller folk på med på ett badhus???!!!!

Ja ja ......man ska aldrig bli förvånad...........


Nu är sonen ute och ränner på byn.........och besökarna är på väg hem för dom har varit på ett kalas ikväll.........


Kan också passa på att berätta för er om min armbåga....JAAA, den har INTE blivit bättre....snarare myyyycket värre.

Nu vaknar jag varje gång jag rör armen , hur normalt är det???? ......Men jag är ledig på Onsdag (jobbar mån och tis...för vem har råd att ta ledigt eller bli sjukskriven??? Inte jag iaf)  så jag får ta mig en tripp till fabjo (farbror)  Doktorn .(ska du med Ulle???? Du brukar ju vara snäll och skjutsa och följa mig till Dr) fniss....... Har hör mig för lite och många säger att det är tennisarmbåge ....(vad det nu är)......och att det kan bli myyycket bra med en kortison spruta.....Så jag vet vad jag ska säga till Dr.....Gott!!!!

För nått lall med inflamationstabl kan jag lova att det inte kommer att bli prat om för det har jag nämligen ätit nu i 2½ vecka och det blir bara sämre.........så det blir inget långt besök hos Dr....dra upp kortisonet i sprutan...in med nålen...skujt ut inehållet och sen är det klart.....:)


Nu så ska jag läsa lite skvallertidning och invänta nattsuddarna *S*


Ha det gott och va rädda om Er......Kram :)



Av Liza - 27 mars 2009 23:00

Hej svejs i lingonskogen !!


Japp, då är klockan 23.00 och dagen är snart till ända.....Jag har jobbat och allt har gått fin fint. Efter jobbet så fixade jag och sonen hans glasögon...han skulle nämligen putsa glasen och han råkade ta i liiite för mycket så det sa bara PLOPP....så åkte det ur. .....

Sen bar det av till affären och handla och sen hem och gjorde det där finliret som var kvar....Innan dom kom.


Stökade på lite och började sen med middagen ....helstekt lax med citronsås och klyftpotatis...Mmmmmm....gött!!!!!


Nu har vi kollat på Let´s Dance och det var ju RÄTT KILLE SOM VANN ....YIIIIPPIII...........:-)

Nu sover barnen i sällskapet som är här och hälsa på ......även pappan....Så det är väl snart dags för en annan också som det verkar....mamman och jag är också lite trött......(man börjar ju bli liiite till åren)


Jaa så var det den här sonen....han är ute och springer på byn....eller så kanske jag inte ska säga.....han är hemma hos en kompis och kollar på film.....Vet inte när han kommer hem.

MEN han ska iväg med halva familjen och göra lite utflykter imorgon och jag och den andra hälften ska åka åt vårt håll...........


Så därför blir det liite tidig kväll ikväll ......


Ha det gott och va rädd om Er.......Häpp!!!!!!

Kram

Av Liza - 26 mars 2009 23:32

Hej svejs igen!!

Nu har jag städat lite grann iaf ......jag får ta resten imorgon.

Fyy fanken vilket sketväder det är här nu .....det blåser och snöar ute...*Brrr* ...Nu är dom väl ute med salt (snor) bilen igen .....YEEES...Nån som vill åka lite rally imorgon???, hör bara av Er....*S*


Imorgon då jag får besök så ska vi äta ungstekt hel lax....Mmmm.....med citronsås och klyftpotatis eller nåt annat och en stor god sallad.......Sen är det väl Let´s Dance som gäller.....:)

HEJA MAGNUS SAMUELSSON..........:-):-)


Sonen ska vara på praon sista dagen i morgon ...den Hotell & Restaurang......Han gillar den skarp :-)

Men sen har han kanske en plats till och kolla och det är en snick och bygg skola .......Sen är det verkligen dags att bestämma sig  för han.


Nu måste jag vara såååå tråkig och tala om att ..........Tala om att.......*viskar* :

-det är konståkning på tv:n ....Paråkning.........


Ja ja ...jag har åkt det i ett tidigare liv ....(drömarna) ....Men herregud....Vem har satt in en bild på mig och min partner då vi åkte???????

(Man ska aldrig sluta hoppas) ...Hahaahaaa.........


Jag fortsätter att viskar .....

-Ha en bra och skön natt .....Va rädda om Er.......Ha en bra dag imorgon ......Kram :)


P.S Smyger ut och stänger av datorn...bänkar mig i soffan. D.S

Av Liza - 26 mars 2009 15:36

Hejsan!!


Ja då har man varit på jobbet och gjort rätt för sig ......(hoppas det duger iaf) ......

Nu är det städning på gång......lite iaf .....:-)


Men jag kan tala om att nu kan man säga att det är vår.....Tussilago har det plockats in från diken ....:-) (hur är det med snö i Norrland????)

Det mest tråkiga med våren och sommaren ...jaa tänk, det finns faktiskt en jäkla massa nackdelar........skalbaggar, små kryp och fram för allt dessa fruktansvärt äckliga spindlar......fyyyy fan rent ut sagt.

Är det nåt jag hatar så är det dessa äckliga 8 benta dinosarier ......

Så tror ni inte att det var ett sånt äckel på golvet här hemma i går ....jag reser mig från soffan, går 3 steg.....ser nåt svart äckligt på golvet......hoppade högt och bara skrek......Sonen förstod DIREKT vad det va frågan om så jag behövde bara peka.

Han tog bort den och spolade ner den i toan......Kan ni förstå att jag var liiiiite skeptisk till att slå ner min lilla "nätta" rumpa där efter det.......Fanken , den kan ju KANSKE komma krypande upp igen ........Ni kan förstå vad jag skrek många gånger då jag var i Australien och då plockade jag vindruvor......Ni ser spindeln på bilden .....(Red Back) ...Sååå många sådana m m som det fanns i vindruvsklasarna....Oj Oj Oj ......Dessutom är denna Red Back väldigt ,  väldigt giftig...inget att leka med kan jag tala om. Blev man biten så hade du ca 15 min på dig att ta dig till ett sjukhus....Så inte va det skoj. ........


Ja ja ....nu kan jag inte sitta här mer.....(just nu) ...ska ju städa.....men vi hörs lite senare ikväll hoppas jag.


Ha det gott och va rädda om Er.......Kram

Av Liza - 25 mars 2009 22:36

Hello everybody!!!


Nu måste jag tyvärr göra Er besvikna...MEN nu är det så här att jag kan inte ...hinner inte...orkar inte blogga ikväll......Fullt upp med att kolla på konståkning just nu ......och sen blir ju klockan såå mycket ......


Men ha det så bra och va rädda om Er.........Kram

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards