Alla inlägg under april 2010

Av Liza - 30 april 2010 22:13

Hallå!!!

 

Japp, då är det äntligen helg i heeeeeeela 2 dagar.....

Är något bättre i dag i benen och så men då har jag haft väldigt ont i magen och mitt på dagen och resten av dagen så har jag haft lite konstig känsla i vänster arm....känns som om den är svullen samtidigt som det  känns som om den varit svullen.....har haft så nån gång förut ....men nu känns det bättre.

 

Jaa, vad mer har hänt.....var och handlade förut och på parkeringsplatsen bredvid min bil så låg denna:

  

En totalt tillplattad Fantaburk........

 

Och idag vet väl alla att det är Valborgsmässoafton och att det även är Konugens födelsedag idag , och då ska man flagga.......Vilket vi gjorde idag på jobbet:

  

Det var la sådär med blåsten idag....MEN.....det började lite sakta....

  

Och till sist så var det en riktig blåsvind som kom....precis som på beställning....

  

 

Vädret hade ju kunnat varit bättre och framför allt ikväll....för nu bara regnar det.......  

 

Jaa, vad har hänt mera idag då ...jag samsög och diskade och plockade undan då jag kom hem och sen la jag mig en stund ...och jag kände mig mycket piggare då jag vaknade , i hela kroppen.

 

Nää, nu ska jag krypa upp i soffan till mitt "sällis" där ...ha det gott ...kram

 

Å må valborgsgudarna vara med dig!!!!!!!

Av Liza - 29 april 2010 22:43

Hej!!


Blir en mycket kort blogg ikväll bara för att jag har så ont i benen ....inne i bene n ....framförallt det högra. Det värker så jag mår illa ....och nu ikväll så känner jag mig helt matt.....Kanske nån förkylning på gång........


Iaf så blir det sängen nu ......så sov gott.


Av Liza - 28 april 2010 22:49

Tjillivippen!!!!

 

Dagen är snart slut...gött!!!

Helt slut som artist nu ...har hållt igång hela dagen.....

 

Först så var det till tandläkaren och där tog hon en bild som ska visas för en annan tandis ......och tycker hon det ser konstigt ut så ringer hon en sväng imorgon.

Sen så fixade hon till en annan tand som lagningen släppt från......Så nu är det hel några dagar kanske.....Beror helt på hur mycket jag gnisslar tänderna på nätterna.....

 

Sen var det hem och tvätta av sig lite och sen drog jag och sonen ner till "mellan" staden och handlade lite foppaskor.

Jag köpte 2 par lika dana, 1 par till jobbet och 1 par som jag har hemma. Sonen ville bara ha 1 par så det fick han ........

Sen hittade jag ett par andra snygga skor som jag köpte , vad tycker du om dom här??????

 

  

 

Sen så fick vi sällskap som också köpte skor och sen så drog vi 3 iväg och åt på kinakrog.....MUUUUMS!!!!! och väldigt MUUUUUMS blev det då friterade bananen med glass kom........Det var så mysigt och trevligt   .

 

Men man får allt akta sig då man kliver ur bilen så man inte blir överkörd av en spårvagn .....hahaaaa...nää så farligt är det inte , men ett litet kort blev det iaf då spårvagnen kom och svichade förbi:

 

  

 

Så hemma var man vid 2tiden .......Joo några parfymflaskor köpte jag också bl a Disel parfym ....Så nu ska man lukta gott då man ska på galej.....sicken grej .....hahahaaaa

 

Nu har man duschat så nu är det bara till att gå och lägga sig.....Jobb imorgon igen .......

Sov gott .....Kram

Av Liza - 27 april 2010 22:38

Hejsvejs!!!

 

Så sitter jag här och funderar på vad jag ska skriva.....En sak som jag funderar mycket på är varför jag har blivit så hård....jaa hårdare än vanligt......

Ibland kan jag till och med vara totalt iskall.......Jag har blvit mer aktsam mot folk jag har runt omkring mig ......liter inte på många i min omgivning......förutom ni som ligger mig varmt om hjärtat och det vet ni vilka ni är ...........

Kan det vara för att det kommer fram saker , man har fått tillräckligt många dolkar i ryggen , jaa jag vet faktiskt inte...Men jag har iaf kommit på det att jag går efter Sköt dig själv och skit i andra.......Det är ett jävla bra ordspråk tycker jag.

 

Jobbet har gått fin fint ...men det kan vara för att det var eliten som jobbade.....Faan vad rolig jag är ...hahahaaaaaa

 

Imorgobitti ska man till tandläkaren och sen till jobbet, har fått en akuttid så jag får se vad dom gör med mig .........

 

Jaa, vad mer ska jag skriva .....Inget!!!

 

Sov gott och dröm sött .......OM du kan ...hahahaaa det är snart fullmåne ute........//Kram

Av Liza - 26 april 2010 22:45

Tjenis!!!

 

Japp, då har man bara fyra dagar kvar av arbete.....Dagen har gått kanon.....varit ute och jobbat.

Det har varit kanonväder även om det inte varit sol, men det har varit varmt och skönt ute.....jag har gått i T-shirt hela dagen...Men det klart...jag är ju varmblodig av mig   .

 

imorgon så har jag sovmorgon...gött.....för då jobbar jag kvällen.

 

Hmm...kan inte förstå från det ena till det andra att det syns så väl att jag suttit ute i solen i helgen .....Det är många som påpekat det idag....Hmmm....kan det bero på att jag är liiiiite röd i fejan, eller????

Jaaa, skulle kunna tro det ...hahahaaaa.

 

Jaa, vad mer ska jag berätta ....hmmmm....idag blev det iaf ingen prommis efter jobbet. Gjorde illa ryggen idag då jag skulle ställa en rullstol bakom en vårdtagare och jag suger tag i rullstolen samtidigt som jag håller i personen och rullstolen är då låst.......Det tvärhögg bak i ryggen så det var väldigt nära att jag skulle falla ner på knä....men jag klarade mig.

Men jag har nu ont och jag får försöka att tänka mig för nu några dagar så det inte smäller till bara........

 

Sonen har lagt sig och jag hör hur han ligger och nynnar och sjunger...han har ju lurar på sig och lyssnar på musik.....så somnar han.

Har sagt åt han att jag inte gillar det riktigt bara för att den där jäkla sladden lindar han in sig hur som helst....Men det går ju sådär att säga åt en 17åring....  .

 

Jaa nu du .....har jag nog inte så mycket mer att berätta ....så då är det väl bara sängen kvar då , eller vad säger du????

 

Jaa , vi gör så .

Jaaa, går och lägger oss.......

 

Sov gott och dröm sött  .......Kram  

Av Liza - 25 april 2010 22:20

Hej!!

 

Vaknade till fågelkvitter...Hmmm.....men från klockan 07.00 har jag vaknat typ 1 gång i timmen ....så det var bara halvväckning av fåglarna vill jag påstå.

 

Idag så har jag diskat, tvättat och sen sovit......har haft ont i magen mitt på dagen ...(fortsätter denna magonta till och från) så måste jag nog uppsöka Dr.......Ska börja "bokföra" då jag har ont.

Nu gick det ju över på några timmar men därimellan så har jag ont allt från 1 dag till flera dagar........Inte normalt kan jag tycka.

 

Jaa, vad har jag gjort mera???

 

Umgåtts med min honeyboney och sonen däremellan då han visar sig hemma......Middagen idag blev fisk , potatis och stuvad spenat och citron ....gött !!!!

 

På kvällen nu var jag bort till min granne Virren och tog ett glas vin.....och på vägen hem så tog jag 2 kort.....Jaaa bara för att ....

 

  

 

Mitt uppe på himlen så lyser det 3 lampor.....den vänstra grön...den i mitten vit och den högra röd....Precis...Det är ett flygplan........

 

  

 

Och här är det en stor lampa med ett starkt sken som lyser på himlen .....Japp...det är månen.

 

Bilderna är absolut inte dom bästa...Men bara för att jag skulle ha tagit några bilder idag så får dessa duga....det blev ingen prommis idag.....kanske därför jag inte hade bättre bilder att ge dig.

 

 

Jaa, nu är det väl bara till att hänga tvätt och sen kanske börja tänka på refrängen .....för nu är det jobb hela veckan -....

 

Ha det gott ....Kram

Av Liza - 24 april 2010 23:13

Hejsan!

 

Japp, så är Lördagen snart slut....Kanonväder har det varit.

Hade väl kunnat vakna till nåt bättre än att grannen står och börjar såga/kapa bräder klockan kvart i 10 imorse.....   

 

Men det var ju bara till att kliva upp efter ett tag och äta lite frukost.....precis då jag börjat äta så vaknade sonen så vi åt tillsammans.

 

Efter det så gjorde jag mig iordning och även han så tog vi bilen och åkte till prommisstället ......Parkerade bilen och började gå...

Det är allt gott och ha sällskap ibland....och framför allt av sonen , det är inte ofta.

Passade även på att knäppa lite kort under prommisens gång...

  

 

Det är lite skog även här där jag gått .....

  

 

...och en gammal stenmur med mossa och torra kvistar .....nästan så man kan se dom små tomtarna och trollen gömmer sig, eller???

 

  

 

och sen är "stigen" som det är så skönt att gå på ....Synd att det inte är sån hela vägen ...Men man ska inte klaga....man får lite av allt då man går denna runda.

Lite asfalt, lite grusväg , lite äng/jord/sten väg alldeles vid en stenmur mitt på en äng.......Mysigt att gå.

MEN en av mina goa vänner sa sist vi gick där att i stenmuren brukar det vara mycket orm.....och är det fint ute så kan dom ligga på stenmuren....Den info hade jag gärna varit utan.....Men hon förvarnade mig ju också på ett sätt kan man säga.

 

Sen iaf åkte vi hem och han drog iväg med kompisar...själv satte jag mig ute i solen och läste och halvslumrade i ca 2½ timme.....så kan tala om att jag är liiiite röd i ansiktet.

 

Sen blev man bjuden på lasagne...Gött .....och sen följde jag med till Statoil en sväng och där satt jag kvar i bilen och tog detta kort på månen......Klockan var då ca20.30 ....

  

 

Syns inte alls lika väl på kortet som i verkligenheten .

 

Nää, nu ska jag gå och lägga mig .....

 

Sov gott......Kram

 

 

Av Liza - 23 april 2010 22:12

Hejsan!!

 

Äntligen Fredag och Fredagsmys.....NOOT!!!  Helt enkelt för trööööött för Fredagsmys....Den här helgen får det bli Lördagsmyyys istället....Men det kommer att gå lika bra ändå.

Har druckit 1 smirnoff Ice....sån färdigblandad drink på 4% ...gött var det .

 

Jobbet har gått fin fint idag.....har varit på ett toppenhumör måste jag säga.....Allt har gått som på en räls......

 

Sen efter jobbet kom jag hem och då har sonen damsugit ......men disken hade han lämnat......Men den tar jag imorgon för det var bara några glas och nån tallrik.

sen blev det pizza till middag idag .......gött var det.

Nu är han ute och åker bil med kompisar....dom kom och hämtade han vid 19 tiden för då skulle dom ner till Lerum och kolla på nån fotbollsmatch.....

Vart dom är nu (22.16) vet jag inte och vill ju inte hålla på att ringa heller ......får allt sitta här vacker och vänta och sen när han behagar komma hem.

 

Tanden håller sig i chack ....värker lagomt ....Men den vassa kanten som den har gör väldigt ont mot tungan....Känns som jag har en syl samtidigt som ett rakblad.......Får försöka fixa detta till veckan på nåt sätt.

 

Jaa, nåt annat som jag kan berätta att imorse då jag kom och åkte nerför backen till jobbet så var där en stoooor och fin kanin....Men tyvärr så var den för snabb att hoppa iväg för att jag skulle hinna knäppa kort på den .....tråkigt tycker jag för den var fin.

Hoppas på bättre tur nästa gång.

 

Ingen prommis har det blivit idag....så den får bli imorgon istället .....

 

Nu ska jag bänka mig i soffan ett tag och zappa runt på tv:n .....

 

Sov gott då du lägger dig .....Kram

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards