Alla inlägg under september 2011

Av Liza - 30 september 2011 22:05

God afton!!

 

Nu har jag tittat på Doobidoo och sen Skavlan .....

 

Dagen började med att jag skjutsade sonen till sin praktikplats och sen hem .

Tog det lite lugnt , sen började jag och diska och dammtorka och städa......sen åkte jag upp till Alingsås och hämtade sonen ......

Efter det åkte vi och handlade lite mat till middagen .....

 

Sen var det hem och jag började hacka grönsaker och sen steka köttfärsen .....Japp -.......Tacos blev det till middagen.

Mdans jag hackade grönsakerna så fick jag några burkar cider.....Mango/Raspberry (mango/hallon) , det var en ny smak som kommit ut så jag smuttade på det medans jag lagade maten .....köksfönstret öppet(över 20 grader ute) .

 Rätt som det var så stog en annan granne i hallen och kollade läget , alltid lika roligt då dom tittat in bara sådär........Jag frågade onom om han ville hjälpa mig att hacka grönsaker, men han avstog ......

 

När väl maten var klar så kom vännen in så vi åt ....sen drog sonen ut och grannen blev trött och gick hem och la sig på soffan .....och jag har som sagt var tittat på tv:n nu ......

Ska återgå till tv:n snart ....men jag blir nog inte gammal ikväll ...sitter här och gäspar som en tok redan .....så det blir nog en tidig kväll ikväll .......

 

 

Hoppas att din dag varit bra?!!

 

 

 

Sov gott  !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 29 september 2011 22:50

Tjenare!!



Jaa, så är man nu ledig .....har jobbat dagen och det har gått bara bra.....Rullat på som vanligt.


Sen hem och plocka lite och sonen åkte och handlade fotbollsskor med en kompis direkt efter skolan så han kom hem lite senare.

Fixade maten , det blev typ thaimat idag ...gott och sen har jag tittat på tv:n och sonen har varit och testan skorna och han tyckte dom var jättebra och sköna....och tur är väl det    .


Jaa, imorgon är man ledig så då blir det nog en liten städning och sen fixa nåt gott till middag ......Nu är man ledig i 3 dagar ......göttans.


Ha en bra natt.....Sov gott!!!





 







 

Av Liza - 28 september 2011 22:25

Hejsan!

 

Jaa, så har man gjort näst sista dagen på jobbet för denna vecka.....Imorgon jobbar jag dagen och sen är jag ledig i 3 dagar....Gött ska det bli.

 

Idag innan jag åkte till jobbet så var jag och gjorde inköp av laxsidor.....det blev 4,6 kg lax ..man får passa på då det är hyfsat kilopris .

 

Jaa sen var det hem och pakitera dom och sen göra sig iordning för att åka till jobbet.

Jobbet har gått bara bra ......så nu blir det duschen och sen sängen.

 

 

 

Sov gott !!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 27 september 2011 23:39

Tjenare!!!

 

Idag så har jag jobbat ute och det har gått fin fint som vanligt ute med brudarna   .

Mycket goa skratt blir det allt emellanåt ......Hahahaaa....  

 

Efter jobbet så åkte jag hem och plockade lite och sen kom sonen hem......

Fixade lite att käka och sen drog vi ner till en go vän och där klippte hon sonen och tog några tag med saxen i luggen min ......då det var klart så blev det kaffedrickning och lite tjôôt .......Mysigt var det       .

 

Sen på vägen hem, klockan 20.30 så åkte vi in på affären och handlade lite och sen hem ......så nu har sonen varit ute en sväng och jag har tittat på tv:n ......

Sonen har lagt sig och det ska jag också göra nu ......har lite att stå i imorgon innan jag börjar jobba kväll .........

 

 

Hoppas att din dag varit hyfsad??!!

 

 

 

Sov gott !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 26 september 2011 22:41

God afton!!!

 

Så har jag varit ledig idag och inte har det blivit mycket gjort inte......

 

jag har dammsugit och bäddat i våran "gästsäng" för ajg har fått herrbesök som skulle vara här hela veckan på jobb.....Men när han väl kom så blev det ändrade planer så han får vända om imorgon bitti och åka tillbaka till jobbet han lämnade idag ........Skulle bli galen om jag hade det så ........

 

Så sen har vi pratat , ätit kollat på tv:n och sen fikade och nu så har han och sonen gått och lagt sig och jag sitter här ......Jag ska också snart gå och lägga mig för klockan ringer imorgon bitti ......

 

Börjar 07.00 till 14.30 imorgon ...sen får man se vad det blir av dagen .....

 

 

Hoppas att din dag varit bra .....

 

 

 

Sov gott

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 25 september 2011 23:30

Hejsan!!

 

Så är helgarbetet gjort och allt har gått så bra så ......

 

På timmarna idag så har jag sovit lite, och sen bara varit liksom ....ätit lite och hux flux så var det dags att åka tillbaka till jobbet.

'

Efter då jag kom hem ikväll så har jag och sonen suttit och pratat och sen tittat på tv:n .....så nu är det sängen snart......

 

Hoppas att din dag varit bra .

 

 

 

 

Tjipp & Hej , leverpastej !!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 24 september 2011 22:16

Hejsan!!

 

Så har Lördagen gått och det är bara Söndag delad tur så är helgen gjord....Jobbet idag har gått bra. Lugnt och fridfullt har det varit.....  

 

Idag så har jag en dotter som fyller 20 år .......Nu är hon den stora tjejen .....Mitt älskade barn och inte kan jag vara där och fira henne ....Men får ta igen det om en månad då jag är där uppe hos henne    .....

 

Nu ikväll så har jag tittat på tv:n , började med Fångarna men gick sedan över till Tack för musiken och Winnerbäck .......Han är sååå bra   

 

Sonen är ute med sina kompisar och jag ska snart gå och lägga mig .....trött är jag.

 

Tog en  bild häomdagen också kom jag på som jag inte lagt ut än ...så här kommer den .....

 

 

Det är både grått väder och klarblå himmel och sol ....ganska häftig bild måste jag säga .......Eller????

 

 

 

Näää, nu blir det tv en liten stund till och sen sängen ......

 

 

Sov gott !

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

Av Liza - 23 september 2011 23:18

God kväll !!

 

Tänkte skriva lite snabbt här nu så jag hinner se slutet på En vampyrs Bekännelse som går på tv:n .

 

Idag så har jag haft lite sovmorgon och sen bara pysslat på här hemma.

Dammsugit och dammtorkat, vikt ihop tvätt och så .

Jaa, och så har jag blött näseblod igen ....det bara rann då jag ställde mig och öste upp kaffe i koppen .....bara så "pang bom" ....men det gick över efter ett tag....och sen började det igen ...men i mindra skala då .........

.

Efterstädbestyren och så fixade jag till mig och åkte och hämtade sonen vid tåget.

 

Åkte hem och vi pratade lite och sen gick han ut en sväng.....jag började med maten och han kom hem och duschade.....sen åt vi.

 

Sen kom det kompisar och hämtade honom så nu är han/dom ute på byn och dräller runt....

 

Själv har jag diskat och sen tittat på tv:n ...och ska titta på slutet på filmen och sen är det sängen ....Klockan ringer halv 6 imorgon bitti för man ska vara på jobbet 06.45 ......Jobbar heldag imorgon.

 

Jag hoppas att du haft en bra dag idag ??!!

 

 

 

 

Sov gott!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards