Alla inlägg under januari 2013

Av Liza - 31 januari 2013 21:39

Hej!!


Har jobbat idag och har varit såååå trött så det finns inte. Fattar inte vad det är för nåt ...varför så trött??!!

Men idag kom lite solstrålar fram och det är gött....kanske det som fattas.


Men iaf efter jobbet blev det thaimat och sen soffan ....där sov jag i ca 2 timmar.

Efter det har det varit lite tv...sen diskat och nu har jag en tvätt i maskinen.


Tog ett kort på en fin blomma idag.....


 


På Måndag kommer min son hem igen .  ...äntligen så blir det till det vanliga....såå skönt !!!


Nu blir det lite mera tv och sen sängen.



Sov gott



  

Av Liza - 30 januari 2013 23:17

Tjingeling!


Idag så hade jag lite sovmorgon och sen var det bara att fixa till sig och äta lite frulle.....Sen var det till att åka till skolan och sitta där i 3 timmar och diskutera och lyssna.

Sen till jobbet och slänga i sig en paj .....(va väl sådär) ...och sen börja jobba.....


Kom hem vid 22.20 och nu har jag ätit lite.....kände att blodsockret började komma ner till tårna, och då blir det lite jobbigt.

Så nu blir det snart sängen för imorgonbitti så ringer klockan och det är jobb igen ........



Hoppas din dag varit bra.


Sov gott


Av Liza - 29 januari 2013 22:52

Tjenare!!


Tisdagkvällen är här och det är snart dags att lägga sig ......Skolan imorgon 13-16 sen jobb 17-22 ....


Dagens jobb har gått bra ...som på räls .

Sen hem och lägga sig på soffan .....sov i 1½ timma ...bättre än igår .

Värken i armbågarna är kvar men idag känns det lite bättre......


Jaa regnar gör det ute och det ska börja blåsa också ....nästan så man kan tro att det är höstväder ute .....och vi går mot våren ...


Men det blir väl bättre så småningom.


Ha en god natt....



Sov gott


  

Av Liza - 28 januari 2013 23:11

Hello!!


Måndagen har varit bra...jobbet har gått bra och man slutade klockan 14 så det var skönt, bra början på veckan.

Efter jobbet så var det hem och äta nåt litet och sen soffan ....där dormade jag av i 2½ timma ....vad är det för fel????

Kan säga så här att min garderob......den finns kvar.....som jag lämnade den sist.


Sen var det till och fixa lite mat, idag fick det bli sparrissoppa och ostmacka...gott.


Sen har det varit tv .....och nu har jag precis gjort en tonfisksallad som jag ska ha med mig till jobbet imorgon.....det ska bli gott.


Ont i armbågen idag så jag tror jag blir tokig snart.......fattar inte att det kan göra så ont och värka....Men det är bara att bita ihop och le.



Nu blir det sängen för denna trötter........



Hoppas din dag varit bra.....



Sov gott


  

Av Liza - 27 januari 2013 22:52

Hejsan!!


Idag så vaknade jag 9 och gick ner och slog på tv:n ....Då var Niclas Strömstedt där i rutan och pratade så det var likosm bara att njuta av sällskapet.


Sen blev det frukost och så gjorde jag mig iordning......sen fram åt dagen så åkte jag och vännen ner till butiken Klädkällaren .....hittade inte så mycket där ...ett avlångt fat med löv på som jag kan ha andväning för så småningom.


Sen åkte vi till Orienthuset (en butik med massa utlänska saker, kryddor m m ) ...där blev det lite ris, tonfisk i olivolja (det är den godaste tonfisken) lite såser och kryddor.


Efter det så blev det en sittning på Kinakrog och där blev det soppa och sen kyckling med grönsaker och nötter.........


Sen hem och sopa av trappan för här har snön vräkt ner......och så tog jag och sopa av bilen ...eller sopa var kanske lite fel att säga då det är blötsnö som kommit.


Men nu är det sängen som gäller för imorgon är det jobb.......Lagomt då armbågarna börjar smärta mindre ...då är det dags att jobba igen .....


Hoppas du haft en bra Söndag.



Sov gott


  

Av Liza - 26 januari 2013 23:21

Ciao!!



Lördagkvällen är här och den sista samurajen går på tv:n i bakgrunden.....

Han är allt bra han Tom Cruise.....


Men kände att det var dags att blogga medans tiden är på rätt sida dag.

Idag blev det lite sovmorgon och sen frulle och sen göra sig iordning för att åka och handla ......blev inte så mycket handlat för jag tror jag har det jag behöver hemma.


Sen blev det middag inne hos vännen ....spagetti och köttfärssås med sallad och ett glas rött .

det röda glaset var Herr Morberg som va på besök.....kände att jag var tvungen att ge honom en 2:dra chans .....

så idag så har jag dekanderat (luftat) honom och då blev det mycket bättre ...så nu får Herr Per Morberg gärna komma på besök igen .


Nu ska jag fortsätta titta på tv:n ett tag och sen blir det sängen.....


Imorgon blir det nog middag på kina om vännen får bestämma som det värkar ....och jag gråter inte för det   



Hoppas du haft en bra Lördag och att du får sova gott.



natti natt

  

Av Liza - 25 januari 2013 23:18

Hello!!


Äntligen helg och man är ledig.....Jobbet idag har gått jättebra ...som på räls.

Efter jobbet blev det till och åka och handla lite saker....värmeljusen var slut, köpte 2 ljuslycktor (hmm har ju inga nästan    ) .....

Sen hem och packade upp och så blev det en lutare på soffan .


Vaknade och så blev det middag.....sen duschen och sen in till grannarna ....

Mycket trevligt sällskap med några glas vin .....men nu blir det tv en liten stund och sen sängen.


Lite trött är man på fredagskvällen .....


Jag hoppas du haft en bra dag och att du får sova gott inatt.



Natti Natti ....  

Av Liza - 24 januari 2013 22:21

Tjenis!!


Du får verkligen förlåta mig för att jag är så slarvig....eller slarvig vill jag inte påstå ...men jag är helt slut på kvällarna.


Igår så jobbade jag till 12 och sen hem ...åt lite och sen blev det soffan.....dormade av där i 2 timmar . 

Sen tog jag tag i garderoben uppe.....2 sopsäckar fixade jag fort och är nu inne på 2 till.

1 av dom är sånt som är trasigt och så .....den andra är till behövande.

Men detta kommer att ta tid mistänker jag .......  


Sen blev det middag inne hos vännen ....fläsk och löksås och potatis ..mums vad det är gott alltså.



Jaa, idag Torsdag så har jag jobbat och det har gått bra , likasom igår.     Sånt gillar jag då det bara flyter på ......


Efter jobbet blev det skolan 14-17 ....och sen lite handling.

Hem och packa upp och sen in till vännen som gjort soppa och pannkakor ...gott det med .


Sen har jag nu tittat på tv:n ......spelat spel på telefonen med syster yster ....fixat lite och nu blir det snart kvällen.


Men i helgen då jag jobbade så har vi fått en lånebil på jobbet .....och den är sååå fräck alltså.

Den har en kamera bak då man backar och är det mörkt ute så lyser den som den vore dag.

Har sett att dom gör reklam för den på tv:n nu också ...det är en bil som gör en fickparkering ..

Iaf så tog jag kort på denna bild som dycker upp på displayen då du lägger in backen ......


 


Jag tycker det är så fräckt alltså .........jag skulle kunna köra bilen baklänges ..hahaaaaa.


Jaa det var väl det jag hade att komma med ikväll .....


Nu blir det sängen för nu går ögonen i kors snart.



Hoppas du haft bra dagar ......



Sov gott



  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards