Alla inlägg under oktober 2012

Av Liza - 31 oktober 2012 23:08

God kväll!!


Tyvärr så han jag inte blogga nåt igår (Tisdag) eftersom jag och dottern var ner till Ullared och shoppade lite ....Hon handlade lite julklappar också .


Kom hem sent på kvällen vid 21 tiden och då satte jag en bulldeg.....

Eftersom min hushållsassistens gått sönder så är det liiite jobbigt at baka matbröd och bullar så därför tog dottern med sig min mammas assisten ner så nu har det bakats här.


Det har bakats matbröd och som sagt igår blev det "lussebullar"  så nu ligger det i frysen.

Sen har jag även fått hjälp idag av Catarina och bakat frallor och sen har hon gjort rårörda lingon , bara för att det skulle hinnas med eftersom dom åker hem imorgon, (Torsdag) .


Så nu har jag även det i frysen ...gött att hitta.


Jaa, och idag Onsdag har jag som sagt jobbat och då jag kom hem så fixade jag lite med lingonen och ungdomarna drog ner till Gbg och gick på bio.

Jag har ätit, diskat, tvättat och duschat så nu blir det nog sängen.


Imorgon så blir det tokläsning inför provet imorgon eftermiddag , tur jag är ledig imorgon.

Hoppas bara att jag fixar det, för det blev inte så mycket läsning som jag trodde att det skulle bli....Men det fixar sig nog.


Jag hoppas att du haft en bra dag?!



Sov gott och dröm sött





  





Av Liza - 29 oktober 2012 23:12

Hejsan!!!


Idag så har ungdomarna varit och badat i 5 timmar och jag studerade lite......Har haft huvudvärk som attans idag men är bättre nu ikväll .....Tog trycket nu ikväll och då var det 163/89 .....


Så jag har vilat 1 timma och då kändes det bättre efteråt ......sen var det dags att börja med maten.

Älgstek, gräddsås, pot och grönsaker blev det till middag...Mums!!!


Sen har det varit tv.....och nu blir det snart sängen.


Imorgon åker dom ner till Ullared ungdomarna och jag blir hemma och får studera inför provet som inte blev så mycket gjort idag.......



Sov gott






Bara ett litet P.S ....Här nere regnar det, medans det snöar på andra ställen vad jag har hört. D.S





  

Av Liza - 28 oktober 2012 23:47

God kväll!!


Så har Söndagen gått och mitt huvud är bättre måste jag säga......Så därför har jag inte tagit trycket idag....Tror nog att den x-tra tabletten gör verkan.


Men tagit det lugnt har jag gjort iaf....jag och Catarina och Fredrik har varit ute och gått i det sköna vädret.

Vi har grattat Joakim på hans 20-årsdag        .....och han var nöjd med dagen nu ikväll.....och det är ju skönt att höra.


Lite matbröd har jag bakat...solrosfrallor och andra frallor ...gött att hitta igen i frysen.



Nu blir det snart sängen för trött är jag ........




Så att summera denna dag så har jag inte barn längre.....utan vuxna barn....men barn är dom iaf   



tog faktiskt några bilder då vi var ute på promenaden .....frosten låg kvar på några ställen ....


 




 


 


Tänk vad vackert det är ute i naturen ......det bara finns där och man tänker inte så ofta på det, iaf inte jag ......förutom då man bara får såna där aha-bilder framför sig......


 


Ser inte så inbjudande att hoppa i och bada precis ......Eller skulle du ha lust????


 


 


Frostigt och kallt va??........


Men här var det fin höst färg på bladen .......Nästan guldfärgade .....


 



Näää nu min vän så blir det sängen ......kommer en dag imorgon också och då ska det också bli en prommis .....



Sov gott






  

Av Liza - 27 oktober 2012 23:14

God kväll!!


Så har Lördagen gått och jag har inte gjort nån nytta alls och det känns inte alls bra tycker jag.


Kidsen hämtade jag vid tåget 02:45 i natt så klockan var väl 03:40 då jag släckte lampan ....man måste ju läsa lite innan man somnar.

Så vid 11 idag klev jag upp.


Tog det lugnt och sen blev det frukost med dottern ......sen gjorde vi oss iordning för att åka och handla lite .....väl hemma så diskade jag och sen la jag mig och vilade lite ....

Efter det så tog jag trycket .......(lånat en tillförlitlig blodtrycksapparat) .....och då var trycket på 178/103 .....Lite högre ...

Men i skrivandet stund känns det lite bättre i huvudet.......men jag tar inget mer tryck idag iaf ....



middag blev det och det blev flygande jacob.....Gott.!!!



Nu sitter vi och tittar på tv:n men det blir nog sängen för mig snart som det känns, trött som bara den.




hoppas du haft en bra dag....




Sov gott






  

Av Liza - 26 oktober 2012 23:20

Hej!


Så vaknade man i morse och kände av denna huvudvärk......hade tanken på att ringa och sjukskriva mig ......Men du vet ju hur det är....Man tänker, Det går över.


Fixade morgonarbetet och då jag väl kom in så fick en arbetskompis ta trycket på mig....160/100 ...Inte undra på att jag hade huvudvärk direkt på morgonen.


Jag åkte hem ......så nu blir jag hemma i helgen ....Sura pengar, men vad ska man göra???

Hälsan går nog ändå före jobbet som det känns nu .....Men det är såååå tråkigt att jag inte kan jobba helgen ....Har inte jobbat helg med min "helgkompis" sen Maj månad......men men ....


Åkte hem och la mig på soffan ....jaa, först så tog jag en blodtryckstabl till ....men sen somnade jag på soffan.

Efter ett par timmar så klev jag upp och då kändes det bra.....Men efter några timmar uppe så kände jag av huvudvärken igen.



Har nu suttit/legat i soffan i kväll och bara tagit det lugnt.

Ungdomarna är nere i Göteborg och firar sonen som blir 20 på Söndag.....så jag antar att jag ska hämta dom senare.....men det blir nog vid tåget och inte Gbg.


Tog sånt fint kort på mina helt underbara, snälla, goa och vackra barn...


 


Storasyster med lillebror ......Jag älskar Er   




Nu blir det soffan igen ......


Hoppas att du haft en bra dag och att du får en trevlig helg.



Joo, en sak till.....det är kallt som attan här ....-3 grader ute nu ....Usch.





Sov gott

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

  

Av Liza - 25 oktober 2012 23:37

Hejsan!!


Jaa så har man haft sin lediga dag idag.....Lite sovmorgon blev det inna det var dags att göra sig iordning för att åka och träffa läraren.

Dotter + pojkvän följde med och tog en fika i Alingsås och handlade lite under tiden jag var på handledning.


Väl där så gick allt bra och fick bra med beröm för uppgifterna jag lämnade in och sen gick vi igenom cirkulationsorganen för det ska jag ha prov på nästa Torsdag......Hur nu det ska gå   .



Då jag var klar så åkte vi hem och då tog vi en prommis .....men naturligtvis så började det mulna på precis då vi började gå , men vi gick ändå. Väl hemma så började det snöa lite och hagla.....och efter det kom solen, är det inte typiskt så säg.


Tog några bilder under prommisen ......


 


En liten ynka blomma såg jag sticka upp mellan dom fallna löven ......


 


Nu är löven verkligen gula och fina......


Kärleksparet på en bänk ......


 


Efter prommisen så åkte dom och hämtade sonen och så handlade dom lite på vägen hem.


Under tiden satte jag en matbrödsdeg.......brytbröd....


   



sen såg det ut så här .......


 


och det färdiga resultatet blev så här.....


 


Gott blev det iaf tycker jag och jag var in till grannarna med lite också ....dom blev så glada så.


Imorgon blir det nog ett riktigt fullkornsbröd med massa gott i tror jag........



Huvudvärken har varit hemsk idag ......ringde vårdcentralen för att få tele tid med Dr......han är sjuk och nästa vecka ledig....så inte förens veckan där på ska han ringa.....Får bara hålla lite koll på det .



Jaa , imorgon är det jobb ......så med det vill jag säga att det blir sängen nu.




hoppas du haft en bra dag idag ......




Sov gott




  

Av Liza - 24 oktober 2012 23:38

Hej i natten!!!


Lika sent blev det ikväll .....men vad gör det, huvudsaken är att jag kommer hit på rätt sida klockan , alltså innan 00:00.


Idag var det lite sovmorgon och sen upp och göra sig iordning för att åka till jobbet och ha apt möte .

Sen åkte jag och tog blodtrycket för denna huvudvärk gör mig snart lite smått galen......och trycket låg på 150/90.


Sen åkte jag hem och där hade kidsen , hmmm kanske jag ska skriva ungdomarna bakat pizza som vi åt, det var jättegott.

Min älskade unge till dotter har städat vinden idag......hon är såå duktig och snäll   


Efter maten så tog jag och satte en deg på jäsning.....det blev grahamsbrytbröd och samtidigt så fixade jag dom sista frågorna på studieuppgiften och skrevren den.

Imorgon är jag ledig och hade tänkt baka och studera....Men nu ska jag åka in till en av lärarna som har handledning 2 timmar över dagen så jag ska åka dit och prata lite , så jag hoppas det inte är allt för många som ska dit.


Jaa, nu har ungdomarna gått till sina rum så jag får ta och gå och lägga mig jag med.....


Sov gott!!






  



Av Liza - 23 oktober 2012 23:52

God Natt!!


Jaa, klockan är ju faktiskt 23:53 .....Idag så har jag jobbat och det har gått bra....och sen var jag in och handlade lite mjöl, kli, solrosfrön m m för här ska bakas matbröd .


Jaa, sen så fixade vi mat och sen har vi pratat och sen tog jag tag i några frågor iaf då det gäller studierna......det blev iaf 5 frågor av 8 .....Man får vara nöjd med det lilla som dom brukar säga.


Jaa, sen har det jag diskat och nu blir det sängen .....


Hoppas du haft en bra dag?




Sov gott








  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards