Alla inlägg under april 2012

Av Liza - 30 april 2012 23:46


Hejsan!!

Det är lite så att jag inte har hunnit med mig och blogga, men det har liksom inte hänt så mycket så det gör inget heller.

Lördagen så var vi och handlade lite, tvättade och bara va. Sen var vi in till vännen och åt middag och senare gick jag till en granne och satt och tjötade lite.

 

Söndagen så kollade vi på film och bara slappa . Joakim och hans vän  har varit och fixat en båt som dom ska sjösätta snart. Vilket dom gjorde idag ( Måndag 30/4) och allt funkade.

 

Måndag så har jag jobbat och det har gått hyfsat bra idag, och sen då jag slutade så åkte jag och hämtade upp min dotter hos en vän. 

Åkte hem så jag fick tvätta av mig lite och byta kläder och sen åkte vi ner till Ullared .......lite folk var det för dom flesta åkte hemåt då vi kom. Dom skulle nog fira sista april.

 

Vi var kvar nästan till dom stängde för vi bara gick och strosa och kolla.

Lite saker blev det, några byxor, en kylplatta till datorn och sen kläder till Joakim. Catarina skulle vi kolla på gardiner åt men det fanns inga som vi fasnade för så vi får kolla på det en annan dag , någon annanstans.

 

 

Så nu är jag rätt mör i kroppen kan jag tala om ....så det blir sängen nu.

 

 

 

Hoppas att din dag varit bra....

 

 

 

Sov gott !!!

 

 

 

  


Av Liza - 28 april 2012 00:04

Hello!!

 

Tyvärr så blev bloggningen på Lördagen nu ........har spelat kort med vännen och Catarina.

 

Idag så har dagen varit något bättre.......Men kan inte förstå att varje kväll då jag lägger mig och ska läsa så bara rinnar tårarna .

Saknaden är så stor , och det gör så ont...... 

 

Jobbet har varit helt okey.....Kört mest ensam idag ut till dom äldre.

Efter jobbet åkte jag in till stan och mötte upp Catarina och en gammal klasskompis till henne, så vi tog en fika och satt och pratade. Det var roligt och trevligt.

Sen kom Joakim och vi åkte iväg och tankade, handlade och sen gled vi in till thai och köpte mat. Det har blivit lite dåligt med mat idag för min del så blodsockret var nog nere i tårna innan vi kom hem.

Men efter maten så kändes det bättre och blodsockret steg, gött.

Måste ju hålla efter och sköta mitt socker nu ........Men det gör jag , förutom idag då .   

 

Sen blev det dammsugning och torka golv och sen på med lite slappe kläder och tv.

 

 

Jaa, sen har vi som sagt var spelat kort......

 

Nu blir det sängen för klockan är snart 00.30

 

 

 

Sov gott och dröm sött.....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 26 april 2012 23:24

Hejsan!!

 

Så har jag jobbat första dagen på 1 vecka och det har gått bra. Men jag har inte mått så bra i kropp och själ ...Det började redan igår kväll då jag la mig men efter många om och män så somnade jag.  Men resan in till jobbet då jag satt och körde så kom tårarna ..... Men det är tur att man kan bita ihop hyfsat iaf då jag jobbar.

 

Vädret kanske också har en bidragande orsak för idag har det bara tokregnat och varit grått....Nu vill jag ha lite sol och värme.

Men det märks vad det har slagit ut här i söder, blommor blommar, det är musöron på träden och buskar och gräsmattor är gröna....Ett tecken på att våren är på väg nu .

 

Men nu känns det bättre iaf, och jag hoppas att det gör det imorgon också.

Pratade med Tobbe lite och det känns alltid bättre efteråt........

 

Sonen har varit på praktiken och dottern har varit hemma och bara tittat på film, diskat hade hon gjort lill gumman min .

 

Sen då jag kom hem så pratade vi lite, jag vilade lite på soffan medans hon tittade på mera film och sen åkte vi och handlade lite. Sen var det hem och fixa mat och idag ville hon ha stuvade makaroner och korv ......Och vad gör man inte för ungarna sina ??   

 

Sen har dom nu tittat på tv:n och likaså jag , men nu blir det natti för att man ska orka upp imorgon igen.

 

Hopppas att din dag varit bra .....

 

 

 

Sov gott och dröm sött.......

 

 

 

Nattiskram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 25 april 2012 23:28

God kväll!!

 

Såå skönt det kan var att vakna upp i sin egan säng på morgonen. Jag och Catarina klev upp vid 09.00 tiden och efter ett tag så fixade vi frukost.

Jag gjorde mig iordning sen och satt och kollade på datorn några program som jag missat då jag varit i Ånge.....Det blir ju inte som hemma dirket att man sätter sig ner och tittar på tv på kvällarna som man (jag iaf) gör .

 

Joakim vaknade väl vid 12 tiden så då klev han upp men han fixade sig och drog iväg och fiskade med sin kompis sen ....Men ett napp hade dom fått men den släppte dom tillbaka.

 

Jag och Catarina åkte iväg och handlade så idag blev det fisk gryta till middag.....Gott.

 

Sen har jag tvättat några maskiner tvätt så nu har man kommit in i vardagen igen ....

 

Så har jag pratat med Tobbe en sväng idag igen ......  .....Det är ett måste både för honom och mig .

 

Nu blir det till och fixa lite inför morgondagen då jag ska iväg och jobba .....måste ju ha mat med sig och en liten macka .

 

Sen blir det sängen och nån bok ......

 

Nu jobbar jag i 2 dagar och på Lördag öppnar dom Liseberg så nu vill dottern dit då ......Och jag är inte sen att hänga på , bara det INTE reganr för då är det inte kul att åka massa saker och bli dyngsur.

 

 

Nu får du sova gott för det ska jag försöka med ....

 

Nattiskram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 24 april 2012 21:55

Hejsan!!

 

 

Ursäkta att jag inte skrivit på några dagar men jag har bara åkt runt runt och hälsat på folk och ändå inte hunnit med några som jag lovat att jag skulle komma till.

 

Tror det bästa skulle vara att man hade ett ställe och sen satt man där ....dom som ville träffa mig fick komma till mig och inte jag till dom ..........kanske det skulle bli nån ordning då.

Eller så ska man bara "boka in"  innan man åker upp så man har ett schema att gå efter...då blir det inte så hattit.

 

Söndag så var jag iaf hemma hos mamma och Olle och senare så kom barnen och vi blev bjudna på mat.......sååå mysigt och trevligt !!!  

 

Sen på senkvällen var jag in till syster yster en sväng och lika så på Måndag kväll......och då var hon och jag till mamma och Olle och jag sa hej då och så ......

 

Resan idag ( Tisdag)  har gått bra iaf  och vi var in i Alfta och fikade lite hos vännens syster och man ....så trevligt och gott  

 

 

Nu har jag / vi packat upp och duschat och nu blir det bara till och ta det lugnt........

Gott att dottern följde med hem också ........lovley   

 

 

 

 

 

 

 

Sen vill jag bara tala om för dig Jocke .....Det går inte en dag utan att jag tänker på dig ....  

Jag,  Tobbe och Nicke pratar och skrattar åt gamla minnen    som vi har med dig min vän.

 

Tomt och åka både upp och hem .....ingen Jocke att prata med under resan så som vi gjort föut då jag åkt upp och hem ...Men idag blev det iaf en pratstund med Tobbe och Nicke som sagt var.

 

 

 

 

 

Nu har jag inte så mycket mera att komma med .....

 

 

 

Hoppas att dagen varit bra och att du får en bra natt.

 

 

 

Sov gott !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Av Liza - 21 april 2012 23:02

God Kväll!!

 

Idag så vaknade man och tittade ut och det var vitt på backen. Men som tur är så tinade det väldigt fort och det var skönt.

 

På dagen så skjutsade jag sonen till sin pappa och sen hem igen. Gjorde mig iordning och sen åkte jag till min halvbror med fru och åt middag där.

 

Sen kom dottern och hämtade mig så åkte vi hem , ni sitter jag här och ska snart lägga mig och läsa lite ......

 

Hoppas att dagen din varit bra =)

 

Sov gott!!

 

 

 

  

Av Liza - 20 april 2012 23:19

Hejsan!!

 

Så har denna daget gått till ända, den som jag gåt och gruvat mig för såååå länge.

 

Först på förmiddagen så fixade jag mig iordning och åt frukost. Gick sen till E och fick nybakta bullar och kaffe.

Sen åkte jag och hämtade mina barns faster så åkte vi ner till Sundsvall ......Väl där så blev det många tårar och många kramar......Såååååå jobbigt men ändå så skönt på nåt sätt.

 

Det var en sån fin begravning, band som spelade två låtar, vi fick tända värmeljus efter att vi gått runt kistan och tagit adjö av Jocke.......

Jaa, jag vet inte hur jag ska förklara känslan. Men det var ett bra avslut......och sen kändes det välsigt skönt att träffa och få prata lite med hans mamma och syster.....

 

Efter begravningen så åkte vi, det "gamla gänget" och några tog en fika och några tog nån öl.....Sen satt vi och pratade gamla minnen där Jocke var inblandad och många skratt mitt i allt blev det.

 

Efter det åkte vi hem och då mötte jag upp en kompis och vi gick och åt mat.......Sen så skiljdes vi åt och jag och dottern åkte hem till henne.

 

Nu har vi tittat lite på tv:n och nu ska jag lägga mig....är såååååå trött.

 

 

Nu Jocke hoppas jag att du har det bra där du är och att du också är nöjd med dagen.....MEN det var lite onädigt med plånboken min va ......Men jag förstår att du stog där och skratta.......för du var där, det vet jag.

 

 

 

Hoppas att Du haft en bra dag idag........

 

 

 

Sov gott!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 19 april 2012 23:39

Hejsan!

 

Idag så hade jag och dottern lite sovmorgon. Men väl uppe så blev det frukost och göra oss iordning.

Slappade framför datorn en stund innan vi åkte ut på byn.

 

Försökte och få tag på folk och få för att strukturera upp dagen , men det gick så där. Så middagen hos mamma och Olle hoppade vi över idag.  Bara för att jag och dotra var och fikade med några gamla jobbarkompisar till mig och då blev vi proppmätta och mamma och Olle hade varit och ätit pizza med en kompis till dom så dom var också proppis......så därför blev middagen framflyttat till en annan dag.

Sen var det så att jag hade en klipp tid också , men ingen bestämd sådan utan det var när min frissa kom hem.....så det blev lite struligt , så det här blev en bra lösning på det hela.

 

Men håret blev fixat iaf .....så nu är jag fin och nöjd med håret.

 

  

 

 

Efter det så åkte jag hem till dotra för hon hade varit och hämtat en överraskning åt mig ......

 

och det var det här :

 

  

 

Lilla söta goa Simon ska vara hos oss inatt .........mysigt.

 

Nu blir det väl till att försöka sova så gott det går.....

Dagen imorgon kommer att bli en fruktansvärd dag.......Fyy sjutton vad jobbigt.

 

Men måste ju få ett avslut på nåt sätt och detta är ju den enda vägen ...men jag vet inte hur jag ska ta mig igenom den.

 

 

Hoppas att du haft en bra dag.......

 

Sov gott

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards