Alla inlägg under oktober 2009

Av Liza - 31 oktober 2009 23:11

Hejsvejs!!

 

Så har man jobbat delad tur och allt har gått bra......

Åkte hem till kidsen och dom var uppe och hade packat och det mesta var klart ....Vi åkte iväg till "godis/snus/cigg/fabriken"  för att pojkvännen skulle köpa med sig lite billig snus hem ....så det blev nog 4 eller 5 stockar med snus ......Och då var det ju lika bra att köpa godis också Skrattande ..............

 

Sen var det hem igen och fixa lite mat och sen pakade vi bilen och började dra oss ner till Centralen ......Ucshhhhhhhoch fyyyyyy för att lämna dom ......Inte alls kul......GråterGråterGråterGråter .......

Det är så hemskt tycker jag då man får den känslan i hjärtat precis som att det är nåt som skär i hjärtat.....Det gör riktigt ont.....så lite tårar kom det allt...men lyckades hålla emot dom tills jag satte mig i bilen ........

 

Och inte kom det några tårar på jobbet heller....MEN det var väldigt nära då dom frågade hur det gått och lämna dom o s v ......Men jag svarade lite snabbt och sen började jag prata om nåt annat..........lurig som man är Flört ......Näää, skämt och sido så hade jag inte skämts om jag börjat gråta där......jag vet att jag skulle bli trösdad då av mina goa vänner Skrattande .

 

Så nu när jag kom hem så var det väldigt tomt här .....Joakim sa också att nu är det lite tomt mamma.....men det är lugnt och skönt ......Han är för gooo han också ......

 

Har pratat med Catarina och resan har gått bra hittills.....dom är framme vid 02.34 så då blir det till att gå hem och sova så skulle vi höras imorgon..........Längtar efter dom iaf .........Glad.

 

Nu är det fixat med mat som jag ska ta med mig imorgon ....tacos ....och sen har jag kokta ägg med mig så jag kan äta det till frukost ....Mmmmmmm gööött!!!!

 

HA en bra natt och hoppas du inte blivit skrämd allt för mycket av alla halloween spöken som varit och knackat på dörren ......Hahaahahahaaaa......Kram

Av Liza - 30 oktober 2009 23:14

Hej!!

 

Idag vaknar man av att man har såååå ont i tungan .....finns det inte en människa som kan tala om för mig vad detta är för nåt???????

Går virus (om det nu är det) från halsen och sen fram till struphuvudet och sen upp till tungan???? Eller kan det vara så att man har cancer eller nåt i tungan??????

Det har iaf blivit något bättre under dagen men nu gör det ont i halsen igen ....Så det ska jag tala om att på Måndag så ska jag till en Vårdcentral så dom får ta ett prov i halsen och skicka iväg.....För nu går jag snart in på 4:de veckan......Rynkar på näsan

 

Det har iaf gått bra och jobbat kvällen och så ska man upp imorgon igen ......Och det hemska som ska hända imorgon är att Catarina och pojkvännen ska åka hem imorgon......Jag kommer att gråta ihjäl mig GråterGråterGråterGråter  .........Och inte blir det lättare att man har delad tur och ska jobba direkt efter man skjutsat dom till tåget.......

 

Linda, bara så du vet så kommer du ha en lipLisa med dig på jobbet ...............

 

Nu ska jag duscha och sen nana kudden .....Ha det gott :)

 

Kram

Av Liza - 29 oktober 2009 23:34

Tjenixen!!

Så var det till att kliva upp tidigt ...eller ...kliva upp av väckarklockan om jag säger så.....

Vi gjorde oss iordning och kom iväg vid 9.30 ungefär......Resan ner gick kanoners......

Vi till och med hittade en parkering ......jaaa, vi fick vänta tills det var en som åkte....(ni som varit där vet hur stor parkeringsplatserna är) ......

 

Letade reda på en kundvagn och började dra oss till ingången ......Hahahaaaa...Skrattade jävulenCool....

Fyyy faaaan vilken köööööööö!!!!! Den var låååååååååååång.......Den började på parkeringen.....nedersta vid kundvagnshuset........(hoppas ni vet vart jag menar) .........Det blåste kallt och jackan hade man lämnat i bilen....Rynkar på näsan .....MEN Joakim är så snäll så han gick och hämtade den åt mig och som tur är att man alltid har mycket i sin handväska......allt från nässpray till handskar.......

Det var på med jackan och handskarna.....sen stog vi i kön ca 1 ,5 timme.......

Sen ska vi då naturligtvis inte prata om hur liiiiiite folk det var där inne........Typ att man tog 3 steg framåt och 2 steg bakåt......då hoppas jag att ni förstår.......Ni som inte varit där kan jag rekomendera Dig att titta på kanal 5 den 2 November så börjar en dokumentär från Ullared!!!!!!! DÅ kommer ni förstå vad jag pratar om......

 

Jaa, Catarina fick nog tag på allt det hon skulle och jag köpte en bok (nya Dan Brown 149 kr) , en dvd(nya Änglar och Demoner 99 kr), 2 cd-skivor (Lars Winnerbäck 45 kr/st) sen var det lite tröjor och byxor och lite julgodis...Joakim fick tag på det han ville ha också så vi var alla nöjda och glada....om än något trötta  .......Mycket fina julsaker har dom ....man kan gå och titta hur länge som helst och man vill bara ha och ha och ha.........


Jaa, iaf sen då vi var klara så drog vi oss hemåt...ja vi stannade och åt först efter vägen .....man blir ju lite hungrig efter flera timmar där inne.......Resan gick finfint hem också ....så när vi väl kommit hem så blev det tv-tittning och slappning......och nu har dom dragit sig upp till sovrummen så jag får väl göra detsamma jag med.......Det kommer en dag imorgon också och då är det jobba som gäller......16-21 .....

 

Ha det gott .....Kram 

Av Liza - 29 oktober 2009 00:23

Hejsan!!

 

Så sitter jag här och klockan han bli över midnatt.....alltså blir det helt fel datum på denna blogg...men men ....vad gör det?!

 

Hahaaa.....Klart Ni hör dig Biggen ..Flört......Attans då var ni före....Glad

 

Idag så har sonen fyllt år .....Storasyster Catarina och pojkvännen tog med Joakim till Vattenpalatset....Dom var där från ca 11.45 till 17.00 .....

Sen blev det tacos till middag och Catarina gjorde en pollykladkaka..........så vi fick besök efter vi hade ätit så då blev det kladkaka och kakor ....Mums .....

 

Mycket pengar han han fått......är ju perfekt då han har eget konto och pengarna sätts in dig .......sen fick han även ett USB-minne av Catarina och pojkvännen .......Det blev han glad över.

 

Så imorgon.....(läses idag...så blir det idag) så kanske en del av hans pengar försvinner för vi drar ner till Ullared vid 09.00 ......sen hoppas jag att vi kommer hem i tid....MEN dottern ska liksom köpa julklappar och annat så jag förstår att jag skulle haft nåt lugnande .......För det kommer att bli sent innan vi kommer hem .......Men det är ju bara en gång/år som hon är där så jag får bita i det sura äpplet......

Fundrar på om jag ska sätta på mig ett munskydd......För halsen är inte bra än ....bättre naturligtvis ...men inte bra.

 

Ja ja .....Nu får jag nog ta och göra mig klar för att gå och nana.....ska man upp och köra bil imorgon så ......

 

Nu får ni sova gott och ha en bra dag imorgon......Kram

 

Linda....Han hälsar och tackar Glad

Av Liza - 27 oktober 2009 22:22

Hej svejs!!

 

Så klevjag upp imorse då klockan väckte mig ....kände efter hur det är i halsen .....njaaa.....vet inte vad jag ska säga.....Men idag sitter det inte mitt i halsen (struphuvudet) utan idag är det åter tillbaka på sidorna......

 

Har nu inte detta halsont försvunnit så ska jag nog gå till Dr på Fredag och dom får ta en halsodling på mig.......Lika bra isåfall......

 

Imorgon så fyller min + pappans lilla son år ....hela 17 år ......Haaaa..ja ja jag vet.....han är inte liiiiten nu ....Men är det inte så att det sista alltid kommer at vara liiiten????????

 

Har iaf ätit en mycket goood middag och druckit vin till ....gott .....(Jaaaa, jag är ledig imorgon) n...sen på kvällen så blev det glögg....JAAAA ...Du läste rätt ....GLÖGG med pepparkakaor och ädelost ...Mmmmm....så gott det är .....Jaaa jag vet ....det är " bara" oktober...Men gött är det:)

Jag är garanterat först i år iaf av mina nära och kära med att dricka detta I ÅR!!!!!!!

 

Nu ska jag återgå till bordet och samtalen så jag säger god natt och dröm sött ......Kram på Dig Oskyldig


Av Liza - 26 oktober 2009 23:15

Tjillivippen!!

 

Vaknade av väckarklockan .....Lite trött men kände att jag blev ganska pigg fort för att jag svalde och kände att nu satt det mer mitt i halsen det onda......Typ vid struphuvudet.......Men kunde svälja hyfsat braGlad.

Klev upp och gjorde mig iordning.....jobbade och kände att under dagen så gick det lättare och lättare att svälja........MEN jag vill upplysa om att det är inte heeeelt borta men jag kan iaf ÄTA MAT!!!!!!

Jag blir glad och kroppen blir glad av att få i sig mat med tanke på sockret Skrattande.

Arbetet har gått bra med det saknades 2 stycken vilddjur ......Hahaaa........A & U .........

Nu är jag där imorgon med sen är jag ledig onsdag och torsdag.....

En av dom dagarna så blir det en resa ner till Gekås i Ullared.......Catarina vill ju dit och på Lördag åker dom ju hem GråterGråter.

 

Sen efter jobbet så har det inte blivit så mycket gjort...lite diskning och sen suttit och pratat och varit och hadlat lite mat............nu är det duschen kvar och sen sängen och en förhoppning på att halsen är änu bättre imorgon Flört.

 

Ha nu en nice natt med söta drömmar ......Kramar Flört

Av Liza - 25 oktober 2009 23:38

Tjenis!!

 

Så vaknade man och like always så hade jag ont i halsen .......Men jag viskar tyst ***nu på eftermiddagen/kvällen så känns det liiite bättre*** ...Men det har det gjort förut och sen då man vaknat på morgon efter så har det varit lika smärtsamt som dom andra dagarna..........Så jag säger ingenting egentligen .......ska bara vara tyst.

 

Idag så har vi haft en tv/data och slappar dag.....Det blev tacopaj till middag och den va god....kunde ju äta bättre än igår.........Så jag får passa på att äta då jag kan någon sånär iaf......

 

Nu står catarina och hänger tvätt....tevattnet är på plattan och vi ska kolla på CSI som vi spelade in igår då vi åkte till akuten ........sen blir det väl sängen för min del....ska ju jobba imorgon och dom här ungdomarna ska få ligga kvar i sängarna för dom har ju lov nu 1 vecka......Lyckans ostar Skrattande...Men det är dom värda efter en hård termin på skolan.....dom små gullungarnaKyss.

 

Jaa, jag återkommer med rapporter imorgon om hur det går med min hals och denna jävulska smärta.......Är det så att det kanske blir bättre och att det är ett virus då är det så att jag funderar på att börja andvända munskydd ............men det hjälper tydligen inte ......mamma talade om det ikväll för jag menade på att jag skulle bli som kineserna ...men det hjälper tydligen inte mot sånt.......

 

Ja ja ...Ni får sova så gott och dröm sött nu ...så hörs vi imorgon.....Kram :)

 

Anna....OM jag inte blir bättre.....VILL du följa med mig då till VC om jag ska säga åt dom på skarpen?????????????? ........*fniss*

Av Liza - 24 oktober 2009 23:02

Hej!!
Så vaknade man och kan inte svälja......jaa jag har ju vaknat till och från i natt med smärtan ....

Idag har det liksom inte varit något bättre , inte ens för 1 minut......Tårarna rinner och jag försöker svälja och bara ta den hemska smärtan.......men därimellan så går jag och spotar ut salivet....bara för att slippa smärtan......

 

Ringde sjukvårdsupplysningen13.30  och fick tid 21.30 ......fick i mig en 3 kvarts del av en smörgås och några munnar te i morse......till middag tvingade jag ner lite potatisgratäng och sallad......måste ju tänka på sockret ocksåRynkar på näsan .

 

Har sovit till och från lite idag ....är trött och matt......men har ingen feber (37,5) .....Men det tar på krafterna och ha ont och sen tar det på psyket kan jag lova......

Det är inte alls kul att vara så här då Catarina och pojkvännen är här .....Nu till veckan så är det sista veckan dom är här och då vill jag vara frisk.......

Jaa , inte fan vet jag vad jag ska göra ......En sak vet jag iaf och det är att jag ska till jobbet på Måndag.....Får bara säga åt folk att inte prata med mig .......*L* ......Sen får jag se hur fanken jag gör med att uppsöka vårdcentral för att ta en odling....Men tanken är nog inte så dum för det är helt klart ett stort fel i halsen på mig ....det känner jag.

 

Nu ska jag försöka dricka lite ......och sen slappa i soffan ...Ha det gott ...Kram


Tack Linda gumman...Love you to Kyss


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards