Alla inlägg under januari 2012

Av Liza - 31 januari 2012 22:53

Hejsan!!

 

Åhh vad skönt att få jobba lite ...så skönt va det och skoj framför allt .

Att sitta i en bil med hon som heter Anna , alltså så kul kan man inte ha......Skratt mest hela tiden måste jag säga.....Du är bara för go du  

 

Kan också tala om att det var riktigt kallt imorse då jag klev upp......Då var det -14 grader ute .....så nu kan jag nästan säga att det är liiite kallt iaf.

 

Idag blev det fiskgryta till middag med ris och det är bara såååå gott, tycker jag iaf och även sonen.

Så det blev liiite kvar så jag kan äta imorgon innan jag åker till jobbet eller så har jag med mig det och äter där.....

 

Sen har jag äntligen hittat och fått köpt filmen Jägarna 2 och det var ju riktigt bra måste jag säga.....Så nu har jag haft filmstund i soffan och myst med massa levande ljus och så .....så nu är det väl bara sängen som gäller för imorgon kommer en ny arbetsdag....Iof så jobbar jag kvällen men måste iaf upp och se till så sonen kommer iväg till bussen och skolan.

 

 

Ha en bra natt och en bra dag imorgon .....

 

 

Sov gott!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 30 januari 2012 22:57

Hejsvejs!!

Som du säker märkt så har jag inte bloggat nåt i helgen för det har liksom inte hänt så mycket. jag har varit inne och bara plockat lite och slappat ....

Känner mig mycket bättre nu så imorgon ska jag jobba .....Äntligen ....det ska bli så skönt att få arbeta lite .


Är ute i hemtjänsten imorgon sen har jag kvällen inne och dag på Torsdag.....så jag börjar med en liten kort vecka...


Så imorgon så kommer det kanske lite mera info om min dag......


Idag så har jag tvättat lite och sen varit och handlat.....Imorgon blir det fiskgryta med saffran och tomat till middag har jag och sonen bestämt.....Gott ska det bli .


Sen har jag inte gjort så mycket mera.....fixat mat idag och så diskat och sen rensat ut ur kylskåpet.....


Hoppas du har haft en bra dag.....




Sov Gott !!!





 







 

Av Liza - 27 januari 2012 23:14

Ciao!!

 

idag måste jag säga att jag tycker det känns att det håller på att vända.....har nyst men hostan tycker jag har blivit något bättre ....

 

Så idag har jga faktiskt varit till A-sås för att köpa en gardinstång och det fick jag tag på .......sen hem och diska och plocka lite . Men efter det så blev det soffan i 2 timmar , såå trött .

 

Nu har jag tittat på tv:n och pratati telen med E och sen med dotra ......Gullungen min  

 

Nu blir det snart sängen och boken .......

 

Har din dag varit bra??

 

 

Sov gott

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Av Liza - 26 januari 2012 23:51

Tjingeling!

 

Har bara tagit det lugnt idag också ...varit ute på en liten promenad, passade på medans solen lyste på himlen. Men jag flåsar och pustar som om jag sprungit ett maratonlopp .....

Nackdelen är att hostan kommer då jag kommer in igen ....men jag måste få luft...blir tokig av att bara vara inne.

 

Nu ikväll så tycker jag att det blivit något bättre....MEN peppar peppar......jag pratar tyst om det så länge.....Men hoppas kan man alltid göra.

 

Så , så mycket till bloggning blir det inte mer ikväll, tyvärr.

 

Men hoppas att din dag varit bra.....

 

 

 

Sov Gott !!!

 

 

 

  

 

 

 

 

 

Av Liza - 25 januari 2012 22:11

Hello!!

 

YEES !!! Bilen gick igenom besiktningen....Sååå skönt.

Annars så har jag inte gjort så mycket mera än att hosta, nysa och ha huvudvärk......

Efter bilbesiktningen så fixade jag middag och idag blev det flygande jakob......Sååå gott så.

 

Blir hemma imorgon också från jobbet och troligtvis i helgen också .....Som det känns nu iaf.

 

Jaa, så mycket mera har jag nog inte att komma med idag tyvärr.......men det händer inte så myc ket i mitt liv just nu och absolut inte nu då jag är sjuk ....

 

 

Hoppas att din dag varit bra.....

 

 

 

Sov gott !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 24 januari 2012 22:50

Hejsan!!

 

fanken vad trött jag bliiiiir !!!

Skrivit klar bloggen och allt bara försvinner....... 

Så nu är det bara att börja om IGEN !!!!!

 

Jag är likadan i förkylningen , varken bättre eller sämre.

Så det är lika bra att vara hemma så jag slipper smitta andra på jobbet....Men jag förlorar mycket pengar.

 

Det blir så eftersom jag bara jobbar 73% inne och "extra" typ 26% ute . Då blir det at jag får 80% av 73% och det kan man inte leva på, tyvärr.

Har funderat på att kolla runt på lite andra jobb där det iaf finns  100%  som man kan få jobba.

Men som sagt så är det en fundering jag haft länge så jag får se vad det finns och om det finns nåt......om inte annat så finns det på typ bemaningsföretag .

 

Har iaf varit ute och fått luft idag , en stilla prommis och då tog jag med grannens goa hund......tog även några kort på honom så du får se vad fin han är :

 

  

 

  

 

 

  

 

min goa prommiskompis , fin va???

 

 

Imorgon så ska jag måste iväg och besikta bilen också .....känns ju mindre kul då man mår så här måste jag erkänna , men det finns inte så många andra tider att göra det på än imorgon så det är bara att masa sig dit.

Håll tummarna!!!

 

 

 

Ha en bra natt

 

Sov gott

 

 

Av Liza - 23 januari 2012 22:53

Hejsan!


Vaknade imorse med värsta hostan och ont i huvudet så jag fick allt ringa på jobbet och tala om att jag inte kom. Hade kontakt med bästa bruden i hemtjänsten senare på eftermiddagen och det hade gått bra.

Sen fick jag ringa in på avd för att tala om att jag blir hemma imorgon också ....Inte skoj med tanke på att många av personalen är hemma och är sjuk + att några jobbar och känner sig dåliga.

Men jag är hemma så kanske jag kan gå och jobba i helgen ......det får tiden utvisa.


Så idag har jag inte gjort många knop......fixat middag och senare på kvällen fick jag ut och starta bilen för att åka och handla .

Det har ju snöat och nu är det kallt ute.....då jag åkte vid 19-tiden så var det 7,5 grader kallt och nu i skrivandes stund 23.00 så är det - 10 grader ute .

Tror det var bra att jag var tvungen att åka och handla så att bilen fick gå lite .

På Onsdag ska jag besikta bilen så nu får man hålla tummarna att den går igenom.


Har inte så mycket mera att komma med för tillfället så jag säger God Natt och Sov Gott !!!





 






 

Av Liza - 22 januari 2012 22:09

Hejsan!!

 

Tyvärr så orkade jag inte blogga igår .  Jag låg i soffan mest hela dagen/kvällen för att jag och kroppen mår inte bra.

 

Idag (söndag) har jag också bara legat i soffan ...sovit om vart annat...diskat, och hängt 2 maskiner har jag gjort......Jag  är tät i bröstet, snorig och det jag hosta och snyter ut ska vi inte prata om den färgen...huvva!!!!!

 

Så det här är inte skoj alls måste jag säga....hade sett fram emot en ledig helg med prommisar i den nyfallna snön och solen ...MEN så blev det inte.

 

Men lite skoj är det att vi har fått snö så det blir vitt och fint ute .......och nu ska det tydligen bli åt det kallare hållet också .....så jag trivs    .

Men jag kan tycka att denna snön hade kunnat kommit tidigare och sen legat kvar hela vintern ...men som det är nu är jag nöjd.

 

Jaa, nu håller jag på att titta på en film på 5:an som jag ska återgå till ......

 

 

Hoppas iaf att din helg varit bra.....

 

 

Sov Gott !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards