Alla inlägg under december 2011

Av Liza - 29 december 2011 23:20

Hej!!

 

Sovmorgon , vilket var väldigt behövt. Sen upp och fixa och dona lite ....sen göra sig iordning och åt frukost..

Åkte sendan på apoteket , ICA och sen va jag och hämtade thaimat som jag beställt.....åkte hem och åt det och sen åkte jag till jobbet.

 

Jaa, jobbet....där har det gått i ett hela kvällen ...det är mycket nu kan jag lova.

Men allt blir bra till slut och det är huvudsaken iaf.

 

Sen hem och kasta mig in i duschen och sen bänka mig framför tv:n då det var sista avsnittet på Svärdet och Spiran ......så nu blir det sängen och boken ......Men inte läsa så länge för klockan ringer tidigt imorgonbitti ...börjar 06:45 ....Gääääsp !!!

 

 

 

Hoppas att din dag varit bra .....

 

 

 

 

Sov gott !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 28 december 2011 23:13

God afton!!


Onsdagen har rullat på utav sjutton .....Fullt upp på jobbet hela dagen så man dööök ner i soffan då jag kom hem.

Sov nån timma och sen upp och diska, plocka lite och sen gick jag och Virren ut och gick en prommis....Skönt att komma ut och tur hade vi för det regnade inte.

Tänk vilket väder det är och det är December......+ 8 grader ute och grönt......Skumt alltså.

 

Efter prommisen så lagde jag mat och åt och sen har det varit Svärdet och Spiran ......imorgon är det sista avsnittet så imorgonkväll får man skynda sig hem från jobbet.

 

Får sovmorgon imorgonbitti och det ska bli såååå skönt .......

Det måste vara medicinen som gör att jag blir så trött .....men jag har ännu inte märkt nån skillnad på händerna ......men jag hoppas och tror ändå .

 

 

Nu får du sova så gott .....och ha en bra dag imorgon .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 27 december 2011 23:06

Hejsvejs!

 

Japp, då har man jobbat 2 dagar av fem .....det var ganska segt att gå upp imorse , men väl fötterna på golvet så går det bra.

Jobbet har gått bra ...det rullar på hela tiden skulle jag vilja säga......

 

Har nu försökt att få tag på mamma men det går dåligt......vet att dom fick tillbaka strömmen igår (måndag) , men ingen telefon har dom ......och mobilen funkar inte heller då den närmsta masten har blåst ner ....så det är bara att vänta och vänta.......

 

Efter jobbet så blev det soffan en sväng och sen var det till att fixa lite mat ........sen har jag suttit vid datorn och sen har det ju varit tv igen .....

 

Men nu blir det sängen och boken ...klockan ringer 05.30 imorgon igen ......

 

 

 

 

Sov gott !!!!

 

 

  

 

 

 

 

Av Liza - 26 december 2011 22:44

God kväll!!

 

Gör en snabb bloggning ikväll igen , just ikväll mellan reklamen på tv:n ...

Det är ju nämligen Svärdet och Spiran på 3an nu ...4 delar , mån , tis, ons och torsdag sänder dom den och den är ju såååå bra tycker jag.

 

Idag så åkte kompisen hem + hunden ....dom åkte vid 07.00 tiden och var hemma halv 3 i Sundsvall så det hade gått bra.

Men han sa att det syndes att det hade varit storm uppåt landet.....och det blåste här med igår och inatt , men inte så som det var upp i Norrland.

 

Så då dom åkte så gick jag och la mig några timmar till . Då jag vaknade så satte jag fart med att dammsuga  och torka golven , diska och äta och sen gjorde jag mig klar för att åka till jobbet.

 

Väl på jobbet så gick det bra .....har bara en huvudvärk som inte tabletter biter på.....haft det både igår och idag.....blodtrycket låg bra så det kan inte vara det heller ....

 

Så nu blir det tv lite till och sen sängen ...klockan ringer halv 6 imorgonbitti för jag börjar 06:45 .....

 

Jag hoppas att dagen varit bra för dig ......

 

Sov gott då du lägger dig .....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 25 december 2011 21:55

Hejsan!!

 

Och God Fortsättning får jag säga.....

 

Så har julen snart gått och den har varit lugn och fin.

Tomten kom igår med paket så lite snäll har jag allt varit och lika så vännen och besökaren.

Till och med hunden fick ett paket av vännen som han slagit in ....i det var det lite prinskorv och några köttbullar och det tyckte hon var sååå gott.

 

Idag (juldagen) så har vi bara slappat och varit ute och gått en sväng med vovven ......Imorgon så är det jobb som gäller och besöket ska åka hem imorgon bitti.

 

Jaa, så nu har jag liksom inte så mycket mera att skriva här .......

 

Men ha en god  fortsättning som sagt var så finns jag väl här imorgon igen .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 23 december 2011 23:22

Hejsan!!

 

Imorse så hade man ställt klockan för att ta sig upp och dra iväg för att inhandla dom sista klapparna.

Halv 10 så klev man upp och gjorde sig iordning ....det fick bli en snabbfrukost och sen drog jag iväg en snabbis.

 

Inhandlade vännens julklappar ....och hem med dom och in i huset med dom.

Sen kom han och vi drog ner till Gbg och köpte några .....sen tog vi en lunch på kinakrogen ....Kyckling med currysås blev det för mig .....Gott var det.

 

Sen iväg och så köpte jag dom sista ...sen hem ........gött .

 

Lastade in allt och sen iväg och hämtade salami hos bästa J ..

Så var det en sväng in till jobbet med en liten klapp till min "tant" som jag är kontaktperson för ......

 

Sen hem ....packa upp allt, eftersom jag ställt allt innanför dörren .....

 

Diska .....slå in klapparna ....dammsuga och sen in i duschen ..........sen kom besöket från Sundsvall .

Så nu har vi precis ätit skinkmacka och mår bara gott ......Så nu blir vi 3 i Jul ....jag vännen och bästa kompis  från S-vall.....Det är jätteskoj, är så glad att han kommer ner och firar jul.

 

 

Jag hoppas at du haft en bra dag och att du inte stressat runt allt för mycket ......

 

 

 

GOD JUL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 22 december 2011 23:17

Hejsan!!

 

Japp, då är man ledig ......ledig i 3 dagar , skööönt!

 

Jobbet idag har gått bra men trött har jag varit som attans.....la mig på soffan då jag kom hem och sov i 2 timmar.....

sen har jag tittat på tv:n och plockat lite .......

 

Så idag blir det ingen speciell bloggning alls .....för jag ska gå och lägga mig nu och läsa bok .....Har en fruktansvärd huvudvärk och det hjälper inte med tabletter......Misstänker att blodtrycket inte är riktigt bra ....men det blir bättre nu kanske då jag lägger mig.

 

 

 

 

Sov gott !!!

 

 

  

 

 

 

 

Av Liza - 21 december 2011 22:57

God afton!!


Vilken sovmorgon .....jag hade ställt klockan på halv tio, men jag var såååå trött så jag sov till klockan var 10.40 . Jag förstår inte varför jag är såååå himla trött.

Men det är väl så att jag behöver den sömnen , för annars så skulle  jag vara uppe med tuppen.


Boken , Hypnotisören , började jag läsa lite lätt igår kväll och ska fortsätta ikväll ....Men jag har blivit lite uppskrämd att den ska vara hemsk så jag sover med sovrumsdörren låst   .


Sen har det varit jobb. Innan jobbet åkte jag och tanka bilen och sen till jobbet. Det har gått bra och har varit trevligt .

Vännen kom sedan på eftermiddagen och vi bytte bil för nu är mina stötdämpare bytt på bilen.

Skönt, för nu slipper jag åka i en "hopp" bil .


Nu blir det sängen och sen upp imorgon bitti igen ......



Hoppas att din dag varit bra .....



 





  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards