Alla inlägg under mars 2011

Av Liza - 31 mars 2011 23:02

Hejsan!!

 

Torsdagens arbete har gått väldans bra......Efter jobbet var det hem och slumra en stund på soffan och sen var det matlagning , tvättning och diskning.

Sen har jag tittat på tv:n ....och så......

 

Är ganska trött nu så det blir sängen ......

 

Sov gott....

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 30 mars 2011 22:06

Hej!!!

 

Äntligen så har vi kommit till mitten av veckan ...Nu är det bara 2 dagar kvar att jobba och sen är det helg.

Jag har såååå ont i fötterna och knäna så jag vet inte vad jag ska göra snart......Det värker i dom och det är ett rent helvete då jag sitter på huk och ska upp ......

Men jag får börja ta lite alvedon och se om det hjälper ........

 

 

Efter jobbet så åkte jag och sonen ner till en god vän och klippte oss och tog en fika .....mycket skratt blev det.    .

 

Nu blir det till och fixa mat till imorgon .......Sen sängen.

 

Sov gott !!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 29 mars 2011 23:57

Hello!!

 

Så är arbetskvällen gjord....Det har gått bra.

Hade sovmorgon idag, klev upp vid halv 11 och åt frukost och bara myste på.

Sen fixade jag tågbiljetter till sonen som ska åka till papsen i Påsk ......så nu är det fixat och klart.

 

Jaa, nu ikväll efter jobbet så åkte jag och handlade lite och sen har jag gjort sallad som jag ska ha till jobbet imorgon med lite kött ....sen har jag kokat ägg som jag ska ha till frukost med sill ....göttans .

Längtar redan till imorgon .....Sen imorgon kväll ska jag och sonen iväg och klippa oss hos en god vän .......

 

Sov gott !!!

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 28 mars 2011 23:30

Tjenixen!!

 

Vilket vackert väder vi haft idag....klarblå himmel och solsken  . Men jag kan tala om att det var snorhalt på vägarna i morse.......Oj, snacka om blixthalka........

 

Jobbet har gått jättebra .......   .....

 

 

Jaa, det har väl inte hänt så mycket mera idag .....det har varit tv tittning och plockat lite och diskat....

 

Så nu blir det sängen snart.....

 

Sov gott

 

 

Imorgon har man lite sovmorgon ......jobbar kvällen.

 

  

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 27 mars 2011 22:50

Hej!!

 

Så har första dagen på sommartidsperioden gått.....Du glömde väl inte och ställa klockan????

Inte jag heller .......

Men tidigt vaknade jag imorse......men låg och halvslumra tills klockan var 10, då klev jag upp och fixade frukost ......och åt den tillsammans med fint sällskap igen ...jaa, genom tv-rutan så klart.

Det var Per Morberg som var där en sväng......Vilken gooo gubbe det är tycker jag.  

 

 

Glömde ju lägga in en bild i Fredags så den kommer här .....Det va vad vi mumsade på jag, sonen och vännen ...Godis !!!!

  

Såååååå gott var det med smörgåstårta och en kall öl till .

 

Men återgå till idag så efter frukosten så var det till och fixa till sig lite lätt för det var dags för en prommis efter 1 veckas bortfall p g a förkylningen........

Det gick bra fast det blåste lite lätt emellanåt .....och lite snöflingor flög det omkring och dansade i luften ......

Men jag tog mig runt och då tog jag det ganska lugnt för det är ganska jobbigt nu med andningen ......måste vara för förkylningen ......

 

Senare på dagen så dansade det lite mera snöflingor så det ser ut så här nu ute:

  

 

Ena dagen tar man kort på blommor och andra dagar på snö ....Det är väl lite konstigt va??!!!

Men det är bara att gilla läget .......Värmen kommer nog snart.

 

Jaa, vad har hänt mera här då ......va in till vännen och åt köttfärsbiffar ed mycket gott till ....och proppmätt blev vi allihopa.......

Sen har det varit tv:n och naturligtvis lite tvättande också.......

 

Nu är det en ny arbetsvecka som gäller .......Men början klockan 07.00 i Hemtjänsten imorgon ....Det ska bli skoj .

 

Nu får du ha en bra natt......

 

Sov gott.....Zzzzzzz.................

 

 

  

 

 

 

 

Av Liza - 26 mars 2011 22:28

Tjenixen!!!!

 

Vilket vackert väder vi haft idag....inte för att jag suttit ute i solen , men det har varit klarblåhimmel och solesken....Göttans.

Jag och sonen har varit och handlat lite idag och sen har lagat mycket god mat.....

 

Det blev fylld fläskfileér med klyftpotatis och potatiskroketer, med rosépepparsås och beasås ....och en god sallad till och så blev det lite rött till ....himla gott blev det.

 

Sen på kvällen har jag tittat på tv:n och nu är jag megatrött ......funderar på att gå och lägga mig ...men man vaknar ju så tidigt imorgon då .....lite segt är ju det.

 

Får se om jag orkar med en stillsam prommis imorgon ......det är väldigt jobbigt att andas nu kan jag tala om ....men det blir bättre och bättre i näsan coh smaken håller på att komma tillbaka .....

 

Nu får du ha en bra kväll ......

 

Sov gott då du lägger dig ......

 

  

 

 

 

 

Av Liza - 25 mars 2011 22:38

Hejsan!!

 

Jaa, efter 2 dagar man klivit upp 05.45 för att börja 06.45 så är man ganska mör nu vill jag lova.....

Jobbet har gått jättebra, varit ute idag och brummat bil .....

Tänk vad man ser och upptäcker mycket då man är ute och jobbar....

Såg detta idag .....:

  

 

Och även dessa vårblommar.....:

 

  

Är inte våren på väg nu ??????

 

Efter jobbet så var det till och ombesikta bilen och det bara fint och sen skjutsa iväg sonen till en kompis för att hämta ett X-box ......

Sen åkte vi hem och fixade iordning lite.....Sonen diskade och jag dammsög och plockade lite lätt.......Sen blev det mat och en kall bira till det ....Gött.

 

Sen har jag sutit och slötittat på tv:n ...bara skit ....så nu ska jag gå och lägga mig =)

 

Inatt som var fick jag sova med munnen stängd...eller kunde jag sova med munnen stängd ska det ju vara och guuuud vad det var gött.....Så jag hoppas på en sån natt till =)

 

Det har blivit mycket bättre i förkylningen och det är skönt .....sitter mera i luftrören nu tycker jag .......Men jag hoppas att det går åt rätt håll.

 

Sov gott och dröm sött .....

 

 

  

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 24 mars 2011 21:50

Hejsan!!!!

 

Åååhhh....vilken natt.....fryst, svettats, fryst och svettats om vart annat....men så är det med feber i kroppen.

Men skam den som ger sig ....det var bar att slänga benen över sängkanten och bege sig till jobbet.......Det har gått rätt bra att jobba så nu är det bara 1 dag kvar av arbetsveckan och sen är man ledig i 2 dagar ....gött.

 

Kom hem från jobbet och la mig en stund.......och nu är det snart tv som gäller och sen sängen .......

 

Sov gott och jag hoppas på en feberfri natt inatt .....

 

Zzzzzzzzzzzzzzzz.......................

 

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards