Alla inlägg under juni 2009

Av Liza - 30 juni 2009 23:08

Hejsan!!


Kan ni tänka er att det är fortfarande lika varmt ute.......Tänk om det bara kunde komma liiite regn på natten så det blev liiite svalare på dagen.......

Trodde att det skulle braka loss vid 18 tiden ikväll ....så jag tog in dynorna på jobbet ....men tror ni att det blev nåt????!!!!  Bara glöm det........himlen (eller ska man skriva himelen, Ulle???? )  blev såååå blå och fin igen .........


Började 12.30 - 21 idag.....kan upplysa er om att det inte var någon höjdare att åka till jobbet halv 1 i denna värme......MEN det gick det också ...jag överlevde iaf :)


Sonen har varit hemma och tvättat och packat för han åker till sin pappa imorgon bitti vid 06.00 tiden går bilen härifrån...........

JAG VILL INTE ATT HAN SKA ÅKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sitter här med gråten i halsen hela tiden .....har fått svalt och svalt flera gånger i kväll på jobbet av bara tanken att han åker........

Men jag vet att det går över efter några dagar............

Det klart att han ska åka till sin pappa och sina syskon...det är inte frågan om att jag missunnar han det, absolut inte.......Men det kommer att bli sååååå ensamt här nu då han åkt och särbon är på jobb.....MEN jag överlever det med ska ni se :)


Det kan behövas att vi kommer från varandra några veckor emellanåt ...inte för att vi går varandra på nerverna....utan bara för att det kan behövas..........


Ja ja ....eftersom man måste upp vid 05.00 imorgonbitti så är det väl lika bra att man slänger sig i duschen nu och sen i sängen ........blir en låååång dag imorgon.


Ha det så gott nu och va rädda om Er......Kramen :)


Av Liza - 29 juni 2009 22:52

Tjingeling!!!


Jaa, värmen håller i sig ......vaknade i hyfsad tid och drog över golven med snabeldraken (dammsugaren) .......efter det så stekte jag köttfärs. väckte sonen så han kom upp mit i da´n.

Han gick ut och klippte färdigt häcken och sen drog vi iväg för att hämta cykeldäcket hans.

Satt i bilen ca 20 min och väntade för att det var nåt vajsing med det......väl klar där så drog vi iväg till en klädbutik för att köpa shorts.......HA!!!! Trodde vi jaa.......Öppettider:

Torsdag, Fredag, Lördag och Söndag.......faan vad glad man blir ...NOOOT!!!


Drog iväg till Alingsås......hittade 2 par shorts + nya "foppatofflor"......YEEES ......allt klart.

Nu kan vi åka hem och sola lite och tvätta......:)

(trodde jag iaf)


Byter om, fixar till stolarna med dynorna........sonen börjar med däcket......

Tror ni däcket passade?????? ......Bara glöm det.....det var för stort....

Lika bra att åka och byta däcket direkt.....(nu pratar vi om att klockan är 15.30 ...) ..........Väl där så gick det ganska fort......(tur va väl det) ......sen hem och då när man väl slår ner röva på stolen....jaha....vad händer då?????

Jooooo....solen går bakom värsta molnet.....men jag tjurade på och satt ett tag så till slut så kom solen fram så jag fick väl ca 30 min sol på mig idag....Men det är väl kanske lika bra det för det är migrän på gång nu ......Inte skoj alls....hoppas jag kan sova inatt iaf.


Nu har jag tagit reda på det sista av tvätten för idag.....plockat jordgubbar och har precis ätit dom....MUMS!!!


Sonen kollar på Beck och jag gluttar allt lite på "godingen".....Jaa...ni vet....Persbrant :-)


Nu får ni ha det så gott och va rädda om Er......Kramen :)

Av Liza - 28 juni 2009 23:47

Hejsan!!


Vilket väder......VILKET VÄDER!!!! Solen som steker hela dagen ......oj oj oj vad varmt........Som varmast på jobbet var det 30,6 ute , och nu pratar vi i SKUGGAN .........PUUUUH!!!! 


Ett tag då det var 29 grader ute( i skuggan) så var det 27,5 grader inne.......det är riktigt synd om de gamla nu .....men det gäller till att hälla i dom att dricka.......:)


Men nu är iaf helgen gjord så nu är man ledig imorgon ......och sååå skönt.....då blir det till att bättra på brännan liiiite ...men det blir väl ungefär lika varmt imorgon så det gäller till att ta det försiktigt.....Man vill ju inte bränna sig...(men det skulle inte vara ovanligt då det gäller mig) ...Hahahaaaaaaaaaaa.........


Jag vet att man inte ska klaga på värmen men idag var det nästan så man längtade till vädret som var på midsommardagen (20/6) .....med regn och hagel.

Sätter in en bild så ni får se haglet som ligger på backen ........


Näää, nu är det duschen som gäller ....och like always ....IIIIISKAAALLT!!!!!!


Ha det så bra och va rädda om Er......Kramen :)

Av Liza - 27 juni 2009 21:32

Hejsvejs!!


Så var denna varma.....VARMA dag gjort......tack gode gud för att det finns AC i bilar........Har det inte funnit idag så vet jag inte hur vi skulle ha överlevt alla bliturer i jobbet........Man han iaf svalka av sig emellan varje vårdtagare.......PUUUUST!!!!!


Men dagen har gått bra och fort......är ju så då man har trevligt och roligt sällskap :)


Sonen har badat....ätit och badat och sen då jag kom hem från jobbet drog vi iväg och handlade......sen hem och äta och sen har han varit iväg en sväng till ........jag ska ställa mig i duschen ....IS KALLT ska det vara:)


Jaha.....och varför ska dessa äckliga dinosarier komma fram i denna värme????? Jaa, jag bara undrar..................

2 st idag ...fast på olika ställen........och varken jag eller kollegan vågade göra nåt åt det.....blääääää säger jag. det går rysningar genom hela kroppen bara jag tänker på asen.................


jaaa, sen vet jag inte om jag har sååå mycket mer att berätta idag.....har inte hänt så mycket liksom.......


Men jag hoppas ni haft en bra dag i solen och att ni inte bränt er för mycket .....Ni smörjer väl in er !!!!!


Ha det gott och va rädda om Er......Kramen :)

Av Liza - 26 juni 2009 21:43

Hejsvejs!!


Vaknade efter en halvdålig natt......varmt i sovrummet fast jag hade fönstret helt öppet....(ja ja Anna....Jag hade sprutat med Radar runt fönstret) .....i förebyggande syfte.


Men nu blir det problem snart......STOOOOORA problem vill jag lova......

Eftersom sonen ska åka till sin pappa på Onsdag och särbon är ute på jobb så är jag själv......VAD SKA JAG GÖRA DÅ OM JAG BLIR ANFALLEN AV DINOSARIERNA??????????

HAAA...jag har allt räknat ut detta ska ni veta......ska börja att "bearbeta" mina kära grannnar med att dom får ge mig sina telenr så jag kan ringa AKUT om jag skulle behöva ha hjälp att ta bort asen........För att springa och hämta hjälp det funkar inte.......

VARFÖR???????


MEN HAAAALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!! .......Det är knappt man kan blinka förens dom har krypit och gömt sig .....så här gäller det att bära med sig telen överallt i huset.....OM det skulle bli akut. För ni måste förstå att det gäller till att hålla stenkoll hela tiden (om jag inte har sprutat radar på dom för då är dom förhoppningsvis döda) så dom inte försvinner.......för skulle det bli så då kan jag inte vara i det rummet där den är förens den är borta..........förstår ni vad detta är jobbigt va???!!!!!


Ja ja , nog om detta nu .......iaf så drog jag och sonen iväg och fixade ett helt nytt hjul till hans cykel, så det får han på Måndag.......

sen drog vi iväg och handlade lite och sen hem och åt......Sen var det bara till att packa sig iväg till jobbet och sonen drog till stranden .......Den som ändå kunde ha sommarlov......suck!!!!!


Väl hemma så har jag nu öppnat allt som går att öppna så bastun försvinner......ska ju kunna sova inatt......börjar 07.00 imorgonbitti till 17.00 ........ska vara ute i hemtjänsten imorgon, gött!!!!!


Nu ska jag in i duschen och svalka mig iaf ....ha det så gott och va rädda om Er.......Kramen :)

Av Liza - 25 juni 2009 23:26

Tjenis!!


Så var den andra dagen av ledighet avklarad...(snyyyft) .....har tvättat och solat hela dagen ....gött.....finns det nåt bättre än att somna i solen ??? 

Näää, jag menar det .....MEN under förutsättning att man INTE bränner sig under tiden man sover.........Haaaa....jag brände mig INTE idag iaf.

Annars brukar det vara en stadig sak jag gör varje år.........trots min höga ålder har jag inte lärt mig ...hohohohhhhhoooooooooooo.


Sonen har iaf nu på kvällningen med hjälp börjat att klippt häcken  på baksidan......gött och få någon ordning på den nu :)


Mycket som ska fixas nu innan han åker uppåt landet på Onsdag........

Men samtidigt vill jag att min efterlängtade dotter (pekar neråt på kortet)+ pojkvän kommer ner .....men det verkar trögt. Tåg går på ca 2000 kr och lika så flyg........alldeles för dyrt.......så vi måste fundera på en bättre idé :) .....


Men på ett eller annat vis ska vi nog träffas i höst .....blir det inte före skolan börjat så får det bli efter skolan börjat ......"skobba" kan man få göra ibland, eller hur????


Nu är det nog dags för sängen iaf .....upp och iväg och köpa cykeldäck till sonen .........sen ska man iväg och jobba också ........kul. NOOOOOOOOOT!!!!!!!!


Ha det så bra och va rädda om Er.......Kramen :)

Av Liza - 24 juni 2009 21:43

Hej Hej!!


Så va det kvällen ......Solen har varit varm idag men jag har inte bränt mig....tvätten torkade fort som attans.....GÖTT!!


Sonen har varit och badat hela dagen......eller från det han klev upp iaf. *S*


Fixade mat iaf och sen tog jag och dammsög och torkade golven.....Man ska ju jobba till helgen så lite får man fixa i förväg iaf.........

Efter städningen (på bottenplan) så duschade jag och sen tog jag fram kycklingfileer och gjorde iordning en marinad som dom får ligga i över natten.....så imorgon får vi se om det blir grillade eller stekta.........


Nu ska jag bara sitta en stund ute på trappan och ta mig en iiiiiiis kall mellanöl och slappna av.....(försöka iaf).


Några tecken förklaringar tror jag behövs......:)

*S* = Skrattar

*L* = Ler

:) = Smilegubbe (glad gubbe)

:-) = mega smilegubbe (jätteglad gubbe)


imorgon blir det solning igen ...men naturligtvis med måtta.....Man är väl arisk :)


Ha det gott och va rädda om Er......Kramen :)

Av Liza - 24 juni 2009 11:57

God dag!!


Hoppar in hit en sväng medans jag svalkar mig i värmen........det gassar på som bara attan nu vill jag lova.

väntar på att tvättmaskinen ska bli färdig också så att jag kan tvätta mer idag......Såååå skööönt det är att vara LEDIG!!!!! Njuter för varje sekund ska ni veta......


Blir nog till att svalka sig i duschen emellan åt lite senare idag.......då kan man inbilla sig då man kommer ut från duschen och it till solen ...(jaa med bikini på) att man varit och tagit sig ett dopp i en sjö, den fantasin är inte så tokig va???!!!! Hahhaaahhhaaaa.......


Är rädd att jag ska få huvudvärk/migrän då det är så varmt, får dricka en massa vatten men ibland så hjälper inte det .........


Näää, nu ska jag ut i solen igen ......vi hörs senare :)


Va rädda om Er nu ........Kramen :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards