Alla inlägg under maj 2012

Av Liza - 31 maj 2012 20:03

Hejsan!!

 

Vill bara meddela mig om att jag finns här fortfarande .

 

Men orkar inte skriva så mycket just nu......har varit med om mycket och orken tryter.

Men kanske imorgon jag kommer och blogga lite mera om min pingsthelg.

 

 

Ha det så bra så länge....

 

 

Kram

 

 

 

 

 

Av Liza - 24 maj 2012 22:04

Tjenis!!

 

Allt bra hoppas jag??

 

Här är det hyfsat....lite känning av gallan , ont i knät men annars så är det helt okey.  

 

Jobbet idag har varit helt suveränt....rullat på som ett rullband.

 

När jag kom hem så satte jag mig i solen och satt där några timmar och bara slappade.  

 

Jaa, efter det så fixade jag lite och äta och sonen han cycklade upp till sjön med kompisar och badade.

Sen har det varit tv:n och nu blir det snart sängen .

Grilljerade en helgskinka har jag gjort nu i kväll också ....gott.

 

Sovrummsfönstret är öppet och fläkten står innanför och kyler lite i rummet så jag kan sova. Fläkten den går hela natten så jag sover så gott så  

 

 

Nu är det en arbetsdag kvar till 16 och sen är det helg.....skönt.

 

 

Ha en bra natt och en bra dag imorgon.

 

 

 

Natti natt......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Liza - 23 maj 2012 23:46

Hejsan!

 

Nu har jag tittat klart på den serien som jag började följa för 3 veckor sen. Ikväll var det sista avsnittet och det var bra.

 

Idag så då jag kom på jobbet och skulle parkera bilen så finns där ett litet kärlekspar  (änder) som struttar runt lite här och där ......Och idag så tog jag en liten bild, men lite långt ifrån kanske.

 

Hanen går där mitt i vägen på väg mot honan som ligger i gräset.....

 

  

 

Dom är så söta så ......

 

Vädret idag har varit varmt .....idag vid 14 tiden då jag åkte hem var mätaren i bilen på :

 

 

 

Varmt och skönt ....men nu ska man väl inte gnälla på värmen för nyss så gnällde man på kylan .....Man är då aldrig nöjd.

 

I dag då jag var ute på vägen och körde så vid ett trafikljus så kom jag bakom denna bil ......kanske man ska slå till med ett arkitekt ritat hus eller vad säger du???

 

    

 

Nää, jag hoppar nog över det iaf. Då skulle jag nog hellre välja ett gamalt hus. Men det är ju en smaksak.......

 

 Efter jobbet då jag kom hem så satte jag mig ute i solen och målade tånaglarna och löste lite korsord......och bara slappade.

Det blev väl 1,5 timma idag med ...och det behövs inte mera för då skulle jag nog bränna mig rikigt , och det är inte trevligt.

 

Sonen med vänner har varit och badad i 2 omgångar   ....dom tog en pizza paus mellan gångerna .   

 

 

Nu blir det iaf sängen så jag orkar upp imorgon med.....

 

Knät är som det är , men nu har jag nog fått käning av gallan ......Men jag härar ut och jag hoppas det går över.

Men får väl nämna det för Dr till veckan .....kanske dags att skriva upp på en lista som jag ska ta upp med honom.....hahahaaaa.

 

 

Du får sova så gott ......och ha en varm och skön dag imorgon.

 

 

 

 

natti natt

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 22 maj 2012 22:30

Tjenixen!!

 

Imorse då jag klev upp , efter en mycket varm natt (har haft fläkten på hela natten) så gjorde jag mig iordning och det var inte en bra dag idag.

Hjärtat slog dubbelvolter och nerverna utanpå kroppen idag.......Men det är bara att bita ihop.

 

Jobbet har gått jättebra idag , rullat på som 17 och det har varit skoj.

Men varmt har det varit idag med....

När klockan var lite över 07 imorse då jag åkte till jobbet så var det så här varmt......

 

  

 

och då jag åkte hem 16 så var det så här varmt.......

 

  

 

Så då jag kom hem så satt jag ute en sväng , men först så var jag och sonen och fixade en ny nyckel till honom.

 

Sen har jag tvättat lite sen han var iväg igår (med klassen) och sen har det varit tv:n.

 

Sonen och en kompis har varit och tagit sitt första dopp i sjön ikväll ...men det var lite kallt än. Men doppat sig hade dom gjort.

 

+ att jag vädrat och fixat lite korsdrag här ...och nu är fönsten öppna på övervåningen med fläktar i fönsten så det ska dra in lite kallare luft så man kan sova hyfsat gott inatt.

 

Jobb imorgon igen .....Skulle ha varit ledig men tagit på mig extra....men slutar 14  

 

 

 

 Mitt knä har jäklats mycket med mig idag....Är precis som att det kommer låsa sig snart. Men ska ta det med Dr nästa vecka.

 

 

Nu får du ha en god natt då du lägger dig och ha en bra dag imorgon.......

 

 

 

 

Kramar från mig  

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

Av Liza - 21 maj 2012 22:22

Tjenare!!!

 

Jaa vad säger man?

Från grått och tråkigt väder så blir det värsta sommarvärmen.....

Idag vid 16.00 tiden så tog jag ett kort på termometern på min baksida , och då har solen inte legat på den alls.

Solen kommer till den på kvällen en liten sväng.....

Men detta visade den 16 idag.....

 

 

 

Efter jobbet då jag slutade 14 så åkte jag hem och åt lite och tog det lite lugnt.

Men vid halv 4 tiden så tog jag med mig korsordet och gick ut och satte mig i solen.....

Varmt och svettigt var det , men samtidigt skönt.

 

Satt och tittade lite och såg hur grannens rhododendronbusken var full av blommor....

 

   

 

 

Sen kan jag tala om att syrenen blommar här nere nu ......

 

Satt även och tittade på himlen då solen gömde sig bakom moln.....och då passade jag på att ta lite bilder.....

 

  

 

  

 

 

så börjar den komma fram så smått bakom molnen ......

 

  

 

och lite mera......

 

  

 

 

och nu är den framme ......

 

  

 

 

Satt ute ca 1,5 timma sen grillade jag och vännen lite korv och hamburgare som vi åt.

Tog några bilder hos han på hans rödvinsbuske som har fullt med kart .....

 

  

 

  

 

Snart hänger dom där röda och fina.....syrliga och goda.

 

Även hans jordgubbsplantor blommar.....

 

  

 

och snart är det söta saftiga goda jordgubbar som är där.....Mums!!!

 

 

En bild på blommorna  som jag fick av mina arbetskompisar som står på trappan tog jag en bild på också ......

 

  

 

Så fina dom är .

 

 

Jaa, nu sen ikväll så har jag tittat på tv:n en sväng, diskat och kört en maskin tvätt.

 

 

Min saknade Jocke.....Du skulle ha varit här hos mig idag i värmen ....för nu har den kommit.

Vet att du skulle ha njutit av den idag och bara mått gott.....Kanske vi skulle ha tagit en sväng på avenyn och suttit och tittat på folk ....så som vi gjort några gånger.

Om jag bara kunde få tillbaka Dig några timmar .......Saknar Dig såååå mycket   .

 

 

Nu så har det åskat  och regnat så det är lite friskare luft ute...Men det hade nog kunnat regnat lite mera.

Men såg på vädret att det kan nog komma lite åskaskurar imorgon med ......

 

 

Nu blir det till och fixa lite mat till imorgon , jobbar till 16 då.

Sen blir det sängen.....

 

 

Hoppas att du haft hyfsat väder och en bra dag.

 

 

 

Sov gott

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 20 maj 2012 23:06

Hello!!

 

Sovmorgon idag igen ....tänk vad det är skönt att sova. MEN jag förstår inte att jag ska vakna så tidigt och sen få halvslumra tills jag kliver upp.

 

Men jag låg till klockan var 20 över 10 iaf och då slappade jag framför tv:n och datorn....åt frukost och sen diskade jag .

 

Slumrade till på soffan vid 13 tiden och sen så fixade jag lite kaffe och gick ut och mötte solen bland dom gråa molnen.

Men det blev så pass så jag satt ute i solen   och löste korsord och bara njöt av värmen.

Nu ikväll då klockan var halv 10 så åkte jag och hämtade sonen vid pendeltåget för han och en kompis var ner till Gbg och va på bio.

Men iaf då jag åkte och hämtade han så var det + 18 grader ute......NU kanske sommaren kommer.

 

 Jag har tvättat lite kläder och fixat sallad som jag ska ha med till jobbet imorgon.

Så nu blir det väl sängen antar jag .......

 

Jobbar till 14 imorgon och sen hoppas jag det är sol så jag kan bänka mig ute och njuta av den .

 

 

Hoppas att dagen din varit till belåtenhet ......

 

 

 

 

Sov gott då du lägger dig ....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 19 maj 2012 23:22

Hejsan!!

 

Idag så har det varit en riktig slappardag.....Vädret kan jag inte påstå har varit till sin fördel. Joo, det klart på sätt och vis....MEN solen har kunnat varit framme tycker jag.

20 grader varmt ute men totalt helgrått på himlen....hur skoj är det på en skala?????

 

Så jag har löst korsord, jag och pojkanra var och handlade och sen grillade vi hos vännen ...tänkte sitta ute med naturligtvis så kom det lite regnstänk då ....så vi satt inne. Men det var gott och trevligt och det är huvudsaken.

 

Olle (plastis) har fått komma hem idag.

Mamma sa ikväll att han sovit mycket sen han kom hem och det klart att det han varit med om är stort och påfrestande , och så är det väl altid att då man kommer hem så slappnar man av på ett annat sätt.

Sen den stora infarkten han haft gör ju att han blir väldigt trött.....ska bli skönt att få krama om han då vi åker upp jag och Joakim.

 

Frågan är ju nu om man vågar hoppas på sol imorgon ......

 

 

 

Har inte så mycket mera att tillägga idag tyvärr........

 

 

Dagen din har varit bra hoppas jag iaf .

 

 

Sov gott då du lägger dig =)

 

 

Kram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 18 maj 2012 22:17

Tjenixen!!

 

Så är det helg...och jag är ledig.

 

På eftermiddagen så kom den blåa himlen fram mer och mer och solen   tittade fram så då vännen kom hem så klippte han gräsmattan ....så nu kan man bara slappa i helgen och må gott i solen   

 

Jobbet har gått jätte bra idag och mycket roligt har jag fått varit med om, det kan jag lova.

 

 

Nu sitter sonen och Kim och spelar på rummet  och jag slappar framför tv:n.

 

Det blev inget främmande iaf  idag .....Men det får bli en annan gång.....

 

 

Jaa, nu vet jag inte vad mera jag ska berätta ....har inte så mycket att komma med.

 

 

 

Hoppas att du haft en bra dag .....

 

 

 

Natti natti 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards