Alla inlägg under februari 2011

Av Liza - 28 februari 2011 22:43

Hejsvejs!!

 

Japp, då har man jobbat x-tra på sin lediga dag.....Och det har gått som på räls ...Var ute i hemtjänsten och imorgon så ska jag också vara ute....Men då ska jag jobba.

Alltid gött med lite x-tra pengar......

 

Efter jobbet så var jag och handlade till middagen , idag blev det kasslergratäng.....Och denna gång hade jag färsk ananas och mums vad gott det blev.

Jag brukar tycka att med burk ananas så blir det så väldigt sött , så det blev väldigt gott med färsk.

 

Iaf så då jag jobbade idag så fick jag se ett lejon ute i det fria....

Rädd????

Njäe.....jag han liksom inte bli det ....Men jag skyndade att ta ett foto, med det blev inte så himlans bra.

Men jag hoppas att du ser att det ska vara ett lejon på bilden ...något färglös blev den i farten .......

 

  

 

Hahahahaaa......jaaa färlöst va det ....och ute i det fria är det .....och rädd behövde jag inte bli.

Erkänn att det är snyggt??!!!!!

 

Jaa, nu är det sängen som gäller .......jobb hela veckan ..Men ledig på Fredag ....GÖTT!!!!!

 

Sov gott .......

 

 

Av Liza - 27 februari 2011 23:36

Hejsan!

Så är arbetshelgen gjord.....Och den har varit så bra. Allt har gått som på räls .....Underbart att jobba helg tycker jag om man jämför med veckor ...Visst veckorna kan vara bra ...men det är lugnare och  mer harmoniskt och mysigt på helgen.

 

Jaa, timmar hade jag över dagen så då åkte jag hem och sov 1,5 timme och sen fixade jag lite mat och åt och sen var det tillbaka till jobbet.

 

Efter jobbet så kom jag hem , in i duschen och sen titta på BB ...sen efter det så stekte jag ägg som jag ska ha på mackan imorgon till jobbet , och nu har dom kallnat så jag ska göra mackorna ikväll redan och sen är det sängen .....

 

Så nu har jag packat prommisskor och sån liten sc-spelare + lurar för nu ska jag försöka lyssna på en ljudbok då jag går ....Får se hur det går......Tror att det är ganska svårt att konsentrera sig på att lyssna och inte gå och tänka en massa........Men det får bli efter jobbet .....Bara jag orkar .....

 

Nää, nu får du sova gott då du lägger dig ....Natti natt ......Zzzzzzzzz.................

 

 

 
Av Liza - 26 februari 2011 22:57

Hejsan!!

 

Pigg och vaken är väl kanske till och ta i då klockan ringde imorse...men vaken blev man och pigg blev man också , men det tog ett tag.

Väl på jobbet så har det gått så bra idag....lugnt och fint och framför allt harmoniskt .....Hoppas på att det blir lika imorgon då man jobbar delad tur ......

 

Efter jobbet så softade jag lite och sen gick jag och sonen in till vännen och åt middag ......Sen har det varit dataspel och så ......har/är inte så mycket på tv:n att se så därför struntar jag i den ......

 

Nu är det väl sängen och boken som gäller .....Jaaa just det. Jag har gjort ett litet uppehåll med min TJOCKA bok ...(mest bara för att jag vill ha den så länge som möjligt i mina händer, därför måste jag dra ut på den ) så nu läser jag Hundraåringen som .......

har läst halva och den är ganska bra.........

 

Näää, nu får du sova gott då du lägger dig ......

 

Tjipp och Hej !!!!

 

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....................
................

 

 

 

Av Liza - 25 februari 2011 23:01

Tjenixen!!

 

Japp då är det snart dags för sängen ...klockan ringer 05.30 imorgon bitti .....jobbet kallar 06.45 .....Givakt!!!!!

 

idag så har jag varit ledig och jag har inte gjort så mycket av vikt och värde......städat lite och plockat och sen jag var och handlade lite på bokrean ....Det blev inga böcker men däremot 5 ljudböcker ...hahaaaa.......Kan vara bra och ha då man är ute och går .

 

Sen blev det thaimat och sen har det varit tv.....Sonen är ute på "bygda" och drar men kommer väl snar hem .

Själv så ska man ta och dra sig upp för trappan och slå igen sina blåa ......

 

Hoppas att dagen varit bra .......Tjipp & Hej , Leverpastej!!!!

 

 

 

Av Liza - 24 februari 2011 23:58

Hej!!

 

Idag har det inte hänt så mycket .....har jobbat och det har gått jättefint .....varit ute i hemtjänsten .

Mycket poliser har det varit i farten idag på vägarna......men man kör ju lagligt så man har inte nåt att oroa sig för ......

 

På kvällen så har jag tittat på tv:n och frysit ......Nu ska det bli sängen .....

 

Natti natt ....

 

 

 

Av Liza - 23 februari 2011 23:04

Tjenare!

 

Vilket fint väder det har varit idag, blå himmel och solen har lyst så fint.

Så idag efter frukost och lite plock och efter jag gjort mig iordning så blev det en prommis på 50 min ......Oooojjjj vad segt det var , men det är väl inte så konstigt kanske med tanke på att det har varit uppehåll på prommisarna iaf i 4 månader.......

Men nu ska jag väl kunna ta nån mer ganska snart tycker jag.....

 

Kallt var det , - 5 hade jag här hemma , men efter ett tag då man gått och fått upp "ångan" så blev det varmare.

 

Efter det så när jag kom hem så blev det att ta fram snabeldraken till sovrummet och rummen där uppe , trappan ner och sen nedervåningen.......

 

Sen kom sonen hem och då började jag med maten .....kyckling, pasta , grönsaker och en sås med vitlök .....och det blev myyyycket vitlök i såsen .......Men gott var det .

 

Sen har det varit tv -tittning och nu blir det sängen ........

 

Sov gott !!!

 

 

 

Av Liza - 22 februari 2011 23:06

Hejsan!!

 

Så har Tisdagen gått och imorgon är man ledig .....Skönt!!!!

Dagens arbete har gått fint...har  varit lugnt och skönt tycker jag....visst det har gått i ett men ändå varit harmoniskt.

 

jaa, vad mera ska jag skriva ......Förstår inte att jag inte får fram nåt vettigt här nu för tiden .......Från början var det så skoj att skriva men jag liksom tappat lusten för det hela .......kanske man ska lägga ner bloggen??!!

 

Jaa, vem vet ?

 

Nu ska jag iaf snart lägga mig och läsa lite och sen sov gott....Gör det du med .

 

Sov gott.

 

 

Av Liza - 21 februari 2011 23:14

Tenare!!

 

Jaha, och dagen har varit????????

 

Joo tack, min har varit helt underbar.....  

Har jobbat ute i hemtjänsten och idag har vi haft det så bra .....Sen då vi skulle ut och köra mitt på dagen så sitter jag och kör och har en arbetskompis med i bilen ......

Jaa, vad ska jag säga......Vi hade såååå roligt i bilen och vi skrattade så tårarna bara rann.....  

Du vet då du skrattar och ögonen blir fulla med tårar och det bara är "dimmigt" då du ska försöka se nåt ......

Torkade som attan men vad hjälpte det......skrattade så jag fick ont i magen och jag inte fick åt mig nån luft nästan .......  

 

Tror inte det är så bra och köra i trafiken då ....tur va att det inte var så mycket bilar på vägen just då .....

Jaaa, vi har nog förlångt våra liv med några år nu skulle jag tro .....Det var sååååå längesen jag skrattade och hade så roligt ....Tack !!!!!    

 

Sen då jag kom hem så har jag diskat, lagat mat och sen kollat på tv:n ....och nu har jag precis fixat grönsaker som jag ska ha med på jobbet imorgon så nu blir det sängen........

 

Ha en bra natt.....Sov gott!!!

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards