Alla inlägg under september 2010

Av Liza - 30 september 2010 22:07

Hejsan!!

 

Som alla andra vardagar så klev jag upp och väckte sonen så han tog sig ur sängen. När han väl gjort det så är det inga problem ...men just det där att sticka ut dom små fossingarna (hahaaaaa storlek 46 ) ut från värmen under täcket är sååååå svårt på morgonen .

 

Men iaf väl när han tagit sig upp så gick jag tillbaka och la mig och sov till 10 ungefär.....Skönt var det.

 

Klev upp och fixade frulle och sen gjorde jag mig iordning för att åka ner till Lerum och en kompis där .....

Väl hos henne så tog vi en prommis på en timma ungefär ...skööönt va det .

 

Väl tillbaka så tog hon och klippte mig och sen kastade hon i lite slingor i håret också........Så skönt att bara sitt och njuta då någon håller på med håret tycker jag .    

 

Sen åkte jag hem och där plockade jag lite och sen var det middag hos vännen.....  

 

Senare på kvällen så åkte jag och sonen tillbaka till Lerum för då var det hans tur att få håret klippt .......Så nu är han så fin så .

Men det är han ju alltid ändå iof .....  

 

Så sen efter det vi kom hem så har jag diskat, och nu har jag satt in kycklingfileer i ugnen så slipper jag göra det imorgon på dagen .....

 

Imorgon så går jag på min helg att arbeta ...ska bli såååå sköönt och roligt att jobba ......det är så lungt och skönt på våra helger och vi har det så trevligt     

 

Hoppas att din dag varit bra ........Hej hopp !!!

Av Liza - 29 september 2010 23:40

Hejsan!!

Klev upp och skickade iväg sonen till skolan .....och sen gick jag och la mig igen......

Vaknade vid halv 11 så jag klev upp och fikade lite .....sen gjorde jag mig iordning....

 

När sonen kom hem så åkte vi ner till Ullared för att handla lite kläder till han på GeKås .....

Det var helt perfekt med folk ....behövde inte trängas det minsta ..men så kom vi ner vid halv 3 också .....

  

 

Vi kom hem med många strumpor, kalsonger, t-shirts  och en vinterjacka till han ....jag hittade bara 2 toppar ochen köksklocka .....och för den delen så var det sonen som skulle ha kläder nu .....

Vi har haft en jättemysig dag ........med skratt och tokerier .....

 

 

Jag har även hunnit varit ute och tagit lite kort också ...så här i höstdagarna som är så vackra ....med blå himmel och lite moln här och där och sen solen som skiner och letar sig fram mellan träd och bladen .....

  

 

Strålarna lyser ner till marken så fint........och träden gör skuggor så det lyser bara upp lite här och där .......

  

 

Trädtoppar lyser solen så vackert på och snart är bladen borta och snö och is ligger på grenarna ........

  

 

Solen är ett vackert fenomen ibland .......den gör så mycket fast man inte tänker på det ......den gör skuggor och den lyser upp och det är vacker med strålarna ......

  

 

Jaa, sen efter vi kom hem så har vi haft främmande .......eller hur ska jag säga .....Sonen har haft en kompis här ......och jag har kollat på tv:n .....Men jag tjötar lika mycket med dom som dom med mig .....hahaaaaa.......han är nästan som en inneboende här .......känner sig hemma och sånt tycker jag om.

 

Näää, nu ska jag ta och slappa lite framför tv:n innan jag ska inta sängläge.......

 

Sov gott !!!!!

 

 

 

 

 

Av Liza - 28 september 2010 23:03

Hejsan!!

 

Så har ytterligare en dag gått på denna vecka .....Lika segt var det att kliva upp imorse .....Men det kanske är hösttrött het ........

Eller så har det med andningen att göra .......jaaa det är tungt men det har iaf inte blivit sämre ....så jag hoppas att det håller sig så.

Men med tanke på att det är kvar rester på lungan så är jag livrädd för att bli smittat av nån förkylning eller så ....Det går mycket nu med förkylningar och virus och skit och jag vill inte bli sjuk igen........Så jag får nog ha munskydd på mig då jag ska till Ullared ......hahahaaaaaa.......

 

Idag har det varit så fint väder och lika var det igår ......blå himmel med    ....men sen har det blåst lite mycket emellanåt.

Men jag ser hellre att det blåser lite än att det regnar.......

Träden börjar skifta i färger och det är såååå vackert ute med alla löven ......

Vissa löv har redan ändrat färg och dalat ner från trädgrenen till marken .......tog några bilder idag :

 

  

 

  

 

Visst är det fint med så mycket olika färger .....????

 

Imorgon blir det som sagt var en sväng till Ullared för att kolla läget, man är ledig och nåt måste man hitta på ju .........

 

Men det blir nog kanske en prommis på förmiddagen iaf .......om vädret tillåter vill säga ....

 

Nää, nu ska jag titta lite på tv:n och sen blir det till att lägga sig och läsa.....Har börjat på en ny bok ......och den är sååå tung att ligga och hålla i ..knappt att handen kan greppa taget om den.

Jag är livrädd att jag ska tappa den på näsan ......eller kanske ögat....hahahhaaaaaa.....man kommer med blåöga och man säger att man tappat boken ....

Tror du folk skulle tro mig ????? Hahhaaaa.....knappast .....

 

 

ska ta kort på boken så förstår du vad jag menar .......kanske kan säga som 2 tegelstenar ......

 

Ha en bra natt.......Zzzzzzzzzzzzzzz

Av Liza - 27 september 2010 23:11

Ciao!!

 

Så har en ny veckan börjat ....och visst är det väl härligt att vi går mot  kallare tider ???

Höstlöven börjar skifta i alla de olika färger och det är så vacker ute.....Måste ta en dag och bara gå ute och njuta av naturen ......

 

Jobbet har gått kanonbra idag ....var ute och jobbade idag ...Gött!

 

Jaa, sen har jag och sonen varit och handlat lite och vi ska åka och hanlda en annan dag i veckan också ...och sen även passa på att klippa oss .....för sen blir det till och jobba helgen ...........

 

Nu ska jag fixa lite grönsaker till imorgon så jag kan äta nåt på lunchen och så får det bli nåt kött till ....gött   

 

Nu får du ha en bra natt......God natt!!

Av Liza - 26 september 2010 23:22

Hejsan!!

Klev upp vid tio och fixade sig iordning......Sen åkte vi ner till bilDr med min lilla röda .......Det behövdes byta ett hjullager .....

sen bar det av hem och då åt jag frukost ......och som tur var så fanns det en liten bit västerbottenostpaj kvar sen igår och den värmde jag .......Det var sååååå gott.

 

Efter det så tvättade jag lite och sen bara slappade...zappade på tv.n ....diskade  .....sen gick jag och sonen till vännen och åt ...kotletter i gräddsås , pot och kokta grönsaker....Jättegott var det.

 

Efter maten så åkte vi och hämtade hem bilen ...den gick så fint så ....Gött !!!

 

Nu ikväll så har jag gjort pastasallad som jag ska ha med till jobbet imorgon , diskat igen och nu ska det hängas tvätt igen ......och sen blir det till och sova ......

 

Hur har din dag varit ??????????????????????????????????????????

 

Söv gott !

 

 
Av Liza - 25 september 2010 21:49

Hejsan!!

 

Kvart över 9 vaknade man imorse och jag kunde inte somna om .....Bara att kliva upp och fixa frukost.

Sen plockade jag lite och gjorde mig iordning......Sen drog vi ner till cirkusen och handlade .......Och idag fick man sig ett gott skratt.

Man ska då aldrig sluta förundras över människan .....Hahahaaaa

 

Sen köpte jag kräftor ....Tyckte vi skulle äta det ikväll ....Gott!!

 

Billig var dom nu ...169kr/kg ...så jag skulle ha typ 1½kg ....

Det låg lite kvar i lådan han hade där och då sa han att du får alla för typ 250 Kr ....

Japp sa jag , det blir bra det .

Han plockade och han plockade och han plockade och du förstår att han plockade mer och mer och lite till ........

Påsen gick nästan sönder för det var knökfull ........

Jag fick 3, 6 Kg kräftor för 250 kr ....Det var fan inte en dålig affär.

Allt skulle gått på närmare 610kr ......Tjooohooo ....ibland ska man ha tur.

 

  

En liiiiten del av alla dom jag har ...Men nu ligger mycket i frysen ....gött och ha när tarmen suger.....Mmmmm....

 

Till detta så gjorde jag några såser , panrich hade jag köpt och sen gjorde jag en västerbottenostpaj .....Proppmätta blev vi ....Godis.

 

Jaa, sen har det varit tv och slöheter bara...gött och ta det lugnt då man inte är på topp med andningen ...men det har iaf inte blivit värre utan jag tycker det är lika ........

 

 

Jaa, jag hoppas att Du haft en lika bra dag som jag haft ...Sov gott då du lägger dig.

 

  

Av Liza - 24 september 2010 23:24

Tjenare!!

 

Jaa, åter igen så har dagen gått sin gilla gång .....och sen hem från jobbet och bara rasa ihop i soffan och stensomna..........sov nån timma och sen åkte jag och sonen och handlade ......Hem och åt sen.

 

Efter det så har jag tittat på tv:n och bara slappat .....pratat med mitt älskade barn , dottern , som fyller 19 år idag     .......Längtar efter Dig jättemycket mitt älskade barn   

 

Sonen har suttit och spelat spel på x-boxen och varit ute emellanåt ....han har haft det lite tråkigt kväll ......Men det kan inte vara kul jämt.

 

Så nu ska jag ta mig upp för trappan och lägga mig och läsa ......sov gott då du lägger Dig .......Natti natti.

Av Liza - 23 september 2010 22:19

Hej!!

 

Har genomlididt en arbetsdag .....men idag så var det tungt så jag får se hur det går imorgon......

 

Är absolut inte på humör för att skriva nåt mera så därför önskar jag dig en :

 bra natt .....Sov gott !!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards