Alla inlägg under november 2012

Av Liza - 30 november 2012 23:29

Tjena!!!!


Idag så har jag varit och gjort HLR på en docka och fick godkänt , roligt och intressant va det.


Sen var jag in till självaste stan och där sprang jag på 2 goa vänner så vi tog oss en lunch tillsammans och hade så trevligt.

Sen delade vi på oss, 1 gick till frissan ,  jag och Sandra gick så jag köpte mig en ny telefon.

Jaa, jag har köpt en touch telefon.....det finns inte så mycket att välja på i dagens läge ....men jag håller fast vid att det är bättre med knappar på en tele.

Men det lär vara som folk säger.....Det är en vanesak.


Efter det så kom sonen så han åkte med oss hem , och väl hemma så började jag plocka unda, diska, dammsuga och torka golven .....

Då ringer en vän och undrar om jag har lust att köra han till Gbg.....snäll som man är så gör jag det och sen hem och tar fram andväntstakarna.....


Helt plötsligt så börjar det komma näseblod ....börjar bli lite trött på detta, jag som aldrig blött nästeblod tidigare i mitt liv ...varför börja nu????

Men har en liten varningsklocka då det gäller näseblod och högt blodtryck.....har varit med om en som var hemma i 2 dygn med rinnande nästeblod  innan jag fick han till Dr.....Inte skoj.

Men nu ska jag till Dr på Onsdag så jag får ta mig ett litet prat med min Dr......



Nu blir det iaf sängen ......För imorgon ska jag hoppa in på kvällen och jobba inne på avd där jag jobbade förut, det ska bli riktigt kul   



Ha en bra natt och sov gott !!!



  

Av Liza - 29 november 2012 22:58

God kväll!

Ledig dag och jag har läst lite inför provet och sen bara tagit det lugnt.

Provet gick bra, blev godkänd och det är huvudsaken tycker jag, strävar inte efter nåt annat så jag är helnöjd.

Nu har jag ett prov kvar och ca 5-6 uppgifter att göra innan jul .....så nu blir det till att ligga i vill jag lova.


Nyaste tAKIDA skivan kom idag, best of .....nöjd där med       .

Så blir det konsert med Corroded nästa helg .....då är jag MEGA NÖJD , me like        


Imorgon blir det lite plockning, städning och fram med lite julsaker....Men först ska jag iväg och göra HLR i 2 timmar och sen kan jag bocka av den saken också från lappen.


Nu blir det sängen för nu är jag helt slut som människa.......


Snöat har det gjort också, men bara fint, fint, fint så det har inte lagt sig på backen iaf.



Ha en bra dag imorgon ......




Sov gott



  

Av Liza - 28 november 2012 23:25

Hejsan!


onsdagen är gjord.....Trött som attan då jag kom hem.

Jobbet har gått bra och har fått jobbat med B som gör sin sista dag på Fredag (tror jag det var, eller så var det imorgon). Hon går i pension .....kommer att bli tråkigt utan henne på jobbet tycker jag.

Men hon har lovat att hon ska hoppa in ibland då det behövs ....  


Efter jag slutat så äkte jag till skolan för då var det föreläsning om läkemedel i 2 timmar ......sen iväg och handla lite och sen hem och fixa mat.

Sonen beställde korv och stuvade makaroner......


Sen slocknade jag på soffan och vaknade av telen .



Nu blir det sängen för imorgon blir det till och läsa på inför provet jag ska göra imorgon eftermiddag......VILL INTE!!!!!!!!     



Sen blir det till och göra massa uppgifter i helgen ....och sen läsa på inför nästa prov .....Nervsystemet!!!!!  åter igen ..VILL INTE!!!!!!!  




Nu blir det läsa lite och sen zova......Zzzzzz.......



Hoppas att du haft en bra dag.




Sov gott



  

Av Liza - 27 november 2012 23:18

Hejsan!!


jaha, då har man haft en studiedag för att sköta skolarbetet....Och det kan jag lova att jag gjort.

Jag har suttit samanlagt i 8½ timma idag men så har jag fått lite gjort. Dom uppgifterna jag trodde jag lämnat in, dom är gjorda och sen har jag gjort nån mera uppgift så det känns ganska skönt.

Nu är jag ledig på Torsdag och då ska jag läsa på inför provet, det får gå som det går, och på fredag har jag HLR att göra och sen hem kan jag tro och läsa inför ett nytt prov .....Nervsystemet, tror jag det blir.


Huvudvärk har jag haft hela dagen , men det hör ju snart till vardagen .....

Imorgon blir det jobb igen ....och sen föreläsning om läkemedel .

Nu börjar det verkligen bli korvstoppning innan jul .....har inte så många veckor på mig nu .


Så förhoppningsvis ska vi inte ha nåt att göra under jul/nyår så kanske man kan hämta igen sig då .....lite iaf.




Vinterdäcken har vännen lagt på idag på bilen så nu kan vintern komma.





Nu blir det sängen .....



Sov gott



  

Av Liza - 26 november 2012 23:05

Hej!


Måndagen har gått och jag har jobbat mig igenom den trött som en gnu .....jobbet har gått bra och tur är väl det.

Efter jobbet så blev det hem och somnade på soffan i 1½ timma .....klev upp och jag började att skriva ut en uppgift , en av dom jag trodde jag lämnat in.


Sonen och jag åt och sen fortsatte jag. Så nu har jag gjort 2 av dom 3 som ska in.

jaa, det klart, sen har jag andra uppgifter också som ska in som inte är gjorda än.

Så nog har jag häcken full alltid.........


Nu blir det sängen för det blir till att fortsätta imorgon igen .......




Ha en bra natt.



   

Av Liza - 25 november 2012 21:16

God kväll!


Igår så va det läsa och läsa som gällde. Men gjorde ett break för att åka och handla jag och sonen + hans kompis.


Sen hem och läsa lite mera .....och sen fixade vi mat, fläskfilé, jumbo pommes och beasås ....gott blev det.


Sen var jag in till grannen och tittade på den nya kissekatten dom skaffat, såååå söt den var.


Sen blev det tv och igår blev det mycket prata i telen ......det var rätt givande samtal måste jag säga.


Sen blev det sängen och idag så har jag bara lyssnat på kroppen så jag har bara tagit det lugnt.


Jag har inte rört böckerna sååå mycket idag........bara lite.

Får ta tag i det imorgon efter jobbet.....


Nu blir det tv:n igen Arne Dahls serie på 1:an.



Hoppas du haft en bra helg och att du får en bra Måndag.




Sov gott


  

Av Liza - 23 november 2012 23:12

Tjenis!


Åter igen en mycket, mycket trött människa som sitter och skriver nu ....Då har jag sovit på soffan i ca 2 timmar också nu ikväll.   



Jobbat har jag gjort, och sen hämtat sonen och vi var och kollade på telefon åt honom, dom har tagit tillbaka den han köpte för ett tag sen bara för att den laddar inte batteriet och den har varit inlämnad 2 ggr.

Men han har lite svårt att bestämma sig så han får fundera över helgen.



Sen bjöd han mig på mat "lillprinsen" min , så vi åt på sportbaren , hamburgare blev det .....Gött.


Sen hem och sov och sen har det varit lite tv. Hade tänkt att titta på Alla talar om Grace, tycker den filmen är lite rolig MEN jag orkar inte titta.



imorse då jag satt och åt frulle och läste tidningen så började jag blöda näseblod......och sen en gång till idag då jag jobbade.....Blodtrycket är tagit idag också och det var 160/95 .........Det är nåt med kroppen som inte stämmer.


Det var som jag skulle försöka förklara för mamma ikväll då jag pratade med henne......så som det känns så är det att min kropp håller på att tömmas på liv.....jag blir tröttare, mattare, orkeslös för varje dag som går ....precis som att det är nån som suger livet ur kroppen...kan inte beskriva på nåt annat sätt.


Men nu ska jag ju till Dr den 5:te och då blir det väl prover igen kan jag tro och sen vänta 1 vecka ca och sen förhoppningsvis så får jag en förklaring vad det är som händer i och med min kropp.


Nu blir det sängen iaf och jag hoppas att du får sova gott och vakna till en bra Lördag.




Sov gott



  

Av Liza - 22 november 2012 22:33

Ciao!


Dagsarbetet är gjort och det gick fint, trött som en gnu då dagen led mot sitt slut. Slutatde 14 idag så det blev direkt hem och inta vågrätt ställning i soffan i ca 1½ timma.

Nu sitter jag här och gäspar käkarna ur led snart.....jag börjar bli lite smått irriterad på att vara så trött hela tiden ......


Sen blev det middag och sen har det varit tv:n och lite plockande här ....så det har inte hänt allt för mycket här efter jobbet kan jag lova.


Imorgon får jag väl dra snabeldraken över golvet och kanske den där skurkäppen också ....för sen är det nog bara studera, studera som gäller hela helgen.


Jaa, så är det ...Nu blir det snart sängen för klockan ringer imorgon IGEN    ...vill inte !!!!!!!



Sov gott och dröm sött




  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards