Alla inlägg under november 2011

Av Liza - 30 november 2011 22:59

Hejsan!!

 

Nu är det dags för att gå och lägga sig igen efter en hårt arbetande dag.

Jobbat ute i hemtjänsten idag och det är verkligen mycket att göra där nu ......tempot är högt och likaså blodtrycket (kännde jag av idag) ....Men jag har det hellre så än att det är lite att göra   .

 

Sen var det APT möte och resuterade i att jag fyllde i en blankett för att ev gå och få en utbildning ....USK = Undersköterska ......vi får se hur det blir , måste kolla upp det lite mera så jag vet vad jag gett mig in i . Men det blir säkert jättebra .

 

 

Efter jobbet var det hem och fixa mat till mig och sonen och sen kolla på tv:n lite ...sen gick jag bort till en granne och tjöötade lite ......Blev bjuden på kalas på Lördag .....

 

Glömde att sätta in ett kort igår kväll på en söt liten tomtetös ......

 

    

 

Det är Sandra som blev "tomtetösen" .....En go vikarie som vi har mycket andväning av , pärla som du är Sandra   ...Men jag vet ju vart du ärvt det ifrån   .

 

Jaa, imorgon är det jobb igen ..hemtjänsten halva dagen och sen in och göra sitt där . 

Sen på kvällen är det dags för julbort med alla kollegor på huset ....ska bli skoj , och gott förhoppningsvis .

 

NU blir det sängen ......

 

 

 

 

Sov gott 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Liza - 29 november 2011 22:32

Tjenare!!!

 

Så har man haft en liten sovmorgon idag , jaa förutom att jag var upp och såg till att sonen kom iväg . Men ont i axeln har han  sen igår.

Jag berättade inte det för dig igår , men klassen has var och badade och han + nån till hoppade från 5:ans trampolin flera gånger.

Vid nåt tillfälle så hände nåt med hans högra axel och han har jätteont.

Han kan lyfta armen en bit upp , så han är rörlig.

 

Så idag åkte han iväg på praktiken men kom hem vid halv 1 , då jag åkte till jobbet för då orkade han inte vara kvar. Han tyckte att han inte gjorde nån nytta där och kände sig allmänt bara ivägen.

Då han kom hem så talade han om att det gör så ont i axeln bara bussen bromsar in vid busshållsplatserna.

Får se hur det är imorgon, inte bättre då får vi väl åka till nån Dr av nåt slag, antingen vårdcentralen eller akuten.

 

 

Då jag kom till jobbet så började vi att fixa lite med julfesten för dom äldre......Långbord blev det

 

  

 

Med fina servetter som vi dukade med ......tomtar och arbetshästen .....

 

 

 

 

Fullsatt blev det vid långbordet och gott tyckte dom att det var med glögg, pepparkakor och sedan lite risgrynsgröt och skinksmörgås och julmust......och sen efter det lite kaffe och drömmar .

Naturligtvis så kom tomten och delade ut fina paket till var och en och det tyckte dom verkligen var roligt.

Tog bild på ett paket som en fick ...den tyckte jag var fin likaså den som fick den.

 

 

 

 

Sedan kom ortens kör och sjung så då allt var klart så var dom mycket nöjda och belåtna.

Roligt och se att dom uppskattar och blir glada för att det blir lite annat emellanåt.

 

 

Så nu är det väl sängen som gäller för klockan ringer imorgonbitti igen för då är det jobb i hemtjänsten halva dagen och sen möte .

 

 

Sov gott

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 28 november 2011 22:22

 

Ciao!!!

 

ledig dag och man var tvungen att ställa klockan ...Puuhh......Men det gick det med.

Var i Alingsås vid 20 i 11 och 11 startade utbildningen genom jobbet...det handlade om dokumentation.

Roligare hade det faktiskt kunnat vara tycker jag.

 

Men väl då det var slut, 13:00 så tog jag och Linda en sväng på stan och shoppade lite kläder , för det blir ju trotts allt julbord framåt och sen lite andra festligheter så man får allt vara fin  

 

Då det var gjort så gav jag mig hemmåt ca 1 timma och sen åkte jag tillbaka till A-sås för att träffa sonen.

Plockade upp honom och sen åkte vi och handlade lite saker och sen var det dags att kolla ögonen på honom......Lite sämre syn men det var väl väntat efter ca 3-4 år sen vi skaffade dom glasögon han har nu.

Men nu har han iaf köpt 2 par så dom får han inom 14 dagar som det verkar.

 

Sen var det min tur ....och jag har också köpt glasögon  2 par.....Men dom ska jag ha typ hemma framför tv:n ....kan vara gott och ta av linserna på kvällen ......så nu är det gjort.

 

Sen hem och plocka och diska lite ......sen skållade jag mandel och fixade lite med lussebullar, papparkakor, ädelost och sen värma glögg till mig och vännen som vi satt och myste med.

 

Nu har det varit CSI som jag tittat på och nu blir det väl sängen snart för imorgon är det jobb igen ....kvällen ....13-21:30 ........och då är det glöggfest för dom boende + att en kör kommer att sjunga .

Så imorgon kommer det att vara saker att stå i kan jag lova........

 

 

 

Din dag!!!! , hoppas den varit bra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 27 november 2011 23:28

Hej !

 

1:a advent och den har bestått av blåst och senare storm och regn ....Såna gånger är det gott och ha ett jobb inomhus .

 

Jobbet har varit jättemysigt och det har gått jätte bra ......Så nu är denna helg gjord.

Imorgon ska man på utbildning (ledig dag) men bara i 2 timmar .

Sen efter det ska jag och Linda gå och shoppa lite kanske och sen blir det hem en sväng , för att åka tillbaka lite senare och gå med sonen för att han ska kolla synen  och köpa nya glasögon och jag ska kolla synen för att kunna beställa ev starkare linser.

 

Har tagit lite kort på jobbet idag ......på ljus och tomtar och stjärnor som jag vill att du ska få se....det är så fint.

 

Det har varit pynt i veckan så det skulle vara klart till advent....

Så några söta tomtar i gardinerna blev bra tycker jag , eller ????

 

  

 

Är han inte söt????

 

 

Resultatet blev så här ....Inte så dumt va??? Dom är händiga arbetskompisarna som gjort detta.

 

  

 

En stor fin stjärna har dom också satt upp ...jättebra blev det och det tycker dom boendena där också

 

  

 

Man ser även ryggen på Linda som går där ....... 

 

Lite lättare och finare ljusarangemang har dom också gjort .....

 

   

 

 

Jaa, det var väl det jag hade att bjuda på idag ......Jooo en sak till , jaa en bild alltså ....

 

 

 

    

 

Så här grått har vi det.....jag tog denna bild och skickade till min dotter ...bara för att hon skickade en bild till mig där det låg snö på backen .....

 

 

Efter jobbet så blev det pizza med pojkarna ....och diskat hade dom gjort innan jag kom hem (med hjälp av ett litet samtal vill säga) .......sen blev det vila lite på soffan och efter det så fixade jag lite mys

 

  

 

Men det var bara jag som vill ha....sonen ville inte ha och kompisen hans åkte hem .....Men gott va det.

 

Nu blir det sängen för att orka upp imorgon .......Mycket vila behöver jag tydligen......ont i benen , höfterna och händerna. Det knackar och knäpper då jag går och igår kväll var det lite jobbigt att gå upp i trappen ...fattar inte vad detta är. Måste nog bli en litet samtal till Dr  ang detta......

 

 

Hoppas att Din dag varit bra ??!!!

 

Sov gott !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 26 november 2011 22:20

Hej!!

 

Lördagen har gått och nu är det 1 dags arbete kvar....sen är helgen gjord.

Dagens arbete har gått så bra.....både på förmiddagen och sen nu ikväll....Det var så mysigt att sitta med de äldre och titta på tv:n och så hade vi tända ljus .....riktigt myspys alltså.

 

Pojkarna dom har dragit igen ......Jaaaa, precis !!!! 

Ner till stora staden och gör den osäker .....Pojkar .....vad mera kan man säga.??!!!

 

Jag ska snart gå och lägga mig för att ta mig upp imorgon .......börjar 06:45 imorgon bitti...

 

Regn och rusk är det fortfarande här nere.........men det ska tydligen komma lite mera blåst hit ner.....det är väl den som är lite längre upp i landet nu kan jag tro.....

 

 

Jag hoppas att du haft en bra dag idag och att det blir en bra dag imorgon  .

 

 

 

Natti natti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 25 november 2011 23:00

God afton!!

 

Så är Fredagen snart slut ......Idag så har jag fixat det sista med advent och varit och handlat lite .....så nu kan jag jobbaoch njuta av advent.

 

Jobbet idag har gått bra , som det alltid brukar   .

Regn och rusk idag med ...blåser också  , idag med ......Men vid 17 tiden idag så small det till ute så jag trodde jag skulle svimma......Åska!!!! Kan man kalla det för November åska då ....fniss.

 

Sen kom det sån störtskur med regn så billarmet på min bil startade ...jaa, det klart , den är ju lite känslig så den går igång för det minsta lilla .....

 

Sonen och 2 kompisar till honom är just ni nere i stora Gbg och har skoj .......och här sitter jag och är nervös och vill bara ringa till honom ....MEN som han säger :

- Du måste släppa taget ......

då frågar jag han ....:

- Om vad?????

Till svar får jag då :

- Om mig naturligtvis ......fniss .....dom är för goa .

Men och släppa det där taget är väldigt svårt ......och jag tror att man aldrig riktigt släpper taget om sina barn ....

 

Men nu ska jag väl snart gå och lägga mig och läsa lite ...och hoppas att jag somnar så jag orkar upp imorgon bitti då klockan ringer .....

 

Hoppas din dag varit bra .

 

 

 

 

Sov Gott !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 24 november 2011 23:31

Hejsan!!

 

Så har adventstöket börjat.....putsat fönster och strykt gardiner , torkat skåpluckor och andra ytor i köket är gjort.

Gardinerna är uppsatta och adventsstaken står i fönstret....2 fina julstjärnor står också i fönstret.

Nu är det bara resten kvar...och det får jag ta imorgon , det jag hinner innan jag börjar jobba.

 

Haft kaffebesök idag med av en granne och han fixade även en skåpslucka som inte var som den skulle......Efter det så putsade jag fönstren i vardagsrummet och dammtorkade lite....

Dammsög den stora mattan och flyttade undan bordet......för jag har fått ett fint marmorbord av några snälla grannar som inte ville ha det längre utan dom skulle kasta bort det.....

Det passar perfekt inne hos mig ....

 

 

 

 

Visst är det fint ????

 

Nää, nu blir det sängen för jag ska orka fortsätta lite imorgon så behöver jag lite sömn....

 

Hoppas att din dag varit bra ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 23 november 2011 23:11

Hejsvejs!!

 

Sovmorgon idag.....Åååhhh vad skönt. Men att vakna till detta gråa väder är inte skoj alls, då har mn verkligen bara lust att vända på sig och bara fortsätta att sova.

Men jag klev upp och slappade lite och sen gjorde jag frukost, diskade och sen kom en granne så vi drack lite kaffe och pratade.

 

Sen gjorde jag mig iordning för att åka och hämta sonen vid skolan. Efter det så gick vi och beställde tid hos optikern för att kolla synen , Joakim behöver nya glasögon och jag måste kolla synen och få ett recept så jag kan beställa nya linser och starka antar jag.

 

Sen var det hem och upp på vinden för att plocka ner lite grejer som ska fram till helgen , tagit ner köksgardinerna så nu blir det till och gno imorgon och även på fredag om jag ska hinna.

Börjar och jobba 16 på Fredag och sen hela helgen ......så då vill jag ha det klart med 1:a advent.

 

Sen har det varit tv:n på kvällen. Nu blir det väl snart sängen antar jag ......

Hoppas att din dag varit bra ????

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards