Alla inlägg under januari 2011

Av Liza - 31 januari 2011 23:28

Hejsan!!

 

Är hemma från jobbet idag och imorgon ...känner att kroppen håller på att hämta igen sig .

Tycker jag är mindre trött och då går det väl åt rätt håll hoppas jag.

 

Idag har jag hållit mig uppe hela dagen och vad sluter det med då??????

Jooo, jag som är en STOR CSI gillare .....jag tittar på halva programet ...och sen somnar jag väl , såååå irriterad jag blev då jag vaknade 22.08 och inser att jag missat det.....rent av förtvivlad   .

 

En sväng på sjukhuset har jag varit idag också , men det var bara en snabbfika idag , för sen var det hem och fixa mat .......

 

Jag kanske inte berättat att jag beställde linser (som man har på ögonen) i torsdagskväll ......och idag var dom i postlådan .

Snacka om servis och att det gick fort ....Sånt gillar jag   

 

Jaa, nu är det väl sängen som gäller för imorgon kommer det en ny dag......Kanske jag ORKAR gå ut en sväng och gå då .......

 

Ha en bra natt.....Sov gött !!!

 

 

 

 

 

Av Liza - 30 januari 2011 22:42

Tjenare!!

 

Japp, då har sista  Söndagen gått i Januari ........

Vad har hänt då ??????

 

Jaa, det har väl inte hänt så mycket .....vaknade halv 10 men låg och drog mig till 10 och då var det till och fixa frukost.

Idag blev det kokt ägg, sill , macka och kaffe ....Satt som en smäck.

 

Sen var det till och fixa till sig lite och sen åkte jag och handlade.

Efter det så var jag upp till IVA-avdelningen och gjorde ett besök , och där var allt mycket bättre.....Gött   

 

Sen var det hem och fixa middag.....fläskfié med champinjoner och lök ........Mums filibabba var det .

Jaa, och sen har jag suttit vid datorn .....och varit framför tv:n .....

 

Tröttheten tycker jag har blivit bättre .....så det går åt rätt håll tror jag iaf ...peppar peppar, ta i trä .

 

Jaa, så mycket mera har det inte hänt här idag.......och det får man väl vara nöjd med.

 

Ha en bra natt......Söv gött !!!!!

Av Liza - 29 januari 2011 22:22

Hejsan!

Idag har jag varit och inhandlat lite grejor.....Lite kläder till sonen och sen en webcam till mig så jag kan börja skypa med mina nära och kära som bor långt härifrån.........

Jaa, sen blev det lite småsaker till mig med förstås .

 

Jaa, sen har jag varit iväg på akuten en sväng .....så nu är jag hemma igen .....så nu blir det tv och bara ta det lugnt........

 

Har liksom inte så mycket mera att skriva just nu ........

 

Hoppas att din dag varit bra ......Tjipp och Hej , leverpastej!!!!!

 

 

 

 

 

Av Liza - 28 januari 2011 23:22

Tjenare!!

 

Åter en sömngående dag.......Men fick kliva up och hämta sonen i Floda för att tåget gick inte till Alingsås på morgonen....Tydligen nåt elfel.

Hämta han , skjutsa upp han till skolan och sen hem och åt frukost......Sen blev det en lutare på soffan.

 

Sen då jag vaknade så diskade jag, dammsög och skurade toan......Sen drog jag upp till Alingsås och hämtade sonen så var vi och handlade lite.

Sen hem och slappa lite och senare skjutsade jag ner han + några kompisar till Lerum .....så jag ska väl hämta dom om ett tag.

 

Tog blodtrycket och det ligger på 186/111 ...lite högre än vad det var hos Dr igår ......Men jag ska ta det lugnt, lovar .

 

Nu ska jag fortsätta att titta på Den sista kejsaren och vänta på att sonen ska ringa.....

 

Ha en bra natt.....Zzzzzzzzzzzzzzzz

 

 

 

 

 

Av Liza - 27 januari 2011 22:41

Hej!!

 

Jaa, dagen började ju inte så bra.....Försov oss idag ....eller rättare sagt sonen eftersom jag är hemma .

Vaknade 07.44 och bussen går 07.20 .....så han fick ta en senare buss, men sonen han med att äta frukost och allt det vanliga innan bussen gick så det var ju bra.

 

Så har jag varit till Dr idag ( 1 timma) och fått reda på resultat av datortomografin ......Och jag har fått ärrbildningar på övre kammaren och nedre kammaren på den högra lungan och det beror på den långdragna lunginflamationen jag hade i sommras......Så det är inte så mycket att göra något åt det......Så det här jobbiga med andningen kommer jag att få leva med .....

 

Sen var blodtrycket  högt och även sockret (men sockret  har ju med att göra att jag inte tar nån medicin mot sockret än) ....Ska få svar på njurprovet imorgon som han tog idag......

Måste veta hur det ligger innan jag får börja äta metforminet igen......Metformin heter tabl som jag äter mot diabetesen.

 

Jaa, sen tog han lite prover på mig bl a ett för att komma struma (kan ha nåt med att jag är såååååååå trött ) .......Jaaa, så inte är man på topp inte ........fyyyy vad jag är trött på detta.......  

 

Men jag hoppas att dom hittar nåt kanske som är fel på proverna så kanske det finns nåt botemedel så jag kan få vara pigg     och glad.

 

Som det är nu orkar jag inte engagera mig i vad folk och arbetskompisar säger eller pratar om ....känns som att jag inte orkar ta in nåt eller skratta och så åt roliga skämt ........jag är liksom inte med riktigt .........Skumt.

 

Jaaa, vad har hänt mera idag då .....Sonen är i Gbg på hockey ...Frölunda - Timrå .....så jag sk väl snart hämta han vid stationen så han kommer hem ........Sen blir det sängen .......

Tror John Blund har flyttat till mig ...hahahaaa..vad rolig jag är .

 

Hoppas att din dag varit bra .......Sov gott ......Zzzzzzzzzzzzzz.

 

 

 

 

Av Liza - 26 januari 2011 21:23

Hejsan!!

 

Jaa, dom som gissade  på vad det var på bilden , dom gissade rätt ....GRATTIS brudar, bra gjort    .

 

Jaa så har man jobbat ...men idag gick det inte att vara kvar hela dagen ......kroppen bara strejkade så jag packade ihop och gick hem.

Önskar att man fick vara pigg och kry nån gång......det är ju ett tag sen nu måste jag säga.........

 

Men skam den som ger sig ....man ska aldrig ge upp.

 

Nu ska jag bänka mig i soffan igen för att ta det lungt......sen blir det nog en mycket tidig kväll som det känns ....tycker ögonlocken är tunga igen ......

 

Ha en bra natt så hörs vi imorgon .....Sov gott !!!!!

 

 

 

Av Liza - 25 januari 2011 23:02

Tjenixen!!!

 

Så har ytterligare 1 dag av denna vecka gått ......arbetsdag nr 2 .

Det har gått bra och jobbat idag, flytit på som det ska och det är ju bra.

Men det bästa vore att jag fick vara pigg , och inte känna mig som en överkörd , mosad människa som håller på att resa sig upp efter en sån pärs......Det känns så iaf i kroppen .......fruktansvärt är det.

 

Jaa, jag tog några kort häromdagen som jag inte la in då ....Undra om du kan lista ut vad det är för nåt !!!????

 

Lägger upp bilderna så får du gissa till imorgon eller på Torsdag, så ska jag tala om vad det är ........Det är bara till och gissa i komentera rutan .......

Vad är det här ???

 

  

 

Näää, nu har jag inte så mycket mera att komma med ...men ha en bra natt och sov gott ........  

Av Liza - 24 januari 2011 23:29

Hej!

 

Så har man gjort kvällsarbetet.....Kunde ju kanske varit lite lungare , men jobbet i sig gick bra, vi fixade ju till det iaf och det är ju huvudsaken.

 

Lite sovmorgon hade jag idag, klev upp vid 10.00 så det har märkts idag/kväll ......Jag är så trött så det känns som att efter jag varit vaken några timmar så slår kroppen om till sparläge.....

Jaa, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det....men jobbigt är det.

 

Så har jag ringt ang lukten i huset och dom har mailat pannföretaget och berättat vad som hänt och hur dt luktar ...så nu är det bara till att vänta och se vad som händer och sker.

Men inte f.......n är det mitt försäkringsbolag som ska stå för nåt som inte jag gjort eller typ så -.........

 

Sen fick jag ett samtal ieftermiddag från sjuksköterskan på den vårdcentral jag går och hon hade fått nåt faxpapper från där jag var och gjorde röntgen......

Men hon kunde inte förstå vad dom emande och hon ringde och kollade med mig att jag varit där och att allt hade gått bra......Helskumt...men får se vad min Dr säger på Torsdag för jag skulle ta upp det med han då ....är nåt njurprov som ska tas igen .....om det är det som dom efterlyst........ja ja ..dt fixar sig nog....

Sen blev det något helskumt i ryggen ikväll också ....kändes precis som att nåt la sig i kramper mitt i ryggen på var sin sida ....jaaa, kan inte förklara det bättre heller ...........

Men jag tycker  att det är väldigt jobbigt allting just nu ......kan man inte bara få vara frisk??????????

 

 

Nu är det sängen ...klockan ringer för en ny arbetsdag idag .....Sov gott ....Zzzzzzzzzzzzzzz

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards