Alla inlägg under oktober 2011

Av Liza - 31 oktober 2011 23:31

Tjenixen!!

 

Så var man hemma igen .....Resan har gått bra ...Det har rullat på om man säger så.

Har stannat efter vägen och ätit på en korvmoj ...väl därifrån så ska vi in på en affär , VEM upptäcker att plånboken är borta????

Jaa, just det....

JAG!!!!

Jag hade den med mig in på korvan och jag lägger den i fönstret och där blev den kvar.

Det var bara till att tvärvända bilen och åka tillbaka .......Kutar in och där...., däääär är den.

Vilken känsla ......men det klart, det var bara en äldre herre som satt och åt där också så jag hade väl tur.

 

Hemma så packade vi ur bilen ...kollade på CSI och sen åkte vi = (jag, dottern + hennes pojkvän) ner och handlade lite mjölk och bröd och så.....

 

Sitter här nu och det ska bli sängen nu ....Jobbet kallar imorgon.

 

 

 

Tack så mycket älskade mamma & Olle för mysiga och trevliga dagar   

 

 

 

Sov gott !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 30 oktober 2011 23:21

Lördag

 

Mycket stök med att fixa dukningen, maten , garneringarna på maten......sen var det lite inhandling som gjordes och sen duschen och sen framdukning av all god mat.....

Gästerna kom ......maten var jättegod (tyvärr så tänkte jag inte på att ta kort på maten) , tårtorna var fina 

 

 

 

 

 

 

  alla var nöjda ...Födelsedagsbarnen hade en trevlig kväll med sina nära och kära runt sig och paketöppning.......(bild kommer senare) .

 

Alla var mätta och belåtna då dom åkte hem ......Det var en mycket lyckad och rolig kväll tycker jag.

 

Han fick även jättefina bordsuppsättningar av blommor som jag tagit kort på och även jättefina blombuketter ....

 

 

 

  

 

  

 

 

  

 

4 i stort sett lika uppsättningar blev det bara för att vi hade 4 st bord .......

 

Sen 1 av blombuketterna kommer här ......

 

  

 

 

  

 

 

Är det inte vackra bilder så säg ......??!!

 

 

Sen då alla gått och åkte hem så började mitt lilla helvete......Jag har inatt suttit på toaletten och pinkat blod och levrat blod ......Precis hela natten. Jag somnade väl vid 07.00 och vaknade vid halv 9 .....upp och pinka och sen somnade jag igen och sov ca 1 timma till .....och det hade då blivit bättre.

 

Sen va det bara till att göra sig iordning , och mamma gjorde jättegod äggröra som vi åt till frukost...och sen åkte jag och vännen ner till Sundsvall till Dr......

Jag ringde nämligen sjukvårdsupplysningen och dom ansåg att jag skulle åka iväg.

 

Väl där nere så va det till att lämna urinprov , sätta sig och vänta , blev uppropad , in till ett rum och vänta.....Visst låter det jobbigt ....MEN det hela gick på ca 15 min ...och då hade jag pratat med Dr också .....

Det var bara att glida in på närmsta apotek och hämta ut penicillin kur som jag nu ska äta i 5 dagar......Så nu hoppas jag verkligen på en mycket god natt med mycket sömn......

 

Imorgonbitti så åker vi söderut igen och då är dottern + pojkvän med ner också ....Mysigt.

 

 

Sov gott .....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 28 oktober 2011 23:46

Hejsan!!

 

Jaha...så har fredagen gått och allt har rullt på som på ett rullband....klev upp och fixade lite med dukningen och sen gjorde man sig iordning för att åka och handla lite mera.

 

Handlade lite, träffade lite folk man måste heja på , så det kan ta sin lilla tid.

in till systra en sväng och heja på henne ...sen hem och fixade iordning lite fika för födelsedagsbarnet mitt.

Farmor och faster till sonen kom och fikade med oss och firade sonen ......sen då det var avklarat så var det dags att fixa middag, pasta med pastasås....Gott!!!

Efter maten så åkte sonen ner till sin pappa för att bli lite firad där också......Pappan har jagat älg så därav uppdelningen på kalaset idag.....och jaaa, han hade skjutit en älg idag.

 

Sen så har det varit lite städning efter maten , snabeldraken och skurkäppen var fram en sväng. Sen var det dags att fixa laxsidorna ....medans dom var i ugnen så gjorde jag 2 olika såser ....MUMS!!!!

 

Nu har allt lugnat ner sig och dottern med pojkvän har åkt hem till sig så nu blir det sängen och läsa lite innan man släcker.

 

 

Natti natt....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 27 oktober 2011 21:56

Hej svejs!!

 

Idag så har vi varit och handlat mat och dricka till festen....Sen så åkte vi hemåt och tog en fika.

Plockade med lite saker , för vi var och handlade lite på ett ställe där dom hade utförsäljning så lite filmer och lite små vispar m m som jag hade handlat.....

 

Har varit och hälsat på hästarna idag också ...några morötter fick dom av mig och dottern också .....

 

  

 

  

 

 

  

 

 

Sen har jag tagit ett kort på ett fint träd......med gula löv.....

 

 

  

 

Coolt va ????

 

 

Efter ett tag så blev det middag och sen göra sig iordning för att åka och gratta barnens farfar för han fyllde år idag.

Så där var hela tjocka släckten och allt gick bra .......god tårta och goa skratt blev det.

 

Sen fick jag skjutsa hem lillfröken min till sin pojkvän ...så nu blir det väl till och gå och lägga sig snart skulle jag tro ......

 

Hoppas att dagen varit bra för Dig .....

 

 

 

Sov gott !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 26 oktober 2011 22:30

TISDAG !!!

 

Jag bloggade inte igår bara för att jag jobbade kvällen och sen hade jag lite att stå i bara för att vi åkte idag .....Upp till Norrland.

 

Men på dagen så dammsög jag och tvättade och sen åkte jag till jobbet.....och allt gick bra på jobbet.

 

 

 

Onsdag!!!


Idag så har vi suttit i bilen och åkt och åkt och åkt.......Men allt har gått bara fin fint.....Väl framme så fick vi mat och sen kom dottern till mig . Pappan skjutsade henne hit och samtidigt så fick han pojken med sig .....hahahaaaa......Gött för pojken att få vara med pappa lite ....och dotra med mig ....Underbart.




Nu ska jag snart skjutsa hem jänta så ska jag sova sen .......



Tjipp och Hej!!!!






 







 

Av Liza - 24 oktober 2011 23:06

Hejsan!!

 

Så var det Måndagkväll och dagens arbete har gått jättebra......Rullat på som vanligt.

Imorgon är det kväll inne och sen jobbar man inte på några dagar......Göttans.

 

Efter jobbet så var det till och fixa lite hemma och imorgon blir det städning och packning för hela slanten innan man ska till jobbet.

 

 

Var iaf och hämtade kortet som jag beställt av en vän som hon gjort till "plastis" födelesdag.

Släckten ska fira honom till helgen , lite i förväg men det går bra ......

 

Lägger upp kortet så du får se vad fint det är , till saken ska jag väl kanske även berätta att han själv har spelat mycket piano och en stor jazz diggare ......

 

  

 

 

Är det inte snyggt och häftigt så säg ???!!! .......Passar precis tycker jag   

 

 

 

 

 

Nu blir det sängen för jag är trött som attans och ska man hinna med imorgon så är det till och sätta fart.....

 

 

 

Sov gott !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 23 oktober 2011 22:52

Lördag!!

 

Jaa, som du märkte så blev det ingen blogg igår och det berodde på att jag var på tjejmiddag ....Där blev det Flygande Jakob och sen cheescake ....Det var såååå gott alltihopa .....sen blev det dans och tjpo och tjim....Skoj hade vi iaf .

 

 

Söndag!!


Idag så har det varit strålande sol ute så jag och Virren har varit ute och tagit en prommis , så jag passade  på att ta lite foton med min nya mobil .


  


  


Visst ser dom ludna och gosiga ut ??!!


  


Fint va????   Så fint har vi på vårat område då man kommer och kör in hit ......



  


Fina färger på trädet och absolut då solen lyser på det ....eller vad säger du???



Nu ska det snart bli sängen iaf .....Har varit och tackat av en nattpersonal som ska sluta hos oss och imorgon så åker hon till Thailand i några månader. Hon blev riktigt överraskad och glad så vi åt smörgåstårta och pratade ......Men nu har jag sååå ont i huvudet så jag ska lägga mig .......blodtrycket känns som det är på topp  nu ......Hoppas att det är bättre imorgon för då börjar jag kl 07.00 .......



Ha en bra natt.......




 







 

Av Liza - 21 oktober 2011 23:16

God afton!!

 

Nu är man ledig i helgen ....jag har jobbat klart för denna vecka och allt har gått fin fint.

 

Det bästa idag var att Takida har kommit ut med en ny video till en av deras nya låtar ....och vad bra/fin det är ........Kollade imorse på den och då man hör såna bra låtar så blir man liksom på så bra humör hela dagaen .......Tack Takida ...Ni kan ni pojkar  

 

 

Efter jobbet så åkte jag och sonen och handlade lite och sen hem och fiaxde mat.....idag blev det fläskfilé, klyftpotatis +  potatiskroketter, beasås och rödvinsås ....till det en sallad och ett glas rött till ....Vännen kom in och åt han med och alla var vi nöjda med maten.

 

Imorse så fick jag skrapa bilrutorna för första gången (det har varit frost tidigare, MEN dom dagarna har jag varit ledig eller haft sovmorgon) men senare på dagen blev det såååå soligt och fint.....lagomt till man skulle åka hem då började det regna......

 

Nu blir det snart sängen för imorgon blir det nog inköp av en ny mobil + att man ska på tjejmiddag/fest imorgonkväll ....ska bli sååååå skoj , riktigt läääängtar   .....

 

 

Hoppas att natten blir bra ......Sov gott!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards