Alla inlägg under juli 2012

Av Liza - 31 juli 2012 22:57

Hejsan!!


åter en dag till ända.....Och idag fick jag telesamtal från halvbrors son med tjej som är på semester och tänkte titta förbi några dagar. Passar perfekt då jag är ledig i 2 dagar och det ska bli jätteskoj ....  


Jobbet idag har gått jättebra och varit sååå roligt.....tänk vad roligt man kan ha i en bil då man åker med sina kära kollegor....Helt galet mycket skratt och tokerier blir det.....


Jaa sen när jag kom hem så blev det en lutare på soffan och sen lite plockning.......sen har jag bara slappat.



Nu blir det sängen för ajg har en fruktansvärd huvudvärk......




Sov gott.......




  

Av Liza - 30 juli 2012 22:57

Tjillivippen!!


Så har Måndagen regnat bort , lite solsken men det varade inte många sekunder.

Jobbet har gått bra.....man ska väl inte klaga!!!


Efter jobbet kom jag hem och hamnade på soffan ...Men herreguuuud vad konstigt   

Somnade och sov nån timma sen fixade jag maten .....åt och sen har det varit tv:n för hela slanten.

Vännen kom in en sväng och vi tittade på Gordon Ramsay då han var i Thailand och reste runt och lärde sig lite om matlagningen där.


Nu ska jag ta och fixa lite sallad till imorgon och sen blir det sängen.


Nu hoppas vi att det kommer lite längre tid med solstrålar på oss imorgon.



Sov gott




  







Av Liza - 29 juli 2012 19:38

  Hello!!


Idag så har det varit mulet och grått ute, jaa det klart imorse så sken solen men det var då.

Så idag blev det en liten utflykt till Tjolöholms Slott med vännen .....Många kort blev det där.

'

 


Lite långt ifrån men så här ser det ut på närmare håll......


 


Vi tog en guidad inne i slottet och det var intressant ......och fint.....om man ändå hade fått tagit lite kort där inne..., men tyvärr inte.....



Det var vackert runt omkring också ....synd att inte solen sken upp lite...den försökte att tränga fram men lyckades inte ritkigt......


 


Vacker utsikt över havet på baksidan av slottet och parken där.....


 



 


 


Vackert eller hur???


Sen fanns det fina blommor där också .......


 


 


liljan är fin tycker jag ......


 



Bakdörren på slottet......


 


 



Tyvärr så är bilden lite mörk .....men jag skyller på att solen inte var framme.....


 


Efter den guidade turen så gick vi och tog en liten fika .......och det fanns ett ledigt bord också ...


 


Mycket fint fanns det där att se....en liten grind med tak och en bänk gick vi igenom då vi gick och fikade......fint va????



 


och i det vita/bruna huset där bodde tjänstefolket.....det låg i anslutning till köket.....


 


Vi gick även och tittade på stallet....där fanns det gamla vagnar och en av den första dammsugaren i sverige.....


 


och här är dammsugaren ...med munstycken fastsatta på sidan ......


 


Den fraktades till slottet med häst och sen drog dom slangen in genom fönsterna...slangen var 40 meter lång så den räckte till .......


Lite info som jag tog på nära håll.....


 



 


Jaa , jag kan verkligen rekomendera ett guidat besök där nån gång......


På vägen hem så stannade vi vid en gårdsbutik och jag köpte ett knippe rödlök där som jag ska ha till mina sallader som jag tar med till jobbet .......Gott ska det bli .....


 


Jaa sen blev det hemfärd och då blev det ett litet stopp i Göteborg på Kinesiska Muren (restaurang) så vi intog en middag där ......Gott och trevligt.



Så nu ska jag hänga tvätt snart, göra sallad och blir det väl sängen så man är pigg och vaken imorgon då klockan ringer.......


Hoppas du haft en bra dag....



Kram




  






Av Liza - 28 juli 2012 22:04

Hej!!


idag så vaknade man halv 7 av att man knappt kan andas....dunderförkyld .

Men gick och la mig igen och somnade om ....till regnet utanför ...för regnat har det verkligen gjort halva dagen....Uppehåll på eftermiddagen och då åkte jag och vännen iväg och handlade lite ...sen hem och han lagade mat.

Idag blev det pasta, pastasås och stekt kassler och nåt glad rött till det......Det var säkert jättegott men jag kände inte nån smak alls.....


Sen har jag tittat på tv:n och bara varit ......



Blir snart sängen...ögonen svider och jag är allmänt trött bara.....


Hoppas din dag varit bra??!!




Sov gott





Kram





  





Av Liza - 27 juli 2012 22:23

God kväll!!


Så är snart Fredagen slut ......jobbet idag har gått bara fint, men kan väl inte göra annat än då man har helt underbara jobbarkompisar som man får jobba med ....Älskar Er.


Tänk vad man får se och vara med om då man jobbar ute i hemtjänsten ......Mycket roligt har vi på våra bilfärder och det man kommer till mötes ibland.


Idag så mötte jag smurfarna i skoen ....uppe på en sten i mossan ......tyvärr var det nån som somnat (ramlat) och nån gömde sig .....men helt underbart ändå vad folk gör .....


 


Trodde det skulle bli bättre bild ...men ska försöka ta en bättre bild nästa gång......Men du ser dom va?????


Sen så stötte jag på en fin flicka och en fin pojke som höll varandra i handen så fint......


 


Visst är dom söta?????


Sen efter jobbet så åkte jag och handlade, hem och diskade och sen körde snabeldraken över golvet .....sen fixade jag sallad och la köttet i marinad......sen luftade jag ett gott vin också i en vinkaraff.......


 


och maten vi åt blev grillad fläskfilé, sallad, grillad sparris, pommes och sen beasås + aolisås hade jag också till ...sen lite feferoni och oliver....Såååå gott var det .


 



Så nu har jag tv:n på och ska sätta mig framför den ett tag innan jag ska uppsöka sängen och börja på en ny bok.



Hoppas du haft en helt underbar dag idag med sol och värme....Men idag har jag hållit mig undan från solen .....solade liiite för mycket igår ....fniss.




Sov gott




Kram




  





Av Liza - 26 juli 2012 21:52

Tjenixen!!

Sovmorgon ....ååhhh så skönt det var. Vaknade sen till en klarblå himmel och solen bara steker .....

Fixade lite frulle som var sååå god så   


 


Sen så tog jag tag i detta med läsningen till undersköterska.....skrev ut en studieuppgift som jag gjort klar ......Pust ...det är mycket kvar och snart ska vi ha prov på hjärtat.......Vet inte hur det här ska gå.


Då jag väl skrivit ut det så tog jag med mig boken , Flickan med snö i håret ...Kan rekomenderas , och satte mig i solen .....efter ett tag så blev jag lite sugen på nåt gott så då blev det de här ....


 



 


Så idag har jag verkligen haft en riktig ledig dag.....bara suttit i solen och läst klart boken ....och det vill säga halva boken.

Men jag kan också tillägga att det känns i ansiktet och så nu att jag suttit kanske liiiite för länge ...men jag smörjer och smörjer in mig så det här ska nog bli bra.


Sen blev det en iskall dusch vid 18 tiden och sen blev det middag inne hos vännen .......kotletter med tillbehör och så lite vin ....Gott.


Då vi var färdiga med maten så satte vi oss ute en stund och drack upp vinet......


 


Så nu är det nog bara lite tv kvar och sen sängen.....Jobbet kallar imorgon igen, men sen är man ledig helgen.



Hoppas att du haft en varm och skön dag idag.....?!



Kramar




  







Av Liza - 25 juli 2012 22:53

Hejsan!


Jobbet idag har gått så bra så .....Men idag har det varit väldigt varmt....27 grader i skuggan , så jag kan lova att det har kokat ute idag.

Så man har fått sett till och dricka mycket .......


Inatt så blev jag dålig också .....så när jag väl tagit mig ner för trappan så var det till och slänga sig på golvet och ligga där i 30 min ungeför för att inte svimma.........Men efter den tiden så blev det bättre och jag tog mig upp för trappan och la mig igen ........


Men så mår jag lite dåligt, vet inte om jag håller på att bli förkyld......Men det är väl kanske inte så konstigt isf....varit dålig, ätit penicillin 2 omgångar och sen helt plötsligt så är jag med en massa människor och baciller......Så jag skulle tro att det är en förkylning som är på G.


Imorgon är jag ledig så jag får ta igen mig då lite .......är det sol ute så får jag sitta och njuta av den litegranna iaf.



Tråkig bloggning idag ........sorry.




Ha en bra natt.....




kram





  






Av Liza - 24 juli 2012 22:11

Hello!!!


Vilken värme det kom idag på förmiddagen......WOOOOW!!!!!       och den ska tydligen stanna i 3 dagar, men till helgen ska det bli regn.


 


Jobbet har gått på en räls och många skratt har det blivit i bilen .......Lyfte kanske lite för mycket idag och det känns i magen....Men jag hoppas att det inte blivit nåt invärtes, men ont har jag.


Efter jobbet så åkte jag hem och sov en stund på soffan , sen var det till och värma lite mat och sen ut i solen. Blev sittandes där i 1, 5 timma ...skööööönt.


Sen åkte jag till :


 


Det var dags för en rengöring ......Blir lite måsskit på bilen då man parkerar på jobbet ....Det är så mycket fåglar där så det är liksom svårt att undvika, och fägelskiten är ju så frätande på lacken.

Så snabbt och enkelt fick det bli .......bara skiten försvinner.


 


Jaa efter det blev det affären och handla lite potatis och matjesill m m som jag ska ha med mig till jobbet imorgon till lunch.......och nu ikväll så har det blivit tv för hela slanten .......



Bästa och snyggaste Tomas Ledin har ju showat på Skansen ........åååhhhh vad jag kommer sova gott inatt.


Hoppas att du haft värme och fint väder hos dig ......




Sov gott




Kram



  






Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards