Alla inlägg under juli 2011

Av Liza - 31 juli 2011 23:33

Hello!!!

 

Japp, då är det söndag och det har varit kanonväder......Soligt och varmt så jag och Bästa Nettan har suttit ute i solen hela dagen nästan .

 

Men först på morgonen då jag klev upp för att åka och hämta systerdotter med kompis så satt redan Bästa Nettan redo med frulle ...

Så jag kastade i mig en macka och sen drog jag ner till Centralen igen ....

Plockade upp ungdomarna och drog hemåt igen och serverade dom frulle......

 

Så när vi kom hem så låg Nettan ute i solen och då var det gött och få ta till vara på solen idag .  

 

Väl framåt eftermiddagen så skjutsade vännen ner Nettan med fam till Cenralstationen .....Inte skoj då dom åkte .  

Det har varit helt underbart trevliga och roliga dagar och sena kvällar med dom .....Men vi ses snart igen    .

 

Så när vännen kom hem så åt vi thaimat som han hämtat på vägen hem och sen har jag suttit ute en sväng till och sen plockat lite här och tvättat en tvättmaskin som jag hängt.

 

Nu sitter dom och fnittrar och flamsar i soffan nyduschade och fina......

 

Så nu blir det min tur in i duschen och sen sängen .....

 

Imorgon blir det antingen till att springa i butiker eller Liseberg.....Vi har liksom inte bestämt oss än .....Eller jag kanske jag ska säga......

 

 

Hoppas att Din dag varit bra också .......

 

 

Sov gott .....   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 31 juli 2011 00:35

Tjenis!!

 

Jag hoppas att du har lite överseende med att blogen kommer in "liiite sent" så här i  dagarna...??

Men har man semester så har man semester, eller hur??

 

Jaa, iaf så blev det ju sent inatt och vi klev upp vid kvart i tio vissa av oss och andra (jag) vid kvart över 10 .....

 

Iaf så gjorde vi oss iordning och åt frulle som var framdukat (Tack  Bästa Nettan) morgonpigg och dan ......

Efter det så drog vi mot Ullared poch GeKås ......

 

Väl framme så var nog klockan  halv 1 och ut gick vi då klockan var ca halv 5 ......Så det gick fort , fast det var första gången för Nettan .

 

 

Sen då vi väl kom hem så packade vi upp saker och hon packade i resväskan och provade lite kläder också ......Det är bara sååååå  skönt att det finns fler än jag som INTE provar kläder !!!!!!

 

Vännen var hemma och hade klippt gräsmattorna , varit och handlat så han började med maten då vi kom hem .....

Stekt färsk makrill och kolja med tillbehör ....sen har vi suttit ute med lite öl och vin och bara myyyyst .......

 

Imorgon så åker dom hem på kvällen och det kommer att bli så tomt efter dom ......

Men imorgon bitti så ska jag ner till centralen i Gbg och hämta systerdotter med kompis som ska vara här till på Onsdagkväll ....så tyst kommer det iaf inte att bli , och det är väl bra det.

 

Så nu ska jag mysa med tonårsjänter några dagar ....Det ska bli sååå kul att få fnittra och flamsa med dom   .

 

Nu blir det iaf duschen och sen sängen .....

 

 

Sov gott !!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Av Liza - 30 juli 2011 03:11

TORSDAG!!!!

 

Idag så klev jag upp och fixade mig iordning och drog sen ner till Gbg för att hämta mina gäster.

 

Tåget kommer och jag packar in dom i bilen och styr kosan hemåt......

Fixar lite kaffe och sen åker vi till Alingsås för att handla lite smått och gott ......Både ätbart och drickbart.

 

Sen hem och då tog vi det lugnt....packade upp och sen förpassade vi oss ut till solen med lite gott att dricka.

 

Efter ett tag så började vi att laga ljummen sallad....Mmmmmm....det är godis det   

 

Maten klar och vi går över till vännen där vi sitter ute och äter och skålar in att dom kommit hit och hälsat på    ....

 

Satt ute till klockan var ca 01.00 ...då gick vi och la oss ......killarna var uppe ett tag till ....njaaa, några timmar till vill säga.

 

God Natt!!!

 

 

 

 

 

 

FREDAG



Natten har varit dålig......Inte sovit bra alls , fattar inte vad det är för nåt med mig.


Men klev upp vid 09.45 och duschade och då kom Nettan ner och började duka fram till frukosten.....

Vi ät det tillsammans allihopa och sen gjorde dom andra sig iordning för att dra ner till Liseberg.


På Liseberg var vi från typ halv 1 till halv 7 ......

Jag och min bäste "åkkompis" åkte Balder, Lisebergsbanan och sen den lilla rabalder ...........


Har haft en sån mysig och rolig dag idag , jag är helnöjd    .......


Efter den dagen så drog vi hemåt och fixade mat igen .........

vännen grillade och Bästa Nettan fixade potatisbakelser ....Mmmmmmmm....helt underbart gott     



Jaa, i skrivande stund så är klockan 03.23 så nu blir det sängen , för imorgon blir det Ullared   


Nu säger jag natti natt ......Hoppas att du sover/sovit gott inatt !!!!




 








 

Av Liza - 27 juli 2011 22:32

Tjenixen!!


Natten har varit bra, har sovit hela natten och guud så skönt det har varit.


Klev upp och fixade lite frukost , gjorde mig iordning och åkte sen till Alingsås.

Handlade lite smått och gott där och sen hem......


Väl hemma så fixade jag det sista på rummen uppe och sen har jag tvättat lite och sen  åt jag lite mat.


Sen har jag löst lite korsord och sen kollat på The Tudors på tv:n ...Det är så bra .


Nu blir det tv:n lite till och sen sängen ......Hämtar ju Bästa Nettan med fam imorgon förmiddag.


Sov gott!!!





  








Av Liza - 26 juli 2011 23:37

Tjenixen!!

 

Så är Tisdagen till enda.....Idag så har jag bara städat och tvättat...

Du vet då man börjar och plocka på ett ställe så ser man nåt mera och man liksom fasnar där , fast man ska skynda sig så går det inte.

Därför har jag städat nedervåningen hela dagen , jaa lite skåp och lådor också och kylskåpet ......

 

Tvättat har jag också gjort emellan städningen så dagen har rullat på bra tycker jag.

Nu får jag ta övervåningen imorgon, men jag har redan börjat uppe så det är inte så mycket att göra mer än att dammsuga och torka golv och bädda rent......

 

En liten handling blir det också imorgon , mat och annat smått och gott ;)

 

 

 

Nu ska jag hänga det sista av tvätten för idag .....

 

 

Ha en bra natt......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 25 juli 2011 23:58

Hejsan!!

 

Ja inatt så har det varit en snurrnatt......sov 2½ timme och sen klarvaken .....Jag blir såååå trött på detta.

 

Men låg kvar och bara halvslumra från kl var 04:32 .......

 

Klev iaf upp till slut och åt lite frukost och sen städade jag klart på toan.

 

Sen var det till och snygga   till sig för att åka och träffa en gammal vän som jag bara stött på affären ibland ...Men nu har vi suttit ner och ätit......

 

Det var god mat och sen var det trevligt att sitta och bara prata.-......Efter maten så gick vi och satte oss och titta på folk och skratta och fnissa ........Så nu ska vi väl försöka hålla lite bättre kontakt ....  

 

 

Efter det så åkte jag hem och diskade undan lite, kollade på tv:n och sen har jag löst korsord......

 

 

Nu blir det väl sängen snart.....Jaa, inte än för jag vill inte vakna halv 2 inatt .....så jag får allt dra ut på det nån timma till .......

Men imorgon blir det lite mera städning och sen bara slappa .....kanske hinner jag med en prommis ......

 

 

Ha en bra natt.......

 

 

 

Tjipp & Hej !!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 24 juli 2011 23:47

Hello!!

 

Inatt så har jag sovit hyfsat bra iaf ......Skönt!!!

Kanske det blir bättre ..Hoppas kan jag alltid göra...  

 

Väl uppe imorse iaf så fixade jag frukost och sen började jag städa på toan......Har en hylla där som har varit liiiite för överfull om man säger så ......

 

Men mitt i städningen av hylan så kom vännen in och tyckte att vi skulle dra ut på lite äventyr ...Så jag gjorde mig iordning och sen drog vi..  

 

Vi styrde kosan mot Gbg och hamnade på Bengans...(en stor skivaffär) ..där gick vi och kollade bra länge och han fick tag på några CD-skivor  ........

 

Sen så åkte till restaurangen Bamboo och åt en 3 rätters .....Gott     ...Proppmätta blev vi så när vi väl ätit upp allt och var nöjda så drog vi hemmåt.

 

Väl hemma så tog jag det lugnt ett tag men sen fortsatte jag med hyllan......En hel påse fick jag ihop med gammalt smink och skit , rent ut sagt.

Nu är det skönt då det är gjort så nu är det bara väggar och golv kvar där inne.....Så det får jag ta imorgon.

 

Imorgon ska jag luncha med en gamal god vän , ska bli jätteskoj.

 

 

Jaa, just det !!!  Jag har ju köpt en sån cool grej till dottern min ...hon kommer att bli såååå glad   så hon kommer att dans tror jag ...

Eftersom hon brukar läsa här så kan jag tyvärr inte dela med mig av vad det är för nåt .....Men det kommer så småningom.

 

 

Ha en bra natt ......

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Av Liza - 23 juli 2011 22:44

Ciao!!

 

Tänk att jag tror jag blir gaaaalen av att jag inte kan sova........när jag lagt mig och somnat så vaknar jag efter 2-3 timmar efteråt och är pigg ....nu har det varit så i hela veckan .......

Känns ju sådär och kliva upp halv 4 på natten och göra vad????? 

Nää, då ligger man kvar i sängen och snurrar runt som en tok...... 

 

 

Idag så har jag inte gjort så mycket ....jag och vännen var och handlade och sen har jag bara tagit det lugnt......

 

Nu på kvällskvisten så kom det 2 mindre åsksmällar ....MEN det är verkligen grått/svart på himlen .....så det kanske kommer mera i natt.

 

Imorgon så ska jag ta och börja städa lite inför mitt besök jag ska få i veckan som kommer .........

 

 

Hoppas att din dag varit bra ??!!

 

 

 

Tjipp & Hej !!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards