Alla inlägg under mars 2010

Av Liza - 14 mars 2010 17:14

Hejsan!!!

 

Jag gör ett försök att skriva lite och ser hur lång tid det tar innan den börjar tjuta här .......Man kan få hjärtinfarkt kan jag tala om ...OM man inte är beredd på det...Hahahaaaa..........

 

Jaa, i helgen har det varit väldans lugnt måste jag säga.....Tvättat och lite andra vanliga sysslor , sen varit ute lite och haft det gott.

 

Såg ett program häromdagen som jag blev så irriterad på då jag såg det.....det som retade mig var då dom filmade så spelade barnen clowner framför kameran och var riktigt flamsiga.

Sen när dom skulle äta så sat dom inte still och bordsskick ...vad var det för nått???!!!

 

Alltså kan man inte läar sina barn liiiite vett och etikett vid matbordet då vet jag inte vad man ska göra......

Skicka ut dom till grisarna ........Man får väl ändå lära sig från barnsben att man sitter still på stolen och man leker inte med maten...man hoppar inte i soffan t ex och man slår / sparkar inte föräldrar ...Även om det inte är hårt....Man måste ha respekt och lyssna på vad föräldrarna säger ...Jag fattar inte hur dom orkar med såna barn...Men leer man bara och "skojar" bort det då kanske det funkar att vara vuxna.......Nää, usch och fy för slappa föräldrar.......

vad blir det av sådana barn?????

 

Jaa, det är deras problem ..men ibland kan man inte låta bli att reta sig lite på sånt......

 

Så ska man jobba hela veckan .....sån varannandag/kväll denna vecka.......gött med sovmorgon emellanåt   .

 

Bilen ska väl in till Dr för att bli fixad till ombesiktningen ....

När vet jag inte ...Men hoppas det blir imorgon kanske   

 

Sicket väder vi har börjat fått nu ....det är helt underbart   .

 

Jaa, vad mer kan jag berätta för dig .....Det är mycket oro/tråkigheter/väntan runt mig ...men även glada saker händer....Men det är väl så livet ska se ut.....eller vad säger du???

Jag tror det är så iaf .......

 

Nää, nu ska jag nog fixa lite käk......tror det blir stuvade makaroner och korv/köttbullar idag ...Önskemål från sonen.

 

Ha en bra kväll och sov gott då du lägger dig ...Kram

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 8 mars 2010 23:46

Hejsan!!

 

Så har man varit ledig idag då man jobbat helgen .......

Har haft ont i huvudet så jag har mest tagit det lugnt......

 

Har inte lämnat in datorn än till Dr men ska göra det denna vecka....så jag sitter här nu och har redan fått lagt lite varnade grejor som dyker upp i karantän........Fan vad det ska vara jobbigt......Varför ska sånt skit finnas för??????  

Nån vänlig skäl som kan tala om detta för mig vore jag väldigt tacksam .......

 

Igår så jobbade man och man fyllde år också .....Japp, helt rätt.

Det var 26 jag fyllde   .

 

Men jag kan ju påstå detta att man kommit till den åldern då man inte tycker att det är nåt att fira .......hellre beklaga.......

 

MEN jag fick såna fina muggar av min goa vän + la familia:

 

  

 

Och dom var fyllda med hårda lakrits bomber (typ) ...det är pulver i dom och dom är sååååå goda    

 

   

 

Tack så mycket Fam Näslund    ...NI är guld värda   

 

Godisarna är snart slut kan jag tala om .......Men jag har ju haft liiite hjälp här hemma också .

 

Men jag fick även en annan present av 2 av dom som jobbade ute i HT ..........

   

 

Eftersom brudarna i HT har egna muggar med sig till kontoret så tyckte dom att jag också skulle ha en ........eftersom jag inte tagit med någon än .......Så det blev en rosa och stötsäker mugg......

 

   

 

Den är så mjuk och go och ta på .....den är Min alldeles egna mugg sådeså ......

 

Så jag tackar dom goa och härliga brudarna Moa & Karro ...Tack mina  hotta brudar   , Ni är bäst   

 

 

Sen fick jag penar och lite annat smått och gott ....  ......Fick några sms från Baja Felis ...Hahahaa....OM det stavas så ...Kanarieöarna då ....av Ulle & Anna med familjer.....

Och sen dök det ner ett sms från Asien också ......För där är Jeanette och Magnus och mår gott ...Men snart kommer dom hem .....Saknar dom och längtar efter dom   .

 

Nää, nu vågar jag inte sitta här längre.....Den börjar väl tjuta igen så jag ska se till att sonen vaknar........NOOTTT!!!!!

 

Får se nu när jag skriver nästa gång till Dig ......Ha det gott ...Kram

 

 

Av Liza - 6 mars 2010 07:19

Hello!!!

 

Så blev det ingen blogg igår .....bara för att nu är det riktiga trojaner som är och röjer i min dator......så nu blir det bara till och lämna in den till Dr......

 

Så jag kommer nog inte blogga så mycket nu och framöver........vill bara att ni ska veta det ........

 

Hoppas du överlever det iaf    .......Ha det så bra och sköt om Dig .....Kramen

Av Liza - 4 mars 2010 22:23

Hejsan!!

 

 

Hahahaaaa....jaaa du är underbar Linda....Men beskrivningen är helt korrekt :)

 

Jag längtar såååå efter dig med och naturligtvis dom andra 3 också ......Vi är bara bäst ;)

 

Idag har jag tvättat lite, plockat och sen nu blivit bjuden på köttfärssås och spagetti med en delad flaska rött.......Mmmmm....så gott det var   .

 

Jaa, jag vet inte såååå mycket mera....Jooo ...jag har grattat min goa vän idag via sms.......Och hon njöt av maten och drickat och allt kan jag meddela ..........Gött och höra, babe!!!!

 

Har pratat med dottern, hon har varit till Dr ...ingen fara men allt har ordnat till sig nu .....och mamsen har jag pratat med också ...MEN det gör jag minst 1 gång /dag .......Men hon skjutsade dottern ner till Dr .......Tack för alla gånger du och "plastis"  hjälper och ställer upp för Catarina  så som ni gör.......Älskar Er.    

 

 

 

Nu får Du ha en bra kväll/natt ...kramen

Av Liza - 3 mars 2010 23:13

Tjenixen!!!

 

Ursäkta för att jag inte skrev nåt igår.....Men jag var så seg efter att jag kommit hem så jag slängde mig i duschen och sen framför tv:n ett tag och varva ner......Jobbade 13 timmar igår och det gick bra.

 

Så idag har jag varit ledig och då har jag damsugit och städat lite och nu ikväll har jag  och mina löss ätit räkor och druckit lite vin .....Gott och mysigt   ......

 

Ledig imorgon också och då har jag inget inplanerat......bara lite tvättning kanske och lite små plock.........för sen får jag ladda för helgarbetet som kommer......

Ska bli skönt och jobba helg med mina helgkompisar........Dom är bäst     

 

 

Nu ska jag slänga ner mig i soffan igen och prata med en kompis som har lite problem .......Skönt att man kan hjälpa sina näraste vänner ...  

 

 

 

Ha en bra natt......Kram

Av Liza - 1 mars 2010 23:52

Hello!!!

 

japp, då är det 8 min kvar tills det blir ny dag.......Måste bara in fram och tillbaka och skriva några rader....sen blir det sängen .  ...

Det blir en tuff dag imorgon ....jobbar 7.30-16 sen 17-22 ...men jag gnäller inte för det är helt och hållet själv valt .......Får lite extra timmar .....gillar att ligga på många + och inte -   ........

Man får passa på då man kan ställa upp ........

 

Idag har det snöat och blåst hela dagen ....men det har inte kommit så mycket snö .....(som tur är) .....

lite slappigt att köra på vägarna , men helt okey.....

 

Efter jobbet så var jag på utvecklingssamtal på sonens skola och dom hade bara gott och säga om han   .....

 

Efter det bar det av hemmåt och sen ner till  kompisen så han blev klippt.......Jag ska ta mig själv till veckan kanske .......får se då vi orkar...jaaa.....man måste ju förena nytta med nöje....fika o s v....

 

 

Anna .....Anna.....Jaa du drar iväg på semester du   .........och jag hoppas att du får det helt underbart och att ni allihopa bara njuter av tillvaron.......och förhoppningsvis så kanske det är liiiite mindre snö då ni kommer hem ............Ha en trevlig resa och en bra födelsedag "tant"   ......Välkommen in i gänget .

 

Nu får du ha en bra natt och sov gott ......Kram

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards