Alla inlägg under augusti 2011

Av Liza - 31 augusti 2011 23:14

Hej!


Gott med sovmorgon kan jag tala om. Efter många om och men så vaknade sonen till liv, jaa det vill säga att då alarmet gick på mobilen då han normala fall ska gå ner till bussen.

Så idag så fick han köpa frukost på skolan då han kom dig....köttbullemacka hade han köpt.


Men nu ligger han redan i sängen och han har nog somnat också skulle jag tro så jag hoppas att han kliver upp imorgonbitti då jag väcker han  och inte bara hmmmm:ar ......


Då han väl kommit iväg så la jag mig några timmar till, klev upp då klockan var ca 10. Tog det bara lungt och åt lite och slappade framför tv:n.

Men sen satte jag igång och diskade, dammsög och torkade golven, gott då det är gjort.


Sen har jag plockat lite här och där och sen tittat på tv:n......Och nu då höstmörkret börjar smyga sig på ...jaaa, då kan inte jag låta bli att tända ljus.....


  

Den här ljuslycktan fick vi av jobbet i julklapp + en fleecefilt ......


  

Den här köpte jag på en affär då vi åkte hem från Norrland i Ludvika.....


  

Den här fina som hänger på väggen har jag fått .....den gillar jag jättemycket.


 

och sist men inte minst så har jag ljusskeden jag fick av syster yster då jag var uppe......den är ganska häftig måste jag säga.



Jaa, nu är det mysfaktor på hög nivå säger jag då man kan börja tända ljus lite här och där .



Nu blir det sängen snart.......



 






  

Av Liza - 30 augusti 2011 23:36

Hallå där!!

 

åter igen så vaknar man till regn och ett grått och trist väder......Men det har gått bra och jobba och haft turen att det inte störtregnat då man gått till/från bilen då man jobbat ute idag......

 

Hade en kort dag idag och slutade vid halv 2 ....men det strulade så det blev en halv timma över.....Men sånt händer.

 

Efter jobbet så åkte jag hem och sonen hade redan kommit hem. Dom hade varit och bowlat med klassen och sen käkat hamburgare på bowlingstället......Gott!!

 

Jag lagade mat efter att jag vilat ett tag på soffan ......så vännen kom också och åt.

 

Sen har jag tittat på tv:n och naturligtvis diskat efter maten ......och sonen han har varit och bastat och badat i sjön .....det var jätteskönt sa han.

 

 

Nu är det väl sängen som gäller snart....men jag måste nog spela lite mera spel på facebook ......fniss.

 

 

Ha det gott

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 29 augusti 2011 20:15

Hejsan!!

 

Som du kanske såg så blev det ingen blogg igår ....Detta beror på datorn ...den loggar ut hela tiden ...så jag hoppas att den håller sig i skinnet nu iaf en stund.

Jag misstänker starkt att det är virus, för jag har precis tagit bort 4 st olika virusar från datorn.....

 

 

Kräftskivan var himla kul, MEN dom hade ju även surströmming som man skulle äta ....det var liksom efterrätten ....Hmmmm....jaa, jag ät en filé på hårt tunnbröd med lite saker på ....Men det är ju bara så att inget slår kräftor....Mmmm....gott!!!

 

Tack för denna skiva  

 

 

 

 

Så idag Måndag har jag jobbat ute i hemtjänsten och det har gått jättebra....dagen har rullat på i ett hela dagen ....Imorgon så jobbar jag till halv 2 och sen är jag ledig i 2 dagar.

Då ska det nog bli lite städning här inför helgen för då jobbar jag ....kan vara gött och ha det fint i helgen.

 

Vädret idag har varit regn, lite sol, regn , lite sol och ännu mera regn ......Vart tog sommaren vägen???? 

 

 

Nu är det Robinson som gäller och sen CSI ...sen sängen.

 

Ha det gott !!!!

 

 

 

  

 

 

 

 

 

Av Liza - 27 augusti 2011 17:13

Hej!

 

Vilket väder man vaknade till imorse....Åska på hög nivå ....men somnade om gjorde jag och klev upp vid halv 10 tiden.....

 

 

Då jag varit uppe ett tag så gjorde jag mig iordning och fixade frukost.....Sen åkte jag och vännen och handlade och köpte kräftor också .....Så nu skriver jag bloggen tidigt för att jag hinner nog inte senare skulle jag tro.

 

Efter vi hade varit och handlat och jag kom hem så då jag gick in till vardagsrummet och skulle vattna blommorna så var det nåt som skrämde mig .......

 

Du vet då man blir så rädd så man blir alldeles stel ......Saker man inte är beredda på .....

 

Men då jag närmar mig fönstret så är det nåt stort hårigt som är utanför fönstret.......

 

 

Men då jag landat så såg jag ju vad det var ......

 

  

 

Det var ju inget annat än en grannes katt som slagit läger på min fönsterbräda......

 

 

 

 

Men han vaknade till då jag drog upp persienen , så då passade han på att vända sig .....

 

Söt va???

 

  

Så la han sig till rätta igen och fortsatte och sov ....han låg nog där i ca 3 timmar rakt av.........

 

 

Jaa, sen har det inte hänt så mycket i mitt liv idag.......Jag ska ta och göra mig iordning nu för att gå på kräftskivan .......

 

 

Ha en trevlig kväll

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 26 augusti 2011 21:00

Hejsan!!!

 

Äntligen Fredag och man är ledig i helgen.  Jobbet har gått som på ett rullande band hela dagen ....har haft riktigt ont i hälarna idag ....Känns att det var 5:te dagen man sprungit på det stenhårda golvet..........Vart ska det sluta????

 

Efter jobbet så blev det hem och tvätta av sig lite och sen åkte jag och sonen och handlade lite och sen köpte vi thaimat........

 

Nu har jag kollat på Doobidoo och sonen har varit och badat....Nu var han hem en sväng men drog ut igen ......

 

Jag ska ta och hoppa in i duschen sen och bara gosa ner mig i soffan och titta på tv:n , sen blir det väl sängen och en god bok.

 

Eller god bok vet jag inte ....det är Läckbergs Fyrvaktaren ...den är väl sådär. Jag har likosm ledsnat att läsa hennes böcker, men emellan åt kan det vara skönt att ha en lätt bok att läsa.

 

Jaa, det har inte hänt så mycket idag .....Idag har till och med solen tittat fram en sväng...men det är varmt och klibbigt ute tycker jag.....Usch!!!!!

 

 

Hoppas att din dag varit bra?????

 

 

 

Hej hopp !!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 25 augusti 2011 22:50

Hellu!!!

 

Sovmorgon idag....Men jag var ju tvungen att väcka sonen och se till att han kom iväg som vanligt.....Men sen gick jag och la mig igen ...Zzzzzz.

 

Men hade ställt klockan så jag klev upp vid kvart i tio och fixade frulle och sen tog jag det lungt.

fixade    mig iordning för att åka och handla lite och sen var det till och dra till jobbet.

 

Jobbet har gått bra , rullat på fint.....Skönt med såna kvällar tycker jag  

 

Sonen har varit på Åby ikväll för första gången och det hade varit skoj säger han......Kul att han börjar komma ut lite med kompisar tycker jag.

 

Jaa, så är det en arbetsdag imorgon igen .......men sen är jag ledig 2 dagar. På lördag så blir det kräftskiva......Mmmmm....gött ska det bli , längtar så att få sätta tänderna i klorna      .

 

Ja, vädret har varit himla varmt och klibbigt.....det var skönt med en kall dusch då man kom hem .......

 

Nu ska jag nog  lägga mig och läsa lite och sen sova...klockan kommer att klinga sååå fint för mig imorgon bitti igen så det är bäst att vara utvilad.

 

 

Sov Gott !!!

 

 

 

  

 

 

 

 

Av Liza - 24 augusti 2011 21:49

Tja!

 

I morse så gick det något lättare att kliva upp då klockan ringde. Jobbet har gått bra men trött i huvudet då jag kom hem.

 

Väl hemma så däckade jag på soffan i 1 timma ungefär och lika så gjorde sonen , fast han la sig i sin säng...

 

Då jag precis vaknat så kom en kompis till sonen så han gick upp och väckte han och sen satt dom och tjôôtade i köket med mig då vi åt.

Sen satte dom sig vid tv:n och då kom  ytterligare en kompis ......men efter nån halvtimma så åkte dom iväg och sonen drog ut i stora byn vi bor i ....fniss.

Härligt att kompisarna hans känner sig som hemma här ...sånt gillar jag.   

 

 

Sen så måste jag ju visa vad jag fick av min syster då jag var uppe i Norrland nu .....Hon är väldigt händig och fyndig och duktig syster yster .

 

 

  

 

  

 

Det är en värmeljushållare som hon gjort av en silver sked.....Fin va????

 

 

 

 

    

Denna träpinne är bara en liten tankeställare emellanåt....Men hon hade gjort massor med olika texter på.....

 

 

  

 

  

Lite finare galgar har hon också gjort .....Hon fick allt hon...Fynidgheterna, måla kan hon och som du ser även texta snyggt.....

 

Vad jag fick ???!!!

 

Jaa, det jag är bra på är att baka ....och det är inte hon så bra på , om man får säga så ......det är väl så att vi har olika lotter här i livet.....Hon har gjort så mycket, skulle tagit kort på de saker hon har ute i "boden" där hon håller till ...Men jag ska göra det nästa gång.

 

 

Jaa, nu ska jag ta mig en go dusch och sen slappa framför tv:n en stund.

 

 

 

Tjipp och Hej !!!!

 

 

 

   

 

 

 

 

 

Av Liza - 23 augusti 2011 21:25

Tjenixen!!!

 

Jaa, då har man jobbat idag och det har gått fin fint....Lite jobbigt men det kan inte gå på räls varje dag....


Segt var det att kliva upp imorse men väl uppe så blev man pigg.

Ovant att ha en son som man ska väcka nu på morgonen och få han ur sängen ....Men det gick fint imorse ...hoppas att det fortsätter så.



Idag efter jobbet så har jag tvättat lite och fixade lite att äta ....


Sen har jag tagit ytterligare ett kort på min ballongblomma som bara växer och växer.......


  


Den skymmer många av mina andra blommor i rabatten nu kan jag säga.....Tur vi går mot höst så dom inte ska stå så länge till ......vissa börjar att vissna redan som du kan se.


Men sen har jag sett något sååååå sött så jag ville bara ta den i famnen och titta på .......


En liten bäbis ......


  


En igelkottbäbis ......Är den inte sööööt så säg ??!!


men den blev lite rädd så den gick och gömde sig under lite blad......


     


  


Titta på småöronen och små ögonen ......visst är den söt???!!!!




Nu ska jag fixa lite mat till imorgon då man jobbar igen ....sen blir det nog sängen.


Hoppas att du haft en bra dag idag ......



 







 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards