Alla inlägg under november 2009

Av Liza - 30 november 2009 22:04

Hejsan!!

 

Har kommit hem från jobbet och ksatade mig framför tv:n ...CSI började ju klockan 21.00 ....jag han nääästan hem ....missade några minuter bara....

 

Idag har jag varit på begravning......Det var jättefint...Och som vanligt så kommer det alltid tårar.....   Men det är väl sånt som hör till antar jag.....Även om det inte var nån som helst nära eller så .....

 

Måste skynda mig att skriva nu för att TAKIDA kommer snart på tv:n......Och jag sitter även nu och lyssnar   på dom när jag skriver ....Dom är attans så bra   .

 

Jobbet har gått fin fint ikväll iaf ......så nu är det väl duschen och sen sängen kanske ....jaaa, naturligtvis så är det boken också innan jag slår igen dom blå......

 

Jaa, vad mer kan jag fylla ut denna sida med.......Så att Du har nåt mer att läsa.......det får ju inte bli för tråkigt....eller hur???!!!

 

Nu är det dag jag jobbar resten av veckan ....Pust , stånk och stöööön vad jobbigt och höra den klocka ringa en i örat 4 dagar i rad....nästan så man kan slå   till den så den   genom  rummet......

 

Ska försöka få en klipptid här i veckan nån kväll.....förena nytta med nöja kan man säga......Inte så dumt att ta en fika     och bli fixad i håret samtidigt....   ........

 

Näää, nu ska jag bänka mig framför Faddergalan ochTAKIDA     ....

 

HA en bra natt nu med söta drömmar....så hörs vi imorgon....Natti natti ...Kramen   

 

 

Av Liza - 29 november 2009 23:06

GOD KVÄLL !!!!!

 

Eller det kanske passade bättre med god natt......för jag kan nog tro att Du ligger i sängen och nanar kudden så skönt nu, eller????

 

Idag har jag iaf haft en skööönt sovmorgon....klev upp då kl var 10.48 ....Ååhhh vad det är skönt att sova .

Men jag gjorde mig iordning och for till en mycket god vän och drack kaffe och åt goda våfflor med grädde och sylt....Mmmm....smaskens vill jag lova.

 

Sen efter några timmar åkte jag hem.....(skulle bara dit fram och tillbaka) men när man väl sitter där så rusar ju tiden bara iväg.....Men mysigt va det . Iaf så fixade jag till det sista i köket så NU ska jag visa Dig resultatet


Nåååå, vad sägs??????




Jaaa, Tack !!! Tycker själv att det blev jättefint        Så nu har man suttit med ljus och varm glögg och lussebullar och pepparkakor och myyyyst i köket .

 

Jaa, vad har jag mera gjort idag...tvättat lite och sen fixat mat.....sen har det blivit tv.

Fotboll .....Där självaste KUNGEN gjorde det avgörande målet....1-0 ....

Frågade Du vem KUNGEN är?????

- Hmmm....ZLATAN , måste du väl ändå förstå, ELLER???  ..Skärpning hädanefter va.....

 

Sen blev det lite av Troja filmen ....MEN jag började samtidigt lägga över bilder frän kameran...Det tog sin lilla tid vill jag lova.....sen försöka få någon som helst ordning på det hela...Kan säga att många mappar blev det .

Du kan ju tänka dig när det är över 700 kort......MEN då är jag inte färdig.....Har lika många kort på ett annat minneskort som jag får ta itu med nån annan dag.... .

 

Anna.....Kanske du ska fundera på det där med "hämden är ljuv" ...Jag har liksom några kort   .....

Du kanske vill låna nån bok av mig Anna.....Dom är bra.....säg bara till vetdu  ......

 

Imorgon jobbar jag kvällen ......sen är det bara dagar resten av veckan ...Gött mos.

 

Nu har iaf Joakim gått upp och lagt sig så jag får väl försöka dra mig uppåt jag med.....för man blir ju väckt imorgon iaf vare sig man vill eller inte.....Måste vara på den säkra sidan att han klivker upp ....Men jag går väl och nanar en stund till sen.....

 

Dröm sött ......kram

Av Liza - 28 november 2009 21:30

Hejsan!!

 

Oojj ooj ojj vad det kändes jobbigt igårkväll och ställa klockan för att kliva upp på en Lördag.....En ledig dag!!!!!!!

 

Men med tanke på vad det gällde så gjorde det oss ingenting...bara hur kul som helst och få träffa mina underbara vänner från Skåne....eler hur ska jag förklara detta....

Honan är från Norrland....hanen är från Skåne och därutöver 1 av deras barn var med .....Den lilla goooooungen  .

 

Så kan DU tänka Dig att det FÖRSTA jag får se då jag kliver in på Centralen in the big city trailstation.......är en bok.....Hallå....INTE vilken bok som helst det är "typ" fortsättningen på Svärdet och Spiran....fast det gått 150 år mellan böckerna så det inte samma personer i boken......Men det var nästan en halv......... .....ja en halv orgasm då jag fick syn på boken i skylten ....Kutade in och tog boken DIREKT....SPRANG fram till disken och betalade DIREKT......YEEEES!!!!!! Boken är MIN......!!!!!!!

 

Sonen fick iaf tag på innegympa dojor....Gött ...MEN hittade inte några typ uteskor....det var slut i hans storlek.....Men vi får jaga tag på det i en annan sportaffär.

 

Sen drog vi ifrån Skånegänget....dom blev uppmötta av andra vänner och drog till Julmarknad på Liseberg .....

Jag och sonen stannade till i Partille och gick där på affärer...MEN det var slut på hans storlek där med......MEN jag fick iaf köpa en till bok......Men det är väl himlars vad jag läser.....Mmmmmmm...jag vet ....trivs med det .

 

Tyvärr så blir det ingen bild på gardinerna ikväll heller.....Nääää....Du får allt vänta till imorgon....1:a advent ......

 

Nu ska jag mysa ner mig i soffan med en liten goding som bara sitter där och tråååååånar...... ......Hahahaaa......

 

Ha en bra natt.....Dröm sött .......Kramen på Dig .

Av Liza - 27 november 2009 23:12

Hello Everybody!!!!

 

Så har man jobbat med det glada och positiva gänget idag....gött mos!!!!

Allt har gått som valla på en skida......man har bara gliiiiidit med....Hahahaaaa...så rolig jag va nu då   .

 

Idag (första dagen) så slutade jag klockan 14.00 ......Bara för att jag har gått och jobbat 2 timmar för mycket i hemtjäntsen......Hur länge??????

Jaaa, jag vet inte ....och det är nog ingen annan som vet heller .........Thats life......

 

Iaf efter jobbet så var jag till tandleäkaren och betalade det sista sen jag var där i början på veckan .....sen drog jag upp till Alingsås för att hämta sonen och 3 räkmackor .....gott var det -.......ville bara tala om det .

 

 

 

Hem fixade och donade lite ...sen åt vi mackor.......och sen åt vi pizza.......Men OJJJJ!!!!! Det var väl väldigt va vi äter gott då .

 

 

Efter det samlade jag mod till mig och började stryka gardinerna och hängde upp dom ......Oj oj oj vad det blev snyggt ska ni veta   ...MEN jag har lite små saker jag ska fixa till imorgon så förhoppningsvis så blir det en bild imorgonkväll här på bloggen på mitt köksfönster   .

 

Nu har jag kollat på Idol och det var ju synd att Mariette åkte ut...Men nån ska göra det med........

 

Ha det så gott nu och dröm sött .......Imorgon så ska jag ner till gbg och träffa Skånefolk ...........

 

Kram Kram

 

 

Av Liza - 26 november 2009 22:54

Psssst!!!!

 

Hej, Hur mår Du???

Jag mår ganska bra...har lite ont i munnen ännu och tycker att jag blivit mer "bedövad" på läpparna.....börjat lite på överläppen också.

Men annars så är det bra.

Vad har Du gjort idag????

Jag klev upp då klockan väckte mig och drog iväg till jobbet.....jobbade som attans idag men det har gått bra....Är ju så då man är duktig  .....

 

efter att jag kom hem så började jag städa....köket...toan....dammsög trappan gjorde sonen......så nu har jag bara lite dammsugning imogon och lite små plock att göra....Sen är det bara till att värma glöggen och stryka gardiner och hänga upp dom....ta fram lite "stakar" ...jaaa, adventsljusstakar....VAD tänkte Du på???? 

 

Det kommer att bli såååå fint i mitt köksfönster...jag ska ta kort och lägga upp här senare så Du får se  .

 

Nu har jag liksom inte så mycket mer att skriva .....ska ju upp imorgon bitti också ...MEN jag slutar kl 14 imorgon.....ååhhh vad skönt!!!!!!

 

Ha en bra natt nu och dröm sött .........Kram  

Av Liza - 25 november 2009 22:00

Hejsan!!

 

Så sitter Du här och ska läsa igen vad jag skriver....tycker själv att jag blivit lite off och att det inte händer allt för mycket saker i mitt liv just nu.......

Sen är det väl också så att jag inte har varit så pigg heller det sista och då blir det ju lite si och så med saker och ting....Men jag hoppas att Du inte lessnar iaf ........

 

Klev upp och såg till att Joakim drog sig ur sängen , vilket han gjorde ganska fort......då kröp jag ner i den varma goa sängen igen och somnade om...GÄÄÄSP....ZZzzzzzzzz.......till klockan var 10.15 ...Gött ...

Jag har iaf fått sova inatt , med tanke på tanden.....MEN det är inte bra alls....så jag ska ringa imorgon så dom får skriva ut penicillin åt mig......för det är väldigt irritersamt nu....det mollar hela tiden.....och så tänker jag inte gå för då kan det sluta illa.........*fniss*

Men man ska väl inte klaga....för tänk om man sett ut på detta viset i munnen:

 

  


DÅ hade man nog fått klaga........Sen är det så att det finns ALLTID andra som har det värre...Men ont har jag iaf......och jag har tappat känseln på underläppen.....det bara sticker lite då jag känner på den .......

 

Har jobbat iaf och det har gått kanoners.....Skrattande

 

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen är det väl sängen .....börjar kl 07.00 imorgon.....GÄÄÄÄSP!!!!!!!!

 

På Lördag får vi iaf kanske främmande ett tag över dagen ....Det ska bli skoj och sen blir det kanske......Liseberg Cool .....

 

Ha en bra kväll och dröm sött.....Kramen

 


Av Liza - 24 november 2009 19:18

Hejsan svejsan!!

 

Jaa, vet inte riktigt vart jag ska börja idag.....

För det första så blir det en väldigt tidig bloggning för en gång skullGlad.....

Eftersom jag inte sovit sååå himla bra inatt p g a min tandvärk så kanske jag droppar in lite tidigare ikväll och då är det lika bra att jag redan har skrivit än att jag kanske inte orkar sen.

 

Har legat vaken till och från inatt med en mooooolande värk i käkbenet och tanden......Tanden näst längst in på höger sida, nertill är det frågan om.

Har haft lite problem med den förrut .........

När kl var 05.00 gick det inte längre....då var det till att klivka upp och ta tabletter och sen en treo så jag kunde skölja runt tanden med det lite.......

Medans det skulle värka så löste jag lite korsord......Gick och la mig då jag kände att det började värka lite.....och somnade sååå gott..........

 

Men jag var tvungen att gå upp vid 06.30 för att få upp sonen...han är bara sååå morgontrött......Men han klev upp ganska fort så jag gick och la mig igen .....vaknade 08.20 .....

 

benen över sängkanten, ringde till tandläkaren.....Dom hade inte någon tid så fick dom in nått återbud så skulle dom ringa......

Jaa tänkte jag , annars så får jag vänta till imorgon........

 

Timmarna gick och ingen ringde.......och jag började få ondare och ondare och INGA tabletter hjälpte.....Skrikandes ......Då när klockan var ca 11.30 så ringde dom och talade om att jag hade en tid klockan 13.....GÖTT!!!!!

 

Så sista timmen gick jag bara fram och tillbaka här hemma och visste inte vart jag skulle ta vägen av denna smärta.......fyyy faaaan säger jag bara.

 

klockan seeeegade sig fram ...minut för minut......kände att jag började må lite konstigt.....varm ...och .....jag vet inte vad......

 

Dags att åka.......FOOOOORT !!!!!!

 

Väl där så behövde jag inte vänta så länge förens jag fick komma in.......

Japp, då var det dags för nästa pers..........Det skulle kännas, och knackas och tittas och så .......jag var som en fjäder i stolen......

Brukar inte vara rädd för tandläkaren eller så.....brukar rotfylla tänder utan bedövning.......MEN  idag var det HEMSKT!!!!!!!

 

Det var bedövningssprutor..........för att hon var tvungen att borra upp en gammal lagning för att se .......Okey sa jag...bara det slutar göra ont.

Under tiden jag låg i stolen var smärtan såå hög att jag trodde jag skulle svimma....(har ALDRIG känt så nån gång) och jag  har hög smärtgräns.....

 

Vänta en stund för att bedövningen skulle ta.......Tror Du att den tog????

NEEEJ.........Borra sa jag till henne.......och hon började borra....Nice!!!!

När hon väl var klar och kommit fram till rotkanalerna i tanden så kom det både blod och var.....som pulserade fram ur tanden.......det var nästan så jag kände hur det slutade att spänna så i käkbenet och under tanden......

Hon sköljde iaf rent efter att skit kommit ut och la sedan igen tanden igen......

 

När allt var klart kändes det som att jag kommit under en asfaltsvält......gick in på apoteket och köpte mera alvedon och ibumetin....hem FOOOORT och la mig på soffan ......

Där somnade jag till slut och sov i 2 timmar.......nu har jag lyckats äta lite och ska bara kolla på tv:n ikväll........Ska bli skönt att få sova gott inatt.....

 

Och idag som jag skulle titta efter mina fursvunna gardiner och ta fram adventsljusstakar m m .....MEN det blev inte nåt av det......Men ärligt talat så skiter jag idag......

 

Jaaa, så mycket mera har inte hänt idag hos mig....men jag tycker det är tillräckligt......

 

Ha en bra kväll och dröm sött.....Det ska jag göra iaf med min nylagade tand

  


Kram Kram

Av Liza - 23 november 2009 22:39

Hello!!

 

Så var det till att slänga benen över sängkanten åter igen för 5 dagen i rad för att dra sig till jobbet.....Men som alltid så är det så roligt att komma dit och alla är glada och muntra Skrattande.

Jobade bara till 14 idag och sen var jag iväg och uträttade lite ärenden.....Men sen var det hem och vila lite ....Zzzzzz.......

 

Fixade lite käk då sonen kom hem och sen efter ett tag så drog han till "gården" .....och jag kollade på tv:n........

 

Har en fruktansvärd tandvärk......känns som om det är infl i käkbenet så NU vill jag lova att humöret är på topp..........NOOOOOT!!!!!!!

 

imorgon är jag ledig......Gött!!!

Hade tänkt städa lite och plocka fram lite adventsgrejor MEN det beror på hur ont jag har.......Skrikandes

  

 

 

 

Ja nu ska jag hänga lite tvätt och sen är det väl kanske sängen som gäller.....och boken .....

 

Ha det så bra och dröm sött ....Kram

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards