Alla inlägg under juni 2010

Av Liza - 30 juni 2010 22:19

Hej!

 

Så vaknade jag , gjorde mig iordning och drog till jobet och lämnade åter igen ett sjukintyg........t o m på Fredag.

 

Kommer hem, tar det lite lugnt och börjar känna att kroppen inte mår bra, jag hostar som fanken och åter igen så pratar vi inte om vad jag får upp.

 

Ringer till Dr och får till mig att jag ska åka ner till han .........åkte ner och där lyssnar han och tar prover .........och skriver ut en ny penicillinkur åt mig + hostmedicin........MEN förhoppningsvis så är jag så pass pigg på Måndag så jag kan jobba.....Längtar  så att få jobba nu .......:)

 

 

Jaaa, nu vet du hur det är med mig .....Nu ska jag slänga mig i soffan och kolla på tv:n ........Sov Gott!!

Av Liza - 29 juni 2010 22:30

Hejsan!

 

Så är det Tisdag kväll och det har börjat regna ute....guuuud vad sköööönt med lite svalare luft så att jag kan andas ....nu står dörr och fönster helt öppet ........och jag får i mig luft......YEEES!!!!

 

Så nu kan man hoppas att det blir halvdåligt väder ett par dagar så kanske man kan bli helt okey , det hade ju varit toppen tycker jag .

 

Vad jag har gjort idag är inte mycket.....suttit och läst, legat och sovit lite (väldigt trött) under takfläckten i vardagsrummet.........ätit lite emellanåt ........det är inte förens nu man kan börja känna att man kan må något bättre.

 

Det är tomt och tråkigt då sonen åkt och även Nettan....Men hon kommer tebax snart ........jaaa om några månader .....Längtar.

 

Nu ska jag titta om det är nåt på tv:n ...annars så får man väl lägga sig och läsa ......

 

Ha en bra natt......Zzzzzz........

Av Liza - 29 juni 2010 13:02

Hejsan!!

 

idag så har jag försökt att plocka ihop lite eftersom Bästa Nettan kommer ikväll ......Men vackra Doris !!!!

 

Sonen har hjälpt mig ....han är såååå snäll och hjälpsam min älskade unge .

 

Åkte och mötte upp Nettan iaf och när vi kom hem så fläskfikade vi ......Vilket innebär mycket bröd att välja på ......och massor massor MASSOR av pålägg och sånt att välja på att äta ........och efter dit så blev det en goooood sak som Nettan gjorde åt oss som var sååååååå gott .......Tack Nettan !!!!!!

 

Sen var klockan halv 2 så då var det bara att lägga oss........Vi klev upp vid 07.00 .........

 

Nettan gillade iaf inte min hosta .

 

 

Sonen åker upp till sin pappa men Bästa Nettan till sin pappa....så nu blir jag själv hemma .....TRÅKIGT!!!!!

 

 

Vi hörs ikväll ......Hej!

Av Liza - 27 juni 2010 22:23

Hello!

 

Jaa, sovit gott har jag gjort ...MEN det är inte trevligt att vakna och det första man gör är att hosta.....fan jag hostar så tarmarna är på väg upp .....och ju mer jag hostar desto svårare är det att andas.......

 

Pratade iaf med "fabro" Dr idag och han tyckte inte att jag skulle gå och jobba så han sjukskrev mig t o m på fredag........Oj Oj Oj säger jag vad jag förlorar pengar.......Men vad göra då kroppen säger ifrån???!!!!!

 

Så det har bara varit till och hållit sig inne idag ....då det har varit ännu en solig dag ute.........Och det som kan vara tråkigt är att jag ska undvika solen 5 dagar EFTER jag tagit sista pen.tabl ....jaaaa det innebär att på Lördag kan jag vara ute i solen .......

vad tror DU att det är för väder då?????   Jaaaa, du tror som jag ....REGN!!!!!!!

 

ja ja .....mitt i allt ska jag få besök imorgon .....övernattningsbesök ...men hon får ta att det ser ut som det gör här hemma .....jag orkar ju inte göra nåt nästan ....

jag har fullt shååå att ta mig upp för trappan då jag ska lägga mig ....då försöker jag att sträcka på halsen vidga bröstet bara för att få känslan att jag får liiiiite bättre aningsmöjligheter........men tur är iaf att jag kan sova, det är guld värt.

 

 

så ha det så bra .....natti natt......Zzzzzzzzzzzzzzzzz................

Av Liza - 26 juni 2010 23:49

Hejsan!!

 

Jaa, imorgon blir det iaf ett samtal till Dr .......Inte bra än ...har väldigt svårt att andas så jag får höra vad han säger........

 

Väldans tråkigt att vara sjuk då det är såååååå fint väder ute ...Men vad gör man ..........ingenting gör man .......

 

 

Nu är det iaf skräckfilm som gäller för mig och sonen :)

 

Sov gott då du lägger dig .........och du......Va inte rädd !!!!hehehehe

Av Liza - 25 juni 2010 14:02

 

 

 

 

 

  GLAD MIDSOMMAR   

 

 

 

 

  

 

 

 

Av Liza - 24 juni 2010 23:11

Hej!

 

Sitter nu här och lyssnar på Ozzy Osbourne .....Gött!!

 

Idag så har det varit en fruktansvärt jobbig dag med andningen....Jag och sonen åkte iväg och handlade lite och det var så jag mådde illa när jag gått från bilen till affären.

Fick stanna och försöka hämta andan och jag var spyfärdig........

 

Hostan var väldigt jobbig imorse men tycker den har blivit bättre, hostar inte upp nåt äckligt nu iaf .....nu är det bara hosta, men det räcker vill jag lova.

 

Senare på eftermiddagen så åkte jag med fler och hämta mina linser för 6 månader framåt och sen handla lite mera......Lika jobbigt då......Flämtar och flåsar som en blåsbälg..........känns ju sådär och vara ute bland folk  , men jag tycker att efter 14 dagar inom 4 väggar så måste jag få komma ut.

 

Det är fanken så man kan bli lätt folkskygg då man ligger inne på detta viset ......nästan så man for och smög efter bilen och husväggarna.  .....Hahahahaaaa......

 

Tycker det har blivit något bättre med andningen nu ikväll så jag hoppas det fortsätter så ........

 

Jaa, vad mer är det att berätta ?????

Midsommarafton imorgon ......och den ska man väl kunna genomlida antar jag ...........med nåt gott att äta .

 

Jaa, nu blir det soffläget ett tag innan jag går och nanar kudden .......Gör du det också så du vaknar pigg och glad imorgon.

 

Natti natt .........

 

 

Av Liza - 23 juni 2010 22:09

Ciao!!

 

Jaa så har jag sovit såååååå gott inatt igen ....helt underbart. Inte har jag varit så trött idag heller som jag var igår ....men trött naturligtvis.  Sen om denna hosta kunde ge med sig ...men jag får ha tålamod.

 

Så du förstår att det inte hänt så mycket i mitt liv idag heller , mer än hosta och vilat, hostat och diskat, hostat och vilat......o s v ......

 

Så du får ha en bra natt ....sov gott !!!!  Hej Hej ........

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards