Alla inlägg under december 2009

Av Liza - 31 december 2009 12:05

 

 

 

 

 

                              Gott slut       

 

 

  GOTT NYTT ÅR   

 

 

Kramen   

Av Liza - 30 december 2009 22:30

Hejsan!!

Japp, så är det sista dagen på detta år......För imorgon är det Nyårsafton......

 

Har varit och handlat lite kläder, smink och halsband och dricka till imorgonkväll   ...Ska bli så trevligt    ...

Sen var det lite mat inhandlat också för det kommer ju dagar på det nya året.....Och jobba ska man göra så mat måste man ha med sig  , så man orkar jobba .

 

Jaa, och efter då jag kommit hem och packat upp allt så ringer V och vill at vi äter thaimat......  ...och det kan man ju inte säga nej till , eller hur??????

 

Gott var det och mätt blev vi ....så pass så vi fick förpassa oss till soffan och slappa lite   .....och en och annan    blev det också....Fniss.

 

Kan tala om att det var -13 idag på förmiddagen och nu är det - 18     .

Bara att hoppas att bilen startar imorgon bitti då man ska jobba och lika så hela helgen...för det skulle bli kallt i helgen.

 

Nää, nu ska jag fixa det sista här , ladda kamerabatteriet....lägga fram saker så det är bara in i duschen dpå man kommer från jobbet.....Så det blir nog inte såååå mycket bloggning imorgon...men nån rad ska jag väl kunna skriva till Dig.

 

Joo, Hockeyn...Brynäs vann ......6-3 mot Linköping....så ikväll somnar man med ett leende på läpparna......

 

Hmmm, det var fanken vad jag nyser nu ......jag vill inte bli sjuk!!!!!!  heltäppt i näsan blev jag ......

 

Nu så får du sova gott .....Ha en kanontrevlig natt och vakna till en bra dag imorgon .....Kramen

Av Liza - 29 december 2009 21:34

Hejsan!!

 

Så fick man kliva upp och ut i kylan i morse.......  ...Näää, iof så var det -9 men det var faktiskt inte sååå himla kallt som det brukar vara.....Tur som en tok    hade man att bilen startade.

Men sen då man kom till jobbet och efter nån timme där då man tittar ut genom fönstret så bara vrääääääker det ner snö...och innan det var färdig så var det nere på 0 grader......

Men nu är det på väg igen ....just nu är det -8 här ute....och NU är det kallt   ...Önskade att jag hade en liten söt braskamin här ......nåt man får fundera på kanske   .

 

Sen bara en liten jä......sa komentar om vägarna här nere.....FYYYYY FAAAAAN!!!!!!!!!!

Vad betyder det att man kliver upp mitt i natten och börjar ploga bort snön på vägarna.....Näää på med salt och börja helst och jobba kl 08.00 på morgonen ........

Reagarede igår då dom sa på tv 4:a nyheterna att

-NU är dom bokstavligt talat ute 24h/dygn och röjer snö....

Blev så irriterad på det uttalandet så jag kom inte ihåg om det var i S-holm eller var det va som det snöade så mycket....

 

Vägvärket......ÅK UPP TILL NORRLAND OCH LÄR ER hur det ska gå till väga då det är vinter och snö!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men problemet är kanske att mycket av det ska ut på privata bolag, DÅ kanske det skulle hända nått...........

 

Sen då man kom hem så vilade man lite på soffan och nu har jag tvättat så nu ska jag hänga lite tvätt ....Sen är det hockey.....00.00 inatt ...Sverige-Ryssland det är Junior VM .........

 

Så är man ledig imorgon....jaaa vad ska man hitta på då?????

Ut och kolla på nån topp till Nyårsafton kanske, man ska kanske inhandla nåt drickbart och sen så får man kanske fixa lite mat så man har mat för helgen på jobbet.....för nu jobbar man 5 dagar i rad f o m Torsdag........så lite gott är det att bara plocka fram ut frysen .....

 

Nu får Du ha en fortsatt trevlig kväll och dröm sött inatt.....Kramen

Av Liza - 28 december 2009 22:29

Tjenixen!!

 

Japp, då har  denna sista Måndag på detta år gått hädan.....Har Du tänkt på det, eller????

 

Jaa, jag hade sovmorgon like always på mina lediga dagar    ...Så gött och sova....

Sen kanske man kan fundera på att om man ligger mycket så kanske man inte blir så rynkig  , brösten inte ser ut som några utslitna juver (såna som komamman   har) .....för ligger man så sliiits det inte så mycket som om man står med tanke på jordens dragningskraft.....attans vad jag är fyndig   ......

 

Iaf så fikade jag, fixade mig iordning, och sen plockad jag lite här hemma.....Och sen så blev det Gbg......   ......

 

Där så blev det kinamat.......vårrulle till förrätt, stekt kyckling med grönsaker och ris och till efterrätt blev det friterade bananer och glass...Mmmm....sååååå gott   det var och snacka sååå mätt man blev  ....

 

Sen efter det så blev det Allum......inte så mycket folk .....fick iaf tag på ett klädplagg  till nyårsafton   ....så nu är det bara resten kvar , men det ska jag nog hinna med och hitta kanske på Onsdag    .......

 

Jaa, så är det kallt som attans igen ute.... - 10 så jag hoppas att bilen startar imorgon bitti då man ska iväg och jobba......

 

Nu får Du ha det så gott .....dröm sött.....Kramen  

Av Liza - 27 december 2009 22:00

Hej!!

 

Så är det Söndag och man har varit ute bland alla desperata människor som river och sliter i allt för att det är REA ........

Jag orkar inte se och trängas med dom så jag bara går ut från affärerna........

 

Sen kan man ju fundera på vad är det för kläder dom rear ut.....Luktar lump tycker jag....når dom plockat fram från källaren kanske .....huuvva ...  .

 

Ja ja ...vilket fall som helst så får jag kolla på andra affärer imorgon kanske för att se om jag hittar nåt att ha på mig på nyårsafton    .

 

Jaa vore det inte så komplicerat skulle jag kunna berätta om en totalt GALEN människa som var i parkeringshuset i Allum idag......Men tyvärr så kan jag inte återge det här i text.....Men att man kan vara såååå gaaaaaaaalen    i ett parkeringshus så till och med "parkeringsvakterna" sa åt henne att :

- NU ÅKER DU UT HÄRIFRÅN PARKERINGSHUSET!!!!!!

Dom ord denna människa stog och skrek där kan jag inte ens förmå mig att skriva.....Det vill säga dom ord jag hörde , för hon kunde då inte prata riktig svenska och hon kunde då absolut inte köra bil.........

Jaaa , jag  skrattade och jag skrattar nu bara jag tänker på hon .....faan vilken puls hon måste haft där ....     ....

 

Jaa nu har jag kollat på en brittisk serie som går på 8an .....och nu är det hockey som är på   .

 

 

Ska mysa ner mig i soffan igen ......så ha en fortsatt bra kväll .....Kramen   

Av Liza - 26 december 2009 21:41

Hejsvejs!!

 

Så har denna dag gått till ändå och blivit en kväll......Klev upp och insåg att det snöat som fanken idag......Ååhhh.....ut och sopa/skotta .......  ...Men det gick  bra.

 

Sen har jag bara myst inne med mina levand ljus och tv:n .....

Fått besök så jag fixade mat och nu har vi tittat på Robinson ......men nu är det slut så nu ska vi ta och fixa lite irisch Coffey ....  ...och vem vet vart det kan sluta   .....Neeejjjj ...Men usch och fyyyy ....det var ju inte sååå jag menade.......Det kan ju sluta med en liten    dans tillsammmans.....Hahahaaa......

 

Jaa nu får ni ha det så bra så höres vi ....dröm sött ...Kramen

Av Liza - 25 december 2009 23:37

God Kväll !!

 

Så är klockan snart 20 i 00.....Och spökena   kommer snart och lever loppan....för det är väl det dom gör spöken, andar och jag vet inte allt vid tolvslaget.......  .....Skulle då inte vilja gå på en kyrkogård mitt i natten alldeles ensam då man är så mörkrädd som jag är   ....Men hahaaaa....inte är jag rädd inte     .

 

Jaa inte för att jag vet riktigt hur jag gleeeed in på det nu så här vid jultid...men sånt händer......

 

har iaf jobbat idag....segt som attans var det   absolut inte nåt jag ville imorse .....Det har gått bra och jobbat iaf.........

 

Sen då jag kom hem så la jag mig på soffan och söv  ...sen åt jag lite och slappade framför tv:n .....

Har pratat med min kära mor i telen .....Det är så myyyysigt att ha din röst i mitt öra    .

 

Det har varit ett riktigt skitväder idag kan jag tala om för Dig.....

Imorse då jag åkte till jobbet snöade riktigt stora lapphandskar ....Men sen gick det över till regn......och det har regnat hela dagen så då jag åkte hem från jobbet så var det som snor på vägen ........

Men senare på kvällen så började det snöa lite ...men sätter man ner fötterna på backen nu så är det plaskvått.........

Tittade på vädret förut och det ska tydligen komma mycket snö imorgon.......så det är bara till och vänta och se......  .

 

Nää, nu får Du sova så gott och drömma sött......Kramen   

Av Liza - 24 december 2009 11:58

Hejsan!!

 

Vill nu bara passa på att önska Dig en riktigt

 

       GOD JUL       

 

 

Nu ska jag göra mig iordning och förbereda mig för jobbet så ha en trevlig eftermiddag och kväll så hörs vi imorgon

 

Jul Kramen från mig   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards