Alla inlägg under maj 2010

Av Liza - 31 maj 2010 22:17

Hejsvejs!!!!

 

Jaa , nu sitter jag hemma i hemmets lugna vrå och ska försöka återberätta lite av det som hänt dom senaste dagarna.......

 

Lördag......

 

Kvällen igår var helt kanon.....Hade så skoj med dom man gick ut med och sen alla gamla vänner man mötte ute på krogen ......Får se till att det blir lite oftare man åker hem och gör såna roliga saker............

Kort knäpptes med dom stannar hos mig .....Ingen som får se dom ...hahahaaaaaa....jaaa det som händer i Ånge stannar i Ånge.....Det var väl så jag skrev va????? Hahahaaaaaa.......

 

Men iaf så då jag hämtade bilen så satt det en påse med en liten present till mig från mina barns fasters dotter ........

Och den var så fin så här får du se den :

 

  

Det är en sån pärlbricka som hon suttit och pärlat på och varit sååååå duktig......Hon kallar mig moster och det är såååå mysigt då hon gör det tycker jag .....Love You  

 

Efter bilhämtningen så var det bara åka hem och göra sig iordning för då var man bortbjuden på middag och halvbror med fam + andra halvbror med sambo och mamsen och Olle ......

 

Det var mycket god mat och många sorters drycker till :

 

  

 

Detta förstår ni kanske att det var till kaffet och INTE till maten ....Men framför allt så var det sällskapet som gjorde det hela ...Älskar Er alla .....  

 

 

Söndag.......

Idag så hade jag lite sovmorgon och sen in och åt frukost......Då ringer min älskade dotter och vill att jag ska hämta henne ....Så jag sticker iväg och gör det .....

När vi kommer tillbaka så äter vi tårta och dricker kaffe ....Det är ju Mors dag .....Så mamsen fick blommor av mig och min kära syster .....blommorna heter "gubben & gumman" ......Dom är jättefina......

 

Sen sitter vi och pratar och grejar och efter det så åker jag och dotra och handlar lite som vi skulle ha till laxen .......

Sen inväntade vi sonen och han kom efter vi hade ätit så han fick äta efter oss......Blir så då man är lite sen men det var helt okey.....

 

Efter maten så fick jag morsdags present......

 

 

Snygg och cool va???

Det är ett litet skåp som man har en flaska i och på dörren så är det massa tillbehör till vinflaska.......och upptill så är det ett handtag så den är perfekt att ha då man ska på picknic ......

 

Men så fick jag ett kort och det är såååå fint skrivet så jag fick verkligen bita ihop för att jag inte skulle börja gråta......

 

   

 

Det värmer verkligen i hjärtat att få ett sånt kort av sina barn ......och jag är sååååå stolta över dom ...ÄLSKAR ER    

 

Jaa, sen på kvällen så åkte jag och sa hej då till en god vän och hans lilla hund och lämna en sak som tillhörde bilen hans......

Sen åkte jag och skjutsade hem Catarina till sin pojkvän och Joakim följde med.....och efter det var det bara till att lägga sig för då var klockan närmare 00.00 ...och vi skulle upp tidigt.......

 

 

MÅNDAG 

 

Klev upp vid 08.00 ...sa hej då till mamma och olle för dom skulle åka iväg på en dagstur med buss så dom hade en tid att passa......

Tycker det är skönt med snabba "hej då" för jag blir så ledsen annars .......det är jobbigt tycker jag........

 

Men jag och joakim åt frukost gjorde oss iordning och vid 08.50 var vi på väg.......

Så vi har åkt bil och åkt bil och åkt bil idag.........72 mil blev det.....Men det har gått jättebra ...fast lite varmt.

Nu har vi packat upp, Joakim har varit och tagit sig ett dopp i sjön och vi har ätit.....så nu är det väl bara till att varva ner och sen krypa till kojs.......

 

Tack för allt mamma och Olle .......    

 

 

Sov gott ..........  

Av Liza - 28 maj 2010 16:55

Hej svejs!!!!

 

Oj Oj Oj .....jag hinner inte med mig själv nästan ......här är det fullt ös , medvetslös .....Om inte annat så blir det så ikväll/natt....hahahaaaaaaa

 

Har mycket att berätta ...MEN som man säger om Las Vegas ....Säger jag om Ånge......

 

- Det som händer i Ånge stannar i Ånge........    

 

 

I Onsdags så var jag iaf ner till Timrå och hälsade på mina kusiner  med familjer  ....Sååå treeeeeevligt och mysigt var det ......  

 

och igår så var jag & mamma till Östersund och shoppade loss lite .....+ att jag träffade morbror med fru och mellersta kusinen .....tog en snabbfika där ....och sen var jag och kusinen till en affär och där handlade jag lite blommor och krukor åt en god vän  ......eftersom han inte kunde ta sig loss och handla själv.......men det är väl sånt som kallas vänskap och vänlighet mot sina nära och kära kan jag tro.

 

Efter det så åkte jag och mamma till Hackås (där bodde momma och moffa) och planterade morsdagsros på graven ......

Tog lite kort på kyrkan och ut över Storsjön...(Sveriges 5:te största sjö) och Oviksfjällen i bakgrunden som det ligger snö på ännu...

  

 

Här syns fjället med snön ....men det är dålig bild men jag hoppas du kan se det iaf......

 

  

 

Och när vi är på väg hem så ser jag något i ögonvrån då vi kommer och åker på E14 så jag får tvärnita och backa en bit.......

Jopp, jag såg rätt .....en liten älgkalv står och bara stirrar på oss då vi sitter i bilen ......

 

  

 

Skickade den till en arbetskompis som är lite rädd för älgar...........och hon såg den ....hahahaaa.....

Hade varit jäkla kul om hon varit med i bilen .....   

 

Jaa, vad ska jag berätta mera då ......Idag Fredag har jag varit ute mest hela dagen och tittat på Småstjärnorna  (min minsta systerdotter var med) och det var bra och roligt att titta på ....Dom är såååå duktiga.....

 

Sen var det lite manifestation för Posten i Ånge och då ställer ju naturligtvis Ångeborna upp ....och på scen satte sig 3 killar från Takida bandet och spelade på gittarer och sjung 3 låter......Kanon som vanligt ...dom är bäst   .

 

Sen var jag bara tvungen att ta ett kort på Robban (han som sjunger) och skickade iväg det till min goa vän Anna .........

Men du får se han här med darling........

 

  

 

Jaa det var nog det hela som jag kan dela med mig av nu .....

 

Nu ska jag äta och sen göra mig iordning för utgång.......

 

Ha en bra kväll .......Hej svejs!!!!!!

 

 

Av Liza - 25 maj 2010 17:15

Hejsan!!!

 

Tyvärr så han jag inte med att blogga nåt igår .....Det är så när man har fullt upp .......Syster yster kom en sväng på förmiddagen...det var nice :)

 

Igår var jag en snabb sväng till en gammal vän men hon skulle iväg och jobba så det blev nästan en kaffe på stående fot där .......

Sen åkte jag till en annan god vän och tog en kaffe och lekte med hans hund......

 

Sen på eftermiddagen så var jag och mamma och olle ut och åt på Knutstation .....Resturangen heter så ...ska försöka ta ett kort på den ......

Där åt vi kababtallrik och det var så mycket mat så herregud.......jag ringde efter min ena halvbror så han kom och tjingsade efter han slutat jobba ....trevligt att träffas .....:)

 

Sen var det  att åka hem över till mamma en sväng...först så var jag ut med hunden åt kompisen för han jobbade.......

sen hem och fixa sig lite och drog sen iväg till barnens faster.....blev där rätt länge......satt och tjötade och kollade på kort ......

Sen var det iväg till hunden (Bianca) och rasta henne lite , sen var jag där och kollade på The tudors ......Missade ju det på Måndagen kvällen.......

 

Så idag Tisdag har jag varit och träffat ännu en vän och tagit en glass med henne och suttit och kollat in folk .......attans så roligt det är att bara sitta och kolla.....hahahaaaa......

Träffade även en annan kompis så han satt och surrade med oss ett tag där ......Roligt och trevligt hadde vi iaf.......

 

sen efter det så var jag till Bianca och gick ut och gick med henne ...nu är jag hos mamma och Olle en sväng för att byta om ....så nu ska jag dra mig till Nettan på middag .....Mmmmm....godis !!!!!!

 

Nu får du ha det så bra så kanske jag hinner skriva nåt mera ikväll eller så blir det imorgon ......Ha en fortsatt bra dag .....Kram kram

 

P.S.   Kerstin ...klart jag saknar Er alla i HT ......Ni är ju bäst ...Eller vi kanske jag ska säga ....fniss......Här har våren kommit också ...vitsippor ute och ljusgröna blad på träden ...i förgårkväll/natt var det 7,4 grader här ....Liiite kallt ..men jag klagar inte ...skööönt är det . D.S .

 

 

Av Liza - 23 maj 2010 23:49

Tjenis!!!

 

Så har söndagen gått ....klev upp vid 10 tiden ....men omnade kanske inte förens vid halv 2 -2 inatt.....satt uppe länge och sen låg jag och läste lite .....

 

Sen var det till att göra sig iordning för att åka och handla lite med mamsen och olle .....sen plockade vi upp systerdottern + en ridkompis som skulle iväg och rida.........

 

Men innan vi plockade upp flickorna så var vi till storasyster och drack lite kaffe  och kollade på hennes nya kök ....dom har slagit ut en väg och ändrat lite .....

Sen visade hon mig sitt pysselrum som hon gjort iordning vid garaget......där sitter hon och pysslar.....målar på skåp, gör nyckelringar.....målar ....jaaa det är nog lättare och säga vad hon inte gör.......hon är en liten pysselmomma.......

 

Sen bar det av hemåt ......slappa lite .....sen var det till och åka och hämta flickorna igen och skjutsa hem dom ......och sen åkte jag till en gammal kompis och vi lagade mat tillsammans och åt gott då det var klart....sen var det kaffe och kaka och sen mycket prat....

 

Sen bar det av till min dotter med lite saker som hon ska ha till imorgon för då ska hon ut med sin klass och paddla kanot ...så då blev man där och prata med henne och hennes "svärmor" ......

 

Och nu är jag tillbaka hos mamma och olle så nu har vi tittat lite på tv:n .....fikat lite och nu är det snart sängen som gäller.......

 

Hoppas att din dag varit bra ........Sov gott ........Zzzzz......

 

 

Av Liza - 22 maj 2010 21:39

Hejsan!!!

 

Japp då var man i Norrland nu då .....eller för att vara mera exat MITT I SVERIGE ...så det går INTE några renar här iaf.....   för den som trodde det.

Men älgar det finns det gott om .....

 

Resan igår gick kanoners.....9 timmar så var jag och sonen här .....

Så då fick vi krama om mamsen ,  "plastis" , halvbror med fru och sen barnens farmor och sen den efterlängtade dottern .

 

Farmor fick jag träffa redan igår för att jag skjutsade dit Catarina för att hämta lite saker som hon hade där ......och sen skjutsade jag henne till pojkvännen så jag fick krama om han också ....Många kramar på få timmar.....Men det är gott då man väl är här.

 

På resan hit så knäppte jag lite kort.....

 

Fick ju sällskap av fint folk .....Farbror blå ......men han svek oss efter ett tag.......Men ett kort det tjuvtog jag ...hahahaaaaaa

  

 

Och sen när vi kom till Grängesberg så åker man igenom Dalporten......ser du dalahästarna som är ditmålade......

  

 

och när man åkt igenom staden så passerar man även detta fina ställe .......

  

 

Det var halvtaskigt väder ända tills man kom uppåt Bollnäs , Ljusdal , Järvsö då sken solen upp   

 

och sen mitt i skogen så är det vägarbete och där står det ett trafikljus....jaaa herregud man ska då inte bli förvånad.....hahahaaaa.....

  

Men jag kan tala om att det kom bilar så det är därför som vi hade rött och fick stå och vänta på att dom skulle passera.........

 

och när vi väl anlänt så var vi och pratade med 3 fina hästar......och här är 2 av dom .....

  

 

Såå nu har jag uppdaterat dig lite iaf.......

 

Idag så har jag varit och hämtatett av min systers barn och varit med henne hela dagen......

Joakim har blivit hämtad av sin pappa så nu är han hos sin pappa......

Min syster och minsta systerdottern + kompis har jag också träffat idag .....och sen en gammal ungdomskompis tog jag en snabb sväng till .........

 

Så NU ska jag gå ut till min kära mor och Olle som sitter på den inglasade altanen och dricka lite vin.....GÖTT!!!

 

SKÅL och ha en bra kväll ......Hej svejs.

Av Liza - 21 maj 2010 00:00

Ciao!!

 

Nu så håller jag på att packa.......

 

Dagen har varit ganska varm och klibbig om man säger .......+26 grader då klockan var 11 .....

Iväg och fixa linser   till man ska sätta sig bakom ratten   och köra ca 73 mil ........

 

Sonen står i duschen nu och har INTE packat en enda grej ...allt ska väl göras imorgonbitti kan jag tro .....  

 

Det har iaf regnat och åskat väldans mycket på eftermiddagen .....och vad det blev skönt ute sen ......så nu står fönstret helt öppet i sovrummet .....Jaaaa brudar ...jag sprejar med RADAR    

 

Skulle ha varit och gjort slingor ...men då det väl var dax så  hoppade jag det ....kändes liksom inte att jag skulle hinna det riktigt......så det tar vi då jag kommit hem   .

 

Va en sväng och kollade i affärer också då jag fixade linserna -.....tänkte jag skulle hitta några leggings....men det var dåligt det......Jaa, det fanns ..men inga som föll mig i smaken ....tråkigt nog .

 

Nää, nu ska jag fortsätta fylla väskan med lite mera så ska man väl lägga sig sen......

 

Ha en god natt.......Hej Hej !

Av Liza - 19 maj 2010 19:29

Hejsan!!!

 

 

ÄNTLIGEN !!!!!  ÄNTLIGEN har man 1 veckas semester att se fram emot .....   ....bara slappa och njuta ........

 

Synd bara att sista dagen på jobbet skulle bli lite skrämmande om man säger så ......

Har ju några vänner som hystade fram ett "skal" av en tarantella spindel framför ögonen på  mig imorse.......Det tyckte dom var väldans kul    ......

Men tänk att det tyckte inte jag ......  

 

Dom kanske tyckte det var väldans kul bara för att dom visste att det inte var en levande spindel .......Men det visste ju inte jag .....

Sen att "ge igen" för att jag brukar skrämma bakom en dörr eller typ så ..(vilket jag inte är ensam om)...tycker jag heller inte är likvärdigt........Men men  man har olika humor .....

 

Näää, tårarna kom av rädsla.  .....

 

MEN nu är det gjort och jag är glad för att dom fick ett gott skratt idag iaf ....nästa gång kanske det är min tur .....   

 

Men nu är et iaf ledigt i 12 dagar......GÖTT!!!!!

 

Så imorgon blir det till att fixa det sista och packa .......och ev göra slingor i håret ........sen på Fredag morgon så bär det av från morgonen 72 mil norr över............och så blir man där i 1 vecka + några dagar........

 

Sonen är och    -......Det är sånt väder ute nu .....+ 24 grader ....lovley   

 

Näää, nu ska jag ut och njuta av värmen lite ....MEN skulle behövt damsugit ....Men det gör jag imorgon......

 

Ha en bra kväll .......Kram

 

 

 

Av Liza - 18 maj 2010 22:54

Hej!!!

 

 

Idag så har jag inte så mycket heller att tillföra....det händer inte så mycket nu som jag kan dela med mig av ........

 

Har jobbat och det har gått bra.....har haft en fruktansvärd huvudvärk hela dagen ............

 

Imorgon så ska man sitta på mötesdag nästan hela dagen .....och på Torsdag har jag tagit semester bara för att hinna med allt jag ska göra innan vi drar norr över.............

 

Så nu är det sängen och hoppas på en bättre dag med huvudet imorgon ........Söv gött!!!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards