Alla inlägg under november 2014

Av Liza - 30 november 2014 23:27

God kväll!!


Nu är det åter igen några dagar sedan jag var in hit.....Men jag lovar att det inte hänt så mycket i veckan.

Varit ute och gått lite och sen bara varit......Nätterna är inte skoj.

Men inatt har jag iaf fått sova.....natten till Lördagen så sov jag inte en blund, så igår gick man med rödsprängda ögon och påsar under dom.....usch.



Men idag har jag och sonen varit och kastat massa tidningar och annat sånt.....sen på eftermiddagen så åkte vi hem till fam Näslund och följde med dom och tittade på Tomteparaden   


Olika föreningar som fixat och barnen som är med där går då med i tomteparaden.....Det var en trevlig eftermiddag/kväll.

Jag och sonen har aldrig varit på det tidigare så det va en upplevelse, julmusik och sånger av jätteduktiga människor, mysigt.

Skoj och se barnen gå med i paraden , dom va fina tjejerna  


Sen då allt var klart så åkte vi hem till Fam Näslund och där blev det varm glögg och en tänd brasa i kaminen......såå mysigt och trevligt va det.     


Sen var det hemfärd för mig och sonen och då blev det lite plock här hemma och sen Maria Lang......


Nu får jag försöka lägga mig och se hur det går inatt.



Hoppas du haft en bra första advent.


Natti natti ....Kram   


Av Liza - 25 november 2014 23:46

Hej i natten!!


Dagen har varit bra, det som kollades upp är på bättringsvägen    , åter en sak att bocka av på listan.....  

Det går framåt och det tycker jag känns väldigt skönt .....är glad för det.


Det blev ingen prommis idag , så det får jag ta igen imorgon    ......

Då jag kom hem från Borås så har jag bara tagit det lugnt.......

Hämtade sonen vid tåget och sen hem till soffan......


Hoppas att Du haft en bra dag idag ?!!



Nu blir det till och försöka sova.......Natti natti   


Sol

Av Liza - 25 november 2014 00:00

Hejsan!!


Så är jag här ingen, men har  inte så mycket att komma med.....Är sjukskriven till den 3/12, då ska jag tillbaka till Dr.


Idag så har jag varit ute i solen   , så härligt att få se lite ljus och en bli himmel. Solen stog inte så högt upp, men tillräckligt och sen att få se en blå himmel , det vill jag lova att det va ett tag sen.

Så det har varit helt undderbart väder. 

Nackdelen med prommisen är att vänster ben är inte som det ska.......jag blir snart galen på detta    .....Haft sådan värk  till och från ikväll så tårarna va på väg att komma , men det blir inte bättre av det. Bara att bita i det sura äpplet.


Imorgon så ska jag till Borås en sväng, ska kolla upp en sak på sjukhuset där .....men det går nog bra .


Nu blir det sängen , får hoppas jag får sova.....men känner mig lite trött nu så det är bäst att passa på .



Sov gott  , Kramar   

Av Liza - 20 november 2014 23:05

Hejsan!!


Dagen har bestått av en prommis , lite plock med disk och sånt alldagligt.

Hemmet har liksom rasat lite här de senaste veckorna , men det har väl med allt att göra....hur jag mår   och i det skick som kroppen är i   ......Sen vore det väldigt gott om jag kunde   på nätterna.

man blir som en disktrasa då man inte sover.....men det är bara att gilla läget och hoppas på att det vänder.



Så imorgon får det bli att ta tag i tvätthögen iaf, och försöka dra snabeldraken en sväng över golven.

Sen så blir det naturligtvis en prommis, för det är bra för kroppen och själen.....  


Ha nu en god natt .....nattiskramen   

Av Liza - 19 november 2014 19:42

Hejsan!!


Jaa, nu är det en vecka sen jag bloggade, men som jag sagt.....det kommer ta sin tid innan jag skriver varje dag, och vem vet...jag kanske inte kommer skriva varje dag heller.


Det som jag var iväg på i Torsdags på sahlgrenska slutade med ett leende på läpparna    .


Jaa, mina promenader håller i sig, men i helgen gick jag ingenting. Men på vardagarna går    .....musik i öronen och tankarna snurrar.....men skönt är det.


Helgen har varit lugn , har inte gjort mycket, bara varit hemma och plockat lite och tagit det lugnt.


Jaa, tror inte jag har så mycket mera att komma med just för tillfället.

Det är bara att kämpa på .....hej och hå   



Ha en trevlig kväll   

Av Liza - 12 november 2014 23:07

God kväll!!


Så har det gått någon dag igen ......och både idag och går så har jag varit ute och tagit mina prommisar    ...Igår gick det så lätt , men idag var det som om kroppen inte alls ville det jag ville.

Men skam den som ger sig ......jag tog mig runt med mycket pust och stånk....  

Inte nog med det så fick jag skavsår idag .....så jag fick glida in på "vägen" på ett ställe och ta plåster .....och då blev det mycket bättre   


Annars så har jag plockat lite och så .....tagit det lugnt helt enkelt.



Imorgon så ska man till    igen ......det är ett fasligt rännande på olika sjukhus/vårdcenral......Men i slutänden så ska väl allt bli så bra som det kan bli.   


Så jag tror inte jag har så mycket mera att berätta för tillfället.....Det händer ju liksom inte mycket i mitt liv just nu ...förutom allt med sjukvård och sjukdomar att göra, tyvärr.



Nu får jag önska Dig en god natt så hörs vi snart igen   




Av Liza - 10 november 2014 22:20

Hejsan!!


Så har helgen gått , och den har varit lugn och fin. Tråkigt väder ute bara, grått grått och grått.....Men då man inte mår så bra så får det liksom vara vilket väder som helst ute.


Jag hoppas iaf att det är något bättre väder imorgon så jag kan ta mig ut och ta mig en prommis, det va längesen nu.

Har ont i en höft och fått spruta där, det blev något bättre men den är långt ifrån bra.

Men det är väl som Dr säger också , att blir det något med kroppen så kan det vara mera svårläkt då man har socker.

Mina armbågar ska vi inte prata om, det får jag nog leva med skulle jag tro.

Funderar mer och mer på vad Dr har sagt till mig flera ggr nu faktiskt .......och det är att jag borde tänka på att byta jobb........med tanke på hur min kropp är nu.


Men vad ska man byta till då???  Det är ju det som är frågan......  

Men det kanske kommer med tiden ......snart hoppas jag isf.


Ja nu blev det mycket sjukdom och sånt , men så är det.



Nu har jag nog inte så mycket mera att skriva för tillfället......som sagt jag känner mig fram då det gäller att blogga nu....så det kan bli dagar då jag inte skriver något.



Hej svejs   

Av Liza - 6 november 2014 23:29

God kväll!!


Idag har det varit en hyfsad dag, jag har fått lite gjort här hemma faktiskt.

tvättat, och börjat rensa i en skänk jag har i köket...och det tog sin lilla tid kan jag lova, och då är jag inte klar än.

Mycket skit som jag kastat, och det är skönt.   

Imorgon så tar jag resten av bänken .....så det kommer bli så fint och gott med plats där .


Vädret har varit grått och trist, regnat och regnat......men nu ikväll då jag hämtade sonen vid tåget så var det +-0 ....så det börjar närma sig med snön nu    .



Det blir inte mega långa inlägg av mig , inte än iaf ....men det kanske kommer så småningom.

Men man får vara glad för det lilla    , eller hur ??!!



Ha nu en god natt med fina drömmar ......Sov gott !!!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards