Alla inlägg under september 2012

Av Liza - 30 september 2012 21:50

Hejsan!!


Jaa, idag har jag inte gjort många knop......det räcker med att jag är upp ca 1-1½ timma så har jag huvudvärk.

Har iaf diskat, tvättat sen var jag och sonen och pantade massa flaskor och sen hem, fixa mat och sen soffan.


Har sovit 2 gånger idag ca 1 timma varje gång.....och då jag vaknar är huvudvärken bättre, men kommer tillbaka rätt fort.


Har papper som jag skulle tittat på och fyllt i  nu i helgen genom valideringen, men jag orkar och kan inte koncentrera mig.....

Nu är det jobb imorgon , gruvar mig ......men det går , skam den som ger sig.


Blir sängen snart iaf .........



Hoppas du haft en lite bättre dag ....  





Sov gott




  



.




Av Liza - 29 september 2012 22:43

Hejsan!!


Idag så klev jag upp då klockan va halv 10 ....tog det lugnt...fixade frulle, diskade och gjorde mig iordning.


Satt och läste lite, löste lite korsord och sen var det soffan -......det får inte vara långa stunden jag är uppe förens jag känner av blodtrycket och huvudvärken ......

la mig på soffan och sov ca 1 timma.......sen åkte jag och handlade lite ...sen var det dags för soffan igen då jag kom hem.


Sen har jag tagit det lugnt (som om jag gör nåt annat) ....killarna kom hem och lagade mat och nu blir det lite tv innan ajg går och nanar kudden .....




Sov gott




  





Av Liza - 28 september 2012 22:52

God kväller!


Ojj, vilka stora bokstäver det blev...men vi kör på det ikväll tycker jag.


Idag så har jag varit ledig, klev upp kvart över 9 , tog det lite lugnt , fixade frukost och sen gjorde jag mig iordning.

Åkte in till Alingsås och handlade lite och sen till "gamla" jobbet så Bästa Linda fick ta blodtrycket på mig ......150/95 ....Detta undertryck gör så att jag går med denna skallebank hela tiden så jag blir tokig snart....

Men jag hoppas det lugnar ner sig bara jag kommer tillbaka till mitt jobb och mina tjejer.......


Sen åkte jag hem, sonen kom hem och då började vi med maten.


Idag så gjorde jag en ny maträtt som var jättegod.

Det var penne, kyckling, paprika, röd lök och sen creme Freche ....Sååå gott var det kan jag lova.


Sen blev det en prommis med Virren och några kort tagna också under prommisen .......



 


 


Jag har några flera bilder, MEN eftersom mitt internet inte funkar utan jag sitter med en sån "bong" så är jag rädd att det bara ska kopplas ifrån , så därför ska jag skynda mig och blogga.


Efter prommisen så blev det soffan ....fattar inte att jag är sååååå trött såååå trött .....och sen har jag pratat i telen med E och nu snart blir det sängen.



Hoppas att du haft en bra dag .....




Sov gott




  

Av Liza - 27 september 2012 23:01

God kväll!!


Idag så var det en kort dag på jobbet, slutade 14.15 ...gött!!!


Åkte och handlade lite och sen hem .....röjde undan lite, diskade och sen pratade jag i telen med en ungdomskompis , N .

Efter det så blev det mat, eller hamburgare som sonen fixat , så snäll han är.


Sen blev det en liten lutare på soffan i 45 min för då vaknade jag av telen .....Det var en underbar jobbarkompis som ringde "bara så där" .....jag blev så glad    ......Nu saknar jag verkligen tjejerna på jobbet ...Men det är bara en vecka kvar nu av valideringstiden på andra jobbet.


Men jag vill påpeka att personalen och de äldre är helt underbara på den tillfälliga arbetsplatsen ....alla är så goa och snälla .


Huvudvärken finns där hela tiden ...........  


Jaa, sen var jag in till grannarna och tog ett glas vin med dom och satt och prata.....Nu blir det sängen snart, MEN nu är jag ledig 3 dagar.....Skönt.




Hoppas du haft en bra dag.....



Sov gott




  

Av Liza - 26 september 2012 22:31

Hejsan!!


Så har man varit till Dr idag.....

Det som blev gjort där idag var att han tog bort en liten grej (knöl) på vristen (inget farligt) men jag ville ha bort den så där blev det några stygn...

Sen togs det massa prover på mig , då han får svar ska han ringa mig.....

Blodtrycket togs och det var han inte nöjd med....160/95 ....så jag fick lägga mig och vila ett tag då blev resultatet 155/90 ...så han är inte nöjd med undertrycket.....och det är väl därför jag går omkirng med kronisk huvudvärk , förutom häromdagen då jag fick den äckliga migränen........


Vi får se vad som ska göras åt detta .....men som det är nu är det verkligen en massa stress runt mig och det kan kanske bero på det.......Men vi får se som sagt var hur vi ska göra.


Jaa, sen blev det mat på bästa Bryggeriet men bästa Sandra .....och naturligtvis åt vi filé mignon...så gott så gott.


Sen blev det lite handling på Avenyn och sen åkte vi till ett köpcentra och va där i några timmar, så vi hade verkligen en riktigt heldag .....hur trevlig och mysig som helst tycker jag.   



Sen har jag bara tagit det lugnt efter jag kommit hem, har till och med sovit en timma på soffan ....

Imorgon blir det jobb .....men slutar 14.15 ...gött




Hoppas du haft en bra dag......




Sov gott





  





.



Av Liza - 25 september 2012 23:32

Hej!!


Sovmorgon , och sen blev det frukost.

Efter det var det till och kolla här lite och andra ställen och sen blev det dammsugning och torka golv....och naturligtvis tvätta lite.


Sen var jag och hämtade sonen i Alingsås för han hade lite brått för han skulle ner till Göteborg för att kolla på hockey.....Tråkigt nog förlorade Frölunda ....

Men mitt lag, BRYNÄS , det vann ikväll ....gött !!!


Sen har jag tittat på tv:n och nu har jag precis varit och hämtat han och han kompis vid tåget ...så nu blir det sängen.


Imorgon blir det ett besök hos farbro Dr .....ska ta lite prover och sen göra ett litet mindre ingrepp också ......


Sen blir det nog lite mat och lite shopping kanske ......



Sov gott




  



Av Liza - 25 september 2012 00:06

God morgon!!

 Får jag väl skriva eftersom klockan han gå över midnatt.....


Idag så vaknade jag med värsta huvudvärken då jag väckte sonen och gick då och la mig efter det och vaknade nån timma och då var det migrän......

Det var bara att ringa valideringsplatsen och säga att jag inte kunde jobba kvällen idag.......


Ta tabletter och lägga sig några timmar igen .......Då jag vaknade kändes det faktiskt något bättre men inte bra.


Nu blir det sängen , har diskat och tvättat lite , så mycket mera har det inte blivit gjort idag.


Joo jag har ringt och grattat min älskade dotter som fyllde år igår (läses Tisdag) .....lillgumman min   



Nu säger jag god natt.......



  





Av Liza - 23 september 2012 23:29

Hejsan!!

Det blev inget bloggande igår bara för att jag tyckte inte att jag hade så mycket att komma med.

Jag har jobbat dag båda dagarna och det har gått så bra så    .

Gummorna och gubbarna och även personalen är super goa ......


På eftermiddagen / kvällarna dessa 2 dagar så har det varit mat och sen tv:n . Jag har liksom inte orkat med mera ......Efter allt spring på dagarna så är jag helt slut i ben, knän och fötter....

Jag har liksom lite typ sockerdricka i benen och värk i knänen på kvällen och natten.....jättejobbigt är det.

Att jag kan få värk och så det förstår jag med dessa betong golv man gå på + asfalt där imellan 8 timmar .....men detta pirr liksom , det är lite irriterande.

Men det går la över det med som allting annat......


Jaa, nu blir det sängen igen snart .....Men imorgon får jag sovmorgon iaf och sen jobbar jag kvällen.




Ha en god natt.......




  







.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards