Alla inlägg under april 2009

Av Liza - 29 april 2009 22:46

Hej sent på kvällen!!!


Idag har det varit varmt och gott ute......(pust).....

Har jobbat kvällen och det har gått fin fint......Nu är det bara imorgon med sen har jag SEMESTER den 1/5 .....GOTT!!!!!!!


Sonen har varit duktig och klippt gräsmattan idag ....så nu fick jag bort några maskrosor som var där också ...det såg ju allt bra fult ut med dom där.

Sen är det väl kanske dags att plantera lite blomster i krukorna mina....MEN då är vi ju där sen .....då man ska plocka bort sånt som är fult och visset ja vad fanken är det då på blommorna??????

JUUUUUUUST DEEET......SPINDLAR !!!!!!!! ........

Men jag får väl ta på mig hanskar så går det kanske bra........för Radar går inte att spruta på blommorna.......DOM DÖR kan jag tala om....bara så ni vet. *blink*


Imorgon ska vi grilla lite och mysa på så då kanske jag hoppar bloggningen ........


Nu ska jag snart gå och nana kudden så ni får ha det så bra och va rädda om Er.......Kram Kram :)



Av Liza - 28 april 2009 20:27

Hello everybody!!!


Hoppas att Eran dag varit bra....? ......Det har min varit.

Sov tills jag vaknade imorse och sen var det bara till att slappa....städade ju igår ...Hängde undan lite kläder och så sen var det till att göra sig iordning.


Så var det dags för färden till Däckservice......Åkte och hämtade kompisen min och sen drog vi iväg ut på vägearna......Fnitter och skratt mest hela tiden..........

Väl framme i orten så var det dags att hitta stället.......Vilket vi inte gjorde direkt.

Jaa det klart hade vi bara snurrat lite på vägarna där vi var så hade vi hittat ganska fort.

Men jag tog telen och ringde......haaaaa...var bara vägen ovanför typ ....så ni fattar vad jag menar då jag säger att hade vi snurrat på där så hade vi hittat.

Men väl där så var allt gjort på 10 min......bara till att backa ut bilen ur garaget....(hur jävla otäckt kan inte det vara då man hamnat liiite snett på rampen man kör upp på .....livrädd att bilen ska "glida" bredvid rampen).....och dra hemmåt igen .......Det var lite mera allvarsamma samtal då ....Men roligt och trevligt var det.


Sonen har kommit hem från lägret och han har haft det bra.....Är på strålande humör...Men det är han alltid :-)


Måste ta mig till optikern också ...har ju fått linser ..MEN dom är inte bra.....Det måste vara fel styrka på en av dom. Ser konstigt och jättejobbigt att få till synen så man ser helt okey ...........


Nu får ni ha det så bra och va rädda om Er......Kram :)








Av Liza - 27 april 2009 19:22

Tjillivippen!!!


Så var äntligen helgen gjord och även dagens arbete......Kom hem och då började jag dammtorka.....sen drog jag fram snabeldraken (dammsugaren) och for över golven på nedre botten .....attans så det rasslade i röret.

Sen var det till att plocka ihop lite och efter det drog jag skurkäppen efter golvet........Ojjjjj vad det är skönt då det är gjort. :)


Sonen är nu på et läger med klassen på en bondgård.....dom åkte idag och kommer hem imorron......Men tomt är det hemma.......


Hööru du Anna J ........Det finns visst djur som är farliga.....Man ska ha respekt för ALLA djur ......*fniss**fniss*



Nu har jag ätit och druckit en kall och god mellanöl .....tyckte jag var förtjänad av det efter dagens slit .......Imorgon ska jag ha sovmorgon :)


Men på eftermiddagen ska jag och en kompis iväg och byta till sommardäck på bilen ......Det kommer att bli skoj .....för det är inte här i kommunen jag ska utan till en helt annan......bara för att jag har en "lånebil" för tillfälle.........Men jag hoppas att det går bra :)


Ha en fortsatt bra kväll och va rädda om Er......Stor Kram

Av Liza - 25 april 2009 19:22

Hej svejs!!

Måste in hit ...(eftersom jag inte var in igår) .....(fyyy sköms på mig) .....Jaa jaa jag vet MEN just nu så händer det inte så mycket i mitt liv och nu när värmen börjar komma så är man mest ute ....inte framför datorn ( det kanske är så det kommer att bli nu i sommar......jaaa ingen blogg varje dag ) .....


Har iaf jobbat .....men sedan suttit ute i solen fram till nu ....gött!!!

Läst tidningen och sen bok .....:)

Städdagen här på området verkar ha avlöpt bra iaf .....

Ska bänka mig framför tv:n nu snart .....det är ju Robinsson snart :)


Tänkte igentligen gå en sväng idag efter jobbet men det bidde inget av det.......får ta det till veckan istället.....Efter jobbet på Måndag blir nog bra......Nån som ska med???!!!! (host host....Jag slutar kl 14:00 .)


Nää ...nu får ni ha det så gott i solen och va rädda om Er......(akta så ni inte bränner nästippen i solen ....Den är ju trots allt närmast solen)


Kram :-)



Av Liza - 23 april 2009 19:14

Tjenis!!


Så har man jobbat, allt har gått bra och varit skoj :)


Efter jobbet åkta man hem en sväng och sen drog man tillbaka ......man hade väl en date idag :)

Daten var en prommis vän ....(tack för sällskapet Anna :) ) .....


Sen begav man sig hem och tog en svalkande dusch och sen prakerade man sig ute i solen ......Har precis kommit in. Har läst och löst lite korsord.


Ikväll så blir det nog tv tittning men det blir nog en rakning av vinterpälsen som är på benen.....Huva så dom ser ut!!!!


Hoppas att Eran dag varit bra ........va nu rädda om Er.......så hörs vi imorgon .....Stor kram:)


Av Liza - 22 april 2009 19:23

Hallå där!!!


Så har ytterligare en dag gått......fint väder har det varit eller iaf hyfsat. Har suttit ute och läst lite på dagen och sen gjort sånt vanligt hushållsbestyr.


Tänk att det lönar sig och agera mot dessa "slipsnissar" .....Fick reda på idag att dom inte var överens när beslutet skulle tas så nu är det uppskjutet 1 mån. Gött mos......:)


Fick idag en kallelse till Dr den 21 maj.....Skulle skriva in det i kalendern och ser då att det är en röd dag.....Nämligen Kristihimelsfärs dagen .....

Var tvunget att ringa och kolla om dom verkligen jobbade då .......Men det gör dom inte så jag fick en ny tid. Men dom tackade för att jag varit så snabb och att jag ringde för det var fler än jag som var inbokade den dagen .......Ja ja ....läkare har mycket att göra....*S*

Nää.....jag fick förklaringen och det är att det finns inte markerat i deras system då det är röda dagar.....skumt ...men men.


Jaa, då var det allt för idag .......Ha det så gott och va rädda om Er.....Kram

Av Liza - 21 april 2009 20:58

Hallå där!!!


Eftersom det nu idag har klubbats om jobbet ska bli privatiserat eller inte har vi protesterat mot idag......

Jag har inte varit såå ingående ang detta ...har inte riktigt orkat och så ....Men nu har dom iaf klubbat och när vi ska få reda på hur det blir ...det vet vi nog inte.

Men det är en STOR skandal att kommunpolitiker kan agera på detta viset...köra över personal och framför allt dom boende. Dom har faktiskt sökt till kommunalt boende och inte privat....Men det skiter dessa jädrans "slipsgubbar".......Det är huvudsaken att kan spara nån krona ....FYYY FAAAN rent ut sagt.


Man hade allt go lust att springa fram och sparka han på smalbenet!!!!!


Imorgon är jag ledig för att sen jobba 5 dagar....


Utvecklingssamtalat igår med sonen det gick jättefint :) ....han får bara ros :) .......(skriver en mycket stolt mamma)


Nu får ni ha det så gott....TV:n gäller nu .....


Va rädda om Er....Kram :)

Av Liza - 20 april 2009 11:48

Hejsan!!


tänk vad tiden och dagarna går fort....helt plötsligt så är det Måndag.....vart Söndagen tog vägen det vet jag inte.......

Men jag ska tala om att jag var in och skrev igår MEN min dator är lite cp så det funkande inte.....Den har en förmåga att logga ut mig från nätet och då orkade jag inte börja om igen.


Men nu är jag här iaf.....Idag blir det en tidig blogg......


Helgen har varit bra....har städat lite och  tvättat.....idag är jag ledig och ska iväg på kvartsamtal med sonen....Hoppas att det går bra och att det inte är allt för mycket klagomål på han.


Armen är inte ett dugg bättre...har ont som fan rent ut sagt....känns som om det är två knivar som hugger mig i armbågen....Usch......


I helgen så jobbar jag .....Och då ska det vara städdag här på området......Jag missar det igen, i höstas så jobbade jag också då det var städdag.......Det är ju tråkigt. Men sonen får kämpa för 2 istället :)


Nää, nu har jag inte så mycket mer att skriva.....Men skulle det hända nått under dagen så återkommer jag .....


Ha det så bra och va rädda om Er......Kram :)



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards