Alla inlägg under januari 2010

Av Liza - 31 januari 2010 20:23

Hej!!!

 

Ville bara tala om för Dig att jag har migrän så det blir en tidig kväll ikväll.....därför blir det inte mera skrivet nu ....

 

Ha en trevlig kväll och sov gott då du lägger dig......Kram

Av Liza - 30 januari 2010 16:44

Hejsan!!

 

Idag så har jag dammsugit och torkat golven .....plockat lite och sen varit och handlat......ska snart laga mat......

 

Skriver tidigt och kort idag ...luften har gått ur mig......fått tråkiga besked idag.......Men det kommer att bli bra........Man ska aldrig ge upp hoppet säger dom som vet och det gör inte jag heller .

 

Men jag önskar Dig en trevlig Lördag kväll med Robinson final och allt........Ha det gott .......Kram

Av Liza - 29 januari 2010 23:01

 Ciao Ciao!!!!

 

Så var veckan slut och nu är det bara helg .........GÖTT!!!!

Har nu sittit i soffan med 1 glas rött men det smakade inte så gott så jag övergick till Ramlösa.......

 

Kanske det kan bero på att jag har värk i tanden ....eller i tandköttet........Så jag ringde idag till tandläkaren och fick penicillin utskrivet ......för att inflamationen är kvar vid tandroten .......Inte skönt kan jag tala om för Dig ......MEN nu ska det bli bra om några dagar   .

 

Ringde till Dr idag också ....eller sköterskan för att jag behövde få lite nya recept......Vilket gick kanon.............

MEN när jag sitter på min rast och äter så ringer mobilen och det är Dolt nummer.......

Fan man får ont i magen då det ringer och man inte vet vem det är .......MEN jag svarade och vem hade jag inte i andra änden ......Joooo men var det inte självaste Dr .....  .....Han hade några frågor  och det löste vi snabbt........Tänk vilka underbara läkare och människor det finns .....  .

 

Jaa ....så vad ska jag göra i helgen då????

Jopp, jag ska städa och fejja .....men hög musik och snabeldraken i min hand.....Nån som har lust att hjälpa till??????

Dörren står öppen ......välkommen !!!!!

 

Jaa, i det stora hela så har min dag varit helt kanon .....inget att klaga på förutom tanden då ....MEN det är ju petitesser nu då man fått penicillin .....    ...Tänk vad det kan vända på en 5-öring ibland.....MEN jag har mycket runt omkring mig iaf ...så man skulle även kunna säga att idag var en bra dag ........

 

Jag hoppas att Din dag varit bra och att du mår bra och att du tar tillvara på att det är helg..........

 

Kan tala om för Dig att ute är det nu - 15 grader ute .....Brrrrr......

 

Ska bli gott och krypa ner under duntäcket och läsa lite ...  .

 

Ha en bra natt och dröm sött .......Kram

 

Inget ordspråk m m på helgen .........

Av Liza - 28 januari 2010 22:01

Hejsan!!

 

Då var Torsdagen snart slut......Trött som fanken så det blir nog en hyfsad tidig kväll.......

 

Det har gått bra och jobbat fast vi bara var 5 idag......Det har varit mycket fnitter och skratt   och råa skämt.....Men skoj har det varit.

Allt han vi med som skulle göras också ....iaf av det viktigaste sakerna.....och tur är väl det   .

 

Jag blev iaf tillsagd av en jobbarkompis att jag skulle ringa tandläkaren ......för idag hjälpte då inga tabletter alls ....  ...Så jag ringde och som tur var så hade dom 1 akut tid kvar.....den fick jag .

Åkte dit klockan 14 och dom borrade upp lagningen och det var var där......Ändå inte så mycket ...MEN halva lagningen var borta så hon sa att det var inte konstigt att jag haft ont  eftersom nerverna legat helt framme.............

 

Men iaf så så tvättade hon rent där i och fyllde igen tanden ....så nu ska den dras ut då infektionen lagt sig ......bara för att tanden är spruken ändå upp till roten så den kommer att "smulas" sönder med tiden ...........och då tycker jag att den ska bort.

 

Jaa, så nu känns det riktigt bra.......för som sagt var -.....det finns INGET värre än riktig, riktig tandvärk.

 

Nu är det en arbetsdag kvar sen är man ledig i 3 dagar-----GÖTT!!!!

 

MEN en nackdel som jag fick reda på idag är att delarna som skickats från Tyskland ( till bilen) kommer inte denna vecka ..........fanken säger jag bara.

 

MEN jag hoppas det kommer på Måndag typ, så jag iaf har en bil till på Torsdag då jag ska hämta mitt besök  vid tåget ..........

Snälla.....Håll tummarna :)

 

Tack mina älskade brudar som lagt lite komentarer...jag blir alltid lika glad då ni gör det   .

Håller med Dig linda om att det har varit lite för lite nu ett tag.....Men vi får ta igen det snart   .

Anna...visst är det lite vitsiga och roliga och Sanna ordspråk/vitsord jag lägger in här .....  .........Och NU är tandvärken borta ....gött   

 

Jaa, det var väl min dag i det stora hela......jaaaa ska även tala om för Dig att det har varit kanonväder ute idag.....klarblå himmel och solsken........Skulle ha tagit några bilder.......

 

Ha nu en bra kväll/natt .......Kram

 

Just det ja ......Ordspråket:

Den som gapar efter mycket blir ofta av med löständerna. // Okänd

(vilken tur att man iaf har sina egna tänder)

 

 

 

Av Liza - 27 januari 2010 22:35

Hejsan!!

 

Jaa så vaknade man , gjorde sig iordning.....fick hämtning av mina underbara vänner.......Och sen innan jobbet började riktigt så känner jag hur det börjar bulta och mooooooola i denna jävla tand......   .....

Alltså,  när jag har så riktigt  molande värk ....jaa tandvärk ...då skulle jag kunna mörda alltså......DU som vet hur det är att ha sån molande tandvärk så vet ni vad jag menar med det ordvalet.........

Det finns inget värre än tandvärk.....efter det kommer magsjuka........Bläää .....kunda jag välja av 2 onda ting så skulle jag inte välja nåt........Haaahaa....

 

Jobbade iaf på förmiddagen och sen var det möte resten av dagen .......Planeringsmöte så kallat......Inte kan jag tycka att det blev nåt planerat........Hade lika gärna kunnat åkt hem och haft ont i tanden där.........så känner jag inför det mötet.........

 

Men jag tycker att det har släpt i tanden ......Peppar, peppar......hoppas  det är så .

 

Känner mig allmänt less på allt och alla........Skulle bara vilja be nästan alla att dom kan dra dit pepparen växer .....Är såååå trött på folk som bara glider på en jävla räkmacka......på folk som är falska....på folk som är tröttsamma...på folk som är nyfiken....på folk som är irriterande ......jaa jag vet inte allt.

MEN jag vet......Reta inte upp dig så ......jag vet att jag också kan vara allt detta för någon annan .....Men isf så vet denna personen hur jag känner ......hahaahaaaaa.........

 

Mend et är väl så att jag kanske har liiiite för mycket runt omkring mig nu ........bil ....pengar.....tandvärk.....m m ....m m.........

 

Ska bli skönt att få sem snart nu ...och umgås med en härlig människa ....DET gör att jag orkar dra mig upp ur sängen nu och dra mig till jobbet.........

 

Faaan , vilken klagoperiod jag är inne i nu .......känns nästan som att jag inte skulle skriva här alls då jag känner så här ....MEN det är ju bl a därför som jag bloggar......och det är mycket därför som bloggar finns.............

 

Vi går vidare.............  

 

Vädret.....Katastrof.......NÄR ska "väggubbarna" lära sig hur man plogar  och skottar vägar här nere........Det är  under all kretik hur dessa vägar...små som stora motorvägar ut här .........Men det får nog vara slut med snöandet nu snart......nu vill jag ha lite solsken och fint väder så man kanske kan börja gå ut och ta sina prommisar igen ........

 

Näää, nu får jag nog ta och fundera på sängen .......det är en ny dag imorgon .....

 

Jag hoppas att du får en bra natt med söta drömmar.......Kram

 

Dagens citat/ordspråk:

 

Det finns dagar som är som trappor, man måste välja om man ska gå upp eller ner.  // Okänd

 

Tycker det är väldigt dåligt med komentarer....Men det klart...inte så mycket att komentera...en grinkärring som jag ....Hahahaaa.....

 

 

Av Liza - 26 januari 2010 22:58

Ciao !!!

 

Jaha...då tar vi denna jävla tandvärk jag har.....IGEN!!!!

Är det inte det ena så är det de andra......jag blir så trött och less på allt...  .

Men kanske året ska börja så här ....så kanske det blir bättreoch bättre under årets gång.....Hoppas kan man ju alltid göra.

 

Har iaf jobbat kvällen och det gick som på en räls......bara gleeeeed fram .....sååå gött   .

 

Jag hoppas...hoppas att jag får bilen på Söndag nu ......Fyyy vad det ska bli skönt .......Då kan man känna sig hel igen .........Men dom som ställt upp men skjuts och hämtning o s v ska få GULDstjärnor i himlen av mig ........och lite annat ...För guld är dom värda.

 

Nää jag ska nog ta och gå och nana nu medans tabl verkar i tanden ...för nu är det helt slut på tabletter i detta hus ...så jag hoppas att jag får sova ........

 

Dagens ordspråk lyder:

Motgången är ofta en förklädd vän. Möt den med tacksamhet, för den ger dig styrka och klokskap.

 

Dröm sött och sov gott ...Kram

 

 


Av Liza - 25 januari 2010 22:14

Hejsan!!!

 

Så har man haft en ledig dag och jag har bara gjort lite nytta i hemmet idag ......Men ska ta och byta gardiner och städa riktigt nu i veckan och helgen så att det är rent och fint då man får besöket   .

 

Har nyst som fanken idag och är så där halvtäppt i näsan .....och igår hade jag ont i halsen igen ....så nåt verkar vara på G ......fattas bara det också ........

 

Bilen .....Den berömda bilen ......får jag nu förhoppningvis på Söndag......Helt nya grejer fraktas från Tyskland nu i början på veckan så han har dom nog på Torsdag............Så på Söndag har jag bilen ...OM nu allt går fint  ...........Och då är det över 11.000 kr som gäller ...........

 

Jag kan nu verkligen förstå hur det är att inte ha ett körkort ...för det måste kännas så här då man inte har bil ........Man tar sig ingenstans......inte till Dr, Apotek, handla jaa alla vardagliga saker som man tar för givet.....MEN det är tur att man har några snälla vänner som man får låna bil av och man får skjuts av.....NU vet man verkligen vilka man kan lita på till 100 % ............  

 

Det är så skönt tycker jag för det börjar samlas mycket grejer nu i "ryggsäcken" som man kan ta fram då det behövs....(och det gäller mycket saker)....eller som man också säger......ett ESS i rockärmen .......Känns jävligt gött ska ni veta .....heeeheheeeee........  .

 

Sonen har varit och badat med skolan idag och det var tydligen väldigt kul ........han dök nämligen från tredje trampolinen ....och dom gjorde bomben m m .....och även lärarna gjorde det ....Det var nog tur att det bara var dom där och inga andra människor ...hahaaaa......

 

Nu är det tv:n som gäller ...ha en bra natt .......Kram

 

 

 

Av Liza - 24 januari 2010 22:23

Hejsan!!

 

Japp, då var äntligen helgpasset gjort ...och några goda gärningar har man gjort denna helgen också för dom gamla .....Då kan man gå hem med ett mycket gott samvete av att veta att vissa är nöjda och glada, lugna och fina     .

 

Så efter man kom hem så tog man en liten powernap på soffan och sen har man myst på med räkor och vitt vin    .

 

Nu är man ledig imorgon och då ska jag bara ta det lugnt........

Resten av veckan blir det jobb.....och lite städning ...för snart har man semester och besök .....Tjooohooo vad det ska bli kul    .

 

Sitter nu och kollar på Johan Falk ......har sett den förut så därför så skriver jag här samtidigt .........

Tycker att dom är liiiite tråkiga dessa filmer men det är bara för "Johan Falk" ....han är såååå seeeeeeg.....inget jävlar anamma i han ....

Nää, tacka vet jag Beck ....  

 

 

 

Nu måste jag tyvärr sluta och skriva för sonen ska ha datorn ....bäst han får det innan han ska gå och nana.....

'

Sov gott och dröm sött ...Kram

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards