Alla inlägg under mars 2012

Av Liza - 31 mars 2012 22:40

Hejsan!!

 

Jobbet har gått bra idag och på timmarna då jag var hem så sov jag först i ca 1,5 timme. Sen åt jag lite och efter et så var det till och tanka bilen, för jag kände att jag inte skulle orka det  ikväll efter att jag slutat klockan 21.

 

Sonen + kompis var iväg och fiskade lite då jag kom hem på timmarna men kom hem efter jag varit och tankat så vi åt lite då .

 

Sen var det dags att dra sig till jobbet igen och göra kvällspasset och det har gått jättebra, like always.

 

Men än sitter jag och väntar på samtalet från Jocke som han lovade .....men jag vet att det kommer aldrig att komma .

Jag som har så mycket att berätta för honom vilket jag aldrig han med........Det gör såååå ont så ont i mitt hjärta.

Känns som jag hat taggtråd runt hela hjärtat och det är på väg att slitas ut ur min kropp .....

Jag som var på rockkonsert och hade en fråga till Dig .......den kommer jag heller aldrig få svar på .

 

Jag saknar Dig så mycket !!!!  Må du sitta där och dingla med benen och skratta åt mig och Tobbe då vi pratar .......Han och jag får trösta varandra nu ......trösta och skratta , ja du vet !!!

 

 

 

 

Nu blir det tv:n en stund till och sen sängen.....börjar jobba 06.45 imorgon bitti.

 

 

 

 

 

Sov gott

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Liza - 30 mars 2012 22:54

Hej!!

 

lite sovmorgon , till kvart över 9 sen gick det inte att sova längre.

Har fått lite gjort på förmiddagen och dagen vilket var skönt.

 

Sen var det till och åka till jobbet......Inte skoj kan jag tala om. Men det gick bra .......så bra som det kan gå. Men det är tur det är helgen jag börjar med inne och jobbar med. Hade det varit på en veckodag så hade det inte varit trevligt......och den dagen kommer ju till veckan.........men det får väl gå det med på nåt sätt.

 

 

 

Jobbet har gått bra iaf och det är huvudsaken.

 

 

 

 

Sov gott !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 29 mars 2012 22:28

Hejsan!!

 

Idag så har det hänt lite mera än igår.  Klev upp vid halv 10 , fikade och gjorde mig iordning. Sen satt jag vid datorn ett tag och kollade runt lite.

Efter nån timma så vaknade sonen och han fixade till sig , men han är såå täppt i näsan och inte pigg.

Men han följde med iaf och tvättade bilen så nu är den så ren och fin.

 

Sen åkte vi och handlade lite mat och massa annat. Sen hem och jag började med maten.

Idag blev det pasta och köttfärsås och vännen kom och åt han med då han kom hem från jobbet.

 

Sen har jag tvättat lite och sen har det varit tv .

 

Imorgon eftermiddag blir det jobb och sen hela helgen.......Känns sådär faktiskt......Det är så olika hur dagsformen är ...men det är väl bara att bita ihop och jobba. Vad mer kan man göra.....??

 

Hoppas att du haft en bra dag.....

 

 

 

Sov gott

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 28 mars 2012 22:55

Tjena!!

 

Fick sovmorgon imorse, vaknade vid halv 10 och då klev jag upp. Som det är nu så har jag väl vaknat så är det lika bra att kliva upp, kan inte somna om.

 

Fikade lite och gjorde mig iordning. Diskade och sen tvättade jag lite åt vännen eftersom den tvättmaskinen som va inne hos han gick sönder........

 

Jaa, sen var jag och handlade lite och och fixade mat till mig och min sjuke son, men jag tror att det börja vända lite iaf.

 

Jaa, sen har jag inte gjort så mycket mera.  

 

 

 

Ha en bra natt......

 

 

 

Sov gott!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 27 mars 2012 22:44

Hej!!

 

idag så har det gått något bättre och jobbat....Jobbade till klockan var 14 och sen åkte jag hem till min sjuke son.

Han vaknade med ont i halsen och genomtäppt i näsan så han blir hemma några dagar.

Han + klassen som skulle ha varit till Stockholm imorgon till på torsdag , nu missar han detta.

Men bättre nu än att han kanske skulle ha blivit sjuk där , det är ju inte så kul.

 

Efter jobbet så har jag varit och handlat lite , pratat i telefonen men en annan go vän som också var vän med Jocke .....vi har det lika jobbigt båda 2 nu .

Han funderar på att komma ner en sväng , men inget bestämt än.

 

 

Sen har jag varit in till vännen och ätit mat, och sonen harn varit inte sugen på nåt så han åt senare.

 

Sen har det varit tv:n och datorn som gällt.

 

En glädjande nyhet jag fick idag var att min dotter ringer och talar om att hon har klarat sitt körkort idag....Vilket jag inte ens har vetat att hon hållit på med.

Tydligen alla andra men inte jag .......den lilla busen där   .....Men jag är såååå stolt över att hon klarat det, älskade ungen min     

 

 

Nu blir det sängen snart .....är ledig imorgon men måste nog in på ett APT möte några timmar.

 

 

 

Sov gott !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Av Liza - 26 mars 2012 19:59

Hejsan!!

 

Så har helgen gått och den har varit rolig och trevlig.

Jag och Madde var ju på Tomas Ledin och tyvärr så fick man inte knäppa kort där inne då han uppträde, men vilken show....SÅÅÅ bra, gå och sen den om du kan.

 Jag tog iaf bild på maten som vi åt.

 

 

Det vi åt Duchessgratinerad Åreröding med smörstekta kantareller

 

 

Det var så gott så allt bara smalt i munnen ....MUMS säger jag och Madde.

 

Till efterrätt så tog vi bara 2 finare chockladbitar (eftersom man är diabetiker) och kaffe och det var också bara så gott och helt perfekt lagomt med dom

 

  

 

 

Jaa, och efter showen så gick vi till Hard Rock Café och kollade läget lite och sen åkte vi hem. Då var vi nöjda och belåtna.

 

På Lördagen så handlade vi mat och fixade och donade här hemma .....vid 19 tiden kom tjejerna och åt middag och vi myste på.

När klockan vara 0200 så började dom dra sig hemåt och vi började plocka undan lite ....sen var det sängen.

 

 

Söndagen så åkte Madde hem och jag fixade lite här hemma efter hon åkt.

 

Och Idag så har Måndagen varit och gått snart.....

Arbetet idag har gått bra, men hjärtat har haft rallyfart och nerverna har varit då utanpå kroppen. Jag har fått bitit ihop och jag hoppas att dagen blir bättre imorgon......jag var helt slut då jag kom hem. Somnade på soffan och sov från 17 - 19 .

 

Nu blir det duschen och sen tv:n ett tag , sen sängen igen.

 

 

Sov gott !!

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

Av Liza - 22 mars 2012 23:42

Hejsan!

 

Torsdag idag.....och det känns ungefär som igår .  Jag har iaf sett till så jag haft att göra hela dagen idag.

Först var jag iväg och toppa håret och sen har jag tagit reda på tvätt och plockat lite.

Imorgon så ska jag dammsuga och torka golven innan jag åker och hämtar Madde vid tåget......Det ska bli så kul.

 

Så nu skulle jag tro att i helgen blir det ingen bloggning ......men kanske en liten snabb en på Lördag dag.

 

Känns lite konstigt att jag ska ut och ha trevligt och roligt imorgon då det är som det är .......det känns kluvet .........

 

 

Vädret ska iaf vara fint i helgen och det är gott .....kanske man kan sitta ute lite i solen också ......Om vi hinner.

 

 

 

Nu är det sängen iaf .....tidig morgon imorgon.

 

 

 

Sov gott!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 21 mars 2012 23:54

Hej!

 

Vad säger man ??!!

Dagen har varit något bättre.......Har ju faktiskt tvättat många maskiner tvätt idag.....plockat iordning lite i tvättstugan.

 

Imorgon så måste jag ta tag i städningen och sen klippa mig för på Fredag kommer ju bästa Madde och vi ska på Tomas Ledin Show ......

 

Hur dumt det än känns att man ska ut och ha roligt mitt i allt elände ....så vet jag att Jocke . F  skulle vilja att jag gick.

Han vet hur mycket jag sett fram emot detta eftersom det varit planerat länge .....så ska jag gå och jag ska ha skoj.

 

Det ska bli så mysigt och trevligt att få ha Madde här hela helgen , tror det kan vara bra att jag får lite annat och tänka på nu .......Och sen på lördag blir det en liten fest och det är också planerat sen ett tag. Så nu får man ta tag i verkligheten och börja bli social igen ....hur konstigt och skumt det än känns.....

 

Jaa annars så har jag inte gjort så mycket mera idag......jag tar ett steg i taget och dagen som den kommer ......Men det värkar iaf gå åt rätt håll , men det klart det kommer att gå upp och ner .......

 

 

 

Nu ska jag iaf sova ....för jag är konstant trött, men idag klev jag upp vid 10 och sen har jag varit vaken hela dagen .

 

 

Sov gott !!

 

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards