Alla inlägg under maj 2011

Av Liza - 31 maj 2011 22:18

Ciao!!

 

Oojjjjj vad jag har sovit dåligt inatt......Har bara legat och vridit och vänt mig .....Trött som fanken då klockan ringde och på förmiddagen på jobbet, men sen blev det något bättre.

 

Jobbet har gått bra, men det har varit såååå varmt så fyyy 17  .....Det är inte trevligt och jobba och man blir totalt genomsvett.....Usch, man käner sig såååå äcklig.

 

Men det är väl bara till och gilla läget antar jag ...Men nu skulle jag tro att det blir åskväder inatt .....ganska mörkt på himlen och det har regnat liiite lite nu på kvällskvisten.

 

Imorgon jobbar man dagen igen , så jag kan ju hoppas på att det har varit lite oväder inatt så det är lite svalare imorgon .......

 

Har iaf ställt min vackra ros som jag fick av barnen under tak OM det skulle störtregna så den inte blir förstörd ......

 

Nu får du ha det gött inatt........

 

  

 

 

 

 

 

Av Liza - 30 maj 2011 22:52

Hello!!

 

Sovmorgon idag och det var så skönt.....Men jag klev upp halv 10 för att jag hade lite att fixa med innan jag skulle åka hemifrån......

 

Ett strålande härligt väder har det varit idag.....Lite moln och solen har lyst på himlen ....Gött, för nu kommer värmen igen.

MEN det får inte bli allt för varmt tycker jag ........för då börjar jag bara klaga ....hahaaaaaaa

 

När jag väl var klar med allt som skulle göras så drog jag mig bortåt jobbet.......Och väl där så var det bara att lämna lite saker för att sen åka till Alingsås på Brandutbilning...Eller en brandföreläsning......

Och sen var det till och dra sig till jobbet för att jobba kvällen och det har ju gått superbra    .

 

Tog 2 fina bilder på blommor som dom planterat så fint på jobbet.....

 

  

 

  

 

Fina va, eller hur????

 

Nu så är det sängen som gåller för imorgon så är det jobb igen .....

 

 

  

 

 

 

 

 

Av Liza - 29 maj 2011 22:32

Hejsan!!

 

Jaa, så har gästerna åkt hem till sig ....Bröllpoet dom var på igår hade varit sååå fint och så trevligt.

 

Efter dom åkte så åkte jag och vännen ner till gekås en sväng och kollade läget lite......Fick med mig några saker hem iaf.

 


 

Sen har jag tittat på tv:n och suttit och pratat med sonen om allt mellan himmel och jord.......

 

Så nu blir det sängen ....Trött som attans.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 28 maj 2011 21:04

Ciao !!

 

Vad är detta för helg ??????

Det händer grejer hela tiden .......blir man matt, eller blir man matt?????

 

Klev upp och fixade frukost och sen  hjälpte till med lite påklädning av barn m m ....besöket ska på bröllop idag .......

 

Färdiga och fina begav dom sig mot bröllpoet och allt vad det innebär ....vackra och fina, hela familjen .

 

Dom hinnernästan inte lämna området förens det knackar på dörren och jag ser genom glasrutan att det är en karl med en blomma i famnen....

Mycket riktigt så öppnar jag dörren och det är ett blomsterbud ......Varför jag fick det????!!!

 

Jaa därför att det är morsdag imorgon (Söndag) ...Därför fick jag det idag ........

här är en bild på själva paketet.....

  

 

Fick hjälp av sonen att öppna det och vilken vacker sak som var där inne ........

 

En stockros (tror det heter så) ...Hög och fin .....

 

Vem/vilka jag fick den av ?????

 

Den fick jag av mina underbara , älskade barn    ......

Så här ser den ut :

 

  

 

Och på lite närmare håll ....:

 

  

Är den inte vacker så säg ???????

 

Så jag och sonen drog till Alingsås för att handla lite mera blommor så jag kunde fixa till det på utsidan .........

 

Så väl hemma så började jag rensa i rabatten , fyllde på jord.....fixade krukorna och sen började plantera ......

 

Resultat blev hyfsat måste jag säga .....iaf om man vet hur det såg ut tidigare haaaaaa........

 

  

 

  

 

  

 

Nååå, vad tycker du ????

 

 

Jaaaa, och vad är väl en kväll på balen???????

 

Min älskade, vackra , underbara dotter är på sin bal ikväll ......

Ett vackert kort fick jag skickat till mig ...Men det ska komma mera, men inte ikväll ........

 

Så ett kort får du iaf se på den vackra ungen .......

 

  

 

Balens Prinsessa ....iaf i mina ögon !!!!!  

 

Nu ska jag prata klart med min älskade mamma i telen (haa, jag kan göra 2 saker samtidigt) ...så nu får Du ha det gott.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 27 maj 2011 22:29

Ciao!!!

 

Jaa du ...vad ska jag säga!!!?!!! ...Torsdagen ...Den dagen bara försvann av jobb halv dagen och sen jobb hemma resten av dagen .....och sen blev det kvällen och sängen.

 

 

 

Fredagen!!!


Den har varit så bra idag......Började dagen med att besöka Dr och allt var bra......lite småkrämpor men fick beröm och han tyckte jag skulle hem och fira   ......Tror inte det är många Doktorer som säger så till sina patienter......    .



Sen var jag och Bästa Anna och handlade lite innan vi gick och åt på Hard Rock Café .....Åååhhhh vad det var god mat vi åt.

Sen återgick vi till att shoppa lite till .


Sen tog vi och åkte hemmåt men stannade till vid Allum också och där handlade vi lite till ........En jättetrevlig och mysig dag har det varit .....Tack Anna   


Sen hemåt och packa upp och sen iväg och handlade lite mat till gästerna som kom på kvällskvisten ........


Så jag och sonen åkte och handlade och sen hem , packade upp och sen bara slappa lite .


Dom dök upp vid 19 tiden och då åkte vi och handlade thaimat och pizza.....Gött !!!


Sen blev det prat och lek med barnen .....och nu har barnen lagt sig och vi sitter och sippar på lite vin    ......


Ha en bra natt ....Sov gott !!!!





 





 

Av Liza - 25 maj 2011 23:02

Hej!!

 

Gott och få sovmorgon ......sen klev jag upp och fixade frulle ...idag blev det grahamsgrynsgröt med äpplemos på ...Det är sååååå gott.

 

Sen stökade jag på lite här och sen var det dags för att göra sig iordning för jobbet......

Började halv 2 idag till 9 och det har gått megabra.

 

Så nu efter jobbet så har jag pratat med mamsen och sen tittat lite på datorn.....Så nu är det duschen och sen sängen ...Klockan ringer imorgon igen.

 

 

 

Sov gott!!

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 24 maj 2011 21:08

Hejsan!!

 

Så har man arbetet idag ute i blsåten ....och även regnet emellanåt ....Inte mycket regn men det har kommit .

Nu hoppas jag att det slutar och blåser och blir fint till på Fredag  (....Jaaa, jag vet , det ska vara skitväder då med ) Men önska och hoppas kan man alltid göra .

 

Jaa, sen blev det middag hos vännen och sen har jag plockat lite här ....så nu ska jag snart hänga en tvätt och sen blir det väl sängen .......

Jobbar kvällen imorgon , så jag får lite sovmorgon då ....Göttans.

 

 

 

Ha det gott.

 

 

  

 

 

 

 

Av Liza - 23 maj 2011 22:27

Hejsan!!!

 

Måndag och en helt underbar sovmorgon......

Men imorgon så är det jobb igen .....Ute är jag då.

 

Idag så har jag tagit rätt på allt bråte i vardagsrummet, men är inte riktigt klar för jag fick avbryta och spy en gång.......Sen fick jag lägga mig , blev helt färdig.

 

Men nu mår jag bra så jag vet inte vad det var för fel ....skumt.

 

Men imorgon efter jobbet så tar jag det sista i V.R och sen drar jag mig till övervåningen och tar ett rejält tag där också .....

Men jag ska försöka gå imorgon efter jobbet .........

 

Nu blir det duschen och sen sängen ....

joo, jag kan berätta att jag fått en diskmaskin av grannen som bor vägg i vägg .....Snällt    .

 

Sov gott !!!!

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards