Alla inlägg under augusti 2009

Av Liza - 31 augusti 2009 22:41

Tjenis!!


Ikväll blir det en väldigt kort bloggning.....

Har sovit gott inatt och jag gick och la mig hyfsat tidigt.....halv 12 släckte jag lampan.

Klev upp i morse och faxade till mig och väckte sonen.....Drog iväg till jobbet med mådde som en skit. Men eftersom det bara var 6 timmar jag skulle jobba så trodde jag att jag skulle fixa det.

Men när kl var vid lunchtid så skikade dom hem mig......och jag kan tala om att jag höll på att somna flera gånger i bilen den lilla biten som jag har hem.

Jag la mig på soffan direkt då jag kom hem och sov rakt av i 4,5 timme.....då kom sonen hem. Pratade lite med han och sen la jag mig och sov igen .....och jag är lika trött nu också ....vad är det för fel?????!!!

Jag har svetttats som en jag vet inte vad idag.....sjöblöt hela dagen ......kroppen mår inte bra.......



Nu hoppas jag att det blir bättre.....kanske det är "kulmen" idag och att det vänder nu ........(håller tummarna)


Nu är det iaf duschen som gäller för 3:dje gången idag.....sen är det sängen....... Nu får ni ha det gott och va rädda om Er.....Kram

Av Liza - 30 augusti 2009 22:48

Hejsvejs!!


Idag då fick jag reda på en jättemysig grej :) .....bara längtar till Oktober, ska bara myyyyysa då i en hel månad:)

Vad det är tänker jag då inte tala om nu .....hahahahahaaaa.......


Har jobbat och det har gått bra.......men det är så då man "kompar" varandra bra dom man jobbar med :)

Man behöver inte prata egentligen.....man vet hela tiden vad som händer och sker ....vad den andra ska göra och vad den gör......Det är så det ska vara då man jobbar. Man ska kunna vara stum och jobba ihop och allt blir gjort till punkt och pricka utan ett ord emellan varandra ......Teamwork kallas det :)


"influensan" sitter kvar......inte ont i halsen MEN har nog en halsinfektion.....Dom få gånger jag hostar till så river det nåt så in i he.....te i halsen/bröstet......det känns som jag har ett rivjärn där då jag hostar som åker fram och tillbaka i luftrören.....sen är det lite "trångt" där......är liksom lite tungt att andas......Men men det går la över.......


Jobbar imorgon och sen ska jag ju till Dr....eller inte Dr utan till labbet....ska ju ta en massa prover......få se vad dom säger...kanske jag får gå in till Dr iaf och jag får lite piller som kanske kan hjälpa mig.


Nu är jag iaf så trött så nu är det duschen och sen sängen .....Måste läsa lite också innan jag släcker lampan.......


Ha det gott och va rädda om Er......Kram

Av Liza - 29 augusti 2009 22:14

Hejsan!!


Idag har man jobbat.....allt har gått superbra...trotts att vi var en man kort på morgonen......Men det fixade vi på 4:a ....:)

 Imorgon har man delad tur och sen är det lite mer än halvdag på Måndag.....sen är man ledig en HEL dag ....WOOOOW, undra vad jag ska göra då???!!!!!

Jooo just det ja......Det är ju till Dr igen som gäller på morgonen ....ingen sovmorgon då inte :(


Kan iaf tala om för Er att när kl var 17.00 så var det nog någon som tryckte på en knapp och ville att jag skulle bli förkyld.....KUL!!!!! NOOOOT!!!!

Ont i halsen och snorig........Kastade mig i "röda faran" och drog iväg till affären......med andan i halsen så kastade man i korgen lite glass och sonen lite godis och sen en flaska Echinagard. (häller droppar i ett glas vatten mot förkylning) ....det brukar funka MEN det kanske är nöff nöff influensan jag fått då jag var ner till Ullared och blandade mig med folket inne på GeKås........Men jag håller tummarna att det ska hjälpa så det är bara en vanlig förkylning.


Sonen har varit ute och sprungit ikväll med ....lika som igår.....det kanske inte är så dumt nu när han så småningom kanske ska stå och smaka av såser m m i skolan........Man måste ju tänka på figuren.......*S*


Nu är det dags att ta Echinagard igen så jag lämnar Er nu för ikväll och önskar Er en god natt.......va rädda om Er......Kram.


P.S jag var så trött igår så jag orkade helt enkelt inte blogga då, sorry. D.S

Av Liza - 27 augusti 2009 22:54

Tjillivippen!!


Så var en dag gjord.....Gött....

Allt har gått bra och det har varit skoj att jobba ute ....är ju inte allt för ofta :)


Efter jobbet så drog jag och sonen ner till GeKås = Ullared .......Fick ihop en del kläder till sonen .....attans så fort det går och sätta sprätt på pengarna i den affären.....Konstigt!!!!! ...*S*

Men allt gick bra och vi va hemma vid 21.30 tiden .........


När vi kom hem så sitter jag nu här och sonen har lagt sig .......Det är tyst och tomt .....Saknar ju mamsen och plastis......Det är inte skoj då dom åker härifrån :( .......Saknar Er.


Men nu är jag hyfsad trött...kommer nog sova gott inatt.....har varit vaken sen 05.45 så det är nog duschen och sängen snart.........


Nu får ni ha det så gott och va rädda om Er......Kramen :)

Av Liza - 26 augusti 2009 22:37

Tjenis!


Idag så har jag varit på samtal på sonens nya skola och prata med hans mentor och lärare......Vilken mysig skola .....och vilka mysiga lärare.....det där kommer att bli helt kanon får jag hoppas :)


Efter det så var vi och travade lite i A-sås och vi tog en fika där jag , sonen , mamsen och plastis.......det var sååå mysigt och bara sitta och mysa med dom tycker jag :) ........Nu åker dom hem imorgon....:(


Imorgon så börjar maratonjobbveckan......tor,fre,lör,sön och måndag......men som en guds välsignelse så är jag i hemtjänsten Tor och Fre .........Det ska bli skööj då hela gänget är tillbaka.....jaa nästan ...det fattas ju än ännu ......


Träffade en arbetskompis idag som skulle tillbaka till tandis......Jag hoppas det gick bra Kerstin och att dom inte gjorde dig illa allt för mycket :) .....(ses på fredag) :)


Nu ska jag ta och hänga lite tvätt och sen blir det duschen ....sen sängen.....Ni får ha det så gott och va rädda om Er.....Kram

Av Liza - 25 augusti 2009 22:20

Hej svejs!!


Så har man jobbat och allt har gått så bra.....Det har varit så lugnt och avslappnat och jobba idag....skönt har det varit...bara flytit på :)

Så är man ledig imorgon......då ska man iväg på samtal på sonens nya skola och lärare......det ska bli spännande.


Sen blir det kanske lite shopping med mamsen och plastis........och sen hem och göra lite köttfärsås och kanske blir det liiiite vin till det :-) ....


Sitter nu iaf och löser lite korsord och tjöötar....men det är nog sängen snart...känner att jag är trött som fanken.....


Sen har jag fått nåt skit i ena örat....helt plötsligt så är det precis som om jag har lock för örat....men ändå inte ...helskumt alltså....Bara det inte är

bältros på gång igen ........(vill inte ha nåt sånt skiiit igen)........


Ja ja ....nu ska jag inte uppehålla Er mer för ikväll.......ni får ha det så gott och va rädda om Er.....Kramen :)

Av Liza - 24 augusti 2009 22:49

Hello!!

Idag har vädret varit fint :) ......varmt och gott :)

Har haft besök idag så det har varit mycket tjööt och fika........

Igår då mamsen och Olle kom så visade jag dom en igelkott som brukar hålla till vid trappan .........

Tänk att mamsen ALDRIG har sett en levande igelkott i hela sitt liv......hon har haft fullt upp med att kolla denna igelkott hela dgen idag ...vart den är ...vad den gör o s v .........Så det lär väl bli likadant dom dagar dom är kvar :):)


Imorgon är det jobb....gött och få kramas lite med brudarna :) ...äntligen så är alla babes tebax på jobbet :)



Nu ska jag snart ta och hoppa in i duschen och sen är det väl sängen som gäller ........


Ha det gott och va rädda om Er......Kramen :)

Av Liza - 23 augusti 2009 21:37

Tjenis !!


Hoppas det gått bra för Er utan min blogg......efter som jag har haft lite och stå i och sen att det inte hänt sååå mycket av intresse så har jag struntat i och bloggat på några dagar.


Idag har jag iaf fått ner mamsen och plastis :) ...gött att ni har kommit =)

Så imorgon e jag ledig och det är skönt.....vi får väl göra nån liten tripp med bilen och då får man se vart man hamnar......:)


Tack Anna för Dina fina inlägg...dom värmer (men det gör ju allt som du säger)  :)  Men tyvärr så kan du inte göra nåt imorgon (Måndag) eftersom jag är ledig då ....Hahaha....och sen vet du väl att jag har väldigt dåligt hjärta nu .......Så det är förbjudet och skrämmas iaf ....Hahahahaaaa.....

Men det ska bli såååååååååååå skönt att ni 2 förtappade hönor också börjar  jobba nu också .....*fniss* .......


Nu har jag nog inte så mycket mera att tillföra bloggen för ikväll ......måste umgås med de mina nu .....så jag säger tack och hej för ikväll......

HA det gott och va rädda om Er....Kram

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards