Alla inlägg under juni 2011

Av Liza - 30 juni 2011 22:55

Tjenixen!!

 

Så har man haft en ledig dag igen ...skönt för mina knän kan jag tala om att slippa på på detta stenhårda golv hela tiden.

 

Så idag har det varit varmt men grått ute.....lite sol har kommit fram emellan molnen.

Men jag har varit i Alingsås och handlat lite och sen fixat lite ute på tomten.......Sen har jag suttit ute och ansträngt hjärncellerna lite med att lösa korsord.....Så avslappnande och skönt ute i det fria.

 

Imorgon  blir det väl inte så mycket mera än idag kan jag tro ...det ska väl bli sämre väder imorgon också säger dom som vet.

 

Tvättat lite har jag gjort iaf så liiite nytta har jag gjort idag.

 

Nu blir det tv:n ett tag till och sen sängen.......

 

Sov gott!!!!

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 29 juni 2011 23:37

Hejsan!!


Jaa, idag så har jag bara tagit det lugnt......Varit och köpt batterier till hemtelen för dom "dog" hela tiden ........Men nu är det fixat.


Sen har jag satt upp myggnät för sovrumsfönstret och även inne på Joakims (sonens) rum .......Gött och ha fönstren öppna så det kommer in lite svalare luft till kvällen då man ska sova.


Jaa, och resten av tiden har jag varit inne och donat lite och fixat med lite annat ute ......


Sen på kvällen så grillade jag och vännen lite och satt ute och njöt av vädret..  ...Snart blir det blixtrar och dunder....till helgen iaf är det lovat.


Natten med mitt knä har varit något bättre......Jag vaknade framåt 03.00 då jag började röra på mig och fram till det jag klev upp ...så värktabl gör nog sitt till lite iaf ......


Hoppas att du haft en bra dag......??



Ha de gött



   

Av Liza - 28 juni 2011 23:13

Hejsan!

 

Jaa, så har natten varit ännu jävligare , rent ut sagt......För det minsta lilla jag rört mig så har jag vaknat av smärta i knät.

 

Klockan ringde och jag ville bara ligga kvar och få sova liiiiite till ......har ju inte blivit många timmar i natt.

 

Väl på jobbet så ringer jag till Dr ......får en tid klockan 15.....

Åker ner och får då svaret på varför jag har såååå ont......

Jag har skadat ledbandet .......

 

HUR?????

 

Jaaa, fråga inte mig för jag har då inte gjort nåt speciellt vad jag vet om iaf ..........

Men jag fick värktabletter och ska göra lite gymnastik............Jag hoppas att jag får sova inatt ........

 

Men inte trodde jag att ett sånt litet tunt "band" kunnde göra såååå fruktansvärt ont inte......

 

Mendå jag var klar där så åkte jag och vännen  och åt middag......

Jag bjöd han på middag, födelsedagsmiddag eftersom han fyller år idag   .....Och han blev så nöjd så    .

 

Efter det så blev det inköp av myggnät till fönstret...eller till 3 fönster ...Men jag har inte hunnit fixa till det så jag får göra det imorgon , för då är jag ledig .

 

Nu blir det snart sängen iaf ......

 

Sov gott!!

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 27 juni 2011 23:01

Hejsan!

 

Har du sovit gott inatt?????

 

Joo, tack !! jag har sovit hyfsat.....vaknar ju hela tiden så fort jag ska ändra ställning eller då jag rör på vänsterbenet.....har såååå ont i knät så jag blir snart gaaaaalen ....... 

 

Men jag ska försöka ringa Dr imorgon ........Om jag hinner....

 

 

Värmen   har smygit sig hit till sverige nu för att stanna ett tag...det är ju gott  ....Men det får inte bli fööör varmt bara...blir så segt och jobba då tycker jag....

Men jag får ta med fläckt på jobbet och även en liten solfjäder som jag kan fläkta mig med   .....

 

Nu blir det sängen iaf  , imorgon efter jobbet blir det en tur ner till Rusta tror jag för jag måste köpa nytt nät till fönstret så det kan vara öppet ........

 

Nu ska det bli duschen och sen sängen ......

 

 

 

Sov gott .......

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 26 juni 2011 22:39

Tjingeling!!!

 

Jaa, vilken dag det blev idag......jag var full av energi ...göttans.

Klev upp och fixade lite med frukost och gjorde mig iordning.

Efter ett tag så bestämde vännen och jag att vi skulle åka ner till Slottsskogen och kolla lite......

 

PÅ vägen dit så tog jag kort på den stora soffan .....Alltid då jag och barnen åkte förbi , eller som nu då jag och sonen åker förbi så gissar vi alltid på vad det är för färg på den ........Idag var den lila / blå aktig i färgen .......

 

 

 

Vi gick omkring där , mycket folk som var där .....hade fika med sig, låg och solade, läste, sprang och åkte inlines .....

Vi gick till säldammen och tittade på sälarna, men dom var lite snabba med och visa sig idag.......så jag tog bara en bild på vattnet ......

Men dom är bra söta då dom simmar upp till ytan och tittar på en ett tag och sen dyker ner igen .......

 

  

 

Efter vi gått och tittat lite så gick vi och tog en smörgås .......

 

 

  

Jaa, jag tog en kall öl till smörgåsen och chaffören fick dricka kaffe och vatten ......Som det ska vara, eller hur????

Gott var det iaf ......och det är ju så kul att sitta och titta på människor ........

 

Sen på hemvägen så åkte vi genom Götatunneln så det blev ett kort där med .....

 

 

 

Jaa, väl hemma så klippte han gräsmattan och jag började plantera om några blommor ....det blev för trångt i vissa krukor så därför fick jag dela lite på dom ......Sen satte jag några plantor (ballongblommor) som jag fick av min älskade mamma då jag var där ....ska bli spännande att se vad det blir av dom.

 

Sen skruvade jag på benen på ett bord och la på en fin vaxduk på det och bar ut ......så nu står det en blomkruka på det ute....det blev så mysigt så.

Där kan jag sitta och läsa och lösa korsord och även äta ......

 

Jaa, sen gick jag in och fixade en pastasallad som vi åt sen ...mätta och belåtna .....så efter det har det varit tv lite och nu snart är det sängen .......

 

Jobbar ute i hemtjänsten imorgon ......SKÖÖÖNT !!!!!!!

 

 

Ha en bra natt.......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 25 juni 2011 22:33

Hejsan!!!

 

Jaa, jobbet på dagen av midsommarafton var trevlig och som vanligt rätt mycket att göra vill jag lova......Nu är det verkligen slut på "sötebrödsdagarna" ....Nu är det fullt upp från det man börjar till man slutar.......

 

Men igår fick dom boende gott och äta ......matjesill, potatis med tilbehör....Efterrätten var jordgubbar och grädde.....:

 

  

Ser det inte gott ut ????

 

Sen dagen före (torsdag) ....så var det ju kalas och vi klädde stången :

 

  Fin va?????

 

Sen var det hem och sova en stund och sen fixade jag och vännen mat.....jaa, vinet som jag köpte , det tyckte inte jag var någon höjdare och inte vännen heller .....Tömte till och med ut ett glas ...Huva ......

Men jag tror att det är druvan jag inte tycker om .......

 

Men kvällen var lugnt med 2-3 glas vin och mat ....sen efterrätt och sen slappade vi ....

Jag gick och la mig då klockan var halv 1 ....såååå trött.

 

 

 

LÖRDAG


Jaa, idag så sov jag till klockan 11 ...klev upp och fixade frulle och sen satt jag vid datorn rätt mycket .......

Sen la jag mig vid halv 3 och tittatde på tv:n ...somnade och vaknade vid 4 .......

Då klockan var 5 så grillade vi och åt vi ....gött ......sen gick jag in och la mig igen och sov till 8 ........VAD ÄR DET FÖR FEL?????!!!!!


Sen har jag tittat på tv:n och nu sitter jag här .......så det blir väl sängen snart skulle jag tro ......




Men om vi återgå till Ånge en kort sväng så kan jag visa bilder på valepn som faster till barnen har köpt :


  

Hmmm...måste dom störa mig då jag ligger här och slumrar ????.....


  


Jaaa, jag tittade nu , Kan du gå härifrån då .........


Tassade bort försiktigt så han fick sova vidare......


Sen har vi en port där som man får åka under då man ska bort till dottern och pojkvännen .....Jaa det finns andra vägar men det går snabbast och ta denna.

Men det är smalt där ...och man tycker det blir smalare för vajre år man kommer dit ......


  Jaaa, lite smalt ser det ut .......Och då vi ändå är vid detta kort så kan jag tala om att detta är taget då klockan är närmare halv 12 på NATTEN .........Det ÄR LJUST där uppe ....mot för vad det är här nere i söder..............Man kan inte föreställa sig ......Och jag kan tänka mig hur det är väldigt mycket mera norrut ..........



Men du ser .....jag tog mig igenom denna gång också ......Puuuhhhh.....

  


Jaaa och en kväll så var jag , dottern och pojkvännen på Bilbingo ...eller som dom säger här nere...tutbingo ......


  

Det är spännande.....mysigt då man sitter och fikar i bilen ...eller utanför , som man vill .........


Igår (midsommarafton) var dom iväg och spelade och utdelningen var som mest 40 000 Kr ........men tyvärr så blev det inget för dom då ....men kvällen före så var dom också iväg och då vann dottern 500 kronor .......



Jaaa, sen har det ju faktiskt kommet ett band till från Ånge som blivit "känd" i Sverige ...Kill Kill Pussycat! ..och deras bil såg jag på parkeringen .....


 

Hade nog kunnat vara fräck nog och fråga efter autografen av en då jag var på ICA och handlade dagen före studendet för då tog en av dom betalt av mig .......


Jaa, nu får det vara nog för ikväll ........


Sov gott





  





Av Liza - 23 juni 2011 23:16

Hej!!

 

Så har ytterligare en dag gått och imorgon så är det midsommarafton .......


Idag så har det varit fullt ös åter igen på jobbet .....vissa vet inte vad skynda, bli färdig i tid och hjälpas åt betyder.........


Ibland så tänker jag att om alla skulle vara slö, slapp och likgilltig 1 vecka ......undra hur det skulle se ut på jobbet då ????!!!!

Jag skulle nog inte ens vilja se och uppleva det.........

Men att man ska vara nästan gråtfärdig och helt sluuuuut då man går från jobbet är inte en kul känsla ...........

Men det är väl kanske så det ska vara........Men frågan är hur länge man orkar ha det så ??!!!

DET lär nog visa sig  ....Men som vissa av oss säger :

- Det är bara att gilla läget och sen lee  



Iaf så hade vi midsommar firande på jobbet idag med midsommarstång och kaffe och tårta.....det var väldigt uppskattat och det var jättemysigt och trevligt.


Efter jobbet så var det hem och slänga sig på soffan i 45 minuter ....sen göra sig iordning och dra till "bolaget" ......

Där blev det en lite vin och så .......och speciellt en vinflaska som ska vara såååå god ........


   

7 deadly Zins heter det ......


Ska bli spännande att smaka imorgon ......Efter det så gick jag och vännen till kinakrogen och satte oss och åt middag......Göttans.


Så nu är det 1 arbetsdag imorgon också ......Sen är det en välbehövlig ledighet .........  



Tog en sån fin bild på en vacker blomma .......


  Vad tycks ???? Är den inte stor och fin ......


Nää,nu blir det sängen .......klockan ringer halv 6 imorgonbitti ....



Sov gott !!


Och GLAD MIDSOMMAR ....för jag lär inte blogga imorgon kväll ......


  





Av Liza - 22 juni 2011 22:09

Ciao!!

 

Så har ytterligare en arbetsdag gått .......Jobb, jobb, jobb, spring, spring och åter spring ....Det är väldigt mycket att göra nu på dagarna och även kvällarna.....

 

Tycker det är stökigt, skräpigt, m m som man försöker fixa till så det ser bra ut då anhöriga kommer och även för de boende och för personalen......Förstår inte vad som hänt .......men detblir så då det är mycket att göra ...saker kommer efter.....tråkigt nog.

 

 

Men jobbet har gått i ett idag och det har gått bra.......Så är det på det imorgon igen .....så därför blir det sängen snart.

 

Har sån värk i mina knän, men framför allt det vänstra.........Har du haft tandvärk ??????

Om jag säger att jag har tandvärk i knät ......även så pass att jag vaknar på nätterna av smärta .......

Måste nog gå till Dr efter helgen och se om han kan veta vad det är eller om man kan få en röntgen på knät/knäna .........

Jag var helt slut i dom då jag kom hem idag ......fick lägga mig och vila i ca 2 timmar.....Och så tycker jag faktiskt inte att det ska vara då man kommer från jobbet.

Man har faktiskt et liv utanför jobbet och man vill kunna göra saker då också ..........Eller?????

 

Jaa, nu blir det en kall dusch och sen sängen ...men först ska jag hänga en tvätt.

 

Hoppas att din dag varit bra ???

 

 

 

 

Sov gott !!!!

 

 

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards