Alla inlägg under februari 2010

Av Liza - 28 februari 2010 21:17

Hejsan!!

 

 

Jaa, då har dagen flyyyyyytit på i sitt lugn.......har kollat lite på OS ...jaaa det är ju sista dagen ...men jag har zappat mycket ..hahahaaaaa

 

 

Men NU är det dags att bänka sig framför tv:n .....För nu är det snart dags för nersläpp för USA-Canada.........Hmmm....undra vilka som ska vinna .........??????

 

Måste ju naturligtviiiis in hit igen för att tala om vilka jag tycker ska vinna.......och det är :

USA .....    

 

Imorgon är det jobb i HT .......GÖTT!!!!

Men det blir ännu bättre på Tisdag :) =)

 

 

Men nu måste jag sätta mig i soffan ....

 

 

Ha en bra natt.....Kram

 

Av Liza - 27 februari 2010 23:31

Ciao!!!

 

Nu är det 28 minuter kvar av Lördagen .......Sen är det Söndag....

 

Idag så har jag varit i "lillestan" Alingsås med Virren och handlat lite smått och gott .......sen var vi och tittade på  lite kläder ...men det fanns då inget som vi fasnade för dirket så vi lät det vara......

 

Va in på en parfymaffär och luktade, sprutade, luktade och sprutade så då vi gick därifrån så var vi som en parfymfabrik......

 

Åkte sedan till ICA och skulle handla ......Hmmmm....det var liksom inte så att man gjorde allt för stora utsvävningar och gick för nära folk.......

Liiiite känsla och omtanke har man så man var ju liiiiiivrädd att nån skulle ramla ihop av nåt astma anfall ............MEN det gick bra .....jag såg iaf inte nån som ramlade ......

 

Sen då jag kom hem så tog jag det ganska lugn innan jag började med  att skära grönsakerna och sonen stekte köttfärsen......

Japp, det blev tacos här ...och Virren kom hon också ............vi åt och drack gott ...sen var det ju tv:n ett tag..........

Sen blev det ost och kex.......och gott och dricka till ......MUUUUUMS!!!!!

 

Nu har hon gått hem och lagt sig ......Jaaaa, hon var trött och inte berusad om någon trodde det......ville bara klargöra det........

 

Nu gick sonen ut med några kompisar.......Hmmmm......han börjar bli stor...............

 

Nu ska jag kolla på tv:n lite till innan det är sängen ........

 

Sov gott ......Kram

Av Liza - 26 februari 2010 23:03

Hej på Dig!!

 

Så sitter jag här och klockan är 23.09 .......efter en hård dag på jobbet med mycket slit och ont i fötterna så kan man äntligen njuta av helgen ........

 

När jag kom hem så var det lika bra att göra ett ryck direkt......diska....fram med snabeldraken......städa på toan......göra sig iordning....åka handla ......hem.....MEN ..vad hände på vägen hem då??????????????

 

Skuuuumt.......Sonen plockade fram thaimat då vi kom hem .....Måste ha gått i medvetslöshets koma då sonen fick pengar och gå och köpa thaimat då jag var inne på ICA och handlade lite.....

Men gott som fanken va det .......hahahahaaaa......

Öppnade en kall "mellis" ....satte tulpanerna i vasen på bordet och sen åt vi .......Åhhh vad vi njöt.......som efterrätt så tog jag mig en kexchoklad ......som jag fick igår av en underbar människa ........*du vet vem du är* ...Anna....Hahahaaaaa..Tack   

 

Efter det så gick sonen upp till "gården" och jag gick här och tände lite värmeljus och gjorde det lite mysigt .......Bänkade ner mig i soffan och efter ett tag så tog jag mig ett glas rött ........

Har kollat på Basic Instinkt 2 .....såg 1:an då jag var i Australien .....Ojjj vad det var många år sedan ........Men den var så bra ..............Liiiiite tråkigt då dom ska göra fortsättning på filmer och sen med andra skådisar.....Men den var inte så illa 2:an måste jag säga.......

jaaa, den är inte riktigt slut än ...men snart....så därför ska jag sätta mig och titta på slutet......

 

Sov så gott nu och dröm sött ......Kram

Av Liza - 25 februari 2010 22:22

Hej!!

 

Då har denna Torsdag gått och kommer aldrig mer igen ........har jobbat och det har varit en tuff dag idag........Men allt fixar sig ju i slutändan......

 

Snöat har det gjort......MEN SÅ OVANLIGT!!!!!!!

 

har iaf tagit lite bilder idag ......

Dom har varit/är och skottar taken på husena våra .....Inte skulle jag vilja stå där uppe och skaka och vara livrädd för att trilla ner.....Näähäää tack.......Jag passar .

Men som tur är så finns det fullt med folk som inte är så rädda av sig som gör det.......En dagens ros till dom:

  

 

och jag kan lova att det blir ÄNNU MERA snö då det kommer från ovan ......Jaa, nu menade jag från taket.....heheeheeee-.....

Så då kan det se ut så här :

  

 

Detta är sonen som står framför ingången till huset ..........hyfsat med snö vill jag lova........

 

och så här ser det ut mitt emot oss......

  

Detta kortet är taget från mitt köksfönster.........

Om Du visste vad jag längtar efter en skoter...........  

 

Och så här mycket snö är det på förrådstaken .....

  

 

Men som jag skrev häromdagen så tog jag några kort då jag var och besikta bilen ........så här kommer några......

Detta är på parkeringen vid bilprovningen:

  

 

jaa ...nu får det nog räcka med snöbilder för min del......MEN jag hoppas att du funderar på vilka saker det kommer att bli då all denna snö smälter.......KATASTROF!!!!!!!!!!!!

 

Det kommer att bli översvämmningar som heter duga .......TUR att man inte bor allt för nära en sjö eller så .......Man har tur som bor lite på höjden....MEN det är väl inte nån garanti...för det ska ju alltid leta sig neråt...så naturligtvis så kommer det även att komma hit....MEN det finns då ingen sjö som kan stiga hit upp......

 

Jaa du Anna.....Du är alltid lika rolig........Det jag sitter och skrattar åt nu då jag fun derar....kan man lämna in sig själv och bli fixad...........Undra vart man skulle lämna in sig ...Dr.....eller kanske kan bli fixad på en ishockeyrink.....eller kanske på en teaterscen........Du kan väl fundra så hackar jag på dig babe  ....

 

 

Jaa, nu är jag så trött så nu är det sängen och en god bok som gäller......En dag kvar........på jobbet.......jag vill inte......ont i fötterna.....ont i kroppen .......men skam den som ger sig ...jag får ju vara ledig i 2 HELA dagar...........GÖTT!!!!

 

Sov gott .......Kram

 

 

Av Liza - 24 februari 2010 20:46

Hejsan!!

 

Nu har det gått några dagar , det vill säga 2 dagar sen jag skrev nåt........

Men jag har inte så mycket att berätta eller skiva iaf.....det jag har gjort den bit av denna vecka är att jag jobbat och sen bara varit hemma , plockat och fixat mat o s v .....Inga större utsvävningar.....

 

Datorn verkar iaf ha lugnat sig liiiite iaf.....Men Anna,....Jag ska nog lämna ifrån mig den imorgon ....och förhoppningsvis få lite      ......och göra den frisk igen   .

 

I Måndags var jag och besikta bilen iaf och då jag åkte dit så knäppte jag lite kort....MEN jag skulle försöka igår och lägga upp bilderna ...MEN då fick datorn ett sånt spel så det var bara till att dra ut sladden och försöka lugna ner den lite .........var ju nästan nära ett slaganfall tror jag ......

 

Men återgå till bilen så fick den 5 anmärkningar.....MEN det var små grejor som ska åtgärdas...........

 

Nää, nu ska jag sätta mig och titta på Efterlyst........vilken innebär:

- Dom/han/hon pratade svenska med en viss brytning........

Tänk om dom kunde göra en förvånad och INTE säga den meningen..........

 

Har en mycket god vän + man som drog till Thailand igårkväll så nu kan jag tro att dom sitter och gottar sig i värmen med en god drink .........Jag hoppas verkligen att dom njuter av hela resan och bara äter och dricker gott .......          ...och bara har det skoj   

 

 

Ha nu en bra kväll och en bra natt så hörs vi kanske imorgon........MEN om jag inte skriver nåt så vet ni varför.......Då är det bara att hoppas att jag får tillbaka den till veckan ......Håll tummarna.....Kram Kram

Av Liza - 22 februari 2010 21:22

Hejsan!!

 

Har inte så mycket tid och sitta här och blogga just nu .,....har virus i datorn .....Hej hej

Av Liza - 21 februari 2010 21:52

Hejsan!!!

 

Japp, så har det snöat idag med, men det är inte mycket som kommit.

Jaahaa du Kerstin......Nu är det verkligen 1-0 till oss   ........Det är bara så synd att man inte hade en skoter här nere nu ......Det hade varit perfekt......

 

Idag har jag sorterat bland alla mina recept ......men det var inte så mycket som blev kastat.....Men många har jag ...hahahaaaaa.....

 

Maten idag var sååååå god .....Det blev älgstek med gräddsås och potatis + grönsaker.....Mmmmm.......det är sååååååååå gott.....

 

Nu ska jag sätta mig och kolla på tv:n lite .....och jag hoppas att bilen startar imorgonbitti/förmiddag.....ska ju besikta den 11.30 .....och sen är det jobb på kvällen..........

 

Kan ju tala om att det är -21 grad ute nu .......Det är myggfritt kan man säga ........

 

Ha en bra kväll ....Kramen

Av Liza - 20 februari 2010 19:31

Hejsan!!

 

Jaa, det bara snöar och snöar hela tiden ....ibland lite mindre och ibland lite mer och därimellan väldigt mycket mera .........

Så här ser det ut på baksidan av huset

 

  

 

Och så här såg det ut på framsidan ett tag:

 

  

 

Nästa kort är taget på vägen in till området ....till första parkeringen:

 

  

 

Jaa, vad ska man säga?????   Jag vet faktiskt inte .......Att det är mycket snö och att det fortfarande snöar ....DET kan jag säga.

 

Kan ju lika bra lägga upp lite flera bilder på SNÖ då jag ändå håller på, eller ???

 

  

 

  

 

  

 

Var ju tvungen att åka och handla lite så här är en bild på E20 ...... 

 

  

 

Jaa, nu är det bara till att gosa ner sig i soffan och mysa framför tv:n ........Äta lite snacks och dricka lite rött .........och ha mycket levande ljus runt omkring ....Då är man ganska nöjd med livet.

 

Har plockat och tvättat lite idag .....fixat mat och sen bara varit.....Sonen har varit så duktig och varit ute och skottat och hjälpt till hela dagen .........

 

Har ju en styrelse här men om det är rätt folk som sitter i den kan ju faktiskt diskuteras tycker jag .......Jaaa det finns många bra som sitter där ...men en del är ju fan tappde bakom en lastbil tror jag .....Sicka idioter ...Hahahaa......

 

 

Nää, nu struntar jag i det här för ikväll ....det blev mera bilder än text ikväll men det är väl gött det med ibland......

 

Ha en bra kväll och sov gott då du lägger dig .....Kram kram

 

 

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards