Alla inlägg under december 2010

Av Liza - 31 december 2010 22:43

 

 

 

             GOTT NYTT ÅR                

 

 

 

Vi får höras nästa år   

 

Av Liza - 30 december 2010 22:34

Hello!!

 

Jaa, jag hoppas att natten din varit bra ???

Min har varit mycket bättre än förra natten iaf ...men jag har legat och frysit , jag som aldrig fryser......Så det  var liiite motigt att gå upp då klockan ringde ...Men det gick .

 

Jar jobbat och det har gått hyfsat.....mycket att stå i har det varit men roligt iaf   

 

Efter jobbet så var det hem , diska , betala räkningar, plocka lite i köket så är det bara att dammsuga imorgon då jag kommer hem ......Innan jag ska lägga mig på soffan och vila lite ......

 

För sen är det till att fixa till sig och börja med maten och fira ut det gångna året och fira in det nya året ..........

 

Jag hoppas din dag varit bra och att du får en god nattsömn .......så här natten före   

 

Sov gott !!!  Sista natten på detta året .....2010 !!!!

Av Liza - 29 december 2010 22:48

Hejsan!!

 

Imorse så var det -20 grader ute , så det var bara till att göra sig iordning och sen gå ut och starta upp bilen så det fick stå och bli lite varm.

 

Väl på jobbet så har allt gått kanonbra , har varit ute och jobbat.....Så gött !!!

Men mitt på dagen så började jag må illa , och det har hållt i sig hela dagen ....Men det har inte blivit nåt mera.

Ätit har jag gjort lite , men vågar inte äta så mycket.

Så nu hoppas jag att det inte blir nåt inatt.....Utan att jag vaknar upp imorgon bitti , pigg och kry    .

 

Senare på kvällen efter att jag vilat lite så åkte vi och handlade nyårsmaten .....Så nu är det gjort.

Lääängtar tills jag får äta och njuta av maten ....OM jag är frisk vill säga.

 

Jaa, nu har man duschat så nu är det väl sängen som gäller kan jag tro ......

 

Men först måste jag visa lite bilder som jag tagit idag......för emellanåt så är det till att åka på safari då man jobbar ute......

Och idag så fick jag och en till se dessa stora djur.......

Skogens Konung .......

 

  

 

  

 

Lite dåliga bilder men du ser iaf vad det är ........

 

Jaa, nu får du sova gott för det hoppas jag att jag får......Zzzzzzz

Av Liza - 28 december 2010 23:01

Tjenare!!

 

Tisdagen är snart slut och jag har haft en skön sovmorgon idag med ......Men imorgon blir det till att kliva upp då klockan ringer...

 

Jobbet har gått alla tiders och efter jobbet då jag kom hem så var jag in till vännen och åt varma mackor som han gjort ....Gott var det.

 

Så nu ska jag ställa mig att göra lite sallad som jag ska ha med till jobbet imorgon och sen är det sängen ........

 

Bara till att stutsa upp och ut i kylan .....imorse var det -20 .......och nu ikväll är det -20 ......

 

Hoppas att din dag varit kanoners ....sov gott ......  

Av Liza - 27 december 2010 21:14

Hejsan!

 

Nu har hela julhegen gått och jag har inte skrivit någonting.....

Det har inte varit så mycket att skriva om eftersom jag bara jobbat, ätit och fått träffa tomten    .

 

Jobbet har gått jättebra hela helgen ......Vi har haft det sååå mysigt och fridfullt hela helgen .......Dom äldre har varit sååå nöjda .

 

Av tomten fick jag bl a en stoooooor korsordsplansch, presentkort, strumpor, parfym , hall lampor (plafonder)  m m .......Så lite snäll har jag allt varit detta år.

 

Idag så har jag varit ledig .....Åååhhh jag sov till 11.00 ...gött !!!

Sen blev det tomtegröt och skinkmacka och kaffe till frukost......och sen bara slappning.

Men vid halv 3 tiden åkte jag och vännen upp till A-sås för att titta på skridskor till mig , men tyvärr så hade dom ej storleken .......

Så jag får vänta med dig .....

Sen gick vi på thai/kina resturang och åt ......MUUUUMS !!!!!

 

Så efter maten så gick vi och tittade lite i butikerna för att försöka få ner maten lite  , jag köpte mig en parfym iaf .....Var in på en affär som hade 50% på allt i parfym/smink affären .....Lite tur ska man ju ha....Men det var inte såååå mycket att välja på kvar tråkigt nog.

 

Jaa, sen har jag sovit en stund på soffan nu ikväll .....Benet är något bättre, men inte bra och varför denna trötthet???? Är väl årstiden kanske ........

 

Jaa min vän ...nu är jag tillbaka ett tag igen och skriva här ......

Jag hoppas att Din jul har varit jättebra med klappar och gott att äta   

 

Ha en  bra kväll ....Hej svejs !!!!

Av Liza - 24 december 2010 10:21

 

       GOD JUL       

 

 

 

 

 

 

Av Liza - 23 december 2010 22:51

Hello!!

 

Jaa, natten har varit sådär ...I förgårnatt vaknade jag 03.40 bara så där .

Inatt vaknade jag 03.46 av värsta huvudvärken ...så det var bara till att masa sig upp och gå ner till köket och ta tablett och sen till sängen igen .....somnade iaf och sov gott då klockan ringde.   

 

Kom iaf iväg ner mot Ullared vid 10 tiden .....vägen och trafiken skötte sig bra...inga problem alls.

Helt lagomt med folk där , så man gick nästan som man ville .....

Fick tag på en massa grejer ....hall lampor, vattenkokare , lakan till sonens nya säng.......lite kläder och sen blev nån julklapp också .......

 

Sen var det till och dra sig hemöver och in på Allum en sväng och sen in i Floda på apoteket.

 

Nu har jag nya grejer på min kropp , dock har jag haft detta förr för ca 6 år sen .......

Jag har en väldig värk på höger lår, det bränner som eld bara byxtyget ligger emot huden .........Det är hemskt.

Men förra gången hade jag på vänster ben och då var det låret och sen gick det ut i benet på hela utsidan .......

Det läkarna trodde då var att det var MS .....så det blev en massa prover , bl a ryggmärgsprov och röntgen ......

Men det visade inget på det iaf .......Men nog funderar man lite då det blir känslebortfall och domningar och värk och skit vad det kan vara för nåt ......För normalt är det inte .....

Men har jag nån gång några normala grejer då det blir nåt med mig ??????  Har varit såhär så länge jag kan minnas iaf .......

 

Väl hemma blev det till och slå in dom klapparna jag köpt och sen packa upp resten ......och efter det så har det varit tv:n .......

 

Dags att gå och lägga sig snart känner jag för trött är jag .........

 

Hoppas Din dag varit bra ........Hej svejs =)

Av Liza - 22 december 2010 23:11

Tjenare!!

 

Åååhhhh vad det är skööönt med sovmorgon .

Jag sov till klockan var 10.00 sen låg jag och läste lite så jag klev upp vid halv 11 för då började magen att kurra .......

 

Sen åt jag frukost framför tv:n ...Nåt sällskap vill man ju ha , och sen var det till och ta tag i disken.....

Diskade och fixade i ordning i köket och även i tv-rummet sen....men efter det så har jag suttit vid datorn och surfat runt i cybervärlden , vilket kan vara väldigt intressant ibland ...och sen suttit framför tv:n.

 

Så med andra ord har det inte blivit gjort mycket idag , men det som ska göras finns alltid kvar till en annan dag ......För inte är det någon som gör det åt mig inte .

 

Imorgon så blir det en sväng ner till folktomma Ullared.....Det är såååå perfekt att åka dit vid denna tid för folk har inte tid att vara där dagen före jul ...heheeeee......Jooo några , men lååångt ifrån som det brukar vara dom andra dagarna på året.

 

Vad jag ska handla ????

Lite grejer till mig och sonen ....och sen blir det kanske nån kvarglömd julklapp som ska inhandlas..........

 

Kan även tala om att det känslebortfallet i halva ansiktet och de röda flammigheten är borta.......det försvann  lite pö om pö ...så nu är det borta ...Gött !!!

 

Nää, nu ska jag bänka mig framför tv:n ....sen blir det sängen ....

 

Sov gott och dröm sött ......Zzzzzzzzzzzzzzzzzz.

 

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards