Direktlänk till inlägg 2 maj 2009

Skor och varmt väder......

Av Liza - 2 maj 2009 22:07

Hejsan !!


Så har det varit en kanon dag igen i gamla svedala......Soligt och varmt.

Satt ute på förmiddagen och lapade sol och kände hur solen tog på min bleka hud.......det stack som nålar........så efter ca 1-1,5 timme så gick jag in och pysslade lite......Då var klockan ca 12.30 ....gick ut och satte mig igen då klockan var ca 15.30 för att läsa bok.......

Varför ska det vara såååå jädrans svårt att läsa en bok MOT solen ??????

Antingen får du fixa boken mitt framför ansiktet....(då kommer det ingen sol på fejjan) ...eller så får du vinkla huvudet åt ett håll och då blir det att du blir solbränd på bara ena sidan av fejjan.....det är attans så jobbigt.....

Men men ....tids nog så har man läst så pass mycket att man fixat sig en jämn och fin slobränna , eller hur???? :-)


Älskade mamma......du behöver inte vara orolig......har fixat så jag har ljusa slingor hemma också ....måste bara få hjälp med att slänga i dom i håret............Såååå liiiite blont kommer det att bli ....(förhoppningsvis) .......(undra varför inte färgexperten Nettan är här????)


Sonen har tagit sitt första dopp idag....japp absolut i sjön ......det var ca 16 grader......(han tyckte det var lite kallt) ...men då har han varit förkyld och är inte riktigt frisk än ..........men snart ligger han där i sjön som ett litet blötdjur............

Han ska ha bal snart också ........så nu ska det bli handling av kavaj och grejor.......Oj Oj Oj ....nu får nog brudarna akta sig :)


Har suttit och surfat runt lite och hittat ett par snygga skor att ha till sommaren .....Men det jag vet inte vart dom säljer dom .....det är problemet......MEN man kan säkert hitta nått liknade....som så är fallet så kommer det att bli såna i sommar ......:-) ...Snygga , eller hur??????


Nu ska jag ta och slappa framför tv:n en stund...sen är det sängen ......Ha en fortsatt trevlig kväll och ha en mycket bra dag imorgon........va rädda om Er......Stor kram till Er från lilla mig :-)



 
 
Ingen bild

mor

2 maj 2009 23:37

Tack för det,då kan jag sova i natt då.
Har ni inte talböcker där nere???? Man lysnar på en bok, någon annan läser för dej
fiffigt eller hur? Ha ne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza - 26 maj 2015 22:50

Tjenixen!!   Sitter här och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så jag får hänga tvätten och sen gå och lägga mig......jag kan inte förstå vart denna trötthet kommer ifrån...       Idag så har jag haft semester för att åka på ultraljud  ...

Av Liza - 17 maj 2015 13:19

Hejsan!!   Idag är det den 17 Maj, Norges nationaldag. Här hos mig så är det bara grått och regn ...tråkigt väder. I helgen har jag bara stökat lite här hemma och slappat och vilat..varit ute och gått en sväng också.   Sonen har jobbar hal...

Av Liza - 7 maj 2015 23:38

Hej igen!!   Åter igen så va det ett tag sen......Jobbar och sliter och därimellan så blir det inte allt för mycket gjort här ......Kroppen säger liksom ifrån.....   Men sista april har varit och jag har haft besök från den 30/4 till den 4/4 ...

Av Liza - 25 april 2015 21:28

  Hejsan!!   Så va det ett tag sen jag satt här ...nästan en månad sedan.   Men jag kan lova att det har inte hät så mycket ....inte mera än att värken i kroppen har jag kvar.......och varit till Dr igen har jag varit .....igår var jag där. ...

Av Liza - 2 april 2015 12:12

Hejsan!!   idag är det skärtorsdagen och jag har tagit semester ....Igår då jag jobbade så hade jag sån värk i kroppen så jag va på väg att åka hem....Men höll ut och tog semester idag för att min kropp orkar inte .   Ringde till vårdcentrale...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards