Alla inlägg under maj 2015

Av Liza - 26 maj 2015 22:50

Tjenixen!!


Sitter här och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så jag får hänga tvätten och sen gå och lägga mig......jag kan inte förstå vart denna trötthet kommer ifrån...    


Idag så har jag haft semester för att åka på ultraljud  på bukspottskörteln, gallan och levern.....så nu är det till och vänta på svar igen ......


Jag kan förstå att det kanske bli tjatigt med alla mina krämpor och läkarbesök, men någonstans måste jag få ur mig lite av allt jag går och funderar på och bär på ...         ..för hur det än är så inte tvingar jag Dig att läsa ....


Värken i benet och höften blir jag snart galen på .........   ...tänk om man kunde byta ut kroppsdelar......då skulle det nog vara lättare att ta huvudet och sätta det på en helt ny kropp ...hahaaaa   ...men det kanske inte skulle bli så bra   .


Nu hoppas jag på att vädret blir något bättre snart   , för det är allt bra tråkigt då det regnar ....  



Nää, nu får jag hänga tvätten för maskinen är klar.....så jag önskar dig en god natt och va rädd om Dig   

Av Liza - 17 maj 2015 13:19

Hejsan!!


Idag är det den 17 Maj, Norges nationaldag. Här hos mig så är det bara grått och regn ...tråkigt väder.

I helgen har jag bara stökat lite här hemma och slappat och vilat..varit ute och gått en sväng också.


Sonen har jobbar halva helgen så han är ledig idag (Söndag.)



Jag hoppas at det blir något bättre väder ute så jag kan ta en prommis idag också ....det är ju såååå tråkigt att gå då det regnar.


Men får se hur det blir .....är ju ledig imorgon också så då kanske det är bättre väder   


Har kommit på att jag har en vän som vägrar släppa mig .....värken !!!!

Vart jag är är och går så är den med ....exakt hela tiden     ...så jag är inte nöjd med den nya vännen om du förstår. Hade gärna hittat en annan vän .....men det är väl bara till att gilla läget .....


Nu ska jag plocka ur diskmskinen och sen titta ut genom dörren.


Ha en bra dag .....Kramar   

Av Liza - 7 maj 2015 23:38

Hej igen!!


Åter igen så va det ett tag sen......Jobbar och sliter och därimellan så blir det inte allt för mycket gjort här ......Kroppen säger liksom ifrån.....


Men sista april har varit och jag har haft besök från den 30/4 till den 4/4 . En gammal god vän som jag inte sett på säkert 20-25 år .....Så det har varit trevligt att man få "rå om" en person så länge tycker jag    .


Så har Dr ringt igen .....provsvaren är inte bra.....lever och sockret är högt.....värken är kvar trots att vi tagit bort tabletter i omgångar....

Så nu är dom insatta igen så nu äter jag mina 9 tabletter till frukost.


Han har nu skickat en remiss på ultraljud för att kolla levern och även gallan (glömde tillägga gallan i förra inlägget) ...för är det nu gallan jag också har ont av så har det varit till och från i ca 3 år om inte lite mera.....men då har det inte varit riktiga anfall ....utan känning av gallan.

Men hade nog ett anfall här för ett tag sen ....och när jag förklarade det för honom så sa han att det kan vara gallan.......en sak till att lägga till ......usch och fy.

Jag vill inget hellre än att vara frisk och kry ...pigg och glad......men vissa dagar så orkar jag inte med mig själv.....

Folk som aldrig haft konstant och intensiv värk .....dom vet inte hur man mår och hur det känns!!!

Det är inte dirket som att jämföra med tandvärk, migrän eller så ...det är en barnlek jämfört med detta.....


Nu blir det till och ladda för att nu jobbar jag hela helgen ......    


Jag hoppas att du hade en trevligt sista april och första maj.....   


Nu blir det sängen ......Ha det gott och va rädd om Dig   



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards